handdator

Visa fullständig version : Info om MINI JCW WC50



Fredrik
2009-12-11, 06:58
Nu kan du beställa din JCW WC50 i England där den nu officiellt släppts:

http://www.motoringfile.com/2009/12/10/mini-uk-launches-the-john-cooper-works-world-championship-50/

Jag ska höra med MINI Sverige om de beställt åtminstone en, jag vet att det var på g men sist vi talades vid var det inte klart ännu.
Denna såg jag på MINI United på Silverstone i maj och den ser verkligen läcker ut med många små detaljer den vanliga JCW´n saknar, så vill du ha något extra (den byggs endast i 250 exemplar, alla för England och Europa) skynda och fynda :D

Johan W
2009-12-11, 10:35
En ska vara beställd vad jag har hört iaf :)

Haugthon
2009-12-11, 11:38
Mmm finns ett par på mobile.de (Mmm finns ett par på mobile.de för den som har bråttom) för den som har bråttom :D

Fredrik
2009-12-11, 11:51
En JCW WC50 är beställd i Sverige av Jocke på MINI Stockholm, beräknad leverans hit någon gång under januari :D

Green Meanie
2009-12-11, 15:18
Price? VERY nice colour. Not metallic...yummy

Kongo
2009-12-11, 17:04
Är det endast lite färg och krimskrams som är special på denna jmf vanliga jcw?

Ace
2009-12-11, 18:21
Är det endast lite färg och krimskrams som är special på denna jmf vanliga jcw?

Special Edition Content:

17″ Cross-Spoke Challenge Alloy Wheels in Jet Black
Additional Driving Lights, Black
Bi-Xenon Lights with Black Interior Reflectors
Bonnet Stripes in Pepper White without Pin-Stripes, with John Cooper Signature on – - Driver’s Side
John Cooper Works 3-Spoke Sport Alcantara/Leather Steering Wheel
John Cooper Works Aerodynamic Kit
John Cooper Works Carbon Fibre Bonnet Scoop
John Cooper Works Carbon Fibre Front Door Grips
John Cooper Works Carbon Fibre Interior Trim with John Cooper Signature Plaque
John Cooper Works Carbon Fibre Mirror Caps
John Cooper Works Carbon Fibre Rear Diffuser
John Cooper Works Carbon Fibre Tailgate Handle
John Cooper Works Floor Mats, Carbon Black with Red Stitching
Leather Gearshift Gaiter, Carbon Black with Red Stitching
Leather Handbrake Gaiter, Carbon Black with Red Stitching
Side Scuttle Finisher Chrome Frame with Edition Number (0-250)

http://farm4.static.flickr.com/3407/3563420761_9f4615a3a9_o.png

http://farm4.static.flickr.com/3557/3563426669_caf1d0bc07_o.png

http://farm4.static.flickr.com/3310/3563425541_758cb9430a_o.png

ola
2009-12-11, 18:30
Special Edition Content:

17″ Cross-Spoke Challenge Alloy Wheels in Jet Black
Additional Driving Lights, Black
Bi-Xenon Lights with Black Interior Reflectors
Bonnet Stripes in Pepper White without Pin-Stripes, with John Cooper Signature on – - Driver’s Side
John Cooper Works 3-Spoke Sport Alcantara/Leather Steering Wheel
John Cooper Works Aerodynamic Kit
John Cooper Works Carbon Fibre Bonnet Scoop
John Cooper Works Carbon Fibre Front Door Grips
John Cooper Works Carbon Fibre Interior Trim with John Cooper Signature Plaque
John Cooper Works Carbon Fibre Mirror Caps
John Cooper Works Carbon Fibre Rear Diffuser
John Cooper Works Carbon Fibre Tailgate Handle
John Cooper Works Floor Mats, Carbon Black with Red Stitching
Leather Gearshift Gaiter, Carbon Black with Red Stitching
Leather Handbrake Gaiter, Carbon Black with Red Stitching
Side Scuttle Finisher Chrome Frame with Edition Number (0-250)


japp.. precis lite krimskrams...

Fredrik
2009-12-12, 11:46
Price? VERY nice colour. Not metallic...yummy

Färgen heter Connaught Green och är en solid lack och därmed mer äkta BRG än den metallic som MINI använder i den normala produktionen.

Priset lär hamna på drygt 400' så den blir dyr men som sagt en begränsad serie som kanske kommer att bli extra eftersökt om några år liksom GP för R53 och Paul Smith till den klassiska Minin 8)

Kongo
2009-12-12, 12:22
Priset lär hamna på drygt 400' så den blir dyr men som sagt en begränsad serie som kanske kommer att bli extra eftersökt om några år liksom GP för R53 och Paul Smith till den klassiska Minin 8)

Du kan ju inte jämföra en GP med något Powernap kan fixa hemma själv med en rulle silvertejp Pungt!


Oerhört tråkigt att de inte slängde i en mekanisk diffbroms, bättre väghållning och grymmare motor och lägre vikt på bilen.

Men ni puttstrasor ska väl ha något att drömma om också :P

Fredrik
2009-12-12, 17:26
Du kan ju inte jämföra en GP med något Powernap kan fixa hemma själv med en rulle silvertejp Pungt!


Oerhört tråkigt att de inte slängde i en mekanisk diffbroms, bättre väghållning och grymmare motor och lägre vikt på bilen.

Men ni puttstrasor ska väl ha något att drömma om också :P

Jag jämför den inte med GP utan konstaterar att den kommer att vara extra eftertraktad tack vare den speciella kulören och antalet.
I slutet av sin livscykel för R56 misstänker jag att de kommer med en GP version eller liknande av den modellserien 8)

powernap
2009-12-13, 07:16
Du kan ju inte jämföra en GP med något Powernap kan fixa hemma själv med en rulle silvertejp Punkt!




:potd:

Fredrik
2009-12-13, 21:59
100 st är vikta för UK och resterande bilar (150 st) ska säljas i Europa - inga till USA alltså, vilket är lite förvånande ändå.

dvorak
2009-12-14, 10:40
Bästa färgen!!!

powernap
2009-12-14, 13:16
Bästa färgen!!!

sa pepparkaksgubben ;-)

dvorak
2009-12-14, 14:31
sa pepparkaksgubben ;-)

Hehe, det blir ju problem med den gröna färgen en gång per år då det är dags för Lucia...

Hobbe
2009-12-14, 14:54
Exteriört: Den snyggaste R56:an hittills.
Interiört: Krimskrams.

Jag tror inte inte heller denna version blir något att samla på.
Det krävs mer än påklistrad krimskrams, och lite färg för att bli ett samlarobjekt.
Inte ens GP:n är ett riktigt samlarobjekt även om det är det närmaste samlarobjekt som finns sedan 2002.
Vem minns MC40? Det var vad jag trodde...
Oavsett vad, exteriört är den riktigt snygg (för att vara en R56 :)).

dvorak
2009-12-14, 15:31
Haha, du minns ju MC40 :D

ola
2009-12-14, 15:32
Hehe, det blir ju problem med den gröna färgen en gång per år då det är dags för Lucia...

nån ska väl vara julgran också...

Hobbe
2009-12-14, 16:10
Haha, du minns ju MC40 :D

Jo, men så verkar det bara som om det är jag som gör det ;)
Bevisar tesen hur mycket samlarbil WC50 blir.

Fredrik
2009-12-15, 07:32
Enligt uppgift från säker källa kör Mike Cooper himself omkring i nummer 002.

Enligt uppgift från en annan MINIbekant (som jobbar på Plant Oxford) har några personer anställda på Plant Oxford även de beställt varsitt exemplar.

Utrustad med krimskrams eller ej (om man nu kallar fina JCW-saker för krimskrams :blink: ), det är ju upp till den enskilde att besluta vad som är värt att betala en extra slant för. Jag tror någonstans ändå på att denna kommer att vara något mer eftersökt än en R56 JCW ur den normala produktionsserien.
Att GP inte är så eftersökt förvånar mig också då (precis som Hobbe säger) den ju faktiskt är Top of the range (oj vad Hobbe ska gå och puta med bröstet idag :mrgreen: ;) ), men som sagt - det är ju upp tilll marknaden vad som är intressant eller ej.
Vi får se om några år vem som har rätt gällande JCW WC50 kontra JCW.

Jag hade inte haft något emot att krita på en order på en JCW WC50, färgen är apgrym och hela bilens appearance andas racing - en sådan här att fara runt i hade varit guld :D 8)

Calle08
2010-01-05, 12:00
Var förbi Solna idag och alla som är intresserade av att se den i verkligheten föreslår jag åka förbi där en sväng. Den är riktigt grym ;-)