handdator

Visa fullständig version : "måste"tillbehör mini s



wheaa
2010-06-09, 15:32
Tjena!

FUnderar på en ny Mini s och det jag kommit fram till är att jag vill ha en röd mini med svarta stripes men inte så mycket mer när det gäller utrustning

kan ni hjälpa mig med utrustning som är nödvändig? eller bara kul?

Tror det blir chilipaketet iallafall men eftersom jag inte vill att priset ska springa iväg för mycket så vill jag nog max lägga 10k till på annnan utrustning, dvs 40k totalt

Fredrik
2010-06-09, 15:39
Vet inte vad Xenon kostar men jag tycker det är kanon, likaså panoramataket 8)

MrPlow
2010-06-09, 15:47
Xenon är mest dyrt att byta när det går sönder tycker jag (men det kan ju ha något med att göra att jag inte har det ;) )

Men tycker man att de vanliga ljusen ger för dåligt ljus... Kanske man ska fundera på om man ska vara ute och köra när det är mörkt =)

Panoramatak är ju grymt! Ännu bättre är inget tak alls! Men om man inte vill ha cab är panorama ett måste!

MartinGBG
2010-06-09, 16:29
Xenon-lampor ingår i Chili-paketet till MINI Cooper S :)

Haugthon
2010-06-09, 16:46
Håller med att xenon (Ingår i chilipaketet) är ett måste, har det själv och har även haft en 09:a utan och om man säger så här DET SUGER...

bra paket är:
Jalapeno 3200kr
ineriörlisterna höjer kännslan
Colour line är kul (om man vill)
cromeline interiört har också en subtilförhöjande effekt
vita blinkersglas är också fint

Förvaringspaket 1650kr
För minin är inte känd för sina svällande utrymmen att förvara saker och ting i, så lite smarta lösningar här och var är inte dummt.

Multifunktionsratt 1890kr
underlättar, och höjer andrahandsvärdet

Stöldlarm 3100kr
Har man pungat ur såpass mycket så vill man ju behålla den... ;)


Summa sumarum 9840kr

Nu när vi äntligen har en svensk bilkonfigurator så gå in och bygg på :D

Byggarebob (http://www.mini.se/se/sv/mini_configurator/index.jsp?refType=teaserLink&refPage=/se/sv/general/homepage/content.jsp)

Lycka till

MartinGBG
2010-06-09, 16:50
Personligen tycker jag att Habanero-paketet är riktigt schysst också för att få lite sportkänsla :) DTC är ju grymt mycket bättre än vanliga DSCn som är standard. Ingår ju elektronisk diffbroms då, och det blir stor skillnad!

Hobbe
2010-06-09, 19:00
MartinGBG,

Kan du trycka på MINI AG så att en mekanisk diff åter igen kan bli ett alternativ för oss som gillar mer än att bara putsa kromet? ;)

Hagatorpet
2010-06-09, 21:09
Nu när vi äntligen har en svensk bilkonfigurator så gå in och bygg på :D

Byggarebob (http://www.mini.se/se/sv/mini_configurator/index.jsp?refType=teaserLink&refPage=/se/sv/general/homepage/content.jsp)

Lycka till

Det var ju en konstig sida, när jag valde bil där hamnade priset på över 395.000:- :o
Fast det är ju klart, när man bara kan önska och slipper betala, kan det ju bli så :)

Haugthon
2010-06-10, 07:55
Det var ju en konstig sida, när jag valde bil där hamnade priset på över 395.000:- :o
Fast det är ju klart, när man bara kan önska och slipper betala, kan det ju bli så :)

Haha jag det är som när man säger att man bara ska med ut på EN öl.... :D