Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2020
    Förnamn
    Torbjörn
    Ort
    Färlöv
    Län
    Skåne
    Inlägg
    1

    Mini Clubman JCW 2020 med 306Hk 450Nm B48A20T1 motorn

    Hej

    Jag har köpt en Mini Clubman JCW med 306Hk 450Nm B48A20T1 motorn

    Är det någon här ute som vet vilken Aisin 8 växlade automatlåda som sitter i denna bil?

    Jag vet att Mini har gjort en hel del förändringar mot den gamla Mini Clubman JCW med 231Hk 320Nm däribland satt in en tåligare Aisin automatlåda. Men vilken det har jag inte lyckats ta reda på.
    De har även uppdaterat väghållningen men en Mekanisk front differential av fabrikat Torsen

    När jag läser på utländska forum så menar de att denna B48A20T1 motorn som även sitter i BMW M135I F40 och heter då N55B30O0, att denna motor klarar 360-370Hk utan att man behöver ändra hårdvaran speciellt mycket det ska räcka med ny downpipe, ny katalysator utbyte av partikelfiltret samt ett annat luftfilter. Är det någon här ute som vet om detta är korrekt?

    Vet någon viket turbo aggregat som sitter i denna motor och vad max effekt uttag är på detta aggregat?

    Om någon här ute hade kunnat hjälpa mig med dessa frågor samt om någon vet vilken trimfirma som verkligen kan trimma Mini bilar, så tar jag tacksamt emot förslag och råd.
    Med vänlig hälsning

    B48

  2. #2
    Forum-nybörjare Davidoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2017
    Förnamn
    David
    Ort
    Falkenberg
    Län
    Halland
    Inlägg
    27
    Hej
    Ingen aning om vilken turbo, eller firmor som har tagit det ett steg längre med nya motorn, men
    BSR får ut nästan 340hk & 500NM med ny programvara, och det utan att byta "dom dyra prylarna". // David

    https://sv.bsr.se/trimsatser/t/4405/...2020-b48-a20-e
    Senast redigerat av Davidoff den 2020-04-22 klockan 07:23.
    F54 Clubman S All4

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jul 2020
    Förnamn
    Marcus
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Hej,

    Den information jag har lyckats få fram är att Aisin-lådan som sitter i 2020 JCW Clubman är den som heter AWF8F45. Den är klassad för max 480 NM i vrid vilket tyvärr inte ger mycket spelrum då motorn redan har 450 NM. Det finns flera firmor idag som ger motorn mellan 330-350 HK och runt 500 NM efter enbart optimering. Huruvida lådan håller för det vridet vet jag inte.

    Jag har själv en 2020 JCW Clubman som jag har funderat på att ge lite mer effekt men som sagt inte hittat något bra svar på om lådan verkligen håller för det. Initialt gör den säker det men hur fungerar den längre fram. Det är verkligen synd att man valde Aisin-lådan nu när bilen äntligen fått den effekt man velat ha tidigare. Tyvärr fungerar den sådär tycker jag och är bilens svaghet.

    Jag vet inte om du har fått fram mer information sedan du skrev inlägget. Du får gärna dela med dig om du har hittat något intressant. När det gäller trimfirma så vet jag att Leo som har Better Motion är riktigt duktig och seriös, jag har dock inte varit där med Minin.

    Med vänliga hälsningar,

    Marcus J

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nordic Mini Meet 2020 Denmark
    Av tcbw i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-05-05, 14:41
  2. 2020 mini f60
    Av Mini_swärd i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-02-07, 21:18
  3. 2020 mini
    Av Mini_swärd i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-02-07, 21:18
  4. Jaxon :: 2020 MINI F56 John Cooper Works
    Av MrCooper i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-02-04, 20:27
  5. 2020 mini
    Av MrCooper i forum Garage
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-02-04, 20:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •