Sidan 1 av 18 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 360
  1. #1

    MINI-modellbilar

    Drar igång en tråd om Mini-modellbilar. Flera har visat intresse för dylika ting, så jag ville bara kolla vad ni har för Minis i bokhyllan därhemma.

    Själv har jag idag en liten brokig samling på 13 st (eller är det 14?), mest röd/vita Cooper i varierande storlek (varav två radiostyrda), där finns några BRG/vit( varav en S), en svart med svenska flaggan på taket, samt samlingens stolthet, en röd/vit Mini Challenge-05 i skala 1:18 inköpt på BMW Solna med en otrolig detaljrikedom. Nätet på insidan av rutan på dörren är av tyg! Brandsläckare ligger i skuffen, och mikroskopiska oranga tygbitar sitter som bogseröglor fram och bak - en höjdare

    I montern där den stod hade den en kamrat i form av en CR/W R56 i skala 1:18, skynda och fynda

    För er som inte känner till det är den stora samlarskalan för modellbilar 1:43, men en bra size är också 1:18.
    Den skala som passar Märklin (även kallad H0-skalan) är 1:87, om jag inte är ute och cyklar. Den svarta med flaggan samt en CR/W har jag i den lilla pytteskalan - ryms i en tändsticksask. Himla praktiskt på semestern, om längtan blir för stor

  2. #2
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Kan rekommendera 1/18 modellerna som går att köpa på BMW.
    Köpte en DS MCS 07 , med oerhörd detaljrikedom. Fick med en liten "pinne" att öppna baklucka, motorhuv och dörrar.

    Väntar fortfarande på att Robban ska få in sina 1/36 modeller så man kan pryda bokhyllor, arbetsplatsen och ge bort i presenter

    http://www.minimania.se/shop/leksaks...ini-p-222.html
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  3. #3
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Räknade till 26 imorse faktiskt! Fast det är ju alla sorters Mini då! En del som jag fick som två-åring och nån som jag köpte för två veckor sedan. Hade runt 800 leksaksbilar, men reparationer av en dyr äldre tysk bil ledde till utförsäljning...
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  4. #4
    MINI-galning BlastBeats avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Förnamn
    Filip
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    194
    Jag har ingen stor samling men den ökar lite hela tiden.
    Jag tänkte att det är ju alltid roligt med lite bilder, så även i denna tråd. Så jag sprang runt hela huset med min kameramobil. (Hoppas ingen blir sur för tunga bilder)

    Detta är min först mini. När jag fylde 17 önskade jag mig en Mini och jag fick en också. Dock var den lite väl liten! Men den kommer alltid vara min första mini.


    Denna bilen fick jag av mina föräldrar efter att de varit på en tur i Tyskland. Ganska säker på att de köpte denna på någon av båtarna. Jag har ännu inte öppnat den, känns lite synd att äta upp den. (Notera takluckan!)


    Detta är mitt kylskåp. En jätteliten mini (1-1,5cm) som har en liten magnet på undersidan och har en dragmotor, så drar man den bakåt åker den som tusan! Denna fick jag av min syster i 18års-present. Under har jag en kylskåpspoesi-magnet som innan jag hade körkortet sa "Längtar", men efter att körkortet var säkert så byttes det snabbt ut till äventyr. Mini Adventure!


    Här kommer lite övriga prylar som inte är modeller men som jag passade på att ta lite kort på och som jag tyckte passade ganska bra in här också.
    Det är en keps som jag fick av mina föräldrar som "grattis till körkortet"-present. Fodralet till nyckelringen är med också bara för att det är så snyggt. Sen har jag mina manschett-knappar som jag fick i 18årspresent. Jag hoppas det blir en uppklädd middag på sommarträffen så att jag får använda dem.


    Det var allt för mig. Nu vill jag se era bilder!

  5. #5
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Kajsa
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    114
    Jag har köpt asfina små cooperminiatyrer i london som jag tänkter omvandla till nyckelringar. Nån som är intresserad?

  6. #6
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jag har köpt asfina små cooperminiatyrer i london som jag tänkter omvandla till nyckelringar. Nån som är intresserad?
    Låter ju jätteläckert, Kajsa! Står du för hantverket, eller? Självfallet får man ersätta dig för utllägg till material och arbete. Jag är jätteintresserad (har ju en blå cab, om det nu kan vara nån ledtråd - fast cabminiatyr lär knappast finnas).

    Förresten, Kajsa, när jag ändå har dej i tråden:
    Du har inte funderat på att hänga på de andra Göteborgarna - och oss andra förstås - till MINI United??? Ett dubbelrum finns för den som hojtar först (se detta inlägg på MINI United-tråden under "Evenemang": http://www.coopersweden.se/showpost....&postcount=235) och givetvis en massa kul därnere.

    Hälsningar
    Hans-G

  7. #7
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jag har köpt asfina små cooperminiatyrer i london som jag tänkter omvandla till nyckelringar. Nån som är intresserad?
    Jättekul. Men för att vara lite tråkig. Du vet att de finns att köpa färdiga också?
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  8. #8
    MINI-galning mrmarsupilamis avatar
    Reg.datum
    feb 2007
    Förnamn
    Jens
    Ort
    Värmdö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    156
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jag har köpt asfina små cooperminiatyrer i london som jag tänkter omvandla till nyckelringar. Nån som är intresserad?
    Du vet att jag är intresserad, speciellt om du har en vit!
    mvh Jens

    Fd Pepper white MCS -05

  9. #9
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Kajsa
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    114
    Jag vill jättegärna följa med, men har en skitstor deadline 28 juni som gör att jag kommer jobba dag och natt veckan innan... Drygt? Svar JA.

    Jag vill ju mycket hellre åka till nederländerna. (Dessutom finns en massa schyssta hus att kolla på där.

    Om jag lyckas övertala min projektmedarbetare att jobba dygnet runt veckan dessförinnan hade det varit möjligt. Men jag tror det blir svårt...
    Ska göra ett försök, dock.
    Kanske kan muta henne med lite tårta eller nåt.

  10. #10
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Kajsa
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    114
    Det finns en finfin vit, alla bilarna är i den gamla gamla modellen. Före -01 m.a.o. Själva bilarna är ca 3 cm långa, men väl detaljerade. Alla är racingmålade på olika sätt, lite dekaler och färger och sånt alltså.

    Men de är inte klara förrns, låt se, kanske nästa vecka. Då kommer bilder!

  11. #11
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jag vill jättegärna följa med, men har en skitstor deadline 28 juni som gör att jag kommer jobba dag och natt veckan innan... Drygt? Svar JA.

    Jag vill ju mycket hellre åka till nederländerna. (Dessutom finns en massa schyssta hus att kolla på där.

    Om jag lyckas övertala min projektmedarbetare att jobba dygnet runt veckan dessförinnan hade det varit möjligt. Men jag tror det blir svårt...
    Ska göra ett försök, dock.
    Kanske kan muta henne med lite tårta eller nåt.
    Verkar vara nåt fel på uppdateringen av sajten - jag var uppkopplad och inloggad hela eftermiddan men fick då inte upp ditt svar. Först nu ikväll på jobbet dök det upp - mysko...

    Förstår din frustration över att vara överbelamrad med jobb lagom när man vill sticka iväg och ha MINI-maxikul.

    Välkommen med om du lyckas lösa knuten!

  12. #12
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Visa inlägg
    Jag vill jättegärna följa med, men har en skitstor deadline 28 juni som gör att jag kommer jobba dag och natt veckan innan... Drygt? Svar JA.

    Jag vill ju mycket hellre åka till nederländerna. (Dessutom finns en massa schyssta hus att kolla på där.

    Om jag lyckas övertala min projektmedarbetare att jobba dygnet runt veckan dessförinnan hade det varit möjligt. Men jag tror det blir svårt...
    Ska göra ett försök, dock.
    Kanske kan muta henne med lite tårta eller nåt.
    Ta med dig projektmedarbetaren till Holland, finns dubbelrum ledigt och tuta sedan i henne att ni ska jobba.

    Väl nere röker du ner henne fullständigt för att sedan fritt vandra runt och njuta av MINI atmosfären.
    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  13. #13
    MINI-galning GTs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Förnamn
    paul
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    1 744
    Fastest Mo-Fo in town !
    R53 or R56 ? The GP is still the undisputed MINI champion !
    Rocking the roads since 2006.


    Cars:
    MCS R56 "GENERAL LEE"
    MCS R53 "CHASER"
    MCS JCW GP Never sell it !for sale
    MCS 03 SOLD
    MC R56 SOLD
    MINI one SOLD
    MINI COOPER S 1969 SOLD sniff!
    DODGE NITRO 4X4 4.0L R/T the wifes SOLD

  14. #14
    MINI-galning
    Reg.datum
    apr 2007
    Förnamn
    Kajsa
    Ort
    Helsingborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av RandyPiper Visa inlägg
    Ta med dig projektmedarbetaren till Holland, finns dubbelrum ledigt och tuta sedan i henne att ni ska jobba.

    Väl nere röker du ner henne fullständigt för att sedan fritt vandra runt och njuta av MINI atmosfären.
    Ska försöka med det.

  15. #15
    MINI-galning Frejkans avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Förnamn
    Fredrik
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    402
    Köpte ett par Mini-MINIS till i helgen till frugans frustration. Det är ju en SAMLING då måste jag ju köpa alla jag ser. Upptäckte till min förvåning att den enda cabrioleten i samlingen kunde dras upp. Men, håll i er: den är BAKHJULSDRIVEN!
    Har haft: Mini Cooper S -04
    Austin Cooper -67
    Jeep Cherokee -95

    www.klassiker.nu

    kolla in mina bilar på www.garaget.org/FredrikNyblad

  16. #16
    Det rör sig nog om en felkonstruktion, Frejkan

    Fick mitt femtonde bidrag till samlingen häromdagen - en Follow Me-bil, schackrutig i gul/svart från flygplatsen i Nurnberg, Tyskland. Skalan är 1:87, så nu har jag tre små rackare i samlingen, och precis som Frejkans fortsätter min att växa också

  17. #17
    MINI-galning RandyPipers avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Förnamn
    Andreas
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 393
    hart köpt mig en sprillans ny svart R50 med union jack över taket, vita stripes och fina detaljer på inredningen.

    – Nej, det heter inte minigolf, det heter bangolf.

    Bättre bangolf utan droger.

    Rover Mini Cooper 97

    Slowest M***erf***** in town !

  18. #18
    Jag har helt missat att uppdatera denna tråd med mina senaste inköp - har för inte så länge sedan skaffat ett par olika Laser Blue/White R56 S med vita Bonnetstripes i följande skalor: 1:18, 1:43 samt 1:87 - det är ju kul att ha ett par identiska modellbilar i skåpet som den riktiga i skala 1:1 som står ute i garaget.

    Jag har också skaffat en Clubman i 1:43, Lightning Blue med silverfärgat tak och stripes.

    Nyligen beställt i Solna: Clubman i 1:87 (Lightning Blue/Silver) samt en R53 S, även den i 1:87 (Dark Silver/Black).

    Men visst är det fler (nytillkomna?) MINIster som samlar miniMINIs därute i vårat avlånga land?
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  19. #19
    Bronto
    Guest
    Vilka färgkombinationer finns det att välja mellan på R56 MCS 1:18 modellerna?

  20. #20
    R56 MCS finns i följande färger hos BMW-återförsäljarna:

    1:18 - Laser Blue samt Dark Silver.
    1:43 - Laser Blue samt Pepper White.
    1:87 - Laser Blue samt Chili Red.

    Gå in på www.mini.se och klicka längst ned till höger på "Lifestyle Shop" och sedan på "Miniatures" i vänstra kolumnen. Sedan står samtliga modellbilar uppräknade per skala, och de riktiga samlarskalorna är 1:18, 1:43 (den mest populära) samt 1:87.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •