handdator

Visa fullständig version : Varför!



nems
2009-12-20, 22:19
måste folk pakera exakt där någon annan står ,
Ställde mig som vanligt en bit bort på STOR parkering, kommer tillbaka stressad med tröt barn,.
Då har någon idiot pakerat just vid mig och så nära som han kunat :confused: på en parkering som är nästan tom.
kommer hem och ser att idioten lyckats dundra i båda dörrarna i min mini fram vid skärmen och mitt på min dörr:furious: nu är det bara att hitta något bra ställe att fixa :mad:

någon som har tips på plåt fixar e.

Fredrik
2009-12-21, 07:02
Sådant där är så grymt irriterande, om någon gör detta måste det ju bara vara för att jävlas då parkeringen var som du skriver halvfull.

Jag har personligen inga tips på en bra plåtverkstad Niclas, men någon annan kanske känner till ett bra ställe?

Hoppas allt löser sig till det bästa!

Rexoar
2009-12-21, 09:08
Trist att höra :( Folk tänker inte ibland...

Någon idiot (eller idioter) slog sönder min framruta och gjorde några små bucklor på taket någon vecka sen på min mini. Då fixade dom det på stockholm bil & plåt i västberga, och dom gjorde ett grymt bra jobb, blev helnöjd. Dom skulle jag nog gå till om det händer något mer, dock gick det på försäkringen så kan tyvärr inte säga om de är billiga eller inte, men du kanske kan ringa och fråga om prisuppgifter?

Va inte orolig, allt löser sig ;)

nems
2009-12-21, 15:33
Rexoar, jag har i dag varit på polisen och bmw i tyresö där man kollat skadorna och nu måste försäkringsbolaget se om dom behagar att hålla med polisen och bmw, som klart såg att det var solklara dörr inslag!

men dyrt blir det 5000 självrisk och sedan hyr bil i upp till 10 dagar om man har otur:( och dom ska laka om hela dörren och front :banghead:

Haugthon
2009-12-21, 19:23
måste folk pakera exakt där någon annan står ,
Ställde mig som vanligt en bit bort på STOR parkering, kommer tillbaka stressad med tröt barn,.
Då har någon idiot pakerat just vid mig och så nära som han kunat :confused: på en parkering som är nästan tom.
kommer hem och ser att idioten lyckats dundra i båda dörrarna i min mini fram vid skärmen och mitt på min dörr:furious: nu är det bara att hitta något bra ställe att fixa :mad:

någon som har tips på plåt fixar e.

Fy fan vad tråkigt för dig! När man är med om sådant här, så när jag slutat att svära för att andas så kommer jag alltid att tänka på Falling Down (http://www.imdb.com/title/tt0106856/) Tänk om man skulle få bevittna när F%=*¤&"\ är i farten... :mad:

Hoppas det inte ställer till det för mycket för er i Julstressen.

nems
2009-12-21, 20:17
Fy fan vad tråkigt för dig! När man är med om sådant här, så när jag slutat att svära för att andas så kommer jag alltid att tänka på Falling Down (http://www.imdb.com/title/tt0106856/) Tänk om man skulle få bevittna när F%=*¤&"\ är i farten... :mad:

Hoppas det inte ställer till det för mycket för er i Julstressen.

ja Falling Down skulle lätta på trycket :cool: men det blir plånboken som får lätta denna gång:(

men nästa gång då blir det :wild::wild::wild:

Green Meanie
2009-12-22, 00:00
Vet precis hur du hade det. Parkerade LÄNGST bort i den öppna parkeringen nedanför Haninge Centrum och vad finns när jag kommer tillbaka? Jo, en stor MPV bredvid med utrymme bara till första dörrlåsnings position!!! Kolla alltid runt bilen när sådant händer och skriva bilnr i mobilen ifall.

Har redan en ful dörrrepa på passdörren som händer ett tag sen. Ingen buckel men lacken är förstörd i en 6 x 1 cm längd. Inte lätt med metallic.

Vad är det men Mini som attrahera såna puckopersoner?:pucko:

Jonz
2009-12-22, 00:09
Vet precis hur du hade det. Parkerade LÄNGST bort i den öppna parkeringen nedanför Haninge Centrum och vad finns när jag kommer tillbaka? Jo, en stor MPV bredvid med utrymme bara till första dörrlåsnings position!!! Kolla alltid runt bilen när sådant händer och skriva bilnr i mobilen ifall.

Har redan en ful dörrrepa på passdörren som händer ett tag sen. Ingen buckel men lacken är förstörd i en 6 x 1 cm längd. Inte lätt med metallic.

Vad är det men Mini som attrahera såna puckopersoner?:pucko:

Det är för att dom flesta är avundsjuka på oss mini ägare och i frustration över att inte äga en mini så slår dom upp sina dörrar på våra fina bilar.

nems
2009-12-22, 06:20
att folk med stora bilar tycker att det ser kul ut att stå bredvid en mini för att se hur stor deras bil ser ut ,,, eller så irriterar dom sig på små bilar och vill straffa dom.

Klas Rombäck
2009-12-22, 09:08
Det är för att dom flesta är avundsjuka på oss mini ägare och i frustration över att inte äga en mini så slår dom upp sina dörrar på våra fina bilar.



Jag tror inte att det beror på hur stor bilen är för jag har samma problem nu när jag åker en "vanlig" Opel Vectra som jag hade när jag hade Coopern, jag tror mer på att folk tycker att det är konstigt att ställa bilen med tex 3 rutor i mellan, känns bättre om man ställer sig brevid, jag har en special plats på Hälla köpcentrum där flera platser är 1 och 1/2 ruta breda men fast jag ställer mig i mitten så ställer sig bilen brevid nästan alltid 1/2 bilen i sin hela ruta och andra halvan i min ruta fast det fanns en hel ruta att ställa bilen i ?????? förstår inte varför den bilen inte fick plats i sin egna ruta :mad:

// Klas

Leo
2009-12-22, 11:37
Hade du bott i Göteborg hade du kunnat åka till kompisen...
fixa bucklor utan omlack (http://www.dentlyft.com)

Måste väl finnas en sådan firma i Stockholm området med ?!?

Hobbe
2009-12-22, 13:47
Prata med MINI Solna så får du namnet på ett företag som fixar småbulor etc.
(jag har själv glömt bort namnet tyvärr)

Är det större saker så krävs en riktig plåtverkstad som tex BMW/MINI i Solna.

nems
2009-12-22, 16:55
Hade du bott i Göteborg hade du kunnat åka till kompisen...
fixa bucklor utan omlack (http://www.dentlyft.com)

Måste väl finnas en sådan firma i Stockholm området med ?!?

det vore ju grymt om dom funnits i 08, jag pratade med mini i solna och dom sa bara att åka till deras plåt verkstad i tyresö, som menade att sätet som Dentlyft gör det på inte blir lika bra utan MÅSTE spacklas lackas, och tar upptill 10dagar med torktider mm..

Leo
2009-12-23, 00:28
det vore ju grymt om dom funnits i 08, jag pratade med mini i solna och dom sa bara att åka till deras plåt verkstad i tyresö, som menade att sätet som Dentlyft gör det på inte blir lika bra utan MÅSTE spacklas lackas, och tar upptill 10dagar med torktider mm..Skit snack. Han har lyft bort alla dörröppslag på mina 2 bilar. Man ser inte att det varit bucklor där om man inte sett dom innan .

"Måste spacklas och lackas"
Kollade dom ens på bilen ?

Snacka om att försöka få kunder på alla sätt och vis....

nems
2009-12-23, 08:01
Skit snack. Han har lyft bort alla dörröppslag på mina 2 bilar. Man ser inte att det varit bucklor där om man inte sett dom innan .

"Måste spacklas och lackas"
Kollade dom ens på bilen ?

Snacka om att försöka få kunder på alla sätt och vis....

jo han kollade fotade , tycker ju själv att det var vanliga små och borde gå att poppa ut! men om en bmw plåt proffs säger anat så vet man ju inte bättre då det ända jag kan bedöma på en bil är när man ska tanka den.:rolleyes:

Någon som har tips på plåt verkstad där dom skulle kunna poppa ut bucklorna i 08!

Emely&Robert
2009-12-23, 19:30
Det där med folk som har behov av att vara nära andra på parkeringsplatser är tydligen en vanligare mental defekt än man kan tro. Hände mig i går. Då var det verkligen en så gott som öde parkering där jag ställde mig en bra bit från entrén för att vara säker på att få stå i fred. Icke. Hinner knappt gå 100 meter från bilen innan det dyker upp en lirare på parkeringen och ställer sig precis bredvid.

Sjuka, sjuka människor...

Haugthon
2009-12-23, 20:19
Jag tästade denna tes nu på den ökända ICA Maxi parkeringen i Jönköping. Känd för sina sinnesslöa utsoknesbor och stressade (inet illa ment) kvinnor i suv'ar. Och mycket riktigt när vi kommer tillbaka så är coopern inparkerad...:roll: :pucko: n

Rexoar
2009-12-24, 18:54
jo han kollade fotade , tycker ju själv att det var vanliga små och borde gå att poppa ut! men om en bmw plåt proffs säger anat så vet man ju inte bättre då det ända jag kan bedöma på en bil är när man ska tanka den.:rolleyes:

Någon som har tips på plåt verkstad där dom skulle kunna poppa ut bucklorna i 08!

Niclas som jag sa tidigare sa åkte min Mini in till Stockholm Bil & Plåt i Västberga.. Vet inte vad det kostar dock, men dom va riktigt grymma och gjorde ett noggrant och bra jobb. Du kan ju ringa och kolla vad dom skulle ta för att få ut bucklorna. Vet inte om Västberga är helt fel håll för din del, men har du vägarna förbi så vet du ;)

nems
2009-12-24, 22:20
Niclas som jag sa tidigare sa åkte min Mini in till Stockholm Bil & Plåt i Västberga.. Vet inte vad det kostar dock, men dom va riktigt grymma och gjorde ett noggrant och bra jobb. Du kan ju ringa och kolla vad dom skulle ta för att få ut bucklorna. Vet inte om Västberga är helt fel håll för din del, men har du vägarna förbi så vet du ;)

missade det! ska ringa så fort dom öppnar och kolla, tack igen för hjälpen,
god jul:D

Jozze
2010-01-05, 16:22
Det är för att dom flesta är avundsjuka på oss mini ägare och i frustration över att inte äga en mini så slår dom upp sina dörrar på våra fina bilar.

Jag trort med :cool: