Visa resultat för omröstning: Kakslottet 6 eller 13 mars?

Antal röster
17. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jag anmäler mig preliminärt till en vintertur 6 mars

    1 5,88%
  • Jag anmäler mig preliminärt till en vintertur 13 mars

    4 23,53%
  • Jag anmäler mig preliminärt till en vintertur 6 ELLER 13 mars

    6 35,29%
  • Jag kan inte någon av dagarna och tvingas avstå från godsakerna på Taxinge slott

    6 35,29%
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 59
  1. #1
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Premiärtur 2011 Öst/Stockholm: Kakslottet 13 mars

    Vintertur till Taxinge slott
    söndag 13 mars!

    Efter genomförd omröstning finns nu en majoritet som valt den 13 mars för vår tur till Kakslottet i Taxinge (ett par mil väster om Södertälje), så nu spikar vi den dagen. (Ha överseende med att det inte gått att ändra i trådens huvudrubrik.)

    10 röstade för den 13:e och 7 för den mot 6;e om man räknar in alla som prickat för alternativet 6 ELLER 13 mars. Hoppas att alla som sagt att båda dagarna funkar verkligen kan komma den 13:e för att njuta av det uppdukade stora sortimentet av hemgjorda bakverk på deras slottscafé.

    Följande gäller:
    Samling vid MINI/Bavaria i Solna söndag 13 mars 2011 kl 11 för avfärd ca 11.15.
    Anslutning vid Statoil Skärholmen (norra sidan, dvs vid E4:an riktning Södertälje) kl 11.30 för avfärd relativt omgående. Ring 070 569 10 70 vid försening eller sent avhopp.

    Det går det bra att anmäla sig ända fram t.o.m. lördag 12 mars genom ett litet inlägg i denna tråd. För den ambivalente finns möjligheten att bestämma sig i sista stund för att komma med. Då är det bara att dyka upp - men kom i tid till om ni vill köra tillsammans med oss andra.

    Om man utgår från pollen ser deltagarlistan ut så här (i bokstavsordning):
    Gryglas
    Gustav2000
    Hans-G (passagerare)
    Johan W
    MadeleineO
    stroy
    Wazp (i annat fordon)
    Karina (passagerare)

    Väl mött!
    /Hans-G


    PS. Boka redan nu in Vårträffen för sektion Öst/Stockholm lördag 16 april! Mer info i tråd som läggs upp runt 20 mars, men räkna med traditionell sydlig sträckning och lika traditionsenlig vårfika i Lövhagen, Nynäshamn.¨

    I ett sent tillägg vill jag förvarna om att det i tråden kommer en poll där man får välja lördag 16 eller söndag 17 april efter önskemål bland deltagarna i Kakslotts-turen. Det kan alltså bli en söndagstur, trots mitt tvärsäkra påstående tidigare om en lördagsdito...
    Senast redigerat av Hans-G den 2011-03-13 klockan 22:38.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  2. #2
    MINI-galning stroys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Förnamn
    Ola
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    130
    Sign me up!

    Blir förhoppningsvis premiärtur för MFF-bilen

  3. #3
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Citat Ursprungligen postat av stroy Visa inlägg
    Sign me up!

    Blir förhoppningsvis premiärtur för MFF-bilen
    Kul att du hänger på - och vi håller tummarna för leveransen.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  4. #4
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Ah, vad trevligt. Synd att jag är i Paris den helgen, annars hade jag hakat på!
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  5. #5
    Jag kanske kan komma loss.
    Hans, sätt ett questionmarque ( ? ) på mig så meddelar jag lite närmare om jag kan komma med eller ej.
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  6. #6
    MINI-galning Wazps avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Förnamn
    Rille
    Ort
    Tyresö , Sweden
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    315
    Kan vara Billös då men det kan ju vara roligt att komma utan den. Tror att datumet passar också
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    Så mycket Päronsoda finns inte...

  7. #7
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Brukar det vara snö då eller? Jag är ju född igår så jag vet ju inte. Jag vill ju ta med mig Minin!
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

  8. #8
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Första inlägget uppdaterat med nya fikasugna, men med en del reservationer (som vi naturligtvis inte tar nån som helst hänsyn till egentligen... ).

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  9. #9
    MINI-galning Björn Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2008
    Förnamn
    Björn
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholms län
    Inlägg
    2 478
    Hej hopp!

    Den dynamiska duon Hans-G/Kongo har inlett året utmärkt.

    Jag kan tyvärr inte den 6 mars, men har redan bokat in Vårträffen i kalendern.
    56 svettiga varv på Nürburgring
    9.12 BTG (med hyrswift)

    Bli betalande medlem i NMCS du med:
    Betala via Paypal = bäst

  10. #10
    MINI-galning Erik Börnstedts avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Solna
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    411
    Satan att man jobbar den dagen!!

    Ha det så trevligt, så spikar jag in vårträffen istället.


    MVH Erik

  11. #11
    Hangaround
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Christopher
    Ort
    Örebro
    Län
    Örebro
    Inlägg
    780
    Vart har vi kakmonster-Erik då?

    Om jag får tid kommer jag

    Tyvärr har Farbror Hans lyckas boka in vårturen just den helgen jag är upptagen på Gelleråsen
    //Motvallskärringen Konny

  12. #12
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Tråkigt, Björn och Erik!
    Men givetvis trevligt att ni siktar in er på 16 april, då vi också är fler som har våra små pärlor i trafik.

    Och när det gäller Erik J så har han väl jämnt upp med att sola sig i glansen av listan i en av kvällsdrakarna igår över länets innehavare av exklusivare sportåk.
    Senast redigerat av Hans-G den 2011-02-15 klockan 17:47.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Och när det gäller Erik J så har han väl jämnt upp med att sola sig i glansen av listan i en av kvällsdrakarna igår över länets innehavare av exklusivare sportåk.
    Yeti?
    MINI Cooper JCW F56 2020, British Racing Green IV/Red

    F.D. MINI Cooper JCW F56 2018, Lapisluxury Blue/Red
    F.D. MINI Countryman SE 2021, British Racing Green IV/White
    F.D. MINI Cooper Clubman S R55 2012, Eclipse Grey/Black
    F.D. MINI Cooper S R56 2007, Laser Blue/White, nedlackerad
    F.D. MINI Cooper R50 2002, Chili Red/White

  14. #14
    Betalande Medlem FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av Hans-G Visa inlägg
    Och när det gäller Erik J så har han väl jämnt upp med att sola sig i glansen av listan i en av kvällsdrakarna igår över länets innehavare av exklusivare sportåk.
    Que??

    Jag har ägnat senaste dagarna åt att konsumentgranska en Subaru STI Racing på diverse sjöisar och andra snöiga vägar. Ett tufft jobb, men någon måste göra det...
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  15. #15
    Betalande Medlem FEED MEs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Förnamn
    Erik
    Ort
    Ekerö
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 089
    Citat Ursprungligen postat av Kongo Visa inlägg
    Vart har vi kakmonster-Erik då?
    Kakmonstret har lagt in den 6 mars i kalendern!

    (Får göra ett tillfälligt undantag från min bantningsplan...)
    I was there! Öbergs Kafé, 2010.

    GRC - Gentlemen Racing Club

    Min nya kärlek: Elin (Cooper SE Maximise F56)
    Saknar mina små killar: Johnny (JCW++ R56) & Clabbe (Cooper D Clubman R55)!
    I bilfamiljen finns även en BMW M140i xDrive, en Porsche Boxster GTS 981 samt en Westfalia husbil byggd på VW Crafter...

  16. #16
    MINI-galning dvoraks avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Förnamn
    Peter
    Ort
    Göteborg
    Län
    Västra Götaland
    Inlägg
    2 489
    Citat Ursprungligen postat av FEED ME Visa inlägg
    Kakmonstret har lagt in den 6 mars i kalendern!

    (Får göra ett tillfälligt undantag från min bantningsplan...)
    Gör det oftare så att du blir långsam i Minicup!!! Gå upp några hunda kilo nu, I dare you
    Varv på Nürburgring: 78

    8:35,9 BTG

  17. #17
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112
    Utmärkt, Erik!
    Alla uppgjorda planer, avgivna löften och uppsatta principer är dispositiva - man kan, och ska, göra undantag när det passar...

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  18. #18
    MINI-galning Hans-Gs avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Förnamn
    Hans-G
    Ort
    Reimersholme, Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 112

    Rösta om kakslottstur 6 eller 13 mars

    Det är visserligen två veckor kvar till Kakslottsturen enligt planerna ska ske, men det ser ju inte så bra ut med anslutningen. Egentligen är det bara två deltagande bilar klara - resten är osäkra eller vill åka med som passagerare.

    Så bland annat mot bakgrund av att 6 mars är sista dan på sportlovet för oss 08-or har jag börjat fundera över att ha söndan därpå som alternativ.

    Jag har lagt in en omröstning om vilken dag som passar er bäst - 6:e eller 13:e mars.Alternativet "båda passar mig" finns också, liksom "tvingas avstå denna gång". Gå längst upp i tråden och rösta så får vi se var majoriteten hamnar.

    MINI nr 5: "Silverpilen" Cooper S Roadster White Silver/Black Inköpt i september 2012 på Novation i Uppsala. MINI Sverige första regstrerade ägare. Påställd efter vinterförvaring 29 mars 2015
    Historik: MINI nr 1: Cooper -02 Curry Red/Black våren 2002 - hösten 2003 MINI nr 2: Cooper S -04 Electric Blue/Black våren 2004 - sommaren 2005. MINI nr 3: Cooper S Cab -05 Hyper Blue/Blue våren 2005 - sommaren 2010. MINI nr 4: Cooper S Cab -09 Midnight Black/Black.Ttillverkad mars/april, levererad 6 maj -09, såld 9 juli -14.
    Långt tillbaka: Old MINI Morris Cooper S 1964 [1071 cc] British Racing Green white i min ägo -68.

  19. #19
    MINI-galning MadeleineOs avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Förnamn
    Madeleine
    Ort
    Stockholm
    Län
    Stockholm
    Inlägg
    1 002
    Blir det 13e så hakar jag på, lade en röst på det alternativet!
    Mitt liv är som en film.

    Bilen: Monsieur Sportif - Mini Cooper S R53 2006
    Ex:et: Silverpilen - Mini Cooper R56 2007


    Bli betalande medlem du med:
    Betala via Paypal = bäst

  20. #20
    MINI-galning Gustav2000s avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Förnamn
    Gustav
    Ort
    Stockholm
    Län
    Sockholm
    Inlägg
    930
    Jag kommer oavsett väder. Jag tycker det är bra med omröstning! Jag röstade att jag kunde båda datumen. Men kan inte den 16 april. Hoppas att det blir en omröstning även det datumet.
    Vi syns på raserbanan!
    "I love his MINI, we motor."
    50% BMW & 50% love

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hans-G ny evenemangsansvarig Öst med Kongo
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 18:10
  2. Inför: Vårträffen 17/4 - Öst/Stockholm
    Av Kongo i forum Evenemang
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 18:10
  3. Nya regionsansvariga Öst/Stockholm
    Av Fredrik i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 16:15
  4. Nya evenemangsansvariga region Öst/Stockholm
    Av Fredrik i forum Medlemsforum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 07:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •