handdator

Visa fullständig version : Puckovaskning i Visby



FEED ME
2010-09-01, 22:23
En omröstning för oss som ska köra Mini Cup på Gotland Ring den 11/9.

Du som tänker bo centralt (Visby) och vill med ut och äta och dricka gott på lördagskvällen - gör din röst hörd så fixar vi något bra...

Jag föreslår Hamnplan 5. Där känner jag ägaren och kan säkert hitta på något bra paket som har bra kvalitet-till-pris-ratio... Brukar vara bland de bästa festarställena också. Skulle vi få tråkigt kan vi dra vidare till Munken...

Rösta, så bokar jag bord...

Rasmus
2010-09-01, 22:38
Jag föreslår Hamnplan 5. Där känner jag ägaren och kan säkert hitta på något bra paket som har bra kvalitet-till-pris-ratio... Brukar vara bland de bästa festarställena också. Skulle vi få tråkigt kan vi dra vidare till Munken...

Rösta, så bokar jag bord...
Tips från Visbybon:

Käka gör man bäst på Wallers, Donners, Bolaget eller Isola Bella. Absolut bästa kvalité kontra pris får man på Isola Bella!

Skaka rumpa så här "off season" gör man nog helst på typ Munken om man är över 20 år - annars Hamnplan! :D

FEED ME
2010-09-01, 23:57
Jag tycker att Linus fixade till riktigt bra käk sist som vi var på Hamnplan. Där är ju också fördelen att man redan är på plats till när fjortisarna börjar strömma in... :)

Isola Bella känner jag inte till. De övriga ställena betingar ju en ganska mycket högre prislapp för maten. Därför tänkte jag att Hamnplan kunde vara en lämplig kompromiss, om nu inte alla är inne på linjen att gå på gourmet-krogarna. Men då blir vi ju tvungna att vaska riktig champagne också, vilket höjer kostnadsnivån ytterligare... Det blir väldigt hög kontrast mot Öbergs Kafé!

Rasmus
2010-09-02, 00:30
Jag tycker att Linus fixade till riktigt bra käk sist som vi var på Hamnplan. Där är ju också fördelen att man redan är på plats till när fjortisarna börjar strömma in... :)

Isola Bella känner jag inte till. De övriga ställena betingar ju en ganska mycket högre prislapp för maten. Därför tänkte jag att Hamnplan kunde vara en lämplig kompromiss, om nu inte alla är inne på linjen att gå på gourmet-krogarna. Men då blir vi ju tvungna att vaska riktig champagne också, vilket höjer kostnadsnivån ytterligare... Det blir väldigt hög kontrast mot Öbergs Kafé!
Hehe! Isola Bella ligger i ungefär samma (lite högre bara) nivå än Hamnplan. Linus fixar det bra på HP så det är ju ett säkert kort och ni kan röra er vidare om fjortisströmmen blir för stor ;)

ola
2010-09-02, 05:49
Hehe! Isola Bella ligger i ungefär samma (lite högre bara) nivå än Hamnplan. Linus fixar det bra på HP så det är ju ett säkert kort och ni kan röra er vidare om fjortisströmmen blir för stor ;)

ska du inte med då?

powernap
2010-09-02, 07:33
har nu röstat i pollen :woot:

Rasmus
2010-09-02, 07:34
ska du inte med då?

Jo, såklart! :D

FEED ME
2010-09-08, 22:52
Är det några fler som vill följa med på lördag kväll?
Rasmus? Bjägg? Rösta!

Jag pratade med Linus idag på Hamnplan. Han sa att det var någon extern arrangör som skulle anordna 18-årsdisco där på lördag. Så han rekommenderar Munken för utgång... Vi kanske ska testa att käka på Isola Bella då?

dvorak
2010-09-08, 22:54
Jag och Anna är på!

FEED ME
2010-09-08, 23:23
Jag och Anna är på!

Härligt!

Då har vi försäkrat oss om många Göteborgsskämt och en riktigt rolig kväll...

Visste ni förresten att det var på Gotland som det första göteborgsskämtet drogs? Längs med hela ringmuren i Visby. Baklänges!

FEED ME
2010-09-08, 23:26
BTW: Är det någon mer som har flickvän, fru, älskarinna eller kompis med sig??

Karl-Ernst Larsson
2010-09-09, 01:37
Vi hänger med ! Maj-Lis o jag

KIT
2010-09-09, 13:51
Jag, son och barnvakt hänger på

Björn P
2010-09-09, 14:55
Jag och Lina hakar också på, men förmodligen först efter middagen.

Kongo
2010-09-09, 18:52
Kongo +1 hänger på för mat och vaskning

Isolla Bella var det där vi åt i höstas Rasmus, Björne?

Rasmus
2010-09-09, 21:38
Isolla Bella var det där vi åt i höstas Rasmus, Björne?
Hmmm, tror det. Sen var vi på Wallers va?

FEED ME
2010-09-10, 00:35
OK, så till middagen är vi alltså:
dvorak x2
FEED ME x1
Karl-Ernst Larsson x2
KIT x2,5
ola x1
Kongo x2
Rasmus x1 (?)

Rasmus - kan du ta på dig att boka bord åt oss då? 11,5 personer på lördag kväll runt kl. 20, kanske?

Så ska jag se om jag kan ordna expressentré till Munken...

Kongo
2010-09-10, 05:37
Hmmm, tror det. Sen var vi på Wallers va?


Vet inte men vi var dit där de serverade de godaste Staropramen jag druckit, går gärna dit igen.

Sen kommer jag ihåg att en Björn var väldigt bakis på båten hem :D

Björn P
2010-09-10, 07:16
Vet inte men vi var dit där de serverade de godaste Staropramen jag druckit, går gärna dit igen.

Sen kommer jag ihåg att en Björn var väldigt bakis på båten hem :D

Ja fy fan. Fick i mig en centiliter vatten som frukost. Jag kanske blev smittad av Anderssons åksjuka?

Rasmus
2010-09-10, 09:28
OK, så till middagen är vi alltså:
dvorak x2
FEED ME x1
Karl-Ernst Larsson x2
KIT x2,5
ola x1
Kongo x2
Rasmus x1 (?)

Rasmus - kan du ta på dig att boka bord åt oss då? 11,5 personer på lördag kväll runt kl. 20, kanske?

Så ska jag se om jag kan ordna expressentré till Munken...
Yes, jag kan boka! Försöker få med mig Emma också så då skulle vi bli 12,5!

Rasmus
2010-09-10, 09:29
Vet inte men vi var dit där de serverade de godaste Staropramen jag druckit, går gärna dit igen.
Just det, det var där! En klassiker.


Sen kommer jag ihåg att en Björn var väldigt bakis på båten hem :D
Haha! Kommer ihåg att jag träffade er på båten dagen efteråt och Björn såg liiiite sliten ut ;)

Rasmus
2010-09-10, 16:01
Har bokat nu! 12 pers + 1 barn klockan 20.00 på Isola Bella.

OBS!!
Dom sa att klockan 20.00 på en lördag är det full fart i köket och mycket gäster i restaurangen. Eftersom vi var ett större sällskap undrade dom om vi ville förbeställa maten, så att vi inte behövde vänta så länge vid beställning.

Kolla på menyn på www.isolabella.se och skriv vad ni vill ha, om det är möjligt för er att bestämma sånt via nätet innan imorrn ;)

FEED ME
2010-09-10, 22:23
Kolla på menyn på www.isolabella.se och skriv vad ni vill ha, om det är möjligt för er att bestämma sånt via nätet innan imorrn ;)

Carpaccio + Conchigli a la bosco!

:D

RobertH
2010-09-10, 23:24
Carpaccio + Conchigli a la bosco!

:D

Jag googlade det där sista och klickade på "bilder". Ska du äta hunden??!! :D

http://www.associazionecanililazio.it/wp-content/uploads/2008/04/klive.jpg

Rasmus
2010-09-10, 23:28
Carpaccio + Conchigli a la bosco!

:D

Bra val, Erik! :D
Carpaccioexperter från hela världen åka till IsolaBella för att äta den godaste som finns.

Kan även tipsa om deras pizzor. Inga "turkpizzor" direkt! ;)

Kongo
2010-09-12, 08:40
Måste dela med mig av Olas fina parkering, han sa när vi träffades på stan att han hade parkerat efter vägen för det var tydligen alldeles för långt bort till parkeringen (ca 50m) :mrgreen:

Dörren med lampa över är hotellentrén, vägen är inte enkelriktad :D

Hagatorpet
2010-09-12, 08:58
Tyckte jag var nära och bra :D

FEED ME
2010-09-12, 11:36
Måste dela med mig av Olas fina parkering, han sa när vi träffades på stan att han hade parkerat efter vägen för det var tydligen alldeles för långt bort till parkeringen (ca 50m) :mrgreen:

Dörren med lampa över är hotellentrén, vägen är inte enkelriktad :D

Det där måste ju vara en av de bättre bilder som finns på Olas bil... :)

Jag måste säga att Carpaccion får högsta poäng. Den var verkligen super. Samma sak gäller efterrätten. Det var bara hunden till huvudrätt som inte höll fullt samma klass...

Sedan var de ju ganska begränsade i utbudet av dricka. Hade vare sig Pucko eller Red Bull! :( Men gott om vin...

FEED ME
2010-09-12, 11:37
Visste ni förresten att det bara är i Kina och på Gotland som det enligt lag är tillåtet att äta hundar?

ola
2010-09-12, 13:30
Måste dela med mig av Olas fina parkering, han sa när vi träffades på stan att han hade parkerat efter vägen för det var tydligen alldeles för långt bort till parkeringen (ca 50m) :mrgreen:

Dörren med lampa över är hotellentrén, vägen är inte enkelriktad :D

j-a hotellpersonal! :mad: de kan ju inte låta bilen stå kvar där !! .. hmm gotlänningar... fast bilen var packad o klar i morse när jag kom ut.. , - eller? :confused: då börjar man ju nästan misstänka att de aldrig packade ur bilen igårkväll...

nåväl , hade riktig show från 1a parkett inatt från hotelrumsfönstret då polisen brottade ner ett antal ligister kring min bil , farbror blå gick lös med fjäderbatong o allt på dom och radade upp dom på mage på kullerstensgatan :-) Kongo? var du med där ? ligisterna skrek som grisar på väg till slakt, fast jag kände inte igen din stämma...

Hagatorpet
2010-09-12, 13:34
j-a hotellpersonal! :mad: de kan ju inte låta bilen stå kvar där !! .. hmm gotlänningar... fast bilen var packad o klar i morse när jag kom ut.. , - eller? :confused: då börjar man ju nästan misstänka att de aldrig packade ur bilen igårkväll...

nåväl , hade riktig show från 1a parkett inatt från hotelrumsfönstret då polisen brottade ner ett antal ligister kring min bil , farbror blå gick lös med fjäderbatong o allt på dom och radade upp dom på mage på kullerstensgatan :-) Kongo? var du med där ? ligisterna skrek som grisar på väg till slakt, fast jag kände inte igen din stämma...

Jag tror det var Peter, Erik och Björn :cool: