handdator

Visa fullständig version : Prisbild - Cooper S R56 -08 ca 5200mil ?



xCooPx
2010-01-14, 08:40
Hej,

Vad tror ni att man kan få för en R56 Cooper S -08 med ca 5200mil på mätaren?

- Chilipaket
- Panorama
- Vinterdäck på 17" originalfälgar
- Sommardäck på 18" mörkgråa originalfälgar
- BT-handsfree
- PDC bak
- Sportknapp
- Start/stopp
- JCW Aeropaket
- PPS lackbehandling
+ ytterliggare utrustning (allt utom helläder och nav?)

Börjar bli dags att byta...

Cervantes
2010-01-14, 09:13
Här är en bra länk som ger en fingervisning ialla fall :)

http://www.teknikensvarld.se/bilpriser/

xCooPx
2010-01-14, 16:44
Tackar,

188300:- om man köper den av en bilfirma enligt den värderingen. Då räknas iofs bara vinterdäck, acc och takluckan med. Resterande extrautrustning (gissningsvis 70kkr) tas inte med i beräkningen.

Personligen hade jag nöjt mig med mindre.

JohanH
2010-01-14, 16:56
jag tror att du får mindre. Runt 160.000 - 170.000 är min magkänsla vid sälj privat...

Cervantes
2010-01-14, 17:08
Tackar,

188300:- om man köper den av en bilfirma enligt den värderingen. Då räknas iofs bara vinterdäck, acc och takluckan med. Resterande extrautrustning (gissningsvis 70kkr) tas inte med i beräkningen.

Personligen hade jag nöjt mig med mindre.

Du får ju dra av lite på ett privat köp så JohanH ligger nog ganska rätt

xCooPx
2010-01-14, 17:18
Ja, självklart. Enligt sidan det tipsades om ligger privatpriset på 166-177kkr. Gissar att det borde ligga i det högre intervallet med tanke på all extrautrustning.

Kan man sälja JCW aerokit och 18" fälgar separat och fortfarande få lika bra betalt? Antar att skillnaden mellan välutrustad och standard är att den välutrustade säljs fortare och den andra tar betydligt längre tid att kränga. Dock till samma pris.

Kanske enklare och tryggare för en potentiell köpare att köpa av bilfirma med tanke på extra garanti som man som privatperson har svårt att lämna vid försäljning?

powernap
2010-01-14, 17:53
erfarenheten säger dock att all xtra-utrustning står sig väldigt slätt tyvärr :-(

Cervantes
2010-01-14, 18:24
Ja, självklart. Enligt sidan det tipsades om ligger privatpriset på 166-177kkr. Gissar att det borde ligga i det högre intervallet med tanke på all extrautrustning.

Kan man sälja JCW aerokit och 18" fälgar separat och fortfarande få lika bra betalt? Antar att skillnaden mellan välutrustad och standard är att den välutrustade säljs fortare och den andra tar betydligt längre tid att kränga. Dock till samma pris.

Kanske enklare och tryggare för en potentiell köpare att köpa av bilfirma med tanke på extra garanti som man som privatperson har svårt att lämna vid försäljning?

Skulle börja med att sälja bilen för sig! eftermonterad extrautrustning är inte värd mycket. Vinterdäcken ( om du nu inte ska ha en mini igen dem passar på ) Säljer du antingen separat eller så bjuder du på dem istället för att pruta.

xCooPx
2010-01-14, 20:06
erfarenheten säger dock att all xtra-utrustning står sig väldigt slätt tyvärr :-(

Japp, tror som sagt att extrautrusning inte påverkar priset, utan mer antal dagar innan den blir såld.

Har tyvärr ingen "eftermonterad" extrautrustning, allt är monterat i fabrik förutom JCW Aerokit som återförsäljaren monterade. Någon händig som vet hur man skruvar ur xenonlyse, handsfree, hifi-stereon, airbag-deaktivering, upplysta dörrlister...? ;)

Emely&Robert
2010-01-15, 07:45
Börja inte ens med det. :)

Tyvärr är det väl så att utrustning utöver det som många ser efter, såsom taklucka, avstängningsbar airbag och chilipaketet, inte ger så många kronor extra.

Garanti känns som väldigt många är intresserade av att det skall finnas kvar.

CooperStefan
2010-01-19, 22:49
Vad tror ni att man kan få för en R56 Cooper S -08 med ca 5200mil på mätaren?

- Chilipaket
- Panorama
- Vinterdäck på 17" originalfälgar
- Sommardäck på 18" mörkgråa originalfälgar
- BT-handsfree
- PDC bak
- Sportknapp
- Start/stopp
- JCW Aeropaket
- PPS lackbehandling
+ ytterliggare utrustning (allt utom helläder och nav?)

Låter som en snygg bil, vad är det för färgkombo? Några bilder?

xCooPx
2010-01-20, 10:36
Astro Black all around, osäker på om bilderna i biltråden funkar:

http://www.miniclub.se/showthread.php?t=4852

Tonade bakrutor, JCW aerokit och mörka fälgar. Kanske inte helt objektivt av mig, men har inte hittat någon färgkombination jag gillar bättre :cool:

Kommer att finnas till salu via en bilfirma inom kort på ett internet i din närhet, komplett med bilder.

CooperStefan
2010-01-20, 20:38
Låter som en snygg bil, vad är det för färgkombo? Några bilder?

Citerar mig själv och konstaterar att det ÄR en riktigt snygg Mini!! :)

Har du bytt in den eller har du den på försäljningsuppdrag?

xCooPx
2010-01-21, 09:02
Citerar mig själv och konstaterar att det ÄR en riktigt snygg Mini!! :)

Har du bytt in den eller har du den på försäljningsuppdrag?

Ska iofs väldigt mycket till för att en Mini ska vara ful, men visst är den läcker! :cool:

Har haft den som leasingbil så det är dags att skaffa ny, antagligen ännu en Mini som också är utrustad med alldeles för mycket prylar. Kanske en Mini Coupé till hösten, eller när de nu kan tänkas finnas tillgängliga?