handdator

Visa fullständig version : MINI Challnge på Nürburgring, GP-slingan 13 - 15 augusti



Ruggige Ragge
2010-08-11, 07:27
God morgon MINI-fans!

Det drar ihop sig igen. Dags för race nr 10 och 11 i tyska MINI Challenge. Så här ser programmet ut för kommande helg 13 - 15 augusti:

Fredag 13/8: Fri träning 12.40 - 13.10
Lördag 14/8: Kval 11.05 - 11.35
Lördag 14/8: Race nr 10 16.25 - 16.55
Söndag 15/8: Race nr 11 11.15 - 11.45

Man kör på GP-slingan, alltså på den korta slingan.

Jag återkommer så snart jag kan med uppgift om webb-adress för live-timing.

Gasa Haglöf, Lestrup och Trange!

/Ruggige Ragge

powernap
2010-08-11, 08:03
Strålande info!!

Fredrik
2010-08-11, 11:00
Första svensktrippeln på pallen månne då "våra" grabbar tillhör de främsta och snabbaste :steering: :galen

Ruggige Ragge
2010-08-12, 21:50
Nu tror jag att jag har hittat webbadressen för live-timing från MINI Challenge under helgen. Adressen är:

http://masters.wige-livetiming.de/index.php

Hoppas att det stämmer!

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-13, 12:57
Sorry!

Min uppgift om webbadress för live-timing från MINI Chellenge på Nürburgring 13 - 15 augusti var uppenbarligen fel!

Jag letar efter den rätta adressen. Om jag nu hittar den vill säga! Skulle jag lyckas, så återkommer jag.

För dagens fria träning får vi nöja oss med telefonrapport i efterhand.

Än en gång sorry!

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-13, 15:02
Nu har jag skickat ett mail till arrangören av helgens tävlingar på Nürburgring med frågan om det finns live-timing på webben. Efter eget intensivt letande, så har jag själv inte hittat något på webben.

Talade för en stund sedan med Fredde L och han tyckte att det hade gåt litet sisådär på träningen. Han hade 6:e bästa tid, men då körde han bara på dåliga gamla däck som snabbt tog slut. Hopplöst med 45 kg "straffvikt" i bilen, tyckte han, däcken tar snabbt stryk.

Vieth var snabbast och Proczyk var näst snabbast på träningen. Båda kör också, såvitt jag vet, med nästan full viktlåda.

Jag återkommer om arrangören ger mig någon fungerande webbadress. Om någon annan i detta forum hittar adressen, så hoppas jag på att det går ut här, så att alla kan ta del av vad som händer i morgon och på söndag.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-13, 18:08
Hallå!

Nu vet jag i alla fall vilka som var de 6 snabbaste på fria träningen idag:

1. Hari Proczyk
2. Hendrik Vieth
3. Stefan Landmann
4. Nico Bastian
5. Daniel Haglöf
6. Fredrik Lestrup

Jag återkommer om live-timingen, om jag får fatt i webbadressen.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-13, 20:57
Nu vet jag att det är WIGE-Timing som kör resultaten på N-ring under denna helg. Tyvärr lägger dom inte ut något för oss som vill ha live-timing.

Jag passar på att tillägga att Richard Trange hade 7:e bästa tid under fria träningen i dag. Så de svenske låg m a o 5:a (Haglöf), 6:a (Lestrup) och 7:a (Trange).

En 4:e svensk, Joakim Söderström, finns också med i resultatlistan. Han hade 21:a bästa tid. Tyvärr känner jag inte till något om denne Joakim, men någon annan kanske vet mer? Kul i alla fall om det nu är 4 svenskar som är med!

/Ruggige Ragge

loop
2010-08-13, 21:00
Tycker det är riktigt bra av Haglöf att komma 5 på tre hjul och lyckas rädda bilen.
http://www.maverick37.com/

Ruggige Ragge
2010-08-14, 12:23
Just nu vet jag bara detta om dagens MINI Challenge-kval:

1. Thomas Tekaat - Team Tekaat
2. Hari Proczyk - GIGAMOT
3. Stefan Landmann - LECHNER RACING Team
4. Steve Kirsch - Frensch Power Motorsport
5. Hendrik Vieth - GIGAMOT
6. Daniel Haglöf - GIGAMOT

Lestrups, Tranges och Söderströms placeringar har jag inte fått fatt i ännu. Återkommer när jag vet mer.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-14, 12:40
Nu vet jag litet mer om kvalet.

Trange slutade på 8:e plats i kvalet.

Lestrup slutade på 9:e plats med stora problem med sin setup. Det skruvas nu för fullt på bilen för att den skall bli snabbare till eftermiddagens race. Inga problem med bilen annars, så nu gäller det att bli bland topp-6 i racet för att få ett bra utgångsläge inför söndagsracet.

Söderströms placering är okänd för mig. Han är f ö boss på Svenska Bil i Malmö och har väl mest gjort sig känd som framgångsrik isracingförare. Men han kör även bl a BMW cup m fl bantävlingar.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-14, 17:30
Nu har race nr 10 i MINI Challenge körts.

Detta vet jag om placeringarna så här långt:

1. Hari Proczyk - GIGAMOT
2. Stefan Landmann - LECHNER RACING Team
3. Daniel Haglöf - GIGAMOT
4. Richard Trange - LECHNER RACING Team
5. Nico Bastian - die agentour Racing/SPORT1
6. Hendrik Vieth - GIGAMOT

Pallplats för Haglöf och en hedrande 4:e-plats för Trange. Hur det gick för Lestrup och Söderström vet jag inte ännu. Återkommer när jag vet mer.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-14, 18:03
OK, nu kommer komplettering.

Lestrup på 8:e plats med Kirsch alldeles framför. Alltså endast en plats upp efter kvalet. Tungt med 45 kg i viktlådan, som Fredde uttryckte det. Han har faktiskt mer i lådan än Haglöf och Vieth t ex. Så är det med "straffviktsreglerna" i MINI Challenge.

Söderströms placering inte känd f n.

En tröst för Fredde är att han har mindre i lådan nästa gång, då man kör på hans favoritbana, som är Oschersleben. Vi får väl då se efter morgondagen hur det blir med vikterna för de övriga som ligger främst i tabellen.

Race 11 i morgon söndag.

/Ruggige Ragge

Fredrik
2010-08-14, 18:51
Spännande - det innebär tredje startruta för Richard och fjärde för Danne 8)

Synd att Fredde inte nådde riktigt fram, men det är små marginaler i den här serien.

Alla tre svenskgrabbar (med NMCS-dekal på sina bilar :galen ) är grymt duktiga men personligen hoppas jag att Richard får besöka pallen någon gång i år då han varit snabbast ett flertal tillfällen!

Givetvis hålls tummar för Danne och Fredde med 8)

Ruggige Ragge
2010-08-15, 12:14
Nu har MINI Challenge, Race nr 11 körts på N-ring.

De 6 bästa:

1. Nico Bastian - die agentour Racing / SPORT1
2. Hendrik Vieth - GIGAMOT
3. Stefan Landmann - LECHNER RACING Team
4. Steve Kirsch - Frensch Power Motorsport
5. Daniel Haglöf - GIGAMOT
6. Hari Proczyk - GIGAMOT

För Lestrup och Trange har jag ännu inga placeringar. Återkommer snarast om det.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-08-15, 12:47
Nu kommer den sista informationen från helgen på Nürburgring och Race 11.

Tidigare har det framgått att Haglöf blev alltså 5:a. Lestrup blev 7:a och Trange 8:a.

Återstår att räkna poäng, men dom kommer vad det lider på tyska MINI Challenges hemsida under rubriken Wertungen. Gå in på:

http://www.minispace.com/fbchallenge/pdf/Gesamtwertung_Fahrer.pdf

så hittar ni listan vad det lider. Det brukar ta ett par timmar eller så, innan listan kommer upp i uppdeterad version.

Oschersleben nästa!

/Ruggige Ragge

Hobbe
2010-08-15, 20:30
En 4:e svensk, Joakim Söderström, finns också med i resultatlistan. Han hade 21:a bästa tid. Tyvärr känner jag inte till något om denne Joakim, men någon annan kanske vet mer? Kul i alla fall om det nu är 4 svenskar som är med!


Jocke är medlem i BMWSC och kör sedan länge i BMW Cup.
Eftersom han kör Oldtimer på GP-slingan, och även gillar MINI så tog han tillfället i akt och provade på.
Inside information från Förenade Bil i Malmö och helgens BMW-träff på Knutan.

Kul att BMWSC numera har två MINI Challenge-förare :cool:
(Både Trange och Söderström kör BMW Cup)
Dessutom har vi MINI Cup :D