handdator

Visa fullständig version : R56 JCW levde inte upp till förväntningarna så 2011 är det dags för en uppgradering



Hobbe
2010-04-14, 23:51
Valvetronic ger även JCW lite mer knuff, men annars blir det kosmetiska förändringar a' la MINI Challenge.

http://www.motoringfile.com/2010/04/14/11655/#more-11655

powernap
2010-04-15, 07:05
Maverick på bild :-)

Hobbe
2010-04-15, 07:10
Hur många R56-ägare kommer att ringa sin närmaste MINI-återförsäljare för att fråga om priset för diffusorn? :)

powernap
2010-04-15, 07:11
vi kan väl starta en gissningstråd...


jag går ur lågt, 17 st innan april är slut :-)

Hobbe
2010-04-15, 07:24
Fredrik,

Det fanns även ekonomiska bakslag under tiden R53 Works såldes även om den s.k. finanskrisen säkerligen har skadat försäljningen utav R56 JCW.
Skillnaden är nog mer åt prislappshållet.
R56 JCW är dyr. Många andra premiumbilar ligger i samma härad.
Jag tror personligen att få potentiella MINI-ägare vill klättra över 400KKr-sträcket.
Antingen sänker man priset, eller så ökar man mervärdet.

Fredrik
2010-04-15, 07:32
Fredrik,

Det fanns även ekonomiska bakslag under tiden R53 Works såldes även om den s.k. finanskrisen säkerligen har skadat försäljningen utav R56 JCW.
Skillnaden är nog mer åt prislappshållet.
R56 JCW är dyr. Många andra premiumbilar ligger i samma härad.
Jag tror personligen att få potentiella MINI-ägare vill klättra över 400KKr-sträcket.
Antingen sänker man priset, eller så ökar man mervärdet.

Haha, hann du läsa mitt inlägg din rackare :D ;)
Jag tog bort det då jag bara skummade den första raden och svarade efter det, och efter att ha läst mer tyckte jag att mitt inlägg blev lite snett ;)

Ja, du har naturligtvis rätt i det du skriver, R56 är ju mycket dyrare och exemplet WC50 är ju bra då den som står i Sverige ligger på 450´(om jag inte minns fel) och många som skulle köpa tänker på vad de kan få istället - att jag själv (om jag nu hade 450 kakor över) skulle köpa en spelar mindre roll i sammanhanget 8)

Hobbe
2010-04-15, 07:50
En WC50 skulle kanske möjligen om jag hade en riktigt dålig dag få mig att gå över till the darkside där en SUV med aluminiumburk och Japanpys regerar.
Absolut den "hetaste" R56:an till dags dato.

Fredrik
2010-04-15, 07:51
En WC50 skulle kanske möjligen om jag hade en riktigt dålig dag få mig att gå över till the darkside där en SUV med aluminiumburk och Japanpys regerar.
Absolut den "hetaste" R56:an till dags dato.

Haha, du ger verkligen aldrig upp diskussionen R53/R56 du Måns :D

JohanN
2010-04-15, 08:50
Fredrik,

Det fanns även ekonomiska bakslag under tiden R53 Works såldes även om den s.k. finanskrisen säkerligen har skadat försäljningen utav R56 JCW.
Skillnaden är nog mer åt prislappshållet.
R56 JCW är dyr. Många andra premiumbilar ligger i samma härad.
Jag tror personligen att få potentiella MINI-ägare vill klättra över 400KKr-sträcket.
Antingen sänker man priset, eller så ökar man mervärdet.

Klart som fasen att folk inte köper en "småbil" för 3-400kkr under en av de värsta finanskriserna och den värsta bilkrisen ever! Även om vi R56 JCW ägare vet att den är värd varenda krona (även om man nu inte betalade riktigt så mycket).


Hur många R56-ägare kommer att ringa sin närmaste MINI-återförsäljare för att fråga om priset för diffusorn? :)

Undrar hur många som kommer fråga efter stripningen!!! ;-)