handdator

Visa fullständig version : Syltburk: Mini Cooper R50 - BRG med Union Jack på tak



syltburk
2010-05-08, 15:09
Känner att jag får lägga in en presentation av mig och min lilla fina gröna.

Namn: Rasmus
Stad: Ystad för närvarande
Modell och årsmodell: Mini Cooper R50 2007 (uttagen 2006-12)
Modifikationer: Inga gjorda utanför fabrik. Har ingen aning om den fulla utrustningslistan. Men det är inte många tillval gjorda, förutom flaggan såklart! Den är svår att missa.


http://www.jarindjas.se/images/mini.jpg

Tyvärr råder det konstigt nog lite bildtorka på denna pärla. Detta var det mest presentabla jag kunde hitta på för tillfället. Mina fd. svärföräldrars Passat får stå och skämmas brevid. När det blir en tur upp till mor (som har stulit min kamera) får jag plåta lite bättre poseringsbilder.

En rätt enkelt utrustad Mini fast med (enligt mig) helt rätt utseende. Används som bruksbil, fast det blir såklart lite bus när man kör omkring med en sånhär. Har själv haft den i snart ett år. Det var inte alls meningen att jag skulle köpa en Mini egentligen, men min fd sambo fick väl mig att styra siktet mot en. När vi hade varit inne och bara provsuttit en inne på Förenade Bil i Malmö så blev jag såld. Sen hittade jag denna till hyfsat pris och med rätt färg och med bonusen på taket, då var det bara att boka in ett möte på banken.

Lite kul ägarhistorik.
Jag köpte bilen av killen som sålde denna bilen från Förenade Bil första gången. Bilen kom tillbaks till Förenade Bil efter ett tag och då klippte killen som sålt den till och köpte den själv. Den hade hängt kvar i hans tankar sen han sålt den och han kunde helt enkelt inte låta bli. När jag köpte den så sa han att det sved lite att släppa iväg den. Det är helt enkelt en bil man blir väldigt fäst vid!

dvorak
2010-05-11, 09:59
Grattis till en fin bil!

powernap
2010-05-11, 10:00
Stort grattis till en fin bil.

Välkommen till denna sidan!

vi ses i halmstad den 23 maj ;-)

Björn P
2010-05-11, 10:06
Välkommen!

GustavO
2010-05-11, 11:28
Ytterligare ett "VÄLKOMMEN" i sekten!

Härligt också med en Ystad-MINIster! Vi befinner oss en hel del i Ystadtrakten så glöm för allt i världen inte att vinka tillbaka när vi ses! ;)

Till hösten har jag tänkt att det får det bli en fikatur på Österlen med klubben, och nu finns det ju med en gång en medarrangör! :hehe:

syltburk
2010-05-14, 21:52
Tacktack för alla välkommingar (ett ord jag uppfann här och nu).

Jo jag planerar ju att ta mig uppåt landet tills den 23e, så då får de som också är där ta en titt på både bilen och pojken bakom ratten.

Gustan, lovar innerligt att vinka för glatta livet om jag skulle "springa" på dig ute på vägarna. Ibland står min lille gröna parkerad på Regementsgatan också, om du råkar vara där och kika.
Ställer klart upp som medarrangör om allt runtomkring passar. Här finns gott om schysta fikaställen i krokarna. Möjligt att jag hamnat i Malmö till hösten dock, men det är ju inga avstånd att oroa sig för ändå isåfall.

På bilfronten kan jag meddela att den lille ska in och få ny vindruta på onsdag. Vintern har varit lite småhård och en spricka kröp upp när snön låg som tyngst i vintras.