handdator

Visa fullständig version : Faceliftad Clubman - "spionbild".



Fredrik
2010-03-12, 06:55
Såg detta på Facebook och BigBlogg´s site:

http://www.bigblogg.info/archiv/2010/03/11/824-MINI%20Clubman%20mit%20Facelift

Rasmus
2010-03-12, 08:36
Jag undrar en sak…

På både den här och de tidigare spionbilderna så ser faceliften ut att enbart ändra småsaker i frontspoiler/grillen/kjolpaketet.

Måste man typ inte ändra lite mer än några plastdetaljer i fronten för att kalla det en facelift? Typ lyktor, positionsljus, lite nya designgrejor osv?

Å andra sidan är det väl bra för den som nyligen köpt en ny MINI med de "nya motorerna" och kan göra faceliften för några ynka tusenlappar genom att byta kjolpaket.

Fredrik
2010-03-12, 09:07
Rasmus, kika lite närmare på bilden får du se - jag tycker det ser ut som en extra placering av lampor/bromskylningshål i nedre spoilern.

På en annan förstorad bild av huvudstrålkastaren fram verkar de som de gjort något (ser inte exakt vad), och det har ryktats om att det ska gå att få hela lamphuset i svart, precis som på JCW WC 50.

Den stora förändringen tros vara på insidan (som vi inte sett ännu) med förmodad helsvart konsol i mitten (idag silverfärgade detaljer) och kanske även helsvart ratt (idag silverdetaljer på de tre "ekrarna" i ratten).

Andersson
2010-03-12, 14:31
Det är väl bra om faceliften blir så liten så att ingen ser den, då kan jag ju sälja min bil som faceliftad när den dagen är kommen utan att köparen märker något. :)

ola
2010-03-12, 15:10
Det är väl bra om faceliften blir så liten så att ingen ser den, då kan jag ju sälja min bil som faceliftad när den dagen är kommen utan att köparen märker något. :)

ja och om man har Aeropaketet så lär ju ingen märka något överhuvudtaget! sen JCW kolfiber i rattekrarna så syns nästan inget inuti heller.. :-)