handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Gelleråsen 9 okt 2010 - MINI CUP VI



Björn P
2010-10-09, 19:39
Här lägger vi upp eftersnacket från dagens banmöte med BMWSC på Gelleråsen - med MINI CUP-avslutningen som huvudfokus.

På plats med bil var Björn P, Hobbe, Powernap, KIT, Ola med kids och Karl-Ernst och Maj-Lis. På plats som fotograf/supporters/däcksponsor ;) var JohanW och BADaniel.

På startlinjen i MINI CUP (utom tävlan - med endast som referens) var även en M3 CSL framförd av rejsa.nu-grundaren Magnus Thomé och en tävlingsvariant av Audi TT framförd av Per Johansson.

Karl-Ernst fick motorstrul och kunde dessvärre inte ställa upp när det väl var dags för MINI CUP. Karl-Ernst och härliga Maj-Lis, MINI CUPs trognaste och mest positiva supporter, var dock trots detta på ett strålande humör.

Hur det gick:http://www.amigoo.se/heat.aspx?HeatId=522

Dvs resultat deltävling MINI CUP VI:

1. KIT 15 poäng ( 1:26.838 )
2. Björn P 12 poäng ( 1:27.938 )
3. Hobbe 10 poäng ( 1:28.435 )
4. Powernap 8 poäng ( 1:29.574 )
5. Ola 6 poäng ( 1:31.952 )
6. Karl-Ernst DNF (-)

Powernap får sammanställa slutresultatet av MINI CUP 2010. Men så mycket kan jag säga: Hatten av för KIT som tog hem den!

powernap
2010-10-09, 19:54
Mycket bra initiativ björne!

Ber att få återkomma med totalställning inom kort.

Personligen tycker jag det var synd med:
Upptorkande bana
Topplockspackningen hos KE
Bromskylningens grus hos KIT
Måns försök att återigen ta konorna på 'sitt' sätt
Åååådins 4-hjulsdrift
Thomés 980 hkr :-)
Björnes originalchassi
Olas kids

Johan W
2010-10-09, 20:11
Har bilder på en till medlem hjullyftsklubben utöver Kit.... ;)

Johan W
2010-10-09, 21:06
Lite bilder av blandad kvalité :)
http://jowaphoto.jalbum.net/MINI%20CUP%20Gelleråsen/#

powernap
2010-10-10, 08:02
Som vanligt Johan, stabila bilder!!!!

ola
2010-10-10, 08:50
ähhh - johans bildsajt verkar inte funka på min dator...

Johan W
2010-10-10, 08:58
Ligger här på forumet också :)
http://www.miniclub.se/album.php?albumid=171

Björn P
2010-10-10, 09:58
Som vanligt Johan, stabila bilder!!!!

Jag skulle snarare säga FANTASTISKA bilder. Bästa hittills. :)

Johan W
2010-10-10, 12:23
Magnus har lagt ut en film från sin körning i mini Cup
YouTube - 2010-10-09 BMWSC Mini CUP tävling Gelleråsen (http://www.youtube.com/watch?v=uRZdOWuv50Q&feature=player_embedded#)!

Hobbe
2010-10-10, 12:27
Vi som stannade kvar för att hylla pristagarna, och drack champagne och konjak tillsammans under avslutningsfesten gjorde ett tappert försök med att få till slutställningen i MINI Cup 2010.

Återkommer om ett par minuter.

Tack JohanW som åkte upp till Gelleråsen bara för att föreviga allt på bild.

Hobbe
2010-10-10, 12:32
Slutställlning i MINI Cup 2010:

1. Gunnar Frykfors 69 poäng
2. Karl-Ernst Larsson 49 poäng
3. Måns Ulveståhl 48 poäng
4. Jonas Samson 42 poäng
5. Björn Petersson 29 poäng
6. Ola Ahlman 28 poäng
7. Jonas Lindell 25 poäng
8. Johan Wagréus 23 poäng
9. Erik Jirhall 16 poäng
10. Ola Kvarnström 14 poäng
11. Christopher Westholm 8 poäng
11. Jan Ekehage 8 poäng
13. Lennart Ekehage 6 poäng
14. Peter Sundström 3 poäng

Ett stor tack till alla deltagare, och ett stort grattis till samtliga pristagare - framför allt till Gunnar som avrundande 2010 med att bli MINI Cup-mästare.
:nana::pucko:

Hobbe
2010-10-10, 13:28
Ha, ha, även jag har lyckats med hjullyft.
Långt i från den pinkande hunden som Gunnar uppvisar med hög klass, men ett litet lyft blev det :D

Johan W
2010-10-10, 13:45
Om nån är sugen på papperskopior (labkvalité på fotopapper) att ha i garaget kan jag ordna fram det till i stort sätt självkostnadspris, bara o dra ett PM isåfall.
Går även att fixa Canvas och annat (vävspänd tavla)

yonasu
2010-10-10, 18:43
Tittade på filmen och undrade vad f*n som hänt med den motorn för att låta så, sen läste jag beskrivningen och såg att det inte va en mini :)

Väldigt snygga bilder johan, jag ser inga stenskott eller nånting nästan, har du något filter eller är det lite postprod på dom eller är det bara jag som inte lackar om bilen varje vår? ^^

Ace
2010-10-10, 20:06
Grattis Gunnar!

KIT
2010-10-10, 20:54
Tack alla för ytterligare trevlig helg och det var tungt i huvudet på vägen hem idag, men med tankarna på segern, gick det lite bättre :-).

Hobbe körde värsta stureplansrundan på hotellet och festen och bjöd på champagne, cognac och gott rött vin till den fantastiska huvudrätten (not), tråkigt att vi inte var fler från MINI gänget, men bättre nästa gång kanske.

Kul säsong och tack än en gång alla som har engagerat sig i det hela, särskilt Måns!

Hobbe
2010-10-11, 00:37
Herr Toth i sin E92M3 jagar Råck n' Råll Ola, och följer sedan mig under några varv:
YouTube - 101009 Gelleråsen BMWSC Pass2 (http://www.youtube.com/watch?v=cU0f8PZcpCw)

Fredrik
2010-10-11, 07:25
Ett stort grattis Gunnar - R56 rules :galen :mrgreen: ;)

Dock säger diplomaten i mig att ni alla kämpat bra och varit superduktiga - starkt jobbat allihop som på ett eller annat vis varit inblandade i denna serie 8)

powernap
2010-10-11, 08:08
Ett stort grattis Gunnar - R56 rules :galen :mrgreen: ;)

Dock säger diplomaten i mig att ni alla kämpat bra och varit superduktiga - starkt jobbat allihop som på ett eller annat vis varit inblandade i denna serie 8)

Hade varit på sin plats om herr ordföranden hade visat upp sig med sin kamera på någon av säsongens deltävlingar.... ;-)

Det visade sig dock att det fanns andra med minst lika bra kameraegenskaper, så det gjorde inte så mycket :woot:

Fredrik
2010-10-11, 08:13
Hade varit på sin plats om herr ordföranden hade visat upp sig med sin kamera på någon av säsongens deltävlingar.... ;-)

Det visade sig dock att det fanns andra med minst lika bra kameraegenskaper, så det gjorde inte så mycket :woot:

Det sköter nästkommande ordförande med bravur så jag fortsätter mitt enträgna arbete med att vara kameralös då alltid någon annan har med sig kamera och ibland dessutom filmar :D ;)

BADaniel
2010-10-11, 08:19
Vi som stannade kvar för att hylla pristagarna, och drack champagne och konjak tillsammans under avslutningsfesten gjorde ett tappert försök med att få till slutställningen i MINI Cup 2010.

Återkommer om ett par minuter.

Tack JohanW som åkte upp till Gelleråsen bara för att föreviga allt på bild.


Inget tack till mig som tog på det tunga ansvaret att köra Johan hela vägen i nya lyxlimpan... ;-)

Hobbe
2010-10-11, 08:28
Jo, ett litet då :D
Ursäkta.

ola
2010-10-11, 09:11
Det har varit riktigt kul det här med MINI Cup , själv har jag lärt mig massor under min rookiesäsong.
Särskilt Tack till
Måns för allt arrangerande - mkt bra och seriöst
Karl-Ernst för all feed-back och i synnerhet coachning under Open-pit på Gelleråsen , tror att jag förbättrade mina varvtider ett antal sekunder efter det.. blev ju ca 45 varv under open pit på eftermiddan , hjälpte ju upp de lite torftiga 6 varven på MINI Cup (plus de andra 30-35 varven under vanliga gatbilskörningen) = totalt nästan 90 varv på denna bana denna första gången för mig.

sen som kuriosa så nämndes under förargenomgången att inga svartflagg delats ut under 2010 års säsong med BMWSC , kul då att jag lyckades under eftermiddan dra på mig 2 st Svartflagg !! :-)

dvorak
2010-10-11, 09:39
Grattis Gunnar! Och grattis Björn till en så fantastisk tid med on originalbil! :D

Kul att det blev en lyckad sista deltävling. Jag satsar hårt på nästa säsong!

Hobbe
2010-10-11, 10:30
Ola,

Den ena svartflaggan fick du eftersom jag sa till HP att kalla in den där hemske Rock-Ola.
Du hade nämligen fortfarande inte lämnat in transpondern ;)

Hobbe
2010-10-11, 10:37
Bestämt på BMWSC:s årsmöte 9/10:

MINI Cup-general och styrelseledamot:
Måns Ulveståhl
MINI Cup-reglementsgrupp/tävlingsledning:
Jonas Samson
Gunnar Frykfors
Måns Ulveståhl

Björn P
2010-10-11, 10:47
Och grattis Björn till en så fantastisk tid med on originalbil! :D



Ser ni några likheter mellan bifogad bild och min GP?

http://www.buyfoodsale.com/wp-content/uploads/2009/11/Kelloggs-Corn-Flakes-Cereal-7-Ounce-Packages-Pack-of-10-a.jpg

Vinnaren får Hobbes Nürburgring-coiloverchassi då han enligt säkra källor går tillbaka till original nästa säsong. :D

powernap
2010-10-11, 10:53
original and best?


*vill inte ha nåt blingchassi, så hobbini får behålla det o putsa vidare*


:woot:

Hobbe
2010-10-11, 11:16
originalbil! :D


Nja, motorn är inte original, men annars så stämmer det.
Vem vet, det kanske sitter ett original GP-chassi på mitt vrålåk nästa år -eller inte :D
Själv tror jag att att det enda som behövs förbättras är skräpet bakom spakarna.

Björn P
2010-10-11, 11:39
Måns är en hedervärd tredjepristagare i MINI CUP och jag kom femma. Alltså är Hobbes GP fortfarande "snabbast". Men det var kul att tvåla till honom i sista tävlingen. Och jag ser fram emot en riktigt rolig "tävling i tävlingen" mellan oss i nästa års MINI CUP.

Hobbe
2010-10-11, 11:57
Jag gillar att alla kan tvåla till alla oavsett MINI.
Hade allt bara varit materialrelaterat så hade den med störst plånbok vunnit, vilket inte hade resulterat i någon "rolig" racing för flertalet.
Som jag sa under prisutdelningen:
Gunnar är en välförtjänt vinnare av MINI Cup 2010.
En förartalang som vi övriga (exkl. K-E) har haft svårt att matcha oavsett hur mycket vi har försökt att pilla med våra bilar.

Fördelen övriga har däremot är att det avståndet kommer att minska under 2011 då fler av oss kommer att ha blivit mer rutinerade.
Ett bevis är att samliga körde snabbare denna gång än vad vi gjorde i våras.
Vinnartiden då var 1:30, och den tiden hade inte räckt långt denna gång.
Ett annat bevis är hur Rock-Ola har fått fart på spakarna under säsongen.
102 oktan i tanken förbättrade inget, men det gjorde däremot coaching från K-E.

powernap
2010-10-11, 11:59
....massa bra text....

Det är väl lite det går ut på, att förbättra sig.....

Hatten av för alla som varit aktiva i cupen 2010.

dvorak
2010-10-11, 12:36
Jag gillar att alla kan tvåla till alla oavsett MINI.
Hade allt bara varit materialrelaterat så hade den med störst plånbok vunnit, vilket inte hade resulterat i någon "rolig" racing för flertalet.
Som jag sa under prisutdelningen:
Gunnar är en välförtjänt vinnare av MINI Cup 2010.
En förartalang som vi övriga (exkl. K-E) har haft svårt att matcha oavsett hur mycket vi har försökt att pilla med våra bilar.

Fördelen övriga har däremot är att det avståndet kommer att minska under 2011 då fler av oss kommer att ha blivit mer rutinerade.
Ett bevis är att samliga körde snabbare denna gång än vad vi gjorde i våras.
Vinnartiden då var 1:30, och den tiden hade inte räckt långt denna gång.
Ett annat bevis är hur Rock-Ola har fått fart på spakarna under säsongen.
102 oktan i tanken förbättrade inget, men det gjorde däremot coaching från K-E.
Håller med fullständigt på alla punkter! :happy:

2011 blir ett bättre år för mig hoppas jag :D

ola
2010-10-11, 16:47
Ola,

Den ena svartflaggan fick du eftersom jag sa till HP att kalla in den där hemske Rock-Ola.
Du hade nämligen fortfarande inte lämnat in transpondern ;)

och den andra fick jag för att karl-ernst inte fick följa med i bilen som coach.. men vi hann med en 15-20 varv innan han blev "grounded"..

Hagatorpet
2010-10-11, 18:18
Ett stort grattis Gunnar - R56 rules :galen :mrgreen: ;)

Dock säger diplomaten i mig att ni alla kämpat bra och varit superduktiga - starkt jobbat allihop som på ett eller annat vis varit inblandade i denna serie 8)

Håller med Fredrik om det mesta :)
Fast jag tror Peter hadde vunnit
om han hadde haft lite bättre ordning på sina mekaniker:D

Hagatorpet
2010-10-12, 04:04
Ser ni några likheter mellan bifogad bild och min GP?

http://www.buyfoodsale.com/wp-content/uploads/2009/11/Kelloggs-Corn-Flakes-Cereal-7-Ounce-Packages-Pack-of-10-a.jpg

Vinnaren får Hobbes Nürburgring-coiloverchassi då han enligt säkra källor går tillbaka till original nästa säsong. :D

det skulle kunna vara den kaxiga tuppen som sitter i/på :D