Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    okt 2019
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Ludvigsborg
    Län
    Skåne
    Inlägg
    2

    Bra felkodsläsare?

    Första Minin. En F54. Jag har hittills mest kört engelska terrängbilar av traktorkaraktär.

    Det närmar sig service och jag har letat på forumet efter information kring en tillräckligt bra OBD-läsare utan särskild framgång. Den behöver kunna hantera de vanliga serviceåtgärderna inklusive EPB och live data. Jag tänker inte programmera bilen, den är inte tokutrustad, men det gör ju inget om funktionen finns...

    Hittills har jag hittat Carly och iCarsoft men det kanske finns någon särskilt ändamålsenlig och populär OBD-läsare i Mini-kretsar?

    /Martin
    Senast redigerat av Margot den 2019-10-20 klockan 08:48.
    F54 B47U

  2. #2
    MINI-entusiast Szummis avatar
    Reg.datum
    jul 2019
    Förnamn
    Tomas
    Ort
    Strömsnäsbruk
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Margot Visa inlägg
    Första Minin. En F54. Jag har hittills mest kört engelska terrängbilar av traktorkaraktär.

    Det närmar sig service och jag har letat på forumet efter information kring en tillräckligt bra OBD-läsare. De behöver kunna hantera de vanliga serviceåtgärderna inklusive EPB och live data. Jag tänker inte programmera bilen, den är inte tokutrustad, men det gör ju inget om funktionen finns...

    Hittills har jag hittat Carly och iCarsoft men det kanske finns någon särskilt ändamålsenlig och populär OBD-läsare i Mini-kretsar?

    /Martin
    Om du har en laptop så finns det delphi/autocom som har allt från enkel felsökning till livedata. Och den funkar till dom flesta bilar som finns på marknaden.

    Så kolla upp det innan du bestämmer dej för en felkodsläsare.

    Jag har Carly till min R56a och funkar kanon. Det tråkiga med den är att det kostar på årsbasis och även visa extra funktioner kostar extra pengar.

    Jag har även delphi / autocom och den har jag använt snart i 4 år till ett 20tal bilar och är kanon nöjd.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

  3. #3
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Carly är nog en av de bättre, men tyvärr är det abonnemang på den...
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17
    Lyfter frågan. Någon som kan rekommendera någon vettig felkodsläsare till en R53?

  5. #5
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2019
    Förnamn
    David
    Ort
    Åby
    Län
    Kronoberg
    Inlägg
    17
    Knyter ihop säcken och rekommenderar Biltemas nya läsare för BMW/Mini och Rolls Royce(!) för 999kr. Har testat snabbt på min bil (letar abs-sensor) och den verkar mycket kompetent. Verkar klara att läsa och släcka det mesta, även abs, batteri-byte m.m.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bra felkodsläsare?
    Av Margot i forum Teknik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2019-10-20, 08:30
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2018-03-05, 20:16
  3. ELM327 Bluetooth OBD2 Felkodsläsare
    Av FotoRobban i forum Teknik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-11-22, 09:54
  4. Felkodsläsare
    Av Scitz0 i forum Teknik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 17:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •