handdator

Visa fullständig version : Projekt - Bromskylning R55/56 Cooper S



dvorak
2010-01-25, 15:19
Hittade en site där man kan köpa färdiga kits till R53.

http://autoxcooper.com/SNEEDS_speed_shop_MINI_Cooper_products.html#brake_ cooler_kit

Nu är det så att han säljer även clamparna separat ganska billigt, så för min del blir det beställning här i dagarna.

Tanken är att köpa lite slang på rallyimport och sedan montera av dimljusen (raggartillbehör ändå, vem fan använder dimljus????) för att hämta luften därifrån.

Nu kanske bromsarna orkar med r-däcken och Carbotechen???

dvorak
2010-02-01, 14:46
Klamparna till detta är beställt:

http://www.northamericanmotoring.com/forums/2967368-post29.html

Nu skall det väl bli ordning på torpet????

Justerbara camberplattor påväg också ;)

powernap
2010-02-01, 15:36
:buttrock:

jonaslindell
2010-02-01, 19:55
Najs!
Har du beställt från dom förrut?

arcamone
2010-02-02, 12:08
Hittade en site där man kan köpa färdiga kits till R53.
Tanken är att köpa lite slang på rallyimport och sedan montera av dimljusen (raggartillbehör ändå, vem fan använder dimljus????) för att hämta luften därifrån.

Eller så byter du din bil jämt mot min R50, utan dimljus, så slipper du mecka på din, ok? :p

Blir nog grymt bra Peter!

/David

dvorak
2010-02-02, 17:19
Jag hoppas det blir bra! Helt rätt att köra utan dimljus, bara i Stockholms-ghettot man kör med det ;)

Kan. Meddela att klamparna plus camberplattorna gick på 400 dollar, vi får se ifall frakten år inkluderad. Men den handlar kanske om 20 dollar med USPS.

Hobbe
2010-02-02, 18:29
Jag hoppas det blir bra! Helt rätt att köra utan dimljus, bara i Stockholms-ghettot man kör med det ;)


Japp, det har verkligen gått utför med Vasastan och Östermalm :o

KIT
2010-02-03, 09:57
Jag hoppas det blir bra! Helt rätt att köra utan dimljus, bara i Stockholms-ghettot man kör med det ;)

Kan. Meddela att klamparna plus camberplattorna gick på 400 dollar, vi får se ifall frakten år inkluderad. Men den handlar kanske om 20 dollar med USPS.

Är detta för att endast ställa camber på originalchassi? Sådana fall skulle jag gärna vilja ha adress så jag kan göra en beställning - more camber to the people!

powernap
2010-02-03, 12:02
Är detta för att endast ställa camber på originalchassi? Sådana fall skulle jag gärna vilja ha adress så jag kan göra en beställning - more camber to the people!

njaä....du "måste" ha parallella (stavas det så) fjädrar för att kunna montera camberplattor

KIT
2010-02-03, 13:41
njaä....du "måste" ha parallella (stavas det så) fjädrar för att kunna montera camberplattor

Kanske för r53

Eibach Adjustable Front Top Mounts replace the standard Top Mounts. Constructed of high grade aluminium, and allowing adjustable Castor and Camber. When setup for negative camber these will help the car to get more grip through corners. Can also be setup for neutral camber to reduce tyre wear.

dvorak
2010-02-03, 20:48
Gunnar: de jag beställt är till original. Inga problem, skillnaden mot eibach är priset. Men glöm inte att du får betala tull och moms från usa.

Autocooper år dock trevliga och skriver ett lägre värde på paketet än vad det är vårt om du ber dem. Dock en risk ifall paketet kommer bort, men det här aldrig hänt mig så jag riskerar det :)