Resultat 1 till 6 av 6
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17

    Powerflex motorupphängning R53

    Jag ska byta samtliga motorfästen i min R53. Har redan bytt det övre hydrauliska men tänker byta rubbet (well, de två återstående... ) så småningom. Funderar på att komplettera dem med Powerflex insatsliknande bussningar för att styva upp ytterligare, det är inget negativt på en busbil, såvida Powerflex inte skapar för mycket vibrationer för att man ska stå ut till vardags? Monterade 240 rallyfästen på en BMW jag körde bana med, stumt och bra, men kraftiga vibrationer, främst på tomgång. Inget jag vill ha på min Mini i nuläget.
    Någon som provat och kan dela med sig erfarenheter?

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17
    Har nu köpt och monterat Powerflex insatsbussning på chans till den nedre undre motorbussningen. Kan inget annat att rekommendera! Jag upplever knappt några mer vibrationer på tomgång eller andra varvtal jämfört med det gamla motorfästet. Detta fäste tar upp kraften vid acc och utan Powerflex kan man faktiskt röra på hylsan mitt i gummit med handkraft även med en helt ny bussning, känns fel på alla motorer över 20hk...
    Ska så småningom även byta det fäste som sitter ovanpå växellådan, och kommer montera Powerflex även där. Detta är dock en lite större operation då det sitter en del prylar i vägen så jag kommer vänta tills våren då mitt garage är upptaget med annat på pallbockar.

  3. #3
    MINI-galning Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Ta gärna lite kort när du byter. Alltid kul att se hur det går till.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    sep 2016
    Förnamn
    Mattias
    Ort
    Bro
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Körde du med Powerflex Road Series eller Black series?

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17
    Road, de gula.

  6. #6
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    Ta gärna lite kort när du byter. Alltid kul att se hur det går till.
    Jo, jag uppskattar sådant själv. Men tog inga foton... Det finns dock bra klipp på tuben. Och det undre bakre är en barnlek att byta. Räknade med en timme då det såg lite tight ut på tuben med kofot etc. Fixade det på tio minuter, utan kofot. Det vid växellådan har jag inte bytt än. Ska byta koppling och svänghjul senare, tar det då.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •