Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jun 2020
    Förnamn
    Mikael
    Ort
    Sundsvall
    Län
    Västernorrland
    Inlägg
    1

    Köpråd Mini One 2017

    Hej kamrater,

    Jag är spekulant på en Mini One 5dr 2017. Jag tycker bilen verkar fantastiskt rolig på alla sätt och vis, men nu tänkte jag få låna er samlade visdom inför köpet med några frågor:

    1. Finns det några speciella "heads up" inför köpet? Någon vanliga fel som kan vara värt att kolla extra efter.

    2. Finns det något som gjort att ni ångrat ert val av en Mini?

    3. På flera forum, såväl här, som internationellt, så rapporteras om lackproblem och i synnerhet klarlacksläpp. Verkar först främst röra modeller kring 07-14. Har någon erfarenhet av detta på årsmodeller eller kom BMW till rätta med problemet?

  2. #2
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 923
    Hej och välkommen,

    Kul att du spånar på en MINI.

    1. Generellt så har Gen3 av "nya" MINI inneburit en rejäl kvalitetshöjning mot tidigare generationer. Det har inte alls snackats om problem som de tidigare året. Jag har dock för ny bil för att kunna ge några generella tips-

    2. Nej. Livet är för kort för att inte köra MINI.

    3. Det var lite strul med lacken på Gen2. Hade själv en Clubman från 2008 som hade lacksläpp på bakdörrarna, men det fixade de till på garantin.

    Du behöver nog inte vara mer orolig än vad du hade varit om du köper en annan begagnad bil.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  3. #3
    Betalande Medlem
    Reg.datum
    jun 2020
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    12
    Om årsmodellerna du tittar på är såpass nya finns det inga allmänna röda flaggor.

    Om det är något jag ångrar är det att jag öppnade Pandoras Box. Efter min första Mini fanns inte längre några alternativ. Det låter kanske dumt. Men det finns en seriös risk att du blir "medlem" för alltid. På gott och ont
    Det finns tillfällen när ett annat märke hade varit smartare. Iallafall för mig. Men det kommer aldrig hända. Och du kan drabbas på samma sätt.
    Jag har till och med en kaffemugg av märket Mini. Den är skitdålig. Jag bränner mig på fingrarna varje dag. Skulle hellre dö än byta ut den mot en annan.
    Samma kan drabba dig.
    Det är en allvarligt menad "heads up"

    Självklart skall du ha en Mini One!!!! *One of us* *One of us*

    //Björne

  4. #4
    Peter.A
    Guest
    Hallå!
    Trevligt val av bil och efter att ha haft några nyare Mini Cooper så kan jag nog tycka att det inte finns några direkta headups!
    Tycker kvalitén är bra och jag har inte upplevt några speciella problem med bilarna jag har haft.
    Men som vanligt när man köper beg. bil så kolla på,servicehistoriken, helhetsintrycket och åk till auktoriserad verkstad med den och be dom läsa av nyckeln till bilen för att se så inga ev kampanjer/aktioner/garantiåtgärder som ligger och släpar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köpråd Mini s-09
    Av Ola Gustafsson i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-01-05, 12:47
  2. Thaispeed JCW F56 :: 2017 MINI JCW F56
    Av Weeraphon i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-09-07, 21:48
  3. Köpråd Mini Cab?
    Av olleohlsson i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-01-12, 07:45
  4. Ny Mini 2017 med BT handsfree
    Av Krille i forum Allmänt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-12-03, 01:01
  5. Köpråd Mini Cooper S -03?
    Av Pät i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-11-09, 21:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •