Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2016
    Förnamn
    Gunnar.
    Ort
    Urshult.
    Län
    Kronoberg.
    Inlägg
    41

    Medlemskap i New Mini Club Sweden

    Nu har vi köpt vår andra Kompressorkoja! En till svart!
    Så nu har vi en R52 och en R53, en Soft Top och en Glass Roof! Underbara bilar båda två!
    Detta fick mig att komma på att jag ju är medlem i NMCS sedan i höstas!

    Så varför hade jag glömt bort det?
    Ja... För det första så har jag inte fått något "välkomstpaket" som det talades om i höstas när jag gick med.
    För det andra så har klubben ingen tidning, matrikel eller annan fysisk publikation, ingen som jag fått iallafall.
    Tråkigt men kanske inte så konstigt med tanke på att klubben organiserar entusiaster för moderna, snabba, individualistiska bilar och moderna, snabba och individualistiska människor har inte tid med analog kommunikation.

    Så jag gick in här för att leta upp nån träff i närheten dit vi kunde åka med våra Cooper S'er och börja bygga ett nytt kontaktnät för våra nya entusiastbilar. Men jag hittar ingen träff här i vår del av Sverige och årsträffen nere i Skåne har begränsat med platser och dessutom en träffavgift.
    Kanske är det bara jag som är en gammal analog dinosaurie som inte hittar den information jag söker, men helt ovan vid livet på nätet är jag inte, både Svenska Citroënklubben, Svensk Land-Rover Klubb och Svenska Jaguarklubben (som vi också är med i) har aktiva forum och regionsansvariga man kan skicka iallafall ett mail.

    Så årsmötet da? Är det någorlunda nära så kan vi ju åka dit!
    Nej, om jag tolkat det rätt så är årsmötet ett cyberevenemang...

    Det jag undrar nu med två ikoniska nya hundkojor på gården är:

    1: När kommer det där välkomstpaket? Eller är det bortrationaliserat?
    2: Finns det någonstans där jag kan hitta kontaktuppgifter till andra medlemmar i vårt område så jag kan bjuda in dom till en lokal träff?
    3: Finns det någon annan klubb för ägare och brukare av dessa små glädjemaskiner?

    Vänliga hälsningar: Gunnar Engblom, svart Mini Mini Cooper S, x 2!

  2. #2
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    Hej Gunnar
    Lite fel kalla det välkomstpaket, det är snarare ett välkomstbrev som skickas ut, jag har skickat det till dig tre gånger tror jag. Meddelade dig sist att jag skickat, har även skrivit på min returadress på kuvertet. Tog för givet att det sista kom fram då jag inget hört efter det...
    Provar givetvis att skicka igen
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  3. Gilla Deeman gillade detta inlägg
  4. #3
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 922
    Hejsan Gunnar,

    Hoppas att du får välkomstbrevet den här gången.
    Alternativet är att vi skickar rekommenderat men då får du åka och hämta ut brevet.

    Gällande träffar så är det fritt fram för alla att bjuda in till träffar, det ökar chanserna att fler dyker upp. Det är bara att använda forumets evenemangstråd. Några av oss ifrån Göteborg har varit både i Stockholm och i Skåne över dagen på träffar. Vi som anordnat träffar har ibland haft väldigt lätt att dra ihop människor/bilar och andra gånger har det varit väldigt svårt. Intresset från medlemmar har gått lite i vågor.

    Då vi går ut allmänt till alla har vi inte hållit något lokalt register.

    Om du eller någon annan som har lätt för att uttrycka sig i skrift känner för att dra igång någon publikation så tycker jag att vi skall kika på hur det skulle kunna realiseras. Tror att det är fler som skulle tycka att det är intressant att läsa.

    Årsmötet i år kommer att hållas i Skåne i samband med träffen. Du är välkommen! Kul om fler vill engagera sig.
    Än så länge finns det platser kvar till träffen också.

    Då det är många som efterfrågat Sverigeträffar har vi fokuserat på den större sommarträffen. De senaste två åren har vi jagat sponsring som inneburit att medlemmarna inte behövt betala något för själva träffen.
    I år har vi valt att förlägga träffen till Skåne efter medlemsönskemål.

    Kanske blir det så nästa år att vi fokuserar mer på lokala träffar. Men som sagt ALLA är välkomna att anordna och bjuda in till träffar. Detta är en ideell klubb som bygger på att alla är med och engagerar sig. Medlemmarna gör klubben.
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

  5. Gilla Fredrik, Deeman gillade detta inlägg
  6. #4
    MINI-entusiast
    Reg.datum
    sep 2016
    Förnamn
    Gunnar.
    Ort
    Urshult.
    Län
    Kronoberg.
    Inlägg
    41
    Hej!

    Kan nu glatt meddela att ett välkomstbrev kommit!
    Tack för det Post-Mord!

    Angående träffar och andra klubbaktiviteter så undrar jag om det finns en matrikel jag kan få tillgång till? Analogt eller digitalt.
    Vi vill ha kontakt med mer erfarna entusiaster för att lära oss mer om, och kunna serva och reparera, våra två (snart tre, för yngste grabben måste ju ha en också!) kompressor-kojor.

    Träffen i Skåne är för dyr för oss att besöka så ni får ha det så bra där, och att moderna individualister som faller för snärtiga go-cart-bilar som dessa skulle ha tid att skapa en klubbtidning är nog inte realistiskt att tro. Så jag tänker att med en maillista eller liknande så kan man kanske lära känna de närmaste New-Ministrarna genom att ses på andra motorevenemang som t.ex. de veckoträffar vissa muséer och caféer håller.
    Men allt börjar med en kontaktlista. Så finns det någon matrikel att tillgå över klubbens medlemmar här borta i sydost?

    Vänliga hälsningar: Gunnar Engblom och söner.

  7. #5
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Jag tror inte det finns en medlemsmatrikel. En sådan har jag aldrig sett.
    Nu är vi ju trots allt inte mängder av medlemmar i NMCS så en matrikel känns lite överkurs.
    NMCS är i det hänseende enbart en klubb för lyckligt priviligerade

    Ett fåtal medlemmar i NMCS (allt är relativt...), men väldigt aktiva.
    Fredrik mfl lägger konstant ut kommande aktiviteter både här och på NMCS:s Facebook.
    På Facebook brukar bla Fredrik och Ove pladdra varje dag. Det kan vara allt från rosévin till MINI-miniatyrbilar. The sky is the limit.
    Det är bara att hålla ögonen öppna.
    Välkommen!
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  8. #6
    Det stämmer som Hobbe säger att vi saknar matrikel i tryckt form, men det du söker kan du finna lätt genom att utföra följande:
    Under listen högst upp (den med bilarna) finner du en rad med olika rubriker. Sök upp "Nätverk" och klicka på den. En ny meny visar sig och då väljer du "Medlemslista". Klicka nu på sökfunktionen "Sök medlemmar" uppe till höger och sedan "Avancerad sökning" så kan du selektera vad du vill söka efter - MINIster i ditt län, stad eller annat som står att finna om du följer instruktionen.
    Lycka till Gunnar.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  9. Tack Ace tackade för detta inlägg
  10. #7
    Teknikansvarig Scitz0s avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Lomma
    Län
    Skåne
    Inlägg
    2 987
    Ett tillägg till Fredriks inlägg är att man först måste valt Forum fliken för att hitta Nätverk som undermeny.

    Det bästa sättet att anordna eller kontrollera intresse för lokala träffar osv är att lägga upp en tråd under evenemangsforumet och/eller använda facebook som blivit allt vanligare idag för spontana förfrågningar. Medlemslistan du hittar här på forum listar alla medlemmar som har ett konto i klubben och behöver nödvändigtvis inte vara aktiva/betalande medlemmar.
    Scizze 2.0 (F56 JCW) i NMCS Garaget

    Scizze (R56 Cooper S) *SÅLD* i NMCS Garaget

    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  11. #8
    MINI-galning Aces avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Förnamn
    Robert
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    5 009
    Synd att ni inte kommer till träffen. Det börjar bli lite ensamt att köra kompressor nu förtiden. Vi behöver vara fler som kan snacka ihop oss och reta dom andra som väljer bluetooth och annat trams före körglädje.
    Kom till Knutstorp över dagen. Ni behöver inte sova över och vara med på middagen. Det kostar inte mer än soppa och glatt humör.
    Medlem #16
    HÄR ÄR BILENS TRÅD!

    MCS WORKS -05 HB/W
    MCS -04 EB/B (Såld)
    FD. MC -02 CB (Såld)




  12. #9
    Styrelseledamot MrCoopers avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Förnamn
    Noel
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 922
    Citat Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
    Synd att ni inte kommer till träffen. Det börjar bli lite ensamt att köra kompressor nu förtiden. Vi behöver vara fler som kan snacka ihop oss och reta dom andra som väljer bluetooth och annat trams före körglädje.
    Kom till Knutstorp över dagen. Ni behöver inte sova över och vara med på middagen. Det kostar inte mer än soppa och glatt humör.
    Det blir en till kompressor som rullar från Göteborg...
    /Noel
    - Det är inte de höga farterna som dödar utan de snabba stoppen. Så full fart spar tid! -




    Jaxon: F56 Works 2020
    Steve: R52 Works
    SÅLD: Zeke: Countryman SD All4 2017
    SÅLD: Grinchen: Countryman SD
    SÅLD: Morris: Clubman Works
    SÅLD: Blåmesens tråd:
    MINI Clubman D
    SÅLD: MCS '03 DS/W, Bonnet Stripes, Aerogrill, ALTA 15%, MTH tunerfile

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sticker MINI Club Sweden
    Av Urban Mini i forum Allmänt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:29
  2. Elmia 2009 New mini club Sweden
    Av GT i forum Teknik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-16, 19:56
  3. Startsida New Mini Club Sweden
    Av MINA i forum Medlemsforum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 11:16
  4. Officiella New Mini Club Sweden flyers!
    Av RobertH i forum Medlemsforum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 11:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •