handdator

Visa fullständig version : Kul på hjul! - inför Ljungbyheds flygfält 11 Juni



powernap
2010-05-11, 07:02
Passar perfekt för alla som inte vågar åka på bana på riktigt!!
/jonas ;-)

OBS inget NMCS-event!

--------------------------------------------------------------

Tiden går fort när man har roligt och nu är det äntligen dags att få testa sina (och bilens ) gränser igen! Detta för att bli en säkrare bilförare och bättre klara av situationer som kan uppstå i trafiken. Samt att ha trevligt och träffa massa intressanta personer! Det passar alla typer av bilar, människor, körstilar och det spelar ingen som helst roll vilken bil ni har. Det är lika nyttig (och roligt!) med såväl Trailblazer som Porsche. Framför allt kommer vi ha en otroligt trevlig och utvecklande dag tillsammans!

Liten kortare variant:

När?
Fredagen 11 Juni mellan 08.30 och sent på eftermiddagen

Var?
Ljungbyhed flygplats, skyltning kommer att ske utanför området.

Varför?
För att vi tycker om er och vill lära er att bli ännu säkrare förare och ha en trevlig dag tillsammans.

Hur?
Genom att med sin egen bil testa att sladda, svänga, bromsa och gasa utan fara för plåt och liv. Att köra på, och ibland över gränsen!

Hungrig?
Vi har hyrt in en duktig kock som stillar det behovet! Han ordnar både lunch och fika (han har kvar sin Porsche 993 Turbo, men den får vila dagen till ära så han kan fokusera på att stå bakom grytorna)!

Kan detta vara något? Vad är då tanken med dagen, vad händer?

Dagen börjar med en lättare teorigenomgång innan man sätter sig i bilarna och påbörjar körningen i de olika sektionerna som är tre stycken till antalet:

· Vattenbelagd bana där man testar avancerade halkkörning och tränar bilkontroll. Drifting är det fritt fram att testa.

· Stor-slalom, typ Stenmark fast snabbare och snyggare.

· Bankörning på flygfältet, bli nästa Kenny Bräck för en dag.

Efter 2 sektioner blir det paus för lunch. Efter lunchen kör man den 3e sektionen och dagen avslutas därefter med ett tävlingsmoment.

Alla delas in i grupper som är bil- och hastighetsanpassat. Det passar alla från nybörjare till de som har mer erfarenhet. Då all körning sker på ett flygfält finns ingen risk för skador på bilarna, det värsta som kan hända är lite gräsfläckar på hjulen och magen.

Anmälan är obligatorisk och görs genom att svara på detta e-mail och ange hur många personer ni blir per bil. Ange också ett mobil nummer där vi kan nå er om det är något viktigt.

Tyvärr så kostar allt roligt, vi tar ut en subventionerad självkostnadsavgift på 700:- för detta arrangemang per bil. För detta oerhört bra erbjudande kommer ni att ha en mycket givande och trevlig dag med en massa andra trevliga människor. Ni kommer även att lära er att hantera er bil mycket bättre och på köpet bli en ännu bättre och säkrare bilförare. Betalning sker antingen i förskott (även mot faktura) eller på plats.

Ni kommer garanterat träffa många intressanta och roliga människor i vår familj. Så fram med kalendern och boka in den 11 juni redan nu, för en dag som ni inte kommer att glömma!

Frågor, tankar, funderingar så är det bara att återkoppla till oss,

Med vänliga hälsningar,

Anders Carlsson
Häggenäs Automobile AB
Kraftgatan 21
SE-242 35 Hörby
SWEDEN

Phone +46-415-15909
Fax +46-415-15675
Mobile +46-70-9967111

http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=3&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221337508%22%20y%3D%22622 0396%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3EKONBANA%20%3A-%29%2011%20juni%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Scitz0
2010-05-11, 07:50
Låter kul... synd att det är på en fredag, har lite svårt att komma ifrån jobbet.

Scitz0
2010-05-11, 07:52
Skulle möjligtvis kunna ta semester men gissar på 25% chans att det beviljas.

powernap
2010-05-11, 07:55
Låter kul... synd att det är på en fredag, har lite svårt att komma ifrån jobbet.

känns lite så för mig oxo....dessutom bara någon dag innan gelleråsen, och åt "fel" håll för mig :-(

Scitz0
2010-05-11, 11:48
Jag kom precis på att jag måste ta ut ledighet för nationaldagen innan den sista juni, skulle kanske passa bra att plocka ut denna dag :).

powernap
2010-05-11, 11:49
Jag kom precis på att jag måste ta ut ledighet för nationaldagen innan den sista juni, skulle kanske passa bra att plocka ut denna dag :).

ajdå, otur för dig ;-)