Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2019
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Öjebyn
    Län
    Norrbotten
    Inlägg
    1

    Pris på mini med motorfel?

    Hej!

    Jag har en Mini Cooper Clubman S 2008 som bara gått ca 10 000 mil, som tyvärr rasat. Det verkar som att kamkedjan kuggat över, bilen går inte starta trots att den får soppa / gnista / luft, och jag har dålig kompression på cylinder 1 (på de övriga ca 8 kg, vilket jag förstått är rätt normalt).

    Jag har själv inte nog mekarvana för att plocka isär motorn, och att köpa ny motor och få den bytt känns som ett alldeles för stort projekt, då jag förstått att det både behövs en del specialverktyg för detta samt att det kan bli ganska dyrt med jobbet för motorbyte om man lejer bort det.

    Den är i helt ok skick (lite sprucken plast på bakre kofångaren efter att ha backat in i en stolpe, och ett hack i ena dörrsidan från snöslungan som slant en vinter, men är i övrigt fin / rostfri osv).

    Kan någon ge en ungefärlig fingervisning om vad som är rimligt att begära om man vill sälja bilen som den står?

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    mar 2020
    Förnamn
    Sidzzon
    Ort
    Hamburg
    Län
    Tyskland
    Inlägg
    26
    Du kan köpa en "fixad motor" dvs renoverad från Tyskland för allt från 15-30.000. Kanske ger dig bättre att sälja delar från den. Sorgligt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hjälp! Modell år på mini one och pris?!
    Av Nimah i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-08-08, 07:43
  2. Mini-pris.....på världens sämsta bi!
    Av pmansson i forum Off-topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-04-16, 10:15
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 17:22
  4. R53: Pris på JCW.
    Av Christian i forum Teknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 15:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •