handdator

Visa fullständig version : Original reservdelar



Maggy
2010-03-10, 14:13
Så har jag nu i en veckas tid försökt att köpa reservdelar till vår nyinköpta MCS hos Englunds Bil i Luleå då de är auktoriserade på Mini enligt www.mini.se
De svarar inte på telefon, inte på mail. Så igår skickade jag ett lätt argt mail till Arne som är VD och har fortfarande inte fått svar.
Vad skall man göra? Nästa Mini verkstad/handlar ligger i Uppsala! Det är 95mil dit!

Om man inte får tag i grejjor till bilen kan man ju omöjligt serva och äga den!?

Hilfe!

Hobbe
2010-03-10, 14:19
Har uppfinningen telefonen nått Norrland? :o

Stämmer adress och tel?
http://www.englundsbil.bmw.se/se/englundsbil/sv/dealer/find_us/department_1.html

Maggy
2010-03-10, 14:27
Har uppfinningen telefonen nått Norrland? :o

Stämmer adress och tel?
http://www.englundsbil.bmw.se/se/englundsbil/sv/dealer/find_us/department_1.html

Det är iallafall de uppgifter jag använt mig av...
Ringer man får man meddelande att de är upptagna och att man skall maila dem istället, men de svarar inte på mail! *suck*

Johan W
2010-03-10, 16:00
Vad är det för delar? Går inte att beställa via t.ex. Mekonomen istället? Är ju typ samma delar som orginal (dock med t.ex. bortslipade loggor och annat)

Maggy
2010-03-10, 17:41
Vad är det för delar? Går inte att beställa via t.ex. Mekonomen istället? Är ju typ samma delar som orginal (dock med t.ex. bortslipade loggor och annat)

De kan inte leverera extranyckel, Mobilitykit (kompressor med punkamedel) med hållare, högt bromsljus i vitt eller backlampa. Annars hade det varit ett alternativ.

Kongo
2010-03-10, 18:25
Prata med Britalien-Ola :)

Cervantes
2010-03-10, 19:23
De kan inte leverera extranyckel, Mobilitykit (kompressor med punkamedel) med hållare, högt bromsljus i vitt eller backlampa. Annars hade det varit ett alternativ.

Kan väl inte va några problem att få hemskickat från valfri mini handlare?

Maggy
2010-03-10, 19:23
Prata med Britalien-Ola :)

Blir nog bra... Englunds Bil ringde just. Oturligt nog hann jag inte svara. Men jag fick ett meddelande vad grejjorna kostar. Tyvärr hinner de nog inte komma tills på fredag då jag skall till Luleå i annat ärende. :(

Mini Mini
2011-04-12, 21:12
Hej alla Mini! Ny här :) köpte min första bil någonsin igår och det blev en Mini One 2004! Nu behöver jag få tag på följande delar: Backspeglar, tanlock, grill, luftintag, antenn, avgasrör. Allt i krom. Tacksam för hjälp och tips :)

ola
2011-04-13, 23:15
Hej alla Mini! Ny här :) köpte min första bil någonsin igår och det blev en Mini One 2004! Nu behöver jag få tag på följande delar: Backspeglar, tanlock, grill, luftintag, antenn, avgasrör. Allt i krom. Tacksam för hjälp och tips :)

pm:a mig vad du behöver så ger jag dig priser..