Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    New Mini Club Swedens framtid och vara eller icke vara

    Hej allihopa!
    På grund av flera anledningar måste jag lyfta denna viktiga fråga bland våra medlemmar.

    Flera styrelsemedlemmar har uttryckt vilja att lämna över sina uppdrag, Björn har valt att lämna som sekreterare där vi hittat en ersättare i Pierre M, MadeleineO‎ vill lämna som revisor och där har vi inte hittat någon ersättare än, där vi kan behöva ta in en extern revisor, likaså ställer inte GustavO upp för omval till styrelsesuppleant.
    Jag själv blev ordförande efter Fredrik mest på grund av att ingen annan ställde upp, har själv inte haft en MINI på snart två år och känner inte att jag har tid och energi för att driva klubben framåt som ordförande, har dock inte gått ut officiellt och sökt en ersättare.

    Klubben har helt klart tappat farten senaste året, varför vet jag inte men vi har ju haft färre aktiviteter vilket i sin tur kan ha flera anledningar.


    Ser det egentligen som att vi har två val

    1) Förnya styrelsen och försöka föra klubben framåt, göra nya försök att få till samarbete med MINI Sverige samt evenemang/träffar.

    2) Helt enkelt avveckla klubben och gå tillbaka till forumstadiet igen vilket i dagsläget börja kännas som den mest realistiska lösningen.

    Vi vill dock gärna höra er betalande medlemmar och vad ni tycker?

  2. #2
    Betalande Medlem Luc!fears avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Förnamn
    Dan
    Ort
    Påskallavik
    Län
    Kalmar
    Inlägg
    2 469
    Jag har en heltidsanställning, driver eget företag, har uppdrag i kommunen jag bor samt 3st tonårsdöttrar, hustru & hus...
    Jag hade mer än gärna ställt upp men jag har nog svårt att få tiden att räcka, samtidigt så bor jag ca: 35 mil från Stockholm, Göteborg & malmö vilket antagligen gör saken bättre.
    Kan jag hjälpa till med något så försöker jag gärna, men jag själv ser inte vad det skulle vara.
    Revisor kan jag inta ta då jag inte har den kunskapen, lämna själv bort störrsta delen av min bokföring...
    PM:a mig om det är något ni vill ha hjälp med eller om det är något jag kan göra när det finns över.
    Jag ser helst att både forumet & klubben blir kvar.
    BESTÄLLD: MINI Cooper Clubman JCW All4 LCI -2020 Enigma Black Metallic, rött tak & speglar.
    NUVARANDE: MINI Cooper Clubman S JCW -2016 Chilli Red, tak & sidospeglar i svart.
    SÅLD: MINI Cooper Clubman S JCW -2013, White silver metallic,tak, sidospeglar, c-stolpe & fäljar i
    svart.
    SÅLD MINI Cooper Countryman SD All4 - 2012, Absolute black metallic & även tak.
    SÅLD: Mini Cooper S JCW, -05, Hyper blue med svart tak.


    Life's too short not to

    MIN gamla BILTRÅD: här

  3. #3
    NMCS Original Gangster Hobbes avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Förnamn
    Måns
    Ort
    Sveriges Baksida
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    6 142
    Det är numera bara ett mycket litet antal aktiva på detta forum jämfört med några år sedan, vilket givetvis minskar chansen att hitta intresserade styrelsemedlemmar, samt antalet medlemmar som vill träffas på olika arrangemang.
    Ett aktivt forum, dvs inte enbart besökare som bara "tjyvläser", är ett måste.

    Tyvärr är varken klubben eller detta forum tillräckligt stort för att överleva "konjunktursvängningarna" i MINI-ägandeskapet.
    Gör klubben vilande, och håll detta forum öppet tills vidare även om tidpunkten när det är dags för detta forum att tyna bort helt i sajbervärlden närmar sig med stormsteg.

    Hur man kan locka MINI-ägare till detta forum är nöten som måste knäckas.
    Har styrelsen lagt någon energi på denna nöt?
    Det krävs även en aktiv styrelse om något ska hända.
    Senast redigerat av Hobbe den 2013-05-17 klockan 11:56.
    BMW R1200RS 125 PS/125Nm
    F.d. BMW E82 1M 414 PS/636 Nm
    F.d. R53 MCS JCW GP #0120 231 PS/300 Nm
    F.d. R53 MCS Works 200 PS/240 Nm


    1:a MINI Cup 2011
    3:a MINI Cup 2010

  4. #4
    Urban Mini
    Guest
    Läser detta kanske aningen försent men jag saknar helt något att göra på fritiden förutom att köra runt i bilen och irritera morsan och min andra hälft Ställer gärna upp och försöker marknadsföra klubben mer, tar kontakt med instanser etc etc. Ös på mig saker bara. Det vore mycket synd om den försvann. Märker en otrolig respons när man är ute med bilen och pratar med både folk och handlare.

    Hör av er bara med vad som behövs göras. Jag har själv en hel del ideer som jag gärna tar med webansvarig.


    // Urban

  5. Gilla MadeleineO, Björn P, eke gillade detta inlägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Garagelyft kan det vara något?
    Av Stephand i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 09:16
  2. El-fel, nåt att vara rädd för??
    Av perr i forum Teknik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 17:53
  3. Det här måste vara en äkta MINI:st?
    Av Hobbe i forum Off-topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 12:46
  4. Stänkskyddens vara eller inte vara
    Av Mini Eva i forum Teknik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 00:57
  5. Måste det vara MCS fälgar eller?
    Av Cacke i forum Teknik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-15, 20:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •