handdator

Visa fullständig version : Biltvätt i närheten av Tomelilla



mortenblad
2010-07-01, 09:26
Sedan jag flyttade till Skåne för en månad slår det mig hur vanorna skiljer sig. I Uppsala/Stockholm finns det GDS lite överallt, folk som är "nogranna" tvättar sina bilar själv har jag alltid tyckt. I den delen av Skåne jag bor i finns det på sin höjd en utomstående "biltvätt" utan varmvatten. Det påminner mig om när jag levde i södra Frankrike i staden Lyon under tidiga 2000-talet. Där fanns det som i östra-Skåne tvätthallar utomhus, påminner mer om ett tak som skall skydda bilen uppifrån. Sedan att det blåser åt alla håll har man inte tänkt på. Jag löste det hela genom att ta med mig 10 liter varmvatten i en hink som jag försiktigt körde till deras utomstående tvättyta som lyckligtvis bara var 200 meter från mitt jobb.

Några tips om tvättmöjlighter (i närheten av där jag bor) där även varmvatten även erbjuds tar tacksamt emot.

Hittills har jag åkt till Malmö för att tvätta bilen, vilket inte är alltför långt från jobbet, 30 km ;).

//Marcus

Scitz0
2010-07-01, 10:05
Googla lite och fick fram http://www.nissesdack.nu/content/view/28/57/
Eller de är inte bra?

Nu bor jag inte i området utan detta var ren googleinfo... så jag har ingen aning om de är bra eller inte.

syltburk
2010-07-01, 12:05
OK/Q8 i Ystad har högtryckstvätt av DIY modell. Det är där jag tvättar för det mesta. Varmvatten vet jag ju inte om det är iofs, men det är klart bättre än vanliga macktvättar med sandpapperslameller.

mortenblad
2010-07-01, 23:57
Tack för svaren, blir att fortsättningvis åka till Malmö framöver också!