Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jan 2016
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    39

    Vatten från innebackspegeln

    Hej på er,

    Har fått lite problem som jag vill dela med mig av. I helgen när det regnade så började det droppa från backspegeln inne i kupén. Mini verkstaden på Mölndalsvägen, Bilia Group, gjorde en felsökning. Takluckan var okej men de såg att framrutan var bytt och hävdar att läckage kommer därifrån. Jag vände mig med utlåtande från Mini verkstaden till firman som bytte framrutan i våras i ett försäkringsärende. Firman heter Magno bilskadecenter. De tog emot bilen och sa att jag inte behövde oroa mig. De fixar problemet. Efter en knapp timme ringde VD:n och påstår att vattenläckan kommer från takluckan. Jag var välkommen att kika. Jag blev först lite ställd. Konstigt att de så snabbt kunnat pilla med bilen och konstatera felet. Ber VD:n läsa utlåtandet från Mini verkstaden, vilket han inte gjort. Jag ringer Mini verkstaden och dubbelkollar att de gjort rätt bedömning, vilket de bekräftar. VD:n ringer tillbaka efter att ha läst utlåtandet och hävdar fortfarande att läckaget kommer från takluckan. Jag ber VD:n ta kontakt med Mini verkstaden, vilket senare under dagen fick bekräftat att gjort. Väntar nu på att VD:n hör av sig. Jag undrar vem av dem som har rätt.

    Fråga: är det någon av er som haft problem med läckande tacklucka?

    Har en R55 2012

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    feb 2017
    Förnamn
    Andy
    Ort
    Malmö
    Län
    Skåne
    Inlägg
    12
    Jag har sett detta innan klipps till kåpan på utsidan av A stolpen ska har små gummi tättningar på sig utan de kommer vatten i takbalkan och rinner ner under plasten på innerbakspegel. Det är vanligt rutfirma missa de

  3. #3
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    jan 2016
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    39
    Det var intressant. Jag har faktiskt en kåpa till A-stolpe som skall bytas då en kåpa har en spricka i sig. Det kan mycket väl vara så att gummitätningarna saknas. Skall kolla detta.

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2016
    Förnamn
    Anne
    Ort
    Höllviken
    Län
    Skåne
    Inlägg
    3
    Jag fick i helgen problem, fjärrnyckeln slutade fungera från ena dan till den andra. Vi felsökte och då hittade sambon att kolla innerbackspegeln för kondens/läckage., Plockade ner den och det stod vatten efter helgens regn, samt helt ärgad kretskort. Ny backspegel byte således för det går inte att byta bara kretskortet. Ny backspegel 4500:- .....BD Basen 500:- men den ser inte likadan ut. Tips någon?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Trycker in vatten
    Av Påsen i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-07-06, 06:32
  2. Vatten i batterilådan ?
    Av johnny i forum Teknik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 11:58
  3. Försvinner vatten
    Av Bluejeans i forum Teknik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 22:01
  4. Vatten i dörrstolpen?
    Av TheEngineer i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 18:46
  5. Min Mini läcker in vatten.
    Av Mr Stoone i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •