handdator

Visa fullständig version : Köpa mini



mininovis
2010-03-12, 17:25
Tjena har ingen mini ännu men frugan har plockat fram kreditkortet så snart står det nog en och glänser på uppfarten.

Har bara några frågor eftersom att jag är något av en novis inom detta ämnet.

1. vad ska man kolla när man provkör
2. reservdelar och service vad kan det kosta (normalt)
3. vanliga fel som man bör kolla upp

Bilen vi har tittat på är en mini cooper S från -03, den har gått 6000 mil och har en ägare som bor i samma stad som vi, så man vet ju vilka vägar den har snurrat runt på vilket jag ser som väldigt positivt.
Dom begär 129 lakan för den och då slänger dom in 17" vinterdäck i dealen, låter det rimmligt???


Tacksam för snabba svar och funderingar.

JockeO
2010-03-12, 18:46
Hej.
Tips;
använd sökfunktionen och läs in dig ordentligt här på forumet. så får du vetskap om det mesta du kan hålla ett extra öga på vid provkörning och inspektion av bilen.

Om jag (eller annan) skriver alla tips här en gång till ,så blir träfflistan ÄNNU längre för de som söker efter liknande info. (Bland de vanligaste frågorna för såna som går i köptankar).

/M v h, JockeO

mininovis
2010-03-12, 19:38
okey tack för hjälpen ska söka igenom forumet!

Luc!fear
2010-03-12, 20:30
MINIfamiljen går att utrusta med enormt många olika saker.
Se att få loss så mycket info som möjligt om bilen & jämför sen på BytBil.com eller Blocket...sen är det magkänslan som får avgöra om det ok pris & läge för köp.
/Dan

MrPlow
2010-03-12, 20:46
Spontant sett tycker jag att det känns dyrt. Men som sagt är det avhängt på utrustning och förstås skick.

Kolla vad den värderas för på www.bilpriser.se eller tipset med blocket/bytbil.

Jämför med denna: http://www.blocket.se/kronoberg/Mini_Mini_Cooper_S_163_hk_25936515.htm?ca=11&w=3

mininovis
2010-03-13, 16:50
MrPlow

den länken du skickade, är precis den bilen som jag tänker köpa, men jag får ett lite bättre pris plus att dom bjuder på vinterdäck.

MrPlow
2010-03-14, 00:16
http://www.blocket.se/orebro/Mini_Mini_Cooper_S_26274695.htm?ca=11&w=3

Kolla denna annars!

MiKE
2010-03-14, 11:06
http://www.blocket.se/hoor/Mini_Cooper_S_25761606.htm?ca=20&w=3

Denna bil är Riktigt maxad!

Helskinn, Harman/Kardon högtalare ( har det i min egna ) ett jäv..la gott ljud. Glastak, nerlackad runt om m.m

Den hade jag åkt o tittat på! :)

//MiKE

mininovis
2010-03-14, 19:24
Tack för hjälpen, men idag har frugan varit och skrivit på papprena på bilen, får väl se vad man kan hitta på med denna lilla bilen.

någon som vet något bra ställe som säljer lite styling, eller bör man vända sig till england för sådant.

Jonz
2010-03-14, 19:29
Kolla England. typ www.lohen.co.uk är bra mycket billigare än att köpa från Sverige

RobertH
2010-03-14, 21:10
Tack för hjälpen, men idag har frugan varit och skrivit på papprena på bilen, får väl se vad man kan hitta på med denna lilla bilen.

någon som vet något bra ställe som säljer lite styling, eller bör man vända sig till england för sådant.

Kolla in www.britalianracing.se. Ola här på forumet driver den och har många nöjda kunder.