Hej!

Nybliven ägare till en Mini SD F56. Har dom senaste dagarna upptäckt ett visst tickande/knackande ljud komma från höger sida. Har försökt lokalisera det, men blir inte klok på vad det kan vara. Det är inte ett gnagande ljud utan går helt i tempo med "diesel-knacket" och låter i princip likadant fast något högre.

När bilen är kall låter den helt normalt, inge konstigheter alls och det hörs varken nåt när man varvar eller släpper på gasen. När motorn kommit upp i arbetstemp kommer det här ljudet, dock låter det inte mer med högre varv utan enbart på tomgång. Det verkar också komma och gå, får bilen stå en stund på tomgång tystnar ticket, rör man på ratten kommer det tillbaka. På vänster sida hörs inget, dvs tror inte att det är kedjan. (tycker inte det låter som dom kedjemissljud jag hört heller)


Någon som varit med om nåt liknande? Har googlat som satan rent allmänt på N47/B47 men inte hittat nåt.. Har spelat in videos både när den är kall och varm för att försäkra mig om att ja inte inbillar mig med.. Och den är definitivt mer högljudd som varm. Normalt? Nåt remhjul som låter? Generator? Tänkte kolla med stetoskop imorgon, se om jag kan pin-pointa ljudet.

2015 med 6000mil, servad som den ska.

Mvh Martin