handdator

Visa fullständig version : Vem vinner MINI-cup 2010?



Fredrik
2010-04-20, 10:17
Snart startas motorerna, lukten av racingolja sprider sig i depån och ett antal av våra MINIpolare ska låta sina ystra hästar (under huven) rastas på de namnkunnigaste racerbanorna i Sverige under svettdrypande hjälmar :drive:

Hobbe har ordnat fram Sveriges vassaste racingserie (sett med MINIögon i alle fall) med hjälp av BMW Sport Club.

Nedan följer först tävlingstillfällena, och sedan förarna med sina MINIs:

2010-06-13 Gelleråsen
2010-07-03 Anderstorp
2010-08-14 Emmaboda
2010-09-11 Gotland Ring
2010-10-09 Gelleråsen

Anmälda MINI Cup 2010 (forumnamn inom parentes) + bilmodell:
Jonas Lindell (Jonaslindell), R53
Gunnar Frykfors (KIT), R56
Jonas Samson (Powernap), R53
Johan Wagreus (JohanW), R55 JCW
Ola Kvarnström (Ola), R55 JCW
Peter Sundström (Dvorak), R55
Björn Petersson (Björn P), R53 GP
Ola Ahlman (Scitz0), R56
Christopher Westholm (Kongo), R55
Måns Ulveståhl (Hobbe), R53 GP
Erik Jirhall (Feed Me), R56 JCW
K-E Larsson (Karl-Ernst Larsson), R53
Annan förare (ev. någon deltagare till på väg in), MINI modell okänd.

Gunnar Frykfors (KIT), ägare till Rent A Chef bjuder dessutom på ett finfint pris till den MINIst som gissar på rätt totalsegrare 2010 - middag för sex personer med privat kock från Rent A Chef 8)

Rösta i pollen på den förare du tror ska ta hem totalsegern - notera att du bara kan rösta en gång på en förare fram till första racehelg, sedan är det stängt för gissningar.

Hobbe
2010-04-20, 10:31
Fredrik,

Jag är inte längre ordförande i BMWSC.
Efter fem år i styrelsen tackade jag för mig i höstas.
Däremot är jag fortfarande mycket involverad.

Min egen röst vad det gäller totalsegern lägger jag på KIT, men jag både tror och hoppas att det kommer att bli en hel del överraskningar.
Vad jag däremot gärna vill se är en poll efter säsongen där det framgår vilken MINI Cup-förare som hade det absolut roligast oavsett resultatet.
Att ha roligt tillsammans är för mig det viktigaste.

powernap
2010-04-20, 10:34
Egentligen tror jag mest på Jonas Lindell....

men jag tyckte det var så roligt att björn lämnade fransyskan och kom tillbaka till oss, så björnP får min röst!!

Samtidigt vill jag bygga broar mellan norr och syd ;-) :cool: :buttrock:

dvorak
2010-04-20, 10:41
Jag röstade på Kongo, för jag vet att runflats spöar allt!

Han kommer aldrig behöva pitstops för att byta däck och kommer att vinna på den taktiken! :)

Fredrik
2010-04-20, 11:14
Fredrik,

Jag är inte längre ordförande i BMWSC.
Efter fem år i styrelsen tackade jag för mig i höstas.
Däremot är jag fortfarande mycket involverad.

Min egen röst vad det gäller totalsegern lägger jag på KIT, men jag både tror och hoppas att det kommer att bli en hel del överraskningar.
Vad jag däremot gärna vill se är en poll efter säsongen där det framgår vilken MINI Cup-förare som hade det absolut roligast oavsett resultatet.
Att ha roligt tillsammans är för mig det viktigaste.

Sorry Måns, visste inte att du tackat för dig gällande det - jag justerar inlägg nummer ett.

Fredrik
2010-04-20, 11:20
Usch vad svårt - samtliga förare räknar jag till nära MINIkompisar (har visserligen inte träffat Jonas Lindell eller K-E Larsson ännu) men ändå.

Samtliga förare kommer att vara riktigt på för att ta hem det hela tror jag, men det är svårt -
jag säger som damen som skulle räkna upp (forna) Jugoslaviens röster i direktsändning på Eurovision Song Contest för många år sedan: "I don´t have it" :blink:

Skämt åsido, ska grunna lite på det här lite - kolla vilka cambers, trim, hjulvinklar och dekaler alla har och med utgångspunkt från det lägga min röst :D

Björn P
2010-04-20, 11:31
Tackar Jonas för din röst! Jag röstar dock på Jirhall i syfte att skapa en brygga mellan R53 och R56 :D (dessutom har ju han lagt ner en mindre förmögenhet på att banpreppa bilen).

Edit: Inget dåligt pris KIT bjuder på. Tummen upp för det!

powernap
2010-04-20, 11:32
kolla vilka cambers, trim, hjulvinklar och dekaler alla har och med utgångspunkt från det lägga min röst :D

Stabilt!!

powernap
2010-04-20, 11:34
Tackar Jonas för din röst! Jag röstar dock på Jirhall i syfte att skapa en brygga mellan R53 och R56 :D (dessutom har ju han lagt ner en mindre förmögenhet på att banpreppa bilen).

:-)

nu är det ju fråga om totalsegrare, och eftersom erik inte kommer att köra alla race, så spelar det mindre roll hur många miljarder han lagt på bilen.....

KIT
2010-04-20, 12:58
Hade ju röstat på mig själv men med sann MINI anda så lägger jag min röst på Jonas Lindell....och hur kul är det för mig att vinna hem en kock :-(

powernap
2010-04-20, 13:04
....och hur kul är det för mig att vinna hem en kock :-(

då får du möjlighet o se om dina anställda gör bra ifrån sig ;-)

btw: mycket trevligt pris!

Fredrik
2010-04-20, 13:13
Usch, det här blir svårare och svårare :titanic:

Om den jag röstar på lovar att komma hem till mig och laga mat om jag inte vinner Gunnars fina pris så kan jag ta det under beaktande - skicka PM är ni snälla :woot:

powernap
2010-04-20, 13:15
PM till dig fredrik

Fredrik
2010-04-20, 13:20
Tack Jonas för tipset, men jag börjar luta åt en viss person på listan (ej sistnämnda alternativ).

Rasmus
2010-04-20, 14:23
Jag måste nog dela upp det här i lite kategorier eftersom förutsättningarna inte är 100% lika... :)

Snabbast i en R53:an = Karl-Ernst
Snabbast i en R56:a = KIT
Snabbast när det är blött = Kongo
Snabbast på Gotland Ring = Jirhall
Mest vältränad i MINIcup = BjörnP

Totalvinnare = Karl-Ernst

:D

Johan W
2010-04-20, 14:46
Egentligen borde man kanske räkna top 4 resultat eller något så man kan missa en körning med gott samvete ;)

RobertH
2010-04-20, 14:50
Egentligen borde man kanske räkna top 4 resultat eller något så man kan missa en körning med gott samvete ;)

I helvete att du missar en körning nu när jag har röstat på dig. Nu har du gett dig in i det här och får för bövelen prioritera lite! :cool:

powernap
2010-04-20, 14:52
Egentligen borde man kanske räkna top 4 resultat eller något så man kan missa en körning med gott samvete ;)

JAAA.....eller så gör vi som reglerna säger, kan oxo vara en variant ;-)

Johan W
2010-04-20, 14:52
I helvete att du missar en körning nu när jag har röstat på dig. Nu har du gett dig in i det här och får för bövelen prioritera lite! :cool:

Blir jävligt tight med Anderstorp, drar till sydafrika på morgonen den 4:e juli ;)

dvorak
2010-04-20, 15:09
Seriöst Johan, då får prioritera lite, Minicup går före Sydafrika!

Fredrik
2010-04-20, 15:10
Nu har jag inte lusläst reglementet och det eventuella poängsystemet men visst måste man kunna vara borta från åtminstone en tävling och ändå få ihop mest totalpoäng för att sopa hem det, eller har jag fel i min åsikt?

Varför inte köra ett poängsystem liknande fjolårets F1 (eller kanske årets så siffrorna kan bli riktigt höga = mer spänning och jämnare mellan förarna) :D

Kongo
2010-04-20, 16:34
Jag tycker poängsystemet ska beräknas efter snabbaste tid per hk :rolleyes:

Vad Jonas Lindell och KE är för en filurer har jag ingen aning om så jag har ingen aning om vad de kan, så de åker bort från min lista. Erik kommer inte köra alla race. Nappens tejp kommer inte hålla alla race. Så då återstår KIT och Björne.

Kommer KIT ha tid att köra alla race?
Kommer (snål)-Björn ;) slå på stort och köpa r-däck?

Svårt dethär :mad:

KIT
2010-04-20, 16:40
KIT KOMMER att köra alla race ;-)

JohanH
2010-04-20, 16:55
KIT får min röst. Det beror dock endast på att han lobbar så hårt på FB och har lovat mig en en "present" om jag röstar :). Sen måste jag ju hålla på R56, eller hur?

Johan W
2010-04-20, 17:00
JAAA.....eller så gör vi som reglerna säger, kan oxo vara en variant ;-)

Har jag missat något eller har det framkommit nått nytt angående poängberäkning? :)

Kongo
2010-04-20, 17:17
KIT KOMMER att köra alla race ;-)

Då var saken biff!

Kongo
2010-04-20, 17:19
Jag röstade på Kongo, för jag vet att runflats spöar allt!

Han kommer aldrig behöva pitstops för att byta däck och kommer att vinna på den taktiken! :)


Tack för förtroendeet men det är ju inget endurance race :(

Fredrik
2010-04-20, 18:13
Har jag missat något eller har det framkommit nått nytt angående poängberäkning? :)

Saxat från Måns svar i MINI Cup-tråden:

"Poängutdelning per tävling:
15
12
10
8
7
6
5
3
2
1
(Alla som deltar får minst en poäng)."

Som jag skrev i MINI Cup-tråden bör det innebära om man har bra resultat kan man kanske missa ett race utan att riskera totalsegern (tänker främst på din Sydafrikaresa, Johan).

RobertH
2010-04-20, 19:50
Då vill jag ändra min röst från bangar-Johan till race-Kit tack!

Johan W
2010-04-20, 19:57
Då vill jag ändra min röst från bangar-Johan till race-Kit tack!

buhu
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:Fa5rmZ9GPdDdoM:http://4.bp.blogspot.com/_uZWlskZqxQc/RiujJGbKhaI/AAAAAAAAAA0/46m6wkdTABg/s320/smiley-cry.jpg




Ändrat
;)

RobertH
2010-04-20, 19:59
buhu
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:Fa5rmZ9GPdDdoM:http://4.bp.blogspot.com/_uZWlskZqxQc/RiujJGbKhaI/AAAAAAAAAA0/46m6wkdTABg/s320/smiley-cry.jpg


Ändrat
;)

Fast det är klart, jag kan ju låna din JCW när du är bortrest och försvara Brommatiteln :D

Ace
2010-04-20, 20:07
Lade min röst på Karl-Ernst. Har själv blivit omkörd av denne raket på Kinnekulle så jag vet vilken kapacitet han har. :) (Sorry dvorak...hoppas någon röstar på dig till slut!)

jonaslindell
2010-04-20, 20:23
Nappen och KIT, jag tror ni försöker stressa mig ;) MEN jag kör som fortast under stress ;) ;)

(Hade Jirhall kört alla deltävlingar hade jag kört all-in på honom)

Så många snabba men bara ett val.. Jag tror på Karl-Ernst

dvorak
2010-04-21, 13:08
Saken är ju den att vi inte vet hur många race K-E kommer att köra. Han är ruggigt snabb i sin bil så han borde ha min röst.

powernap
2010-04-21, 14:14
jepp även om han "bara" kan köra ett race, o vinner där, så är totalen ganska långt borta...oavsett hur många timmar han vinner med ;-)


upp till kamp nu K-E stuva om i kalendern och sätt ungdomarna på plats ;-)

Björn P
2010-04-21, 14:41
För er som inte har röstat ännu. Här kommer en helt spontan och oeftertänksam redogörelse för hur snabba årets MINI Cup-deltagare var under förra året under BMWSCs träffar 2009:

Mantorp i maj: KIT och FEED ME i snabbaste gruppen. Björn P snabbast i långsamma gruppen. Dvorak inte långt i från. Powernap stod i depån. ScitzO tog det lugnt och kände på materialet. Kongo tuffade på i sin takt. ;)

Kinnekulle i maj: Karl-Ernst i en klass för sig. Björn P och Hobbe (de fem minuter Hobbe var ute) körde jämnt i ett antal varv - Hobbe dock något snabbare totalt sett. Dvorak börjar bli snabb.

Anderstorp i juli: Björn P snabbast. Tvåa ScitzO. Trea Lindell och Powernap. Tätt därefter Dvorak. Hobbe hade jag inte koll på alls.

Knutstorp i augusti: (jag deltog ej)

Gelleråsen i september: KIT snabbast. Björn P, ScitzO och Powernap därefter. Därefter Dvorak. Därefter Kongo. Hobbe ryktades ha fått bra fart på MINIn men vi körde aldrig i samma heat. :(

Mantorp i oktober: KIT snabbast. Björn P och Powernap därefter. Såg inte röken av Hobbe (förutom i depån).

BONUS: Gotland Ring på senhösten: Kongo snabbast i vätan. Björn P långsam. Punkt slut.

powernap
2010-04-21, 14:48
Knutan i augusti: Daniel G överlägsen ;-)

scitz0 och jag väldigt jämna i många varv
jonaslindell snabbare än sin folierade-numera sålda-gp-polare ;-)
hungrig deltog i blingtävling på parkeringen :woot:

Johan W
2010-04-21, 15:20
Jag är ringrostig ;)

jonaslindell
2010-04-21, 15:23
Knutan i augusti: Daniel G överlägsen ;-)

scitz0 och jag väldigt jämna i många varv
jonaslindell snabbare än sin folierade-numera sålda-gp-polare ;-)
hungrig deltog i blingtävling på parkeringen :woot:


Var Daniel snabbast den dagen?? Tog du tid?

Fredrik
2010-04-21, 15:25
Jag är ringrostig ;)

Jag trodde du var rattrostig, Johan ;)

dvorak
2010-04-21, 15:39
Jag har ju staffvikt med en massa extra dörrar, jag tycker att ni andra bör lägga i ilte bly i era :)

Björn P
2010-04-21, 15:50
Jag har ju staffvikt med en massa extra dörrar, jag tycker att ni andra bör lägga i ilte bly i era :)

Eller så gör Hobbe och jag så här:

YouTube- BMW Mini GP Pickup (http://www.youtube.com/watch?v=acyIJqUoseg&feature=related)


(Lite OT. Jag vet)

dvorak
2010-04-21, 15:52
Haha, ball. Shit vilket jobb de måste lagt ner, hjulbasen är ju grymt mycket längre än original :)

powernap
2010-04-21, 15:54
Var Daniel snabbast den dagen?? Tog du tid?

man får inte ta tid ;-)

men, jepp det var han :woot:

Fredrik
2010-04-23, 06:43
Nu har jag gjort mitt val - det blev snabbaste kocken i stan som rodde hem min röst 8)

Det är svårt och var inte jättelätt: Erik med sin uppdateradalltingracer, K-E med sin superlättade och några till som även de hittar rätt bra spår på de olika banorna.

Kom igen nu Gunnar - när jag vinner vill jag ha roterande Vildsvin på spett, precis som Asterix och Obelix :woot: ;)

KIT
2010-04-23, 09:22
Nu har jag gjort mitt val - det blev snabbaste kocken i stan som rodde hem min röst 8)

Det är svårt och var inte jättelätt: Erik med sin uppdateradalltingracer, K-E med sin superlättade och några till som även de hittar rätt bra spår på de olika banorna.

Kom igen nu Gunnar - när jag vinner vill jag ha roterande Vildsvin på spett, precis som Asterix och Obelix :woot: ;)

Tackar för förtroendet! Nu är det väl bara upp till bevis då! Förslagsvis kör vi helgrillat på avslutningsfesten i oktober och en Asterix outfit utlovas till Fredrik!

Fredrik
2010-04-23, 09:26
Tackar för förtroendet! Nu är det väl bara upp till bevis då! Förslagsvis kör vi helgrillat på avslutningsfesten i oktober och en Asterix outfit utlovas till Fredrik!

:soffa:

Kongo
2010-04-23, 19:13
Nu har jag gjort mitt val - det blev snabbaste kocken i stan som rodde hem min röst 8)

Det är svårt och var inte jättelätt: Erik med sin uppdateradalltingracer, K-E med sin superlättade och några till som även de hittar rätt bra spår på de olika banorna.

Kom igen nu Gunnar - när jag vinner vill jag ha roterande Vildsvin på spett, precis som Asterix och Obelix :woot: ;)

Kan styrelsemedlemar verkligen vinna? Det skulle ju lukta lite unket om en sådan vann middan :hihi::hehe:

Hagatorpet
2010-04-23, 19:19
:happy:jag tycker att man måste bära hatt för att kunna vinna middagen :banana::banana::banana:

Fredrik
2010-04-24, 12:32
Kan styrelsemedlemar verkligen vinna? Det skulle ju lukta lite unket om en sådan vann middan :hihi::hehe:

Det är öppet för alla och samma regler gäller styrelsemedlemmar som vanliga medlemmar :)








:hehe: :hehe: :mrgreen: ;)

JohanH
2010-04-24, 12:49
Jag har ju staffvikt med en massa extra dörrar, jag tycker att ni andra bör lägga i ilte bly i era :)

Det brukar inte spela någon roll för Racer-Kongo.

Björn P
2010-04-24, 17:57
Herregud. KIT får 35% av rösterna enligt senaste opinionsundersökning. Värsta sossefasonerna. ;)

powernap
2010-04-24, 18:13
enligt min bok är inte 35% speciellt starkt ;-)

Hagatorpet
2010-04-24, 20:32
Herregud. KIT får 35% av rösterna enligt senaste opinionsundersökning. Värsta sossefasonerna. ;)

Det är ju bara att titta på vilka som röstat....
Nä tackar vet jag Erik Jirhall han kan köra bil han:cool:

Karina
2010-04-25, 08:14
Herregud. KIT får 35% av rösterna enligt senaste opinionsundersökning. Värsta sossefasonerna. ;)

Kongo's fanklubb (http://www.miniclub.se/group.php?groupid=23) överger runflats och röstar på Björn P! Fem köpta röster mao men ändamålet helgar medlen ;)

KIT
2010-04-25, 18:49
Herregud. KIT får 35% av rösterna enligt senaste opinionsundersökning. Värsta sossefasonerna. ;)

HOLD YOUR HORSES! Vill helst inte bli associerad med detta, men kommer dock ändå att ha en liten surprise på premiären som har någonting med detta att göra, YOU WAIT AND SEE!

dvorak
2010-04-26, 07:48
Ojojoj, cliffhanger!

JockeO
2010-04-26, 09:01
HOLD YOUR HORSES! Vill helst inte bli associerad med detta, men kommer dock ändå att ha en liten surprise på premiären som har någonting med detta att göra, YOU WAIT AND SEE!

Röda fanor i depån?
Eller Sahlin som grid girl?

/M v h, JockeO

Fredrik
2010-04-26, 09:04
HOLD YOUR HORSES! Vill helst inte bli associerad med detta, men kommer dock ändå att ha en liten surprise på premiären som har någonting med detta att göra, YOU WAIT AND SEE!


Röda fanor i depån?
Eller Sahlin som grid girl?

Jag tror att Gunnar köper upp depåbyggnaden, omvandlar den till bostadsrätter, tar den finaste lägenheten själv, klipper och klistrar med sina kvitton och glömmer sedan bort allting ;)

Hagatorpet
2010-04-26, 09:08
Jag tror att Gunnar köper upp depåbyggnaden, omvandlar den till bostadsrätter, tar den finaste lägenheten själv, klipper och klistrar med sina kvitton och glömmer sedan bort allting ;)

Låter ju som en äkta Sahlinare ;)

Björn P
2010-06-11, 08:54
Upp!

Hög tid för er som ännu inte gissat vinnaren av MINI CUP att bestämma er. Oddsen har ju förändrats något under den senast månaden p g a motorras och avhopp och annat. Passa på att rösta innan denna poll stänger i morgon förmiddag. Om inte annat kan ni rösta för att vara med i utlottningen av det fina priset från Rent-a-Chef!

Fredrik
2010-06-11, 09:03
Japp - som Björn säger är det sista chansen att rösta då omröstningen stänger i morgon lördag 12/6 kl 11.22 :cop:

Vem tror du kommer att ta hem bucklan i år :drive: 8)

powernap
2010-06-14, 08:38
Högoddsare på G ;-)

FEED ME
2010-08-01, 13:38
Kul att läsa alla reflektioner och teorier. Jag har dessvärre varit alldeles för överarbetad och har inte haft tid att logga in på miniklubben på ett tag.

Men nu har jag hämtat ut Johnny från Doktorn och han är lika sugen som jag på att pulverisera allt motstånd på banorna. Frågan är bara om vi hinner att köra ikapp er andra som tjuvstartat säsongen redan... ;)

Själv ska jag köra Johnny-premiär på Knutstorp med GRC imorgon. Då får vi se om alla prylarna håller också...

powernap
2010-08-01, 14:50
Men nu har jag hämtat ut Johnny från Doktorn och han är lika sugen som jag på att pulverisera allt motstånd på banorna. Frågan är bara om vi hinner att köra ikapp er andra som tjuvstartat säsongen redan... ;)



jibbedijabba......klart du skulle varit med från början! Vi är många som saknat den gula faran, skoj att du tagit ditt förstånd tillfånga och prioriterar mini cup, the more the merrier är lite av ledorden....

eftersom målflagg ramlat i 2 race redan, så lär du inte hinna ikapp i just de 2 racen....men säsongen är lång och det är många poäng att köra om, mitthelgen i augusti blir intressant, tror att K-E är glad åt lite motstånd ;-)

:soffa:

KIT
2011-01-18, 23:42
Jag har inte glömt bort att de som röstade på vinnaren, är vinnare och får hem en kock från Rent a Chef...men jag behöver namnen på de som röstade på.........hrrrm....MIG?

powernap
2011-01-19, 07:11
Jag har inte glömt bort att de som röstade på vinnaren, är vinnare och får hem en kock från Rent a Chef...men jag behöver namnen på de som röstade på.........hrrrm....MIG?

dessa typ..

Aleckz, Calle08, Dragon, Fredrik, gnutten, Hobbe, JohanH, Kongo

Fredrik
2011-01-19, 14:12
dessa typ..

Aleckz, Calle08, Dragon, Fredrik, gnutten, Hobbe, JohanH, Kongo

:banana:

Hobbe
2011-01-19, 17:31
Frykis,

I stället för en middag så kan du ge mig 20 poängs försprång 2011 ;)

powernap
2011-01-19, 18:41
Frykis,

I stället för en middag så kan du ge mig 20 poängs försprång 2011 ;)

....räcker det??


:soffa:

KIT
2011-02-13, 14:38
Det är för svårt att lotta ut detta, så härmed bjuder jag hem er alla som är sant intresserade av mini cup på en bbq hos den eminente kocken.....KIT någongång så fort vårsolen tittar fram, grattis alla mini cup lovers

Hagatorpet
2011-02-13, 15:41
Får jag komma också? :D

powernap
2011-02-13, 18:17
Det är för svårt att lotta ut detta, så härmed bjuder jag hem er alla som är sant intresserade av mini cup på en bbq hos den eminente kocken.....KIT någongång så fort vårsolen tittar fram, grattis alla mini cup lovers

:potd:

Kalas Gunnar!!!!

Fredrik
2011-02-13, 18:28
Får vi som vann gissningstävlingen två portioner?
In that case, sign me up :lick: :D

Ace
2011-02-13, 20:51
Lammkorv??? Då kommer jag! :)

Kongo
2011-02-14, 19:34
Det är för svårt att lotta ut detta, så härmed bjuder jag hem er alla som är sant intresserade av mini cup på en bbq hos den eminente kocken.....KIT någongång så fort vårsolen tittar fram, grattis alla mini cup lovers

Hur svårt kan det vara? Skriv ner vi som trodde och stöttade dig på en varsin lapp. Kasta alla utom den det står Kongo på och utropa mig till vinnare :mrgreen: