Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    60

    Service i Sthlm?

    Helt enkelt, till vilken verkstad i Sthlm ska man vända sig? Snart dags för oljeservice plus några garantipåpekanden... Och vad ska man betala?

    Erfarenheter uppskattas!

    /Stefan
    CooperStefan
    03 MCS - CR/B Såld!

  2. #2
    MINI-galning
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Tullinge
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    223
    Tjena Cooperstefan,

    det finns en tråd sedan tidigare om det här, kommer tyvärr inte ihåg vilken det var.

    Jag lämnade min på Bilcentralen i Kungens Kurva / Segeltorp,
    www.bilcentralen.se Priset för första servicen var typ 1.800 kr om jag minns rätt, men det var i alla däromkring.

    // Foppa
    [b]Peter Forsberg [Foppa][/b]
    **********************
    [i]Mitt ex : MINI Cooper 115hk+[/i]
    [b]Mitt andra ex: [/b]
    Saab 9-5 2.3t SC
    235hk/380Nm Performance By Maptun
    [b]Nuvarande :[/b]
    Saab 9-3 SC 1,8t Biopower

  3. #3
    Har hitills lämnat in min bil hos Borgs Bil i vällingby, har funkar bra tycker jag.. Första oljeservicen gick på nånstans runt 1700:- Inspektion I gick på 2800:- Priserna på inspektion I varierar lite, behövs t.ex. bromsbeläggsbyte ramlar priset iväg ett par tusen...

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2004
    Inlägg
    19
    Jag har haft min inne för en garantilagning samt första service hos BMW i Solna och blev lika besviken och missnöjd (på gränsen till riktigt jävla förbannad) båda gångerna. Efter garantilagningan bestämde jag mig att ge de en chans till eftersom jag köpte bilen där och var nöjd med den hjälpen jag fick då. Efter första servicen, som jag helst inte ens vill prata om, har jag bestämt mig för att aldrig ha någonting att göra med BMW i Solna igen.

  5. #5
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Ska lämna in min nästa fredag på Bilcentralen i Huddinge för första oljeservice. Dom sa att det skulle kosta runt 7-800,-. Har funkat oehört bra med dom hittills och de ställer upp på det mesta.

    Helt klart att rekommendera!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av KIT
    Ska lämna in min nästa fredag på Bilcentralen i Huddinge för första oljeservice. Dom sa att det skulle kosta runt 7-800,-. Har funkat oehört bra med dom hittills och de ställer upp på det mesta.

    Helt klart att rekommendera!
    Låter som en tusenlapp billigare än hos alla andra verkstäder

  7. #7
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Stefan
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    60
    Låter som Bilcentralen kommer få mitt förtroende för servicen. Det tar iofs emot lite eftersom det intryck jag fått av den firman är allt annat än bra, detta är dock baserat på deras kassa försäljare i Segeltorp. Kanske fungerar bättre i verkstaden..?

    Det är dessutom väldigt nära min bostad och det är ju alltid skönt.

    Erbjuder de någon lånebil under servicen?
    CooperStefan
    03 MCS - CR/B Såld!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •