Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2017
    Förnamn
    Mimmi
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    6

    Kraftlös motor ibland

    Hej!
    Har inte lyckats lösa mitt motorproblem. Har haft bilen inlämnad på verkstad två gånger men det gar inte gett något resultat. Min bil har ett knepigt fel. När jag kör med den dagligen är det inga som helst problem. Däremot om bilen står ett par dagar eller mer uppstår problemet att motorn tvekar ca 1 km efter kallstart. Jag måste gasa till med jämna mellanrum för att bilen ska fortsätta framåt. Efter ca tre km börjar den gå som den ska igen. Detta fenomen har ändrat sig över tid. När detta först började märkas startade problemen efter bara några meter men nu uppstår problemet efter en längre tid. Verkar också som att problemet varar längre. Detta uppstår alltså endast när bilen stått still ett par dagar eller längre (ute). Händer både i plusgrader och minusgrader, torrt eller fuktigt väder. Bilen startar alltid utan problem. Vid ett tillfälle tändes motorlampan med gult sken men då de släckt lampan på verkstaden efter att ha noterat indikation från lamdasonden har den inte tänts igen. Verkstadskillen trodde inte på att det var lamdasonden som var problemet för den ger inte sådana symptom sa han. Han trodde heller inte på att det kunde vara bränslefiltret eftersom det är mest dieselbilar som kan få slagg där. Jag är så trött på att bli en trafikpropp varje gång bilen stått ett par dagar eller mer. Verkar ju heller inte som verkstaden kan hjälpa mig. De hade inga bra förslag. Finns det någon här som har en aning om vad det kan vara? Kan det vara lamdasonden trots allt?

  2. #2
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2018
    Förnamn
    Staffan
    Ort
    KNIVSTA
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    10
    Verkstadskillen kanske har rätt men då borde han kunna erbjuda en alternativ förklaring. Spontant ligger ju lambdasonden nära till hands, speciellt som du fått en felkod om den. Efter att ha tittat på denna sida känns det väldigt rimligt med en halvtrasig lambdasond: http://bildoktorn.net/index.php/fels...ing-lambdasond

  3. #3
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    nov 2017
    Förnamn
    Mimmi
    Ort
    Karlskrona
    Län
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Tack för svar. Javisst verkar det troligt. Ska kontakta verkstan igen och visa texten som du länkade.

  4. #4
    Forum-nybörjare
    Reg.datum
    jan 2018
    Förnamn
    Staffan
    Ort
    KNIVSTA
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    10
    Hur gick det för dig?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2014-09-24, 00:36
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 15:27
  3. Koppling tjuter ibland
    Av Salming i forum Teknik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 07:56
  4. ibland går det fort
    Av powernap i forum Off-topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 19:50
  5. Jänkarna är ju riktigt vettiga ibland!
    Av flyer i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •