Resultat 1 till 19 av 19
  1. #1
    Urban Mini
    Guest

    Question Intressekoll: Förfest inför Vårgårda 12/7 -14

    Intresseförfrågan!

    Som ni redan märkt så jobbar jag för fullt med att få till en träff till sommaren. Hittills har vindarna blåst min väg, vi hoppas det fortsätter så. Jag har en förfrågan till dig/er om intresse finns för en förfest inför eventet mao den 11 juli. Den kommer att hållas på Hotell Swania i Trollhättan det blir mat och övernattning. Jag tänkte att det kunde vara ett trevligt inslag exklusivt för betalande medlemmar då Vårgårda är offentligt.

    Jag behöver ha svar på ditt seriösa intresse snarast då jag är i förhandling med hotellet som visat intresse att sponsra med lite hotellnätter. Lite enkelt förklarat så fungerar det som så att vi kanske får 10 övernattningar men behöver 20 rum vilket ger 50% på rumspriset. Hotellet ligger mycket fint till utmed kanalen och jag tror det kan bli riktigt trevligt.

    Hotellet är ju mån om att få en kickback så ju fler vi blir desto bättre deal får vi. Jag vore väldigt tacksam om du kunde meddela intresse senast denna veckan då vi har tänkts träffas på fredag eftermiddag. Detta är på något sätt INTE en anmälan utan är tänkt att ge mig en fingervisning över intresset. Maila mig ditt intresse och glöm inte skriva hur många ni blir.

    urban@urbanmini.se

    Vi hörs!

    PS. Detta är enbart för betalande medlemmar i NMCS

  2. #2
    Betalande Medlem Deemans avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Förnamn
    Martin
    Ort
    Uppsala
    Län
    Uppsala
    Inlägg
    429
    Intresserad!
    2 vuxna 2 barn 14 å 10år

  3. #3
    MINI-galning KITs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Förnamn
    Gunnar
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 157
    Låter intressant! 2 vuxna 2 barn
    ______________________________
    MINI Cup mästare 2010

  4. #4
    Urban Mini
    Guest
    Vill förtydliga med att för er som bor i närheten och inte behöver övernattning så vill jag ändå veta intresset då även antalet mat/dryck gäster påverkar totalpriset.

    Ös på nu så gör vi en sju he***s helg av detta

  5. #5
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Bara så att jag är med i matchen
    Är det den 11/7 som det blir middag/fest? Alltså inget på kvällen den 12/7? Kanske har framgått någon annanstans, men...
    Hur som helst: Den dagen det blir middag/fest kommer vi gärna (Dorthe och jag). Behov av övernattning eller inte får vi fundera lite till på 50% är givetvis kanon, men kanske bra att ge en liten indikation vad normalpriset är ...
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  6. #6
    Urban Mini
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av pmansson Visa inlägg
    Bara så att jag är med i matchen
    Är det den 11/7 som det blir middag/fest? Alltså inget på kvällen den 12/7? Kanske har framgått någon annanstans, men...
    Hur som helst: Den dagen det blir middag/fest kommer vi gärna (Dorthe och jag). Behov av övernattning eller inte får vi fundera lite till på 50% är givetvis kanon, men kanske bra att ge en liten indikation vad normalpriset är ...
    Detta event är en förfest till Vårgårda och det kommer bli övernattning i samband med båda event, dock inte på hotell utan camping. Men självklart så kommer rabatten på hotellet fungera för er som hellre vill bo där på kvällen efter huvudeventet också. Notera att det är 55km mellan hotell och Vårgårda.

    Tanken är förfest övernattning sedan köra gemensamt ut från Hotellet till Vårgårda och fortsätta träffen där. Är mäkta trött efter korvstoppning på universitetet men jag tror ni hänger med

  7. #7
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Jag är nog kanske också för trött ikväll för att förstå efter flera dagars bilkörning...
    Övernattning den 12/7 är nog inaktuellt om det är 55km dit. Vi har ju 45km hem.
    MEN....det står ju "förfest" den 11/7. Det hänger jag med på, men är det även middag/dryck (fest) på kvällen den 12/7?
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  8. #8
    Urban Mini
    Guest
    Mat och dryck är huvudgrejen boende ordnas så att alla skall kunna deltaga 11/7 stämmer


    Sent from my iPad using Tapatalk

  9. #9
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Urban Mini Visa inlägg
    Mat och dryck är huvudgrejen boende ordnas så att alla skall kunna deltaga 11/7 stämmer


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Nu kanske jag är "trög", men ingen mat/dryck på kvällen den 12/7 då - utan då drar de flesta hem direkt efter Vårgårda?
    Summering:
    1) Är huvudfesten den 12/7 - dyker vi troligen upp då (d v s stannar kvar)
    2) Blir det inget på kvällen den 12/7 kommer vi troligen på förfesten den 11/7
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  10. Gilla Genica gillade detta inlägg
  11. #10
    Urban Mini
    Guest
    Blir både den 11 och 12 men den 11 är bara för betala de medlemmar.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  12. #11
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Urban Mini Visa inlägg
    Blir både den 11 och 12 men den 11 är bara för betala de medlemmar.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    OK tack - "now I am with"
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  13. #12
    Forum-nybörjare Genicas avatar
    Reg.datum
    sep 2013
    Förnamn
    Monica o Görgen
    Ort
    Borås
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    9

    Smile Intresseanmälan

    Vi kommer gärna 11/7 och övernattar
    2 vuxna

  14. #13
    Forum-nybörjare Genicas avatar
    Reg.datum
    sep 2013
    Förnamn
    Monica o Görgen
    Ort
    Borås
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    9

    Intresseanmälan

    Stannar naturligtvis också den 12/7

  15. #14
    Tess
    Guest
    Jag käkar gärna, men har sovplats på annat håll båda kvällarna.

  16. #15
    Medlemsansvarig Hagatorpets avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Förnamn
    Owe
    Ort
    Svenljunga
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    3 286
    jag räknar med att jag och min dotter kommer både den 11 och 12 med övernattning
    //Owe Ericson
    "Johnny" Mini Cooper JCW
    "Lilla Blå" Mini Cooper S -04 Såld
    "Viking" Mini Clubman D -10 gett bort till dottern

  17. #16
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Jag antar att det är fler än jag som svarat med mejl till Urban efter att vi fått "nyhetsbrev" om förfesten. och därmed inte svarat här i tråden. Skulle vara kul att veta vilken respons det blivit totalt sett.
    Själv har jag för övrigt svarat att jag kommer på förfesten och vill boka hotell.

    Sen verkar det ju lite splittrat när det gäller aktivitet och övernattning på lördagkvällen, men det kanske klarnar framöver. Det är väl i huvudtråden under "Evenemang" som den diskussionen ska fortsätta.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  18. #17
    Styrelseledamot, Kassör pmanssons avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Lerum
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    544
    Intresseanmälan: Middag 11/7, men räkna inte med övernattning.

    En fråga dock, precis som Hans-G skriver - fortfarande lite oklart om "helheten" och framförallt lördagskvällen.
    Blir det middag både 11/7 (för betalande medlemmar) och 12/7 (för alla deltagare) i Trollhättan då?
    Hälsningar Peter Månsson

    MC JCW 2017 (F56)
    fd MCS 2017 (F56)
    fd MCS - JCW 2013 (R56)
    fd MC Clubman D 2010 (R55)

    fd MC Kawa H1F

  19. #18
    Urban Mini
    Guest
    Helheten kommer att falla på plats till slut. Jag försöker att sy ihop ett weekend paket för alla betalande och de som vill bli betalande medlemmar. Jag skulle haft en träff med Noel i helgen och planerat lite men det gick åt H''e för jag fick en förkylning utan dess like. Men det kommer att bli någon form av mat och aktivitet båda dagar.


    Fredag samling Trollhättan middag på kvällen

    Lördag körning från Trollhättan till Vårgårda där vi under dagen kör, fikar har skoj. Kvällen oklar både på boende och mat ännu men det kommer så håll ut. Campingmöjligheter finns på flygfältet men inte något för alla kanske. Men det kommer mer om detta i tråden för det eventet.

    Detta är endast en koll för att se hur intresset är för en förfest i mindre skala. Jag tar med mig detta till hotellchefen och återkommer när jag har en klar prisplan.

  20. Gilla Hagatorpet gillade detta inlägg
  21. #19
    Urban Mini
    Guest
    All info som behövdes för att köra igång finns! Jag återkommer med ett program och hur ni kan anmäla er officiellt lite senare

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Intressekoll: Januariöl?
    Av Kongo i forum Evenemang
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 23:11
  2. Intressekoll: Slalombana på is
    Av KIT i forum Racing
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 10:11
  3. Intressekoll: Englandsbesök
    Av Fredrik i forum Evenemang
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 07:46
  4. intressekoll: spontan halmstadträff
    Av powernap i forum Evenemang
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 16:52
  5. Intressekoll: Göteborgsträff
    Av Ace i forum Evenemang
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 09:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •