handdator

Visa fullständig version : Nu halar jag flaggan.....



MiKE
2010-06-04, 11:26
Så. Då var det gjort. Affären är klar. Vår Cooper är ett minne blott. :(

Eran, under nästan 3år är slut. Men, nu skall jag bli Svenne och köra SAAB. Det ni :galen :mrgreen: Dock en 9-5 Aero. Så liiite kul bil blir det!! :nana:

Tack för oss för denna gång!

Men, jag kommer att hålla mig uppdaterad här ändå. Lite iallafall.

Mvh
MiKE o Sandra

Fredrik
2010-06-04, 11:40
Mike, du vet att du alltid är välkommen här.
Alltid lite extra trist när en MINIst med den där extra MINIkänslan måste sälja, men en Saab Aero är väl helt ok.

Tänk om Saab på det glada 80-talet beslutat sig för att bygga EV-1, då tror jag Saab varit i ett helt annat läge idag:

http://www.trollhattansaab.net/wp-content/uploads/2008/12/saab-ev1thn.jpg

Doris
2010-06-04, 12:59
Hoppas ni är tillbaka snart. saaben går ju bara rakt fram så passa dig i rondellerna :p

powernap
2010-06-04, 13:13
Hoppas ni är tillbaka snart. saaben går ju bara rakt fram så passa dig i rondellerna :p

saaben går inte ens rakt fram ;-)

Doris
2010-06-04, 14:38
saaben går inte ens rakt fram ;-)


så sant.....;)
men ville ju inte vara för elak......... men saab är ju bra på andra saker kanske, typ går kanske billigt eller nåt....

MartinGBG
2010-06-04, 16:56
Du är välkommen in till mig när du ångrat dig.. SAABen tar jag i byte ;)

Fredrik
2010-06-04, 18:37
Ett litet förtydligande från min sida Mike:
jag dissar absolut inte Saab utan menar med mitt inlägg #2 i tråden att Saabs varumärke kanske varit annorlunda (och mer eftertraktat bland de stora biltillverkarna därute) om de lanserat EV-1 som när den presenterades -85 eller-86 slog ner lite som en bomb.

Saab är ursprungligen ett fint svenskt bilmärke med en fot i en annan bransch, nämligen att tillverka flygplan och flygplanskomponenter (inte många biltillverkare som gjort eller gör det).

Varumärket Saab urholkades något när GM (läs Opel) tog över - hade EV-1 serietillverkats hade märket idag tillverkat mer udda bilar, något man var bra på tidigare (e.g. Saab Sonett).

Det är åtminstone vad jag tror, fakta finns ju inte då det inte blev så.

Hursomhelst, när möjligheten åter dyker upp tror jag nog att herrn kör MINI igen 8)

Hagatorpet
2010-06-04, 19:19
Saab 9-5 Aero är en av de bästa bilar jag haft
och man får mycket bil för pengarna
det var en kort bekantskap, men ni får väll hålla koll på när vi har träffar och åka lite bakom och se hur roligt vi har....
skojade bara
Mike o Sandra, hör av er om ni vill åka med på någon träff, det finns säkert plats i någon av bilarna :)

MiKE
2010-06-05, 07:43
:stare:down Menar ni att en :gp: är bättre än en SAAB?? :down:down

Fattar ingenting? Jag som har varit en trogen SAAB ägare tidigare i många år, har Läääängtat tillbaka till att få köra just SAAB, framförallt efter att ha ägt en Cooper.

Nä. nu var jag lite elak mot min Aero. Det fick bli just det bilmärket, då jag som sagt skrev, kan dessa bilar sen tidigare, och, vill inte kludda allt för mycket med en "äldre" bil, utan ha en som skall ta mig framåt helt enkelt. Fast med lite klass och fart (ibland) och ja..... Powernap o Doris! Den går "rakt" fram...... Ha.ha ha. ;);)

//MiKE

Emely&Robert
2010-06-05, 13:38
Abstinensen kommer göra sig gällande vilken dag som helst :D

Fröken S
2010-06-16, 23:12
Vill bara meddela att MIKE o Sandras Cooper har hamnat i goda händer...

Har bott in mig nu o tycker det är alldeles, alldeles underbart!!!
Enda problemet är att jag har alldeles för tung höger fot.... ;-)

Är väl van från min gamla bil där man va tvungen att ha plattan i mattan för att de skulle hända nått. Bubbla årsmodell -70 så det är väl inte så konstigt.... :-)

Mike, lycka till med er nya bil o ha det så bra!

Tjipp o Hajk
från Uddevalla Sandra

Björn P
2010-06-17, 07:22
Vill bara meddela att MIKE o Sandras Cooper har hamnat i goda händer...

Har bott in mig nu o tycker det är alldeles, alldeles underbart!!!
Enda problemet är att jag har alldeles för tung höger fot.... ;-)

Är väl van från min gamla bil där man va tvungen att ha plattan i mattan för att de skulle hända nått. Bubbla årsmodell -70 så det är väl inte så konstigt.... :-)

Mike, lycka till med er nya bil o ha det så bra!

Tjipp o Hajk
från Uddevalla Sandra


Välkommen Sandra!

Fredrik
2010-06-17, 08:07
Välkommen i gänget Sandra 8)

Håll koll i evenemangssektionen för senaste info om MINIträffar nära dig.
NMCS finns representerat i flera regioner över hela Sverige så alla ska kunna ha relativt nära till träffarna som kan bestå i allt från konbanekörning, grill/pubkvällar till våra populära s.k. runs.

En gång om året försöker vi träffas så många som möjligt från så stora delar av Sverige som möjligt - vi kallar detta sommarträffen.
I år kommer sommarträffen att avhållas på Visingsö den 28-29 augusti.

Kika runt i vårat eminenta forum. Jag är övertygad om att du kommer att hitta mycket intressanta saker och bli än mer biten av "the MINI bug" :D

Fröken S
2010-06-17, 20:30
Tack för välkomsthälsningarna!

Vi ses säkert på nån träff framöver.

:drive:
Mvh Sandra

Ace
2010-06-18, 09:55
Tack för välkomsthälsningarna!

Vi ses säkert på nån träff framöver.

:drive:
Mvh Sandra


Välkommen Sandra!

Du missade just en Grillkväll i Göteborg i söndags.
Men det kommer fler tillfällen.

//Robert

Fröken S
2010-06-18, 22:20
Välkommen Sandra!

Du missade just en Grillkväll i Göteborg i söndags.
Men det kommer fler tillfällen.

//Robert


Såg detta... Hade ju varit kul att va med men jag hakar på nästa gång :p

Ha de gött / Sandra