handdator

Visa fullständig version : Daniel Haglöf klar för MINI Challenge 2010



Fredrik
2010-04-07, 19:49
Jag fick Dannes senaste pressmeddelande idag och nu är allt klart för hans deltagande i MINI Challenge 2010.
Målsättningen är att ta titeln även i år och på så sätt bli den första som tar den två år i rad 8)

"Daniel "Maverick" Haglöf fortsätter i Mini Challenge.




Det är nu klart att Daniel kommer fortsätta köra Mini Challenge tillsammans med Gigamot Racing.

Det självklara målet är att försöka försvara 2009-titel. -Om jag lyckas försvara titeln så blir jag den första som gör detta i Mini Challanges historia. Berättar Daniel


Gigamot tittade länge på att ställa upp i Porsche Carrera Cup i Tyskland men de lyckades inte säkra tillräcklig budget.
-Visst det var tråkigt att vi inte löste budgeten det hade varit roligt att få tävla i en klass som är internationellt erkänd. - Men sedan jag gjorde säsongen i STCC 2005 så har jag lovat mig själv att jag aldrig ska gå in i en satsning med för liten budget eller sämre material än mina motståndare. Berättar Daniel


- Det ska i vilket fall bli jäkligt skoj att det drar igång igen och vi har alla förutsättningar att lyckas även detta år! Avslutar Daniel.

Premiären går av stapeln redan till helgen på Hockenheim som är en av Haglöfs absoluta favoritbanor.

Tidsschema Hockenheim

Fredag, 09. April
Fri träning 14.40 – 15.10
Lördag, 10. April
Kval 10.05 – 10.35
Race 1 14.25 – 14.55
Söndag, 11. April
Race 2 14.05 – 14.35".

emile
2011-01-29, 03:27
Jag bor faktiskt granne med Daniel Haglöf =) grymt skön kille! =)


Mini Cooper S R56, Midnight black

loop
2011-01-29, 08:31
Kul. Då har du ju en som kan modda lite år dig :-)