handdator

Visa fullständig version : MINI Challenge på Hockenheimring 28 - 30 maj



Ruggige Ragge
2010-05-28, 21:48
Jahapp!

Då är man sedan några timmar tillbaka i Svedala efter några hetska dagar i Bukarest/Rumänien! Intressant, svettigt och jäktigt, men allt gick som planerat.

Har just hört att MINI-kvalet körts på Hockenheimring.

Inför morgondagens race står Lestrup i ruta 5, Haglöf i ruta 7 och Trange i ruta 10.

Utgångsläget för Lestrup och Haglöf är därmed ganska bra. Från dessa positioner gäller det att placera sig bland de 6 främsta för att det skall bli ytterligare racepoäng i söndagens race. Man vänder ju på startordningen för de 6 främsta under lördagen så att 6:e man startar i pole, 5:e man startar i andra position osv. Om även Trange tar sig in bland de 6 främsta, så kan det bli ett riktigt svenskrace!

Jag hör av mig under morgondagen och söndgaen så snart jag vet något om resultaten. F n har jag ingen koll på om det finns live-timing att hitta på webben - om jag hittar sådan så tipsar jag i detta forum.

Godnatt så länge!
/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-05-28, 21:53
Live-timing från helgens MINI Challenge-övningar på Hockenheimring kanske man kan hitta på:

http://masters.wige-livetiming.de/index.php

Det skadar i alla fall inte att prova om det kommer upp något!

Lördagens race går kl. 16.35 - 17.05

Söndagens race går kl. 09.40 - 10.10

Mossning!
/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-05-29, 17:34
Nu har helgens första MINI Challenge-race körts.

Racet kom igång ca 1/2 timme försenat.

Lestrup slutade på 2:a plats.
Haglöf på 8:e.
Trange på 10:e.

Lestrup står alltså i position 5 på gridden i racet i morgon, dvs i samma position som vid satren av dagens race.

/Ruggige Ragge

Fredrik
2010-05-29, 18:06
Kom igen nu grabbar - GASA!!!!!!

Ruggige Ragge
2010-05-29, 21:53
En snabb summering av poängställningen i MINI Challenge efter 6 race blir nu denna (reservation för ev. osannolika felräkningar):

1. Vieth 136 p
2. Haglöf 120 p
3. Lestrup 111 p
4. Schmarl 107 p
5. Kirsch 107 p
6. Landmann 106 p
7. Proczyk 106 p
8. Bastian 102 p
9. Teekat 65 p
10. Trange 62 p

Lestrup klättrade alltså från 8:e tillbaka till 3:e, där han var före den tråkiga helgen på Nürburgring då bilen blev sned efter ett besök i räcket. I morgon står några av de förare som hotar Lestrups poängplats före honom på gridden, så vi får väl se......

Haglöf föll ned en plats till 2:a liksom även Trange som föll ned en plats till 10:e.

I morgon får vi se om totalplaceringarna blir bättre för de svenske efter säsongens 7:e race (av 15).

/Ruggige Ragge
(I analystagen)

Ruggige Ragge
2010-05-30, 10:16
Nu har MINI Challenge-gänget gått i mål på Hockenheimring efter säsongens race nr 7.

Lestrup slutade på 8:e plats och Trange på 9:e. Haglöf råkade ut för trubbel och tvingades bryta efter att ha varit i depå en gång, gått ut igen men varit tvungen att gå tillbaka i depå igen.

Så småningom återkommer jag med min lilla kalkyl över totalställningen i mästerskapet.

/Ruggige Ragge

Ruggige Ragge
2010-05-30, 10:32
Målgången på Hockenheinring är nu ett faktum.

Här kommer nu min (förhoppningsvis) riktiga sammanställning över totalpoängen i MINI Challenge efter 7 race av 15:

1. Vieth 167 p
2. Lestrup 124 p
3. Landmann 123 p
4. Proczyk 122 p
5. Kirsch 122 p
6. Bastian 122 p
7. Schmarl 121 p
8. Haglöf 120 p
9.Teekat 89 p
10. Trange 74 p

Snacka om att det är tätt fr o m plats 2 t o m plats 8! Här kan vad som helst hända i fortsättningen! Vieth har dock en ganska trygg ledning så här långt.

Sedan förra helgen har t ex Lestrup och Haglöf bytt plats med varandra i sammandraget, dvs från 8:e till 2:a respektive från 2:a till 8:e. Racingdramatik i den högre skolan m a o!

/Ruggige Ragge

Fredrik
2010-05-31, 07:54
Kul att Lestrup håller sig i toppen, och jag är fullt övertygad om att även Danne kommer att blanda sig i slutstriden 8)

Det skulle även vara grymt skoj om Trange kunde avancera, han är ju grymt snabb (har vid något eller några tillfällen varit snabbast eller bland de snabbaste) och förtjänar att vara med i toppen också.

Nu är det ju sommaruppehåll till i slutet av juli så vi får nu en paus från detta och återkommer med nya friska tag - hoppas du fortsätter med dina kanonrapporter, Ragge :happy:

Ruggige Ragge
2010-05-31, 09:26
Tack för omdömet Fredrik!

Jag hoppades att min snabbt uträknade poängtabell skulle vara korrekt och det var den, men bara nästan. Jag missade att lägga in en snabbaste tid på rätt gubbe, så det blir en flyttning till rätt gubbe. Sedan skall gubbarna på 122 p stå i en annan inbördes ordning, men där hade jag inte tid att kolla hur man gör när man priorterar mellan gubbar som hamnat på samma poäng. Nu kommer en justerad tabell, där faktiskt den ledande Vieth har en poäng mindre än tidigare, vilket gynnar dem som ligger efter honom (till vilken verkan det nu hava kan när avståndet minskat från 43 till 42 poäng!). Den justerade tabellen:

1. Vieth 166 p
2. Lestrup 124 p
3. Landmann 123 p
4. Kirsch 122 p
5. Bastian 122 p
6. Proczyk 122 p
7. Schmarl 121 p
8. Haglöf 120 p
9.Teekat 90 p
10. Trange 74 p

Ha det bra i sommar alla MINIstrar!

/Ruggige Ragge

powernap
2010-05-31, 09:29
Stabilt som alltid Ragge!!!

skön sommar till dig och de dina :-)

Hobbe
2010-05-31, 11:16
Tack för allt dit slit med rapporteringen Ragge :)

Björn P
2010-05-31, 15:23
Håller med ovanstående talare!

dvorak
2010-05-31, 20:51
Håller med! Läser alltid rapporterna!

Hagatorpet
2010-05-31, 21:12
Jag är inte specielt intreserad av racing, men följer rapporteringen med spänning.
Tycker det är roligt att det finns så engagerade personer, som lägger ner mycket tid och möda för att informera oss andra
Tack

Ruggige Ragge
2010-05-31, 22:39
Åh, jag tackar än en gång!

Det är svårt att låta bli att följa det som händer, när en av de egna ätteläggarna råkar heta Fredrik Lestrup! Har man kontakter på banan och på nätet så går det också bra att snabbt få info när det är race på gång.

Under ganska många år var jag s k GoKart-farsa till nämde Lestrup, men med åren har jag till fullo insett att man skall hålla sig på behörigt avstånd och bara titta in i racedepån litet i förbigående s a s (har man tur och är tillräckligt artig så bjuder t o m teamchefen i bästa fall på en fika och en macka!). En viss legend Picko Troberg påpekade detta med det behöriga avståndet litet försynt när Fredde körde STCC för honom för några år sedan. Ätteläggen själv gillar också "armlängds avstånd", så där finns ännu en anledning!

Hälsningar!
/Ruggige Ragge