handdator

Visa fullständig version : Service i Göteborgstrakten?



Prosit
2010-04-30, 07:26
Jag undrar om det finns några andra auktoriserade serviceverkstäder för Mini (Cooper D) i Göteborgs-/Kungsbackaområdet?

Wölkes Bil hävdar att de är auktoriserade (http://www.wolkes.se/miniservice.html). Erfarenhet av dem?

BMW Group (Bilia Group) i Mölndal är inte ett alternativ då de vägrat göra service utan kostnad trots att man sagt på telefon vid bokning att det skulle vara fri service. (Tydligen felaktigt besked då Coopern är en 2008 och fri service enligt dem började gälla 200903, men det är inte mitt problem. Jag har fått uppgift om att det ska vara fritt för mig, sen vill de ha 2640:- för servicen när jag lämnade in dem - det blev ingen service.)

Bendt Bil i Halmstad känns lite i längsta laget...

Hagatorpet
2010-04-30, 07:43
Jag undrar om det finns några andra auktoriserade serviceverkstäder för Mini (Cooper D) i Göteborgs-/Kungsbackaområdet?

BMW Group (Bilia Group) i Mölndal är inte ett alternativ då de vägrat göra service utan kostnad trots att man sagt på telefon vid bokning att det skulle vara fri service. (Tydligen felaktigt besked då Coopern är en 2008 och fri service enligt dem började gälla 200903, men det är inte mitt problem. Jag har fått uppgift om att det ska vara fritt för mig, sen vill de ha 2640:- för servicen när jag lämnade in dem - det blev ingen service.)

Bendt Bil i Halmstad känns lite i längsta laget...

Förstår om du är irriterad, men jag har bara positivt att säga om Bilia Group än så länge, kan det vara så att det är en missuppfattning, jag skulle försöka att göra en dil med dom det ligger ju i bägges intresse?

Prosit
2010-04-30, 08:43
Pratade med Wölkes nyss, och de ser ut att vara billigare än BMW Group och gav ett trevligt bemötande.

dvorak
2010-04-30, 08:45
Yes, lämnade själv hos Wölkes förra gången.

Mycket nöjd, plus fri lånebil. Mycket trevligare bemötande än BMW GBG. Själv kommer jag aldrig att serva bilen på BMW GBG igen

Prosit
2010-04-30, 08:53
Yes, lämnade själv hos Wölkes förra gången.

Mycket nöjd, plus fri lånebil. Mycket trevligare bemötande än BMW GBG. Själv kommer jag aldrig att serva bilen på BMW GBG igen

Mannen på serviceinlämningen på BMW Group gav ett minst sagt nochalant och högfärdigt intryck. Både nu och förra gången jag var där (för garantireparation). Det gör mig mycket tveksam till att låta dem ta hand om lilla Minin.

Hg3atintin
2010-04-30, 09:10
Jag undrar om det finns några andra auktoriserade serviceverkstäder för Mini (Cooper D) i Göteborgs-/Kungsbackaområdet?

Wölkes Bil hävdar att de är auktoriserade (http://www.wolkes.se/miniservice.html). Erfarenhet av dem?

BMW Group (Bilia Group) i Mölndal är inte ett alternativ då de vägrat göra service utan kostnad trots att man sagt på telefon vid bokning att det skulle vara fri service. (Tydligen felaktigt besked då Coopern är en 2008 och fri service enligt dem började gälla 200903, men det är inte mitt problem. Jag har fått uppgift om att det ska vara fritt för mig, sen vill de ha 2640:- för servicen när jag lämnade in dem - det blev ingen service.)

Bendt Bil i Halmstad känns lite i längsta laget...


De har försökt lura mig med på BMW Group! Jag har en 08 som jag köpte helt ny i somras och jag och säljaren skrev i köpekontraket att det skulle vara fri service på minin. Men jag fick påpeka detta ett flertal gånger sist jag var på service med bilen. Men nu har det "skrivit in" i någon dator att det ska vara fri service :confused:. Han i serviceinlämningen är värdelöööös på service.

Rumpenstiltskin
2010-07-05, 17:32
Jag undrar om det finns några andra auktoriserade serviceverkstäder för Mini (Cooper D) i Göteborgs-/Kungsbackaområdet?

Wölkes Bil hävdar att de är auktoriserade (http://www.wolkes.se/miniservice.html). Erfarenhet av dem?

BMW Group (Bilia Group) i Mölndal är inte ett alternativ då de vägrat göra service utan kostnad trots att man sagt på telefon vid bokning att det skulle vara fri service. (Tydligen felaktigt besked då Coopern är en 2008 och fri service enligt dem började gälla 200903, men det är inte mitt problem. Jag har fått uppgift om att det ska vara fritt för mig, sen vill de ha 2640:- för servicen när jag lämnade in dem - det blev ingen service.)

Bendt Bil i Halmstad känns lite i längsta laget...

Hej!

Jag gillar inte Wölkes bil, de hittar gärna fel som inte finns o överdriver reperations anmärkningar. Priserna hos dem e kostsamma men de är väldigt petiga med sina anmärkningar! Jag rekomenderar Bn bilverkastad i kungsbacka, på hantverksgatan! Riktigt bra gubbe som jobbar där, han går igenom allt de som behöver lagas tillsammans med dig när du är där. Visar vad som en skadad o behöver bytas ut och kostnader, plus att de har mycket bättre priser än inne i GBG!

En storservice på min BMW på Wölkes kostar ca 6700:- medans Bn i kungsbacka tar 4500. Samma saker som byts o kollas! Har tappat förstroende för Wölkes när de senast nästan skrotförklarade min bil, och att kostnaderna skulle överstiga bilens värde. Sen frågade de om jag skulle skrota den eller sälja den av ngn anledning, då tag jag min bil o åkte där ifrån. Fick inga bra vibbar hos dem. Bn verkstaden i Kungsbacka kollade igenom Wölkes anmärkningar som de gav mig o BN verkstaden visade för mig de anmärkningar de gett, men det visade sig att de fanns inga, inga måsten iaf, kanske om ett par år eller mer! Dom ville byta ut bromsrören för att det hade rost anm. Vi kollade under o fann inga bevis på att jag skulle behöva byta ut dem. Till Wölkes försvar så ville de att jag skulle gå igenom bilprovningen innan de skulle bytas. Men det förklarar inte allt annat tyvärr. Kände mig kränkt o jävligt besviken på hur man talar till sina kunder. Det slutade med att den nya verkstaden gav mig ett pris på ca 7000 kr så skulle allt vara fixat som behövdes lagas. Han gick igenom allt tillsammans med mig o strök en massa saker som de anmärkt på som jag själv kunde se att det inte var ngt problem med. Jag orkar tyvärr inte ta upp allt de ville fixa, men det var ett helt A4 papper fullt med saker.

Ja ja, jag tyckte det var viktigt att andra får veta vad som kan hända ibland på en verkstad, och att det är viktigt att prata med vänner kanske som känner till en bra verkstad innan man beger sig ut till nått ställe som man kanske inte känner till så väl. För de kan köra över en som fan om man inte har så bra kolla själv. Wöles verkar ha bra kunskaper iaf, och de lyssnar gärna på sina kunder. Det får jag ge dem, men jag litar inte fullt på att de levererar hela sanningen om vad som behövs fixas och inte. Varför jag åkte till en annan verkstad var för att Wölkes först inte ville laga min bil utan fråga mig om jag ville skrota eller sälja bilen som gjorde mig mest misstänksam om va de hade för planer med min bil. Det kan jag inte bevisa eller spekulera i, men allt jag ville göra när jag kom dit var en storservice, laga en skadad bakstöt en abs givare och fixa så att fläkten gick. Det var inte intressant tills jag sa att jag ville ha den lagad o att jag hade pengar till att laga allt om det skulle behövas.

Kolla verkstäder i kungsbacka kan jag bara säga, kolla BNW verkstaden på Hantverksgatan. Han går igenom allt med dig o ger dig ett pris på det som behövs lagas. Bra gubbe o bra priser o ärlighet. Inget fusk!

dvorak
2010-07-05, 19:39
Bra tips där!

Har de fri lånebil i Kungsbacka?

Rumpenstiltskin
2010-07-06, 22:53
Bra tips där!

Har de fri lånebil i Kungsbacka?

Låne bil har de tyvärr inte där, men det tar ca 5min att gå till kungsbacka station, men är man behov av att ha en bil så kanske det inte hjälper så mycket. Men jag såg inga problem med att gå till tåg stationen! Kort väg o GL tågen går väldigt ofta, plus att jag har märkt att det bor väldigt mycket söta tjejer där. Så man har inte så tråkigt medans man väntar ;)

Hagatorpet
2010-07-06, 23:14
Låne bil har de tyvärr inte där, men det tar ca 5min att gå till kungsbacka station, men är man behov av att ha en bil så kanske det inte hjälper så mycket. Men jag såg inga problem med att gå till tåg stationen! Kort väg o GL tågen går väldigt ofta, plus att jag har märkt att det bor väldigt mycket söta tjejer där. Så man har inte så tråkigt medans man väntar ;)

Vad hette verkstaden sa du??? :cool:

Rumpenstiltskin
2010-07-10, 11:31
Vad hette verkstaden sa du??? :cool:

BMverkstad på hantverksgatan 18 i kungsbacka