handdator

Visa fullständig version : Lestrup ny förare för WestCoast racing!



Ruggige Ragge
2010-08-26, 14:25
Detta tycker jag skall bli kul att få se hur det går:

http://www.westcoastracing.se/2010/08/26/fredrik-lestrup-klar-for-westcoast-racing/

Att Freddes tester med BMW Z4:an på Nürburgring förra helgen gick bra vet vi redan. Nu delar han en nybyggd BMW Z4 på Knutan kommande helg med den store racinglegenden Stanley Dickens. Inte illa måste jag säga!

MINI-förarna meriterar sig och får chansen till både det en och det andra!

/Ruggige Ragge
(En aning stolt och dessutom överraskad, eftersom jag inte vetat något om detta i förväg)

Björn P
2010-08-26, 14:42
Härligt! Heja, heja.

dvorak
2010-08-26, 14:49
Heja heja var orden!

Gasa tills det rasar Fredrik!

Hobbe
2010-08-26, 19:22
Kul att Fredrik kan fortsätta att hålla sig till riktiga bilar som MINI och BMW :)

Fredrik
2010-08-27, 06:41
Kul att Fredrik kan fortsätta att hålla sig till riktiga bilar som MINI och BMW :)

+ 1 8)

powernap
2010-08-27, 07:52
Skönt att ett Halmstadteam får fler snabba förare :cool:

Ruggige Ragge
2010-08-27, 21:03
WestCoast Racing var överlägset snabbast i kvalet i Swedish GT på Knutstorp i dag. BMW Z4:an gick riktigt fort!

Här nedan citeras bl a Ola Lennström som är på plats:

Det blev pole position för WestCoast Racing i det första kvalet med den helt nya BMW Z4 GT3!

Fredrik Lestrup och Stanley Dickens delade på kvalsysslorna på Ring Knutstorp i Svenska GT-seriens säsongsfinal. Fredrik Lestrup stod för polevarvet som placerade WestCoast Racing först på gridden. Dick Jönsson-Wigroth var mycket nöjd med debuten för den nya bilen.

- Ett mycket bra kval av både Fredrik och Stanley och kul att vi kunde inleda direkt med pole position. Fredrik körde ett par riktigt bra kvalvarv som gav oss pole. Nu ska vi knyta ihop det här imorgon, Fredrik och Stanley har kört bra hela dagen så vi ser fram emot racen. Vi är här för att köra mycket och lära oss mer om nya bilen, säger Dick.

Fredrik Lestrup var snabbast på både träningen och kvalet och var mycket nöjd med debuten i teamet.

- Det har varit en perfekt första dag med WestCoast Racing. Pole position är pricken över i:et på en fantastisk dag där vi har jobbat bra tillsammans. Jag är väldigt stolt att få chansen att köra med WestCoast Racing, mitt mål är att utvecklas som förare. Det får jag verkligen en chans till här att göra med ett så här bra team där alla har fått mig att känna mig hemma direkt. Jag ser fram emot morgondagen, säger Fredrik Lestrup.

Race 1 körs i morgon 28/8 kl 10.50 – 11.35
Race 2 körs i morgon 28/8 kl 16.00 – 16.40

På WestCoast Racings twitter kommer löpande rapporter från båda racen.

Kvaltoppen:
1. 58.9 (Fredrik Lestrup)
2. 1:00.1 (Fredrik Larsson)
3. 1:00.2 (Daniel Haglöf)
4. 1:01.0 (Oscar Palm)

Citerar och meddelar
/Ruggige Ragge

Stiffe
2010-08-27, 22:15
Ska bli skoj att se detta live i morgon!

/ S

Ruggige Ragge
2010-08-28, 08:36
Här är webbadressen till WestCoast Racings Twitter:

http://twitter.com/WestCoastRacing

Där kommer det rapporter från dagens på race på Knutan. Vi håller en tumme för Lestrups och Haglöfs gästspel i Swedish GT!

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-28, 17:17
Som kanske redan meddelats, så vann Lestrup/Dickens Race 1 på Knutan med ett halvt varv tillgodo. Lestrup tog starten och drog sedan ifrån med ungefär en sekund per varv. Vid det obligatoriska förarbytet, när Dickens tog över Z4:an hade Lestrup ungefär ½ varv tillgodo på 2:an, som var Haglöf som tagit över efter Calle Rosenblad. Detta avstånd stod sig sedan racet ut.

Race 2 måste avbrytas p g a att det uppstod upprepade krascher i starfältet vid de inte mindre än tre starförsök som gjordes. Dickens stod i Pole, eftersom det var fredagens andra bästa kvaltid som bestämde placeringen på griden och den tiden hade Lestrup satt liksom den allra bästa tiden. Vid alla startförsök tog Dickens starten och om racet hade kunnat fullföljas, så hade nog Lestrup, som skulle köra den andra stinten, tagit målflagg som segrare. Att man måste avbryta berodde på att man bara har tillstånd att köra på Knutan till kl. 17.00 p g a bullerklagomål i kommunen.

/Ruggige Ragge