handdator

Visa fullständig version : Minicup 2010??



Sidor : [1] 2

jonaslindell
2009-11-18, 17:48
Hejsan alla,

Vi är ett gäng glada miniister som tycker det är så fantastiskt kul att köra med våra små rappa minis på bana, och det har givit mersmak. Vi vill nu ta steget till att börja tävla på en lagom nivå. Eftersom det inte finns ngn "färdig" serie som passar våra bilar m.m. går nu tankarna i att starta en egen serie typ MINICUP.

MINI Cup - en form av BMW Cup för MINI-entusiaster med MINI-gatbilar, och tävlingsambitioner på amatörnivå.
Arrangör BMW Sport Club (systerklubb inom koncernen där flertalet redan är medlemmar, och som har allt på plats, samt redan har välkomnat idén med en MINI Cup).
Gatlegal MINI Cooper S/Works/JCW (dvs försäkrad, skattad, och besiktad), årgång 2002 och framåt.
Enkelt och billigt är kravet.
Kör din gatbil till banträffen, kör under gatbilskörningen, avsluta med en tävling, och kör sedan hem med gatbilen.
Tävlingsform sprintracing (15-20 minuter).
Gentleman racing - ingen rallycross som i tex STCC.
Valfritt mellan gatdäck och r-däck.
Välsignelse av BMW/MINI Sverige.

Tävling går att kombinera med gatbilskörning då tävlingsbilarna ska vara gatlegala.

Ett reglement som troligen kommer att bestå av en mix mellan Roadsport och MINI Challenge.
Måns sitter just nu med båda och skissar.
Samtliga intresserade förare kommer att bli inbjudna för att utforma reglementet när det större ramverket är satt så att samtliga känner sig delaktiga och har möjlighet att påverka.
Reglementet avses inte att ändras från tävling till tävling utan ska gälla under en längre tid så att dyrbara ombyggnationer mellan säsongerna undviks.

Ev. begränsningar på bilarna kommer att finnas för att hålla nere kostnaden.
Det ska inte behövas ett chassi för 100000 Kr, eller en motor på 300 hk för att vinna.
Ju närmare original vi kommer dessto billigare blir det för alla.
MINI Challenge är en utmärkt riktpinne vad det gäller tillåtna förändringar av bilen om vi jämför tävlingsbil och gatbil.

Absolut minimum utrustning enligt likvärdig tävlingsform:
Halvbur (Enligt SBF tekniskt reglemente)
Helbur begränsar nämligen möjligheten till gatlegal bil (helbilsgodkännande och SBP).
Vagnbok (kostnad runt 5000 kr)
Minst 4-punktsbälte (FIA-godkänd)
Troligen skalstol (FIA-godkänd)
Strömbrytare (Enligt SBF tekniskt reglemente)
FIA-godkänd personlig utrustning (hjälm, handskar, overall, underställ, skor m,m,)
Brandsläckare (FIA-godkänd)

Start: Teoretiskt möjligt med en start på Mantorp i maj 2010.

Antal startande (minimum): Minst fem-sex stycken som är dedikerade en hel säsong, dvs sex banträffar/tävlingstillfällen 2010.

Kostnad:
Inte fastställt, men troligen i samma härad som BMW Cup.
Serieavgift 1500 Kr (hel säsong)
Tävlingsavgift 900 Kr/tävling
Gatbilskörning ingår i priset ovan.

Måns har precis påbörjat dialogen med BMWSC och SBF så inget är som sagt hugget i sten.
Två BMW/MINI-återförsäljare håller på med att söka stöd för att starta en tävlingsserie i någon form för MINI via BMW/MINI Sverige.
Båda är styrelsemedelmmar i BMWSC så vi kommer till ett dukat bord.

Jag hoppas att ovanstående ger er motivation.

För att kunna gå vidare och sätta Måns i arbete med alla förberedelser vill vi veta hur stort intresset är att deltaga.

1. Jonaslindell
2. KIT
3. Powernap
4. Scitz0
5.
6.
7.
8....

powernap
2009-11-18, 18:57
TJOHOOOO!!!!!!

:drive:

Hobbe
2009-12-04, 23:11
Mer information på gång.

Scitz0
2009-12-05, 11:24
Underbart Hobbe, väntar med spänning :)

Hobbe
2009-12-10, 21:39
Inget är spikat ännu, men det ser ut som om det finns intresse inom BMWSC att starta upp tävlingsserien på försök.
Jag kommer därför att påbörja arbetet med ett tävlingsreglemente, och sedan försöka få SBF:s godkännande under våren.

Målet är en renodlad MINI Cup, men beroende på intresset så kan det bli en variant där även BMW-bilar bjuds in tills MINI-intresset har vuxit sig starkare.
Det behövs nämligen fler än tre-fyra MINI:sar för att starta en renodlad MINI Cup.
Steget kan vara långt att bygga en renodlad tävlingsbil även bland BMW-bilar, vilket är nödvändigt om man vill tävla i BMW Cup, så genom att bjuda in även BMW-bilar till denna tävlingsserie så får även BMW-bilar testa hur det är att tävla under enklare former.

MINI Cup kommer att baseras på befintligt Sportvagnsreglementet, och kryddas med delar av MINI Challenge-reglementet i förberedande syfte för att möjliggöra en framtida renodlad MINI Cup.

Sportvagnsreglementet finns på SBF:s hemsida:
http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Sportvagnsregl.pdf
Läs under "7. Klass Streetsport" för att få mer humm om reglerna.

1.1 Gemensamt för samtliga tävlingsformer och 2. Gemensamma tävlingsregler är också av vikt att läsa.

Halvbur enligt 2.8.4 Roadsport och Streetsport.
Vi kommer dock att försöka hitta en lämplig tillverkare för en mer standardiserad halvbur (skruvad) i MINI Cup. Dels för att slippa tveksamma hemmabyggen, och dels för möjligheten att köpa en halvbur till reducerat pris.
(Aluminium är inte godkänt byggmaterial).
Jonas Lindell tittar på detta.

Givetvis ska ni kunna rabbla RA-1 i sömnen också ;)
http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_TL.pdf

Tänk bara på att inte bygga sönder er MINI redan nu.
Bilen ska vara gatlegal, dvs kunna passera en besiktning av SBP, och lagligt kunna framföras på allmän väg.
Dessutom så är syftet med MINI Cup att använda sig av MINI Original-delar till största möjliga mån för att hålla kostnaderna nere, och att få en så jämn tävlingsserie som möjligt.
Tävlingsreglementet kommer att utvecklas med tiden, men ska hållas väldigt enkelt under uppstarten av tävlingsserien för att därmed kunna attrahera flertalet intresserade.

Samtliga tävlande kommer att få vara delaktiga i utvecklandet av tävlingsreglementet allt eftersom tävlingsserien förhoppningvis växer.
Under uppstarten tar jag dock rollen att få till ett embryo som också kan godkännas av SBF.

Återkommer med ett definitivt besked om MINI Cup runt mitten av januari.
Jag behöver dock feedback från er hur många som kommer att vara med under 2010, och när exakt vi känner oss redo för debuttävlingen.
Givetvis kan allt arbete med MINI Cup stoppas, om vi stöter på patrull längs vägen, eller om intresset från er inte är tillräckligt.

powernap
2009-12-11, 06:22
:drive:

jonaslindell
2009-12-11, 08:31
Kanon Måns!

Jag är såklart på! :)

Hobbe
2009-12-11, 12:29
Nu har jag pratat med MINI Motorsport Centre (gamla John Cooper Garage), vilka bygger (R56)/ har byggt (R50 och R53) tävlingsbilarna för MINI Challenge UK angående lämpliga MINI Challenge-delar till vår MINI Cup såsom halvbur, brandsläckare, strömbrytare, stolar, bälten m.m., och möjligheterna för ett gruppköp.

Mer information kommer.

Dessutom tittar jag på framtida möjligheter att plocka fram ett färdigt MINI Cup-kit som passar både R53 och R56, och som ska kunna beställas, samt monteras via utvalda BMW/MINI-återförsäljare.
Alla har inte möjligheten att bygga sin egen tävlingsbil så för er/oss med tummen mitt i handen så ska det gå att lämna in standardbilen för att sedan rulla ut den tävlingsklar i MINI Cup.

ola
2009-12-11, 13:05
[QUOTE=Hobbe;102124]MINI Cup-kit som passar både R53 och R56, QUOTE]

glöm inte R55 !!

Hobbe
2009-12-11, 13:08
glöm inte R55 !!

R55?

:D






Självklart även R55 (R50, R53, R55, och R56).

Scitz0
2009-12-11, 16:52
Bra jobbat Hobbe!

Hobbe
2009-12-11, 21:04
I dag har jag suttit och skrivit ett första embryo till vårt MINI Cup-reglement.
När jag är nöjd med det, och har fått ett OK från BMWSC så kommer det att skickas till SBF för deras granskning.
Ungefär vid den tidpunkten så kan samtliga som planerar att köra MINI Cup 2010 få ta del av det.

Hobbe
2009-12-14, 15:15
Ett förslag till "MINI Cup"-kit har skickats för ett ev. gruppköp:
FIA-godkänd stol (förare)
FIA-godkänt 4-punktsbälte (förare)
FIA-godkänd strömbrytare (inne och ute)
Halvbur (skruv)

Återkommer när jag har en prisuppgift.

(sedan så har jag pillat med en massa trevliga MINI Challenge-uppgraderingspaket för ev. framtida bruk)

Scitz0
2009-12-14, 16:05
Ett förslag till "MINI Cup"-kit har skickats för ett ev. gruppköp:
FIA-godkänd stol (förare)
FIA-godkänt 4-punktsbälte (förare)
FIA-godkänd strömbrytare (inne och ute)
Halvbur (skruv)

Återkommer när jag har en prisuppgift.

(sedan så har jag pillat med en massa trevliga MINI Challenge-uppgraderingspaket för ev. framtida bruk)
Jar har redan pillat en del vad gäller skalstol i R56 och en väldigt stor nackdel är att airbag m.m blir obrukbart iom installation av detta. Eller du har en lösning på detta?
Kostade mig drygt tusen kronor att nollställa larmen efter att jag monterat tillbaka org. stolen så airbag osv. fungerar igen.

Hobbe
2009-12-14, 16:13
Scitzo,

Går allt i lås så ska du kunna använda originalstolen du har.
Förutsatt att du kan använda minst fyrpunktsbälte till originalstolen.
Annars blir det att låta skalstolen sitta i bilen under hela säongen.

dvorak
2009-12-14, 16:30
Hobbe: Kommer man verkligen undan med stol som inte är FIA-godkänd i en sådan här typ av serie?

Hobbe
2009-12-14, 17:07
dvorak,

Möjligt (läs Sportvagnsreglementet klass Streetsport), men givetvis är en skalstol bättre än en läderfåtölj för ändamålet.

dvorak
2009-12-15, 09:03
Aha, jag trodde faktiskt att det var ett krav som i Roadsport.

Är du inte sugen på att köra själv? :D

Hobbe
2009-12-15, 09:23
Det är meningen, men någon måste se till att styra upp allt först.

Hobbe
2009-12-15, 17:37
Nu är den första revisionen av förslaget för MINI Cup tekniska regler klart.
Nästa steg som nu påbörjats är ett embryo till tävlingsregler MINI Cup (förutom RA givetvis).

powernap
2009-12-15, 21:17
mycket bra marscherat måns....skriver du i gruppen oxo?
under färdiga punkter?

jonaslindell
2009-12-17, 13:05
Hejsan,

Jag har fått ett paketpris utav Robin på eliteprojects.se

Fabrikaten är SABELT men man kan även få OMP till samma pris.
I Robins förslag ingår även montering utav allt.
Vill man inte ha alla delar är det också ok.

Minicuppaket:

Stol 4725
Fäste 535
4-punktsbälte 1970
Strömbrytare in 365
Vire ut 250
Halvbur 7900
Arb. 2500

Totalt: 18245 inkl. moms

Allt är FIA godkänd buren i stål.

Min personliga erfarenhet utav Robin och hans arbete är MYCKET bra. Han utför ett mycket bra arbete till ett mycket bra pris, dessutom är han en trevlig prick. Titta gärna på hans hemsida, han håller på med ett par riktigt intressanta projekt.
Vill vi få delar uppgjutna i glasfiber/kolfiber till våra bilar åtar han sig gärna det också.

Hobbe
2009-12-17, 14:36
Vill vi få delar uppgjutna i glasfiber/kolfiber till våra bilar åtar han sig gärna det också.


...även det skulle vara intressant :)

ola
2009-12-17, 18:29
halvbur ? , skruvas den ur när man ska åka på gatan , eller hur funkar det??

jonaslindell
2009-12-17, 18:36
halvbur ? , skruvas den ur när man ska åka på gatan , eller hur funkar det??

Det är helt upp till dig. Behöver du inte baksätet så kan den vara kvar..

Hobbe
2009-12-17, 18:54
Ola,

Nedanstående gäller för helbilsgodkända bilar:

Är bilen reggad för en passagerare enbart (fram alltså - inga bak) så bör det gå att få igenom en halvbur via SBP.
Ytterst bestämmer dock SBP.
Jag har haft dessa diskussioner tidigare med både SBP (Tekniska) och BMW Sverige (Tekniska).

Är bilen fortfarande reggad enligt gällande regbevis så är det upp till dig att antingen plocka ur buren, eller chansa på att SBP tillåter halvburen.

Hobbe
2009-12-17, 18:59
Nu är ett första dokument färdigt med ett förslag på MINI Cup tekniska reglemente och tävlingsregler.
En första genomsyn tillsammans med BMWSC och reglementsgruppen står på tur.
Efter ett ev. godkännande skickas sedan förslaget till SBF.
Därefter väntar diskussioner, och ev. nödvändiga förändringar innan ett ev. godkännade från SBF.

Jag kommer att dela med mig av dokumentet när förslaget har skickats till SBF.
Ni som får ta del av det är ni som kommer att köra MINI Cup.

ola
2009-12-17, 19:05
Ola,

Nedanstående gäller för helbilsgodkända bilar:

Är bilen reggad för en passagerare enbart (fram alltså - inga bak) så bör det gå att få igenom en halvbur via SBP.
Ytterst bestämmer dock SBP.
Jag har haft dessa diskussioner tidigare med både SBP (Tekniska) och BMW Sverige (Tekniska).

Är bilen fortfarande reggad enligt gällande regbevis så är det upp till dig att antingen plocka ur buren, eller chansa på att SBP tillåter halvburen.

ok , men är det något man kan göra själv sådär på en kvart eller är det en större procedur?

Hobbe
2009-12-17, 19:08
Det är omöjligt för mig att bedöma hur bra/dålig du är med verktyg i handen ;)

Har du lite rutin så bör du klarar det timmarna innan det är dags för besiktning hos SBP.

KIT
2009-12-21, 23:05
Hejsan,

Jag har fått ett paketpris utav Robin på eliteprojects.se

Fabrikaten är SABELT men man kan även få OMP till samma pris.
I Robins förslag ingår även montering utav allt.
Vill man inte ha alla delar är det också ok.

Minicuppaket:

Stol 4725
Fäste 535
4-punktsbälte 1970
Strömbrytare in 365
Vire ut 250
Halvbur 7900
Arb. 2500

Totalt: 18245 inkl. moms

Allt är FIA godkänd buren i stål.

Min personliga erfarenhet utav Robin och hans arbete är MYCKET bra. Han utför ett mycket bra arbete till ett mycket bra pris, dessutom är han en trevlig prick. Titta gärna på hans hemsida, han håller på med ett par riktigt intressanta projekt.
Vill vi få delar uppgjutna i glasfiber/kolfiber till våra bilar åtar han sig gärna det också.

Låter ju som en alldeles utmärkt julklapp till sig själv ;-)

Hobbe
2009-12-21, 23:47
Det tycker jag med :)

Hobbe
2010-01-05, 20:46
Tumme upp från BMWSC:s styrelse i dag.

Nästa steg blir att skicka in reglementsförslaget med en utförlig beskrivning av syftet till SBF.
SBF kommer sedan att granska och diskutera.
Tumme upp eller tumme ned blir sedan resultatet.
Blir det tumme upp så kör vi i gång!

powernap
2010-01-06, 20:27
:drive:

:wheelchair: ;-)

Hobbe
2010-01-13, 13:59
Nu är rubb och stubb inskickat till SBF för ev. diskussion och godkännade.

jonaslindell
2010-01-14, 17:15
Nu är rubb och stubb inskickat till SBF för ev. diskussion och godkännade.


Spännande.. :drive:

jonaslindell
2010-01-14, 17:22
Jag beställde bur utav Robbin idag.

Leveranstid: 8veckor :o
(dom hade tydligen fullt upp på burfabriken)

Så beställ nuuuuuu om bilen skall bli klar i tid!!!!!!

Robin: 0767 909009


Hejsan,

Jag har fått ett paketpris utav Robin på eliteprojects.se

Fabrikaten är SABELT men man kan även få OMP till samma pris.
I Robins förslag ingår även montering utav allt.
Vill man inte ha alla delar är det också ok.

Minicuppaket:

Stol 4725
Fäste 535
4-punktsbälte 1970
Strömbrytare in 365
Vire ut 250
Halvbur 7900
Arb. 2500

Totalt: 18245 inkl. moms

Allt är FIA godkänd buren i stål.

Min personliga erfarenhet utav Robin och hans arbete är MYCKET bra. Han utför ett mycket bra arbete till ett mycket bra pris, dessutom är han en trevlig prick. Titta gärna på hans hemsida, han håller på med ett par riktigt intressanta projekt.
Vill vi få delar uppgjutna i glasfiber/kolfiber till våra bilar åtar han sig gärna det också.

Hobbe
2010-01-22, 22:26
MINI Motorsport Centre håller på att sätta samman olika uppgraderingspaket baserat på önskemål från mig gällande en ev. uppstart och fortsatt utveckling av MINI Cup.
(Förhoppningsvis med bilder till Nappen I och Nappen II)

Ungefär så här är det tänkt:

1-Safety (bur, strömbrytare, stol, och bälte m.m.)
2-Handling (chassi, bromsar)
3-Tuning (motor)

1-Obligatoriskt.
2 och 3-Frivilligt eller beroende på framtida klasstillhörighet.

Allt för att snabbt och enkelt kunna omvandla sin MINI till en MINI Cup-tävlingsbil.

Scitz0
2010-01-23, 00:42
Intressant... jag är tveksam om jag har resurser osv. att satsa fullt ut redan i år. Sen använder jag bilen till 99% som gatbil så det väger ganska tungt med. Men jag stänger inga dörrar än.

jonaslindell
2010-01-23, 09:00
Intressant... jag är tveksam om jag har resurser osv. att satsa fullt ut redan i år. Sen använder jag bilen till 99% som gatbil så det väger ganska tungt med. Men jag stänger inga dörrar än.

Roligare än såhär kan man inte ha med kläderna på, så det är väl spenderade slantar :steering:
Så mycket slantar behöver det väl inte behöva bli heller, bur, bälte & huvudströmbrytare?

Med tanke på hur fort du kör med din bil, lär inte du behöva oroa dig spec mycket över vikten.. (det är bara vi med gamla kompressorbilar som måste banta lite för att ha en chans att hänga på turbobilarna)

powernap
2010-01-23, 10:05
(det är bara vi med gamla kompressorbilar som måste banta lite för att ha en chans att hänga på turbobilarna)

:potd:

Hobbe
2010-01-23, 12:32
Intressant... jag är tveksam om jag har resurser osv. att satsa fullt ut redan i år. Sen använder jag bilen till 99% som gatbil så det väger ganska tungt med. Men jag stänger inga dörrar än.

Tanken är att du både ska kunna fortsätta använda bilen runt korvkiosken 99%, och tävla 1% i MINI Cup till en minimal kostnad.

Daniel Gudmundsson
2010-02-21, 19:47
Har missat detta totalt, nu har jag inte läst precis allt men en fråga dyker upp, blir det tillåtet med helbur? Har nämnlien en sådan monterad :D

Jag är intresserad av att börja tävla!

powernap
2010-02-21, 20:42
Har missat detta totalt, nu har jag inte läst precis allt men en fråga dyker upp, blir det tillåtet med helbur? Har nämnlien en sådan monterad :D

Jag är intresserad av att börja tävla!

:cool:

skönt o höra daniel....

jag ringer dig på torsdag :-)

Hobbe
2010-02-21, 20:54
Daniel,

Halvbur enbart då bilen ska klara SBP, vilket en helbilsgodkänd gatbil gör om den är reggad för en passagerare, och då reglementet för MINI Cup ursprungligen är baserat på Sportvagnsreglementet.
En helbur i en helbilsgodkänd bil som även ska brukas som gatlegal bil är teoretiskt inte möjligt.
Praktiskt möjligt är en annan femma...
Det går inte att blanda helburar med halvburar under tävling så valet fick bli det ena, eller det andra under uppstartsfasen av MINI Cup.

Din helbur är troligen tillverkad av Weicherts, samma som jag har haft i min GP, och då är det en delbar skruvbur.
Ta bort främre burhalvan så är allt klart.

Hobbe
2010-02-21, 21:34
Eftersom jag känner Daniel från BMWSC så passade jag på att ringa upp och ge lite mer information.
Daniel är fortfarande intresserad.

Kommande vecka så ska jag se om det går att få tag på Gunnar/KIT också.

Potentiella MINI Cup-förare 2010:
Jonas L
Daniel G
Gunnar/KIT
Måns

Potentiella MINI Cup-förare 20XX:
Scitzo
Nappen
Ola
Jaasund

Meddela gärna ert intresse i denna tråd.
Om ni har hamnat i fel grupp ovan kan jag även korrigera detta.

KIT
2010-02-22, 09:40
Självklart är man intresserad. Tiden börjar dock bli knapp och det vore kanon att ett "GO" kommer i dagarna, så man kan montera lite bur etc. Ställbar camber och krängninshämmare är redan levererad av superbutiken britalian racing ;-)

Hobbe
2010-02-22, 11:36
KIT,

Ett beslut närmaste dagarna är inte att hoppas på.
SBF har en hel del inskickade reglement/reglementsförändringar etc att ta sig igenom innan säsongsstart.
MINI Cup ligger troligen inte heller först på att-göra-listan.
Större racingserier har alltid förtursrätt - mindre hamnar sist.
Jag ska dock ringa SBF, och kolla status inom kort.

Hobbe
2010-02-22, 11:55
Nu har jag ringt SBF.
Reglementsförslaget kommer upp på dagordningen första veckan i mars.
Det kan bli tumme upp eller tumme ned.
Tumme upp innebär tuta och kör.
Tumme ned resulterar i att antingen reglementsförslaget skrotas helt, eller att nödvändiga justeringar behöver utföras beroende på vilken feedback som medföljer beslutet.

KIT
2010-02-22, 13:37
Tack för svar! Hoppas hoppas!

Hobbe
2010-03-15, 20:06
Jag ringde SBF och Tekniska Utskottet i dag.
Preliminärt fanns enligt uppgift inga synpunkter på det föreslagna MINI Cup-reglementet.
Jag bad Tekniska Utskottet att bekräfta detta via email, vilket jag ännu inte har fått.

Vad betyder detta?
Jo, att MINI Cup preliminärt är en av SBF godkänd tävlingsserie! :buttrock:
Arrangeras utav BMWSC.

Nu är det upp till er, dvs potentiella MINI Cup-förare, att se till att intresset finns så att vi kan komma igång med en MINI Cup-premiär.

Hobbe
2010-03-15, 21:13
En vagnbok är nödvändig.
Vagnboksbesiktning i Kågeröd, Skåne:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=63383

jonaslindell
2010-03-15, 21:57
Rajsing!!!!!!!!

ola
2010-03-15, 22:06
Kul!!!

mr_rockster
2010-03-15, 22:12
Om datum kommer upp så ska jag faan försöka komma och plåta skiten och leverera ut till lite tidningar så folk ser vad vi (eller ni snarare...) håller på med ;)

MVH

J

KIT
2010-03-15, 22:40
Yes! Dax att börja bygga om då....några tips på fixare i stockholms trakten?

Hobbe
2010-03-15, 22:43
KIT,

Fick jag din emailadress?
Jag tänkte att du kanske skulle vara intresserad utav reglementet innan du tar fram kapsågen? :)

KIT
2010-03-15, 23:19
KIT,

Fick jag din emailadress?
Jag tänkte att du kanske skulle vara intresserad utav reglementet innan du tar fram kapsågen? :)
Gunnar(at)rentachef.nu

Hobbe
2010-03-16, 13:11
I dag har jag suttit en längre tid i telefon med Racingutskottet (SBF).
Frågan om tävling med enbart halvbur är fortfarande en "issue".
Eftersom det finns tävlingsserier i dag som tillåts tävla med enbart halvbur eller båge så kommer antingen MINI Cup att få göra detsamma, eller så kommer ingen att få fortsätta göra så.
Alternativet blir då att vi måste införa helburar i MINI Cup, och då faller konceptet med att börja enkelt för att senare utveckla MINI Cup till en "riktig" tävlingsserie.
Det kommer att krävas en längre intern diskussion inom SBF för att få klarhet i detta.

För att kunna tillåta en start av MINI Cup redan denna säsong då vi med all tydlighet har intresserade personer så finns ett tredje alternativ :)

MINI Cup har möjligheten att bli en "pilot" vad det gäller nya tävlingsformer.
Dessa nya tävlingsformer kommer att erbjudas av SBF, och har syftet att göra det enklare för tex gatlegala gatbilar att börja tävla.

SBF är intresserade utav att låta oss sätta samman en tävlingsserie som "pilot", och köra denna under 2010 för senare utvärdering.

Inga andra krav tillkommer än vad vi normalt kräver vad det gäller gatbilskörning med BMWSC vad det gäller bil och förare.

Tävlingsmomenten kommer dock att begränsas något.
Hur dessa begränsningar ska se ut vet vi inte i dag, men det kommer att utvärderas av pilotprojektet.
Tidtagning kommer att vara OK, viss begränsad fart (dvs inte 250 km/h), ett begränsat antal bilar ute på banan samtidigt, samt omkörning tex enbart på start/målrakan.

Vill ni att vi ställer upp och gör MINI Cup till "pilot" som kommer att ligga till grund för kommande tävlingsserier inom SBF?

DanielG, Gunnar, och Jonas L får lägga tidigare reglementsförslag gällande MINI Cup som ni har fått av mig åt sidan för tillfället.

KIT
2010-03-16, 13:50
I dag har jag suttit en längre tid i telefon med Racingutskottet (SBF).
Frågan om tävling med enbart halvbur är fortfarande en "issue".
Eftersom det finns tävlingsserier i dag som tillåts tävla med enbart halvbur eller båge så kommer antingen MINI Cup att få göra detsamma, eller så kommer ingen att få fortsätta göra så.
Alternativet blir då att vi måste införa helburar i MINI Cup, och då faller konceptet med att börja enkelt för att senare utveckla MINI Cup till en "riktig" tävlingsserie.
Det kommer att krävas en längre intern diskussion inom SBF för att få klarhet i detta.

För att kunna tillåta en start av MINI Cup redan denna säsong då vi med all tydlighet har intresserade personer så finns ett tredje alternativ :)

MINI Cup har möjligheten att bli en "pilot" vad det gäller nya tävlingsformer.
Dessa nya tävlingsformer kommer att erbjudas av SBF, och har syftet att göra det enklare för tex gatlegala gatbilar att börja tävla.

SBF är intresserade utav att låta oss sätta samman en tävlingsserie som "pilot", och köra denna under 2010 för senare utvärdering.

Inga andra krav tillkommer än vad vi normalt kräver vad det gäller gatbilskörning med BMWSC vad det gäller bil och förare.

Tävlingsmomenten kommer dock att begränsas något.
Hur dessa begränsningar ska se ut vet vi inte i dag, men det kommer att utvärderas av pilotprojektet.
Tidtagning kommer att vara OK, viss begränsad fart (dvs inte 250 km/h), ett begränsat antal bilar ute på banan samtidigt, samt omkörning tex enbart på start/målrakan.

Vill ni att vi ställer upp och gör MINI Cup till "pilot" som kommer att ligga till grund för kommande tävlingsserier inom SBF?

DanielG, Gunnar, och Jonas L får lägga tidigare reglementsförslag gällande MINI Cup som ni har fått av mig åt sidan för tillfället.

För mig är det ok att köra en "pilot" och sedan utvärdera. Är säker på att det finns potential i serien! Har lagt upp en fansida på facebook "MINI Cup Sweden" för att hitta fler intressenter!

Hobbe
2010-03-16, 15:29
Eftersom tidigare inskickat MINI Cup-reglemente väntar på utredning inom SBF så sätter vi samman ett förslag på koncept för enkel tävlingsform som förhoppningvis ligger till grund för MINI Cup 2010.
(Även konceptet behöver godkännas av SBF, men det hoppas jag att vi kan fixa hyfsat snabbt)


MINI Cup 2010

Preminär:
2010-05-08 Mantorp
Övriga deltävlingar (beroende på intresse):
2010-06-13 Gelleråsen
2010-07-03 Anderstorp
2010-08-14 Knutstorp
2010-08-15 Knutstorp
2010-09-11 Gotland Ring
2010-10-09 Gelleråsen
Tävlingstyp:
Time attack
Tävlingsformat:
Ett begränsat (beroende på bana) antal bilar på banan samtidigt, men en viss lucka mellan varje bil, och med syftet att sätta en vinnande varvtid.
Omkörning möjlig och tillåten längs utpekade avsnitt av banan.
Vid behov en fartbegränsande chikan på start/målraka, eller annat nödvändigt avsnitt av banan.
Tävlingslängd:
Beroende på bana, men ca 10 minuter uppvärmning + 20 minuter tidssättning.
Föraren:
Heltäckande klädsel (bomull), lämpliga skor, handskar, samt hjälm.
Förarlicens (SBF), giltigt körkort, samt medlem i BMWSC.
Bilen:
Inga lösa prylar.
Gatlegal bil, dvs skattad, försäkrad, och besiktad med mönstrade däck (minst 1,6 mm vid start).
Transponder hyrs på plats via BMWSC.
Hospitality:
MINI Cup kommer att ha sitt bandepåområde med hospitality-tält tillsammans med våra samarbetspartners Rent-a-Chef och Britalian Racing.
Tävlingsavgift: --- Kr

(OBS! Fortfarande preliminärt, men ovanstående är målsättningen)

Scitz0
2010-03-16, 15:36
Detta enklare koncept verkar intressant... verkar ju inte kräva mer än vad som krävs för vanlig gatbilskörning på bmwsc träffarna. Jag personligen har inte pengar att investera något på bilen innan sommaren förutom nya däck så detta skulle kunna vara en lösning som funkar även för mig. Kanske även en hel del andra här på forumet som inte vill bygga om sin mini till en riktig banbil. Nu är det ju bara "pilot" så jag antar att det bara kommer att gälla för i år isf med dessa regler men bättre än inget :)

KIT
2010-03-16, 15:38
Go, go, go, kanske fler hänger på nu!?

Hobbe
2010-03-16, 16:11
Detta enklare koncept verkar intressant... verkar ju inte kräva mer än vad som krävs för vanlig gatbilskörning på bmwsc träffarna.

Exakt. Du är välkommen Scitzo!

Hobbe
2010-03-16, 16:39
Preliminära MINI Cup-förare 2010 med premiär på Mantorp 8/5 enligt nytt koncept:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.
7.
8.
9.
10.

powernap
2010-03-16, 16:57
PÅ........med pilotglasögonen :cool:

Hobbe
2010-03-16, 17:00
Preliminära MINI Cup-förare 2010 med premiär på Mantorp 8/5 enligt nytt koncept:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.
9.
10.

ola
2010-03-16, 17:49
Jag är med också! Fear R55!!

Johan W
2010-03-16, 18:41
Låter kul :)

Hobbe
2010-03-16, 19:20
Låter kul :)

Tillräckligt kul för att du ska bli MINI Cup-förare på Mantorp? :)

Johan W
2010-03-16, 19:23
Tillräckligt kul för att du ska bli MINI Cup-förare på Mantorp? :)

Har ju ändå tänkt köra så helt klart ja :)
Dock helt stock som det ser ut nu, tror inte jag hinner få R-däcken innan

Hobbe
2010-03-16, 19:26
Preliminära MINI Cup-förare 2010 med premiär på Mantorp 8/5 enligt nytt koncept:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.
10.

(BjörnP du vet att du vill. Sälj fransyskan ;))

Karl-Ernst Larsson
2010-03-16, 20:07
Preliminära MINI Cup-förare 2010 med premiär på Mantorp 8/5 enligt nytt koncept:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.
10.

(BjörnP du vet att du vill. Sälj fransyskan ;))

Hade mycket gärna varit med på Mantorp men datumen stämmer inte. Frugan fyller mycket jämnt den dagen och själv fyller jag ojämnt. Kul att det kommer något xtra för minisarna.
Vill samtidigt be om ursäkt att jag ej svarat på meddelande från vissa i klubben. Min säsong
kommer att bli väldigt splittrad, då jag kommer att rejsa långlopp,köra BMW M3 med Ring-
runners, samt köra Minin när den är hel. Till Johan W eller någon annan kan jag meddela, att däck på fälj finns att låna (Dunlop Direzza 16") enligt mitt tycke de bästa kombinationen.Är det något Ni undrar över så hör av Er, jag lovar svara. M V H Karl-Ernst

Hobbe
2010-03-16, 20:18
K-E,
Du är välkommen till MINI Cup 2011 :)
Det är också ett väldigt generöst erbjudande du kommer med.

Björn P
2010-03-16, 21:13
Även om jag inte själv ska deltaga vill jag ge en stor eloge till Måns som fixat allt detta. Jag tror inte riktigt att alla fattar vilken unik grej som Måns ordnat genom sitt engagemang och sina kontakter...

...sen att Måns ändå mest kommer stå i depån och tjöta är en helt annan sak. ;)

dvorak
2010-03-17, 09:21
Hade mycket gärna varit med på Mantorp men datumen stämmer inte. Frugan fyller mycket jämnt den dagen och själv fyller jag ojämnt. Kul att det kommer något xtra för minisarna.
Vill samtidigt be om ursäkt att jag ej svarat på meddelande från vissa i klubben. Min säsong
kommer att bli väldigt splittrad, då jag kommer att rejsa långlopp,köra BMW M3 med Ring-
runners, samt köra Minin när den är hel. Till Johan W eller någon annan kan jag meddela, att däck på fälj finns att låna (Dunlop Direzza 16") enligt mitt tycke de bästa kombinationen.Är det något Ni undrar över så hör av Er, jag lovar svara. M V H Karl-Ernst

Du får inte vara med, du kör för fort!















































:eek: ;) :pucko:

Hobbe
2010-03-18, 14:18
MINI Cup-förare,

Vill ni ha äkta MINI Challenge (UK) nummerskyltar till dörrarna?
Kostnad £50.

Johan W
2010-03-18, 15:00
MINI Cup-förare,

Vill ni ha äkta MINI Challenge (UK) nummerskyltar till dörrarna?
Kostnad £50.

Låter ju kul men hur ser farbror blå på sånt? Har för mig att dom kan bråka lite om man åker med tävlingsnummer "civilt"?

Fredrik
2010-03-18, 15:07
Låter ju kul men hur ser farbror blå på sånt? Har för mig att dom kan bråka lite om man åker med tävlingsnummer "civilt"?

Magnus ("TheEngineer") kör ju runt med "17" på dörrarna och jag tror inte han har blivit stoppad av Polisen.

Samson
2010-03-18, 15:27
Inga problem hävdar jag! Har kört omkring med, och besiktigat med startnummer på min BMW Cup-bil sedan 2006. Visst, man syns lite extra och får mer uppmärksamhet av Herr Länsman, men de har aldrig påpekat det trots en och annan "pratstund". Är man lite extra duktig kan man tejpa ett kryss över numret när bilen används "civilt".
Förr ville SBF att man kryssade startnumren för att påskina att det inte längre var tävling, men den rekomendationen tror jag inte längre finns.

Ett alternativ är att klistra startnummer på en magnetisk platta så kan man "de-rejsa" bilen efter avslutat race.

:)

jonaslindell
2010-03-18, 15:30
Funkar det med gamla mini challenge looken?
Jag paxar gärna nummer 1.

KIT
2010-03-18, 16:29
Låter ju kul men hur ser farbror blå på sånt? Har för mig att dom kan bråka lite om man åker med tävlingsnummer "civilt"?

Det har jag kollat upp och det är inte olagligt att köra med en nummerskylt på "civil" bil, inte enligt polisen eller vv iallafall

KIT
2010-03-18, 16:32
Inga problem hävdar jag! Har kört omkring med, och besiktigat med startnummer på min BMW Cup-bil sedan 2006. Visst, man syns lite extra och får mer uppmärksamhet av Herr Länsman, men de har aldrig påpekat det trots en och annan "pratstund". Är man lite extra duktig kan man tejpa ett kryss över numret när bilen används "civilt".
Förr ville SBF att man kryssade startnumren för att påskina att det inte längre var tävling, men den rekomendationen tror jag inte längre finns.

Ett alternativ är att klistra startnummer på en magnetisk platta så kan man "de-rejsa" bilen efter avslutat race.

:)

På Vistaprint kan man beställa sk. magnetplattor till bil, som vi skulle kunna använda som nummerplattor, men vi inte heller förtränga att huvudsponsorerna måste stå med på dessa ;-)

KIT
2010-03-18, 16:35
även om jag inte själv ska deltaga vill jag ge en stor eloge till måns som fixat allt detta. Jag tror inte riktigt att alla fattar vilken unik grej som måns ordnat genom sitt engagemang och sina kontakter...

...sen att måns ändå mest kommer stå i depån och tjöta är en helt annan sak. ;)

you are my everything mighty hobbe...hallelujah

Scitz0
2010-03-18, 16:43
Hmm... jag kan nog tänka mig att klistra på ett nummer. Hade ju varit kul om det såg någorlunda lika ut på bilarna dock, så inte numren ser helt olika ut och sitter på helt olika ställen på alla bilar.

Det här med magnetplattor låter ju inte helt fel.

Hobbe
2010-03-18, 17:15
OK, jag fortsätter spåret med att försöka skaka fram MINI Challenge-nummerlappar (enligt JonasL bild).
Checkered-remsan längs med MINI:n exkluderad eller inkluderad?
£50/skalle.
Att välja sitt nummer avvaktar vi med.


Nu väntar jag också besked från BMW/MINI Sverige att:
- Det är OK att kalla tävlingsserien MINI Cup.
- Det är OK att använda MINI-namnet och MINI-loggan för marknadsföring utav MINI Cup.

Dessutom finns det en förfrågan från en racingintresserad BMW/MINI-återförsäljare om det går att få vara med i MINI Cup om det inhandlas en R56 MINI Challenge? ;)

ola
2010-03-18, 19:27
OK, jag fortsätter spåret med att försöka skaka fram MINI Challenge-nummerlappar (enligt JonasL bild).
Checkered-remsan längs med MINI:n exkluderad eller inkluderad?
£50/skalle.
Att välja sitt nummer avvaktar vi med.


Dessutom finns det en förfrågan från en racingintresserad BMW/MINI-återförsäljare om det går att få vara med i MINI Cup om det inhandlas en R56 MINI Challenge? ;)

Checkered remsan exkluderad! nåt annat får inte plats på min bil i varje fall.

Kul med en MINI challengebil!

Hagatorpet
2010-03-18, 20:00
Funkar det med gamla mini challenge looken?
Jag paxar gärna nummer 1.

Det ser ut som om volvon sniker förbi på insidan :o

jonaslindell
2010-03-18, 20:38
Det ser ut som om volvon sniker förbi på insidan :o


Möjligt men inte troligt!! ;) ;) ;)

Kommer inte riktigt ihåg just den bilen.. Det kan hända att det slank förbi ngn volvo(bmw) men 9 utav 10 omkörningar så var det mini som körde om... volvo.... :) :)

Samson
2010-03-18, 20:58
Appropå ingenting...
Vad gör ni för tider på de olika banorna? Hur stor modifieringspotential finns det? Jag menar, MINIsarna har ju rätt trevlig väghållning från fabrik så hur stor skillnad varvtidsmässigt har ni fått på era bilar efter diverse uppgraderingar? Hur snabba är MINI Challegebilarna? R53orna var med modifierade än R56orna, eller hur var det? Finns det några tider med challengebilar på svenska banor?

:steering:

Scitz0
2010-03-18, 21:59
För min del är det även bara nummerdekalen som är intressant eftersom jag redan stripat dit resten ;). Jag har inget emot en challengebil i mini cup, men någon större chans att matcha dess tider har man kanske inte. Men så är det ju alltid, finns alltid någon med mer trimmad bil än sin egen :).

Hagatorpet
2010-03-18, 22:17
Möjligt men inte troligt!! ;) ;) ;)

Kommer inte riktigt ihåg just den bilen.. Det kan hända att det slank förbi ngn volvo(bmw) men 9 utav 10 omkörningar så var det mini som körde om... volvo.... :) :)

var det en BMW:confused: du skall inte vara ledsen Din bil är ju mycket finare

Jag kom på hur det var du fick syn på fotografen och ville vara närmast :p

Hobbe
2010-03-18, 23:19
Appropå ingenting...
Vad gör ni för tider på de olika banorna?


App, app, app herr Samson.
Du vet att vi inte tillåter tidtagning under gatbilskörningen ;)
En fågel har dock kvittrat att någon åskadare klockade JonasL (R53), Daniel G (R53), och mig (R53) på 1:13-1:14 några varv i rad på Knutan senast.
Vad är det jämförbart med? Klass Standard?

Min egen erfarenhet:
Det är liten skillnad mellan våra MINI:sar oavsett R53 eller R56 och trimningsgrad.
R56 har dock mer vridmoment vilket märks i början av rakorna.
Vad det gäller chassi så finns det tid att hämta in med ett riktigt bra eftermarknadskit.
Fixar man allt på bilen och dessutom lättar den avsevärt så kan det gå riktigt fort.
K-E Larsson (Äggahandlaren som körde i BMW Cup tidigare) har bevisat detta.
Nu är ju K-E duktig med spakarna också...

Samson
2010-03-19, 07:40
Ha ha, jag funderade på om du skulle kommentera tidtagningen... Men, någon åskådare kan ju ha råkat ta lite tider. ;)
De snabbaste i klass Standard gör 1:10-1:11-tider på Ring Knutstorp tror jag. De flesta i Standard ligger nog snarare och gör 1:13-tider.

Anledningen till min fråga är att jag har i princip bara skruvat och modifierat gamla BMW E30 och MINIn är ett våldsamt mycket bättre utgångsmaterial både vad det gäller väghållning och underhållning för föraren. Ett bra chassiekit borde rimligtvis innebära en procentuellt mindre prestandaökning på en MINI jämfört med en gammal bil med kass geometri.

Mvh Johan

Hobbe
2010-03-19, 08:16
Fördelen med E30 är att den är "gammal" (en hädelse, jag vet).
En lätt sardinburk i jämförelse med dagens modeller.
Skulle du få ner din MINI till ca 1000 Kg, och få upp effekten till runt 250 hk med säker marginal kvar så tror jag dock att du har en bil som du absolut inte vill göra dig av med. Körglädje dryper den redan av i standardskick.

Samson
2010-03-19, 09:01
900 kg borde inte vara svårt att nå! Visserligen blir den ganska kompromisslös då inredning, glas, plåt och underredsmassa fått ge vika för lättare prylar. Dessutom sitter det ingen gjutjärnsklump i nosen så visst finns förutsättningar till en riktigt vass klubbräser.
Till 900 kg räcker 175 hk låååångt gentemot blyslädar med över 300 hk... :D

När sätter du kapen i GP´n?

:gp:

dvorak
2010-03-19, 09:21
När sätter du kapen i GP´n?



hehehehehe... Do it!


Ifall K-E läser detta så kanske han kan svara på vad hans bil väger. Känns som han har fått ner bilen dit man kan få den utan att sätta kapen i den. Alltså: Kolfiberdörrar/huv/baklucka, plastrutor, rensad inredning.

Hobbe
2010-03-19, 10:56
Dvorak,

Som jag skrev ovan, K-E viskade något om 1000 kg senast.
Målet var under 1000 Kg, men det ansågs vid tillfället som utopiskt.

dvorak
2010-03-19, 11:02
Köp en gammal mini då, 635kg i originalskick :eek: ;)

Skämt åsido, 1000kg är ganska bra jobbat med tanke på hur de väger standard.

Johan W
2010-03-19, 11:09
Kommer jag med min tunga kombi också ;) 1280kg vägde den när jag kollade sist.
Min Clubman verkar väga omkring 30kg mer än min gamla R53 Coupé
Fick dock ner min gamla i 1200kg jämnt med lättare stolar och lite rensad inredning.

jonaslindell
2010-03-19, 11:20
100kg kan man ganska lätt skala bort med rensad inredning.

powernap
2010-03-19, 11:35
siktar på 1150 jämt....


edit: uppnått :cool:

Karl-Ernst Larsson
2010-03-19, 11:41
100kg kan man ganska lätt skala bort med rensad inredning.

Eftersom jag har tagit i ganska rejält och fått ner min Mini till 998 kg tomvikt, vill jag påstå att 900 kg är en hypotes. Dock finns det säkert möjlighet att nå 950 kg, men att ha den gatureggad i ett sådant utförande tror inte jag på. Kostnden att sänka de sista 50 kg uppskattas till 1000kr per kg (det är priset på kolfiberdelar, alminiumbärarmar,plastrutor,racebatteri 5,5kg,kolfiberstag,kolfiberstolar,säkert något jag glömt

powernap
2010-03-19, 11:43
skoj att se dig här igen Karl-Ernst!!!

Karl-Ernst Larsson
2010-03-19, 11:49
skoj att se dig här igen Karl-Ernst!!!

Jonas! Ut ock spring! 10 Varv kring Galjberget (OM DAN TYCKER JAG VERKAR LAGOM) ta det som ett skämt

jonaslindell
2010-03-19, 11:57
Eftersom jag har tagit i ganska rejält och fått ner min Mini till 998 kg tomvikt, vill jag påstå att 900 kg är en hypotes. Dock finns det säkert möjlighet att nå 950 kg, men att ha den gatureggad i ett sådant utförande tror inte jag på. Kostnden att sänka de sista 50 kg uppskattas till 1000kr per kg (det är priset på kolfiberdelar, alminiumbärarmar,plastrutor,racebatteri 5,5kg,kolfiberstag,kolfiberstolar,säkert något jag glömt

Hur mycket vikt sparade du med plasthuven? Vad kostade huven?
Har du plastdörrar?

Hobbe
2010-03-19, 12:42
900 kg borde inte vara svårt att nå! Visserligen blir den ganska kompromisslös då inredning, glas, plåt och underredsmassa fått ge vika för lättare prylar. Dessutom sitter det ingen gjutjärnsklump i nosen så visst finns förutsättningar till en riktigt vass klubbräser.
Till 900 kg räcker 175 hk låååångt gentemot blyslädar med över 300 hk... :D

När sätter du kapen i GP´n?

:gp:

Jo, jag har en gjutjärnsklump längs fram (R53).
Fördelen är att den håller för "allt".
Fuskmetall har enbart R55/56.

Hobbe
2010-03-19, 12:47
Hur mycket vikt sparade du med plasthuven? Vad kostade huven?
Har du plastdörrar?

K-E har bla kolfiberhuv och kolfiberdörrar.
Med kolfiberhuven sparades det tyvärr inte många kilon.
Priset på en kolfiberhuv ligger från 6000 Kr och uppåt beroende på vem och var.

powernap
2010-03-19, 13:05
Jonas! Ut ock spring! 10 Varv kring Galjberget (OM DAN TYCKER JAG VERKAR LAGOM) ta det som ett skämt

haha.....men ska jag fixa 100 kilo - genom löpning, lär jag försvinna med 10-12 kilo ungefär :-)

Hagatorpet
2010-03-19, 13:41
Jag skulle kunna skala av minst 15 kg på mig själv
Men jag tävlar ju inte, så jag skiter i det :)

Hobbe
2010-03-19, 18:59
Efter denna säsong så kommer en reglementsgrupp att tillsättas för att fortsätta att utveckla MINI Cup.
Reglementsgruppen består lämpligen utav MINI Cup-förare.
Genom att tillsätta en sådan grupp så säkerställs att MINI Cup utvecklas i den riktning som MINI Cup-förarna önskar.

Intresserade anmäler sig till mig (valberedningen BMWSC), och väljs utav Årsmötet i BMWSC på Gelleråsen.

FEED ME
2010-03-19, 20:29
Jösses vad det har hänt saker i denna diskussionstråden då... :o
Tack Björn P för tipset med länk till att jag skulle läsa denna tråd!

Självklart är Johnny och jag intresserade av Time Attack! Låter ju hur kul som helst! Och om man slipper bur och andra sådana där fjolliga saker så är det ju ingen tvekan.

Dessvärre så kan jag dock inte vara med den 8 maj. Då arrangerar jag nämligen själv ett annat event på Gotland Ring...

Men Gelleråsen den 13/6 kan nog fungera
Eventuellt även Knutstorp den 14-15/8 samt Gotland Ring den 11/9.

Hobbe
2010-03-19, 20:30
Du är välkommen Hungrig!

Mantorp 8/5 har varit ett preliminärt datum enbart.
Vi gör premiär när allt är packat och klart.

Hobbe
2010-03-19, 20:33
Preliminära MINI Cup-förare 2010:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.BjörnP? :D
10.Feed Me/Erik
11.
12.

Karl-Ernst Larsson
2010-03-19, 20:43
Preliminära MINI Cup-förare 2010:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.BjörnP? :D
10.Feed Me/Erik
11.
12.

Om jag ber snällt. Får jag va mä när jag kan..........

Hobbe
2010-03-19, 21:01
Om du lovar att inte köra för snabbt :D



Preliminära MINI Cup-förare 2010:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.BjörnP? :D
10.Feed Me/Erik
11.K-E Larsson
12.

powernap
2010-03-20, 06:51
:buttrock:


det börjar likna nåt måns!!!!

ola
2010-03-20, 08:53
ja det här kan bli riktigt kul! :-)

Björn P
2010-03-20, 10:33
Var har vi exvis Dvorak, Kongo, Andersson, R.E och Ace? Alla ni är ju vana banracingförare - och har ju dessutom rätt bil för ändamålet. :D Sen borde det ju som vanligt finnas en del nya förare som ändå tänkt sig att köra med BMWSC.

ola
2010-03-20, 11:00
Utrustning MINI Cup , kan det här vara något?

Fler bilder o valmöjligheter finns här;
http://www.britalianracing.se/index.php/bilar/personlig-utrustning/trackday-mekoverall-omp.html#

powernap
2010-03-20, 11:04
Var har vi exvis Dvorak, Kongo, Andersson, R.E och Ace? Alla ni är ju vana banracingförare - och har ju dessutom rätt bil för ändamålet. :D Sen borde det ju som vanligt finnas en del nya förare som ändå tänkt sig att köra med BMWSC.

målet 20 bilar??

dvorak
2010-03-20, 11:40
I'm in!

Hobbe
2010-03-20, 18:45
målet 20 bilar??

Det hade varit skoj, men det blir inte 2010.
Under 2010 kan det enbart finnas en möjlighet för ett begränsat antal MINI Cup-förare.
Jag tror vi ligger på max nu (12 st med Dvorak) om samtliga har tänkt att ställa upp på flertalet av tävlingarna under säsongen.

Hobbe
2010-03-20, 18:46
Preliminära MINI Cup-förare 2010:

1.JonasL
2.Gunnar/KIT
3.Ola/Scitzo
4.Måns/Hobbe
5.DanielG
6.Jonas/Nappen
7.Rock-Ola
8.JohanW
9.BjörnP?
10.Erik/Feed Me
11.K-E Larsson
12.Peter/Dvorak

ola
2010-03-20, 19:21
Det hade varit skoj, men det blir inte 2010.
Under 2010 kan det enbart finnas en möjlighet för ett begränsat antal MINI Cup-förare.
Jag tror vi ligger på max nu (12 st med Dvorak) om samtliga har tänkt att ställa upp på flertalet av tävlingarna under säsongen.

så du räknar med BjörnP ? eller är den där R56 challenge bilen medräknad?

Hobbe
2010-03-20, 19:25
Jag räknar med BjörnP.
Oddset är lågt att fransyskan snart är ersatt med en riktig bil :)
En eller två MINI Challenge-bilar kan vi alltid hitta plats för.

dvorak
2010-03-21, 15:15
Jag räknar med BjörnP.
Oddset är lågt att fransyskan snart är ersatt med en riktig bil :)
En eller två MINI Challenge-bilar kan vi alltid hitta plats för.

Haha, rätt tänkt! Känn ingen press Björn :)

powernap
2010-03-27, 10:52
nyss betalt banlicensavgiften....

ola
2010-03-27, 11:04
nyss betalt banlicensavgiften....

banlicens? Du menar Förarlicens, eller har jag missat någon kostnad?

powernap
2010-03-27, 11:06
ja ja.....typ lilla plastkortet för att få köra på banan....

"debutlicens - racing"

ola
2010-03-27, 11:18
ja ja.....typ lilla plastkortet för att få köra på banan....

"debutlicens - racing"

ok, hette det så? betalde in det häromdan oxå..

Jag har licensen kopplad till Gotland Ring Motorsport Club men det är väl krav att även ha medlemsskap i BMW Sport Club för att vara med i MINI Cup?
Eller räcker det med att vara medlem i BMW Club Schweden?

Scitz0
2010-03-27, 12:17
Hobbe, en liten fundering bara. Gäller BMW OF även för denna minicup?

Kongo
2010-03-27, 19:27
Var har vi exvis Dvorak, Kongo, Andersson, R.E och Ace? Alla ni är ju vana banracingförare - och har ju dessutom rätt bil för ändamålet. :D Sen borde det ju som vanligt finnas en del nya förare som ändå tänkt sig att köra med BMWSC.

Om någon mer ställer upp med en orignaldiesel så är jag nog på ska du se :)

Hagatorpet
2010-03-27, 20:01
Har inte du chippat din? :confused:



Om någon mer ställer upp med en orignaldiesel så är jag nog på ska du se :)

Samson
2010-03-27, 20:51
Det spelar ingen roll i vilken klubb licensen plockas ut i. Däremot krävs medlemsskap i BMW Sport Club för att få tävla i MINI Cup.

Mvh Johan

Hobbe
2010-03-28, 04:57
Rock-Ola,
Nappen tror att hans kreditkort gäller som licens ;)
Angående din licens så läs Samsons svar.

Scitzo,
Vet ej i dagsläget.
Jag kommer att kolla med BMW OF senare.

powernap
2010-03-28, 09:32
Nappen tror att hans kreditkort gäller som licens ;)



ja??

eller?

Kongo
2010-03-28, 09:47
Har inte du chippat din? :confused:

Nej jag vill inte skämma ut GP-ägare(na) ;)

Hagatorpet
2010-03-28, 10:46
Nej jag vill inte skämma ut GP-ägare(na) ;)

Det trodde jag att alla med D bilar på forumet hadde gjort
läste någonstans att man var "tvungen" till det
Men det är väl dom som inte klarar hålla spåret :D
Jag kanske kommer med någon gång så kan du få köra förbi mig :mad:

Hobbe
2010-03-28, 22:23
Efter kommunikation med BMW OF.

Försäkringen via BMW OF gäller inte under:

-Tävling
-Träning inför tävling
-Körning ”man mot man” (är att betrakta som tävlingsliknande körning)
-Tidtagning (arrangören av eventet får inte tillåta deltagarna att använda s.k. laptimer eller liknande utrustning)

Scitz0
2010-03-28, 23:06
:sad:

Väldigt synd, var en väldigt stor anledning att jag vågade ta ut bilen på gatbilskörningen förra året. Känns sådär att köra helt på egen risk efter att ha lagt 350-400kkr(närmre sistnämnda efter alla prylar man stoppat på) på bilen.
Får fundera lite på detta.

Efter kommunikation med BMW OF.

Försäkringen via BMW OF gäller inte under:

-Tävling
-Träning inför tävling
-Körning ”man mot man” (är att betrakta som tävlingsliknande körning)
-Tidtagning (arrangören av eventet får inte tillåta deltagarna att använda s.k. laptimer eller liknande utrustning)

Hobbe
2010-03-29, 00:13
Scitzo,

Gatbilskörning är fortfarande OK, men all tävlingskörning skyr försäkringsbolagen.
Nu råkar det ju vara så att vår egen MINI Cup-serie denna säong kommer att var enkel och säker så risken att du krockar med annan bil är väldigt liten, men vad det gäller armcoräcken så är det upp till dig att undvika dessa.

dvorak
2010-03-29, 09:00
Precis, jag ser Minicup som en säkrare form av gatbilskörning faktiskt.

powernap
2010-03-29, 09:31
Precis, jag ser Minicup som en säkrare form av gatbilskörning faktiskt.

och väldigt mycket roligare med bara MINI på banan samtidigt....

Hobbe
2010-03-29, 11:11
Precis, jag ser Minicup som en säkrare form av gatbilskörning faktiskt.

Exakt.
Det är också en poäng som jag använder i min fortsatta diskussion med BMW OF.
"Riskreducering" ;)

Scitz0
2010-03-29, 12:25
Kul att du fortfarande jobbar på detta, håller alla tummar :)

Exakt.
Det är också en poäng som jag använder i min fortsatta diskussion med BMW OF.
"Riskreducering" ;)

Hobbe
2010-03-30, 17:27
Jag hade ett litet uppföljningssamtal med SBF i dag.

SBF är supernöjda över vårt engagemang (12 st anmälda), och ser med spänning fram emot debuten för vår gemensamma pilot för enkla tävlingsformer (MINI Cup).
Jag passade på att bjuda in SBF, och då Gelleråsen 13/6 passade SBF:s kalender så lär vi preliminärt numera kunna räkna med ett finbesök.
SBF lär säkert också vara intresserade att på plats få ta del av era åsikter om hur "Mini Cup" fungerar.

Vad det gäller det ursprungliga reglementsförslaget för MINI Cup (en riktig tävlingsserie a´la BMW Cup) så är inte det bortglömt, utan diskussionen om halvbur kommer att tas upp internt inom SBF.

Hobbe
2010-03-31, 00:09
Det händer ganska mycket nu, på och utanför, och snart är det säsongspremiär på Mantorp 8/5.

Jag tror inte att jag kommer att hinna med att få klart allt för en MINI Cup-premiär redan på Mantorp 8/5, men vi kommer definitivt att kunna spika premiären för MINI Cup till 13/6 på Gelleråsen.
Jag hoppas att vi kan skaka fram samtliga 12 anmälda till denna MINI Cup-premiär.

Gatbilskörning erbjuds trots allt på Mantorp, och vi kan ta tillfället i akt och göra reklam på Mantorp för MINI Cup med hospitality-tältet.

powernap
2010-03-31, 08:18
o jag som lovade migsjälv förra hösten att "gelleråsen får klara sig utan mig 2010, det ligger något för långt hemifrån" - drygt 42 mil, enkel resa, i sittastillstol är inget för denna :wheelchair:

blir att omvärdera den uppfattningen....det känns ganska nära ändå :woot:

Hobbe
2010-03-31, 08:59
Det finns billiga övernattningsalternativ ;)

Hobbe
2010-04-01, 14:00
Eftersom BJörnP inte vill bli omkörd så har han nu införskaffat en styck GP.
Nu ser det ut som om det blir tre GP:sar i MINI Cup :)

jonaslindell
2010-04-01, 15:10
Mumsfilibabba, GP till både frukost, lunch och middag, min R53´a älskar att käka gp´s... ;)

powernap
2010-04-01, 16:08
Mumsfilibabba, GP till både frukost, lunch och middag, min R53´a älskar att käka gp´s... ;)

låter som en slogan som någon annan skulle kunnat mynta...

men jag håller med

KIT
2010-04-01, 18:03
Racekocken is in da house, nu blir ni skraja va!?

powernap
2010-04-01, 18:18
måns blir rädd för alla nu, i silly season....

:soffa:

Hobbe
2010-04-01, 20:16
Racekocken is in da house, nu blir ni skraja va!?

Enbart besviken.
Modellen på bilden var knappast vad som utlovades :o
Vad hände med silikonet och en wet t-shirt ? :D

ola
2010-04-01, 20:57
Stämmer den här modellmixen?
1.JonasL R53 S, 2002
2.Gunnar/KIT R56 S, 2007
3.Ola/Scitzo R56 S , 2008
4.Måns/Hobbe R53 JCW GP, 2006
5.DanielG R53 JCW GP, 2006
6.Jonas/Nappen R53 S, 2005
7.Ola R55 JCW Factory, 2009
8.JohanW R55 JCW Factory, 2009
9.BjörnP R53 JCW GP, 2006
10.Erik/Feed Me R56 JCW Factory, 2009
11.K-E Larsson R53 S, 2004 (edit by powernap - K-E rätta mig om året är fel)
12.Peter/Dvorak R55 S, 2008

Hobbe
2010-04-01, 20:59
Stämmer den här modellmixen?

*en massa vrålåk*



Det ser den ut att göra.

Fast du behöver inte skriva R53 S.
R53=MINI Cooper S.

Det var bättre (och enklare) förr i tiden ;)

powernap
2010-04-02, 08:19
va!!!


bara jag o K-E o jonaslindell som åker ståndsmässigt, dvs plain R53 S.....;-)

KIT
2010-04-02, 10:25
Bättre så här då?

Hobbe
2010-04-02, 10:57
Bättre så här då?

Japp. Kongo passade riktigt bra i tajta läderhosen och högklackat :D

Hobbe
2010-04-03, 16:46
Nu är det dags att anmäla sig till säsongspremiären på Mantorp 8/5 med BMWSC.
Se www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com).

Dessutom är det hög tid att anmäla sig till världspremiären av MINI Cup på Gelleråsen 13/6:
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=8698

Gunnar och Ola får dessutom kontakta mig angående samarbetsformen mellan Rent-a-Chef, Britalian Racing, och MINI Cup.
Mobil# 010-7132852.

Hobbe
2010-04-03, 18:08
Jag får meddela att vi högst troligen tyvärr får hoppa över MINI Cup på Knutan i augusti.
Därför är Knutan numera bortplockad från MINI Cups tävlingskalender.
Jag kommer att verifiera med BMWCS om MINI Cup får plats, men min första indikation är att så inte är fallet.

Anledningar:
1. BMW Club Schweden firar sitt 20-årsjubileum på Knutan.
2. I samband med detta jubileum så planeras fler aktiviteter även på banan.
3. Dessa aktiviteter tar bantid från bankörningen för gatbilar.
4. Att då begränsa bankörningen för gatbilar ytterligare med MINI Cup blir svårt.

MINI:sarna kommer däremot definitivt att erbjudas bankörning såsom BMWSC-medlemmar.
Vi får sikta in oss på Knutan och MINI Cup 2011.

Vad som däremot kan var kul att veta är att allt troligen blir gratis under jubileumsarrangemanget.
Gäller även MINI:sar som har medlemskap i BMW Club Schweden (oftast ni som har BMW OF), och i det paketet ingår även bankörningen även om den nu blir något begränsad ;)

Hobbe
2010-04-03, 21:22
TWS Däckservice i Stockholm har tydligen gått in som sponsor till BMWSC och BMW Cup.
Det fanns att läsa i ett email som i dag gick ut till samtliga medlemmar.
Även gatbilarna och MINI Cup kan få ta del av deras erbjudanden.
Bla går det att beställa Toyo r-däck, och få dessa monterade på Mantorp 8/5 om så önskas.
Troligen även på Gelleråsen och Gotland Ring.
Läs mer på www.twsdack.se (http://www.twsdack.se)

Passar inte Toyo så säljer BADaniel här på forumet annat skoj till bra priser.

Johan W
2010-04-03, 22:08
Vet du nått om dom där grabbarna med den mobila rullande landsvägen kommer att närvara någonting vid nån träff? Alltid kul att få en "baseline" ;)

Hobbe
2010-04-03, 22:09
Definitivt på Knutan i augusti.

ola
2010-04-04, 17:55
MINI Cup blir mindre och mindre :-( inget Mantorp och inget Knutstorp..

Hobbe
2010-04-04, 18:00
Ola,

Det blir gärna lite så första säsongen när man försöker få ihop allt.
Vi började först planeringen runt årskiftet, vilket inte är vansinnigt mycket tid innan en premiär utav en ny tävlingsform eller tävlingsserie.
Jag vet inte om det finns någon annan ny tävlingsform, eller tävlingsserie i Sverige som någonsin har satts samman på så kort tid.

Inför 2011 har vi möjligheten att få vara med från dag ett utav säsongsplaneringen som börjar runt augusti 2010.

Knutan väntar jag fortfarande besked om så 100% utelutet är det inte.

jonaslindell
2010-04-04, 18:20
Ola,

Det blir gärna lite så första säsongen när man försöker få ihop allt.
Vi började först planeringen runt årskiftet, vilket inte är vansinnigt mycket tid innan en premiär utav en ny tävlingsform eller tävlingsserie.
Jag vet inte om det finns någon annan ny tävlingsform, eller tävlingsserie i Sverige som någonsin har satts samman på så kort tid.

Inför 2011 har vi möjligheten att få vara med från dag ett utav säsongsplaneringen som börjar runt augusti 2010.

Knutan väntar jag fortfarande besked om så 100% utelutet är det inte.

Ett kort pass är bättre än inget pass alls.
Utöver den vanliga gatbilskörningen kunde man ju klämt in ett racepass på 10-15minuter, för att kunna sätta en tid..

Hobbe
2010-04-04, 18:59
Alla vill köra på Knutan även MINI Cup, men som jag tidigare skrev så är det väldigt många aktiviteter som planeras under den helgen pga jubileum.
Tiden är mycket begränsad, och MINI Cup kommer springande sista minuten.
Jag återkommer när jag har fått besked.

Vad jag tycker samtliga borde ha fokus på i stället för något som möjligen händer, eller inte händer i augusti är försöka få till den första deltävlingen på Gelleråsen i juni.
Det blir svårt att ta nästa steg innan man tar det första.
Just nu enbart fyra anmälda.
Om intresset inte är större än så, varför arrangera fler tävlingar för MINI:sar?
Ni kan hjälpa till att jaga på övriga så att vi får ett trevligt antal till Gelleråsen.

Hobbe
2010-04-04, 23:45
Gött!
Nu har Scitzo och Rock-Ola också anmält sig.
Vi får hoppas på några stycken till.

Hobbe
2010-04-05, 11:07
Även Kongo känner sig redo att stå överst på prispallen.
Med RFT.

Hobbe
2010-04-05, 13:16
Nu har även en välkänd kock anmält sig.

dvorak
2010-04-06, 09:07
Måns, som det ser ut så krockar Gelleråsen med min semester som redan är uppbokad.

Så det blir ingen premiär för mig. Däremot är alla andra deltävlingar inlagda i kalendern!


Gött Kongo, visa var skåpet ska stå med RFT!

Johan W
2010-04-06, 09:29
Den träff jag med all säkerhet missar är anderstorp 3/7, drar till Sydafrika den 4:e så det blir lite tight ;)

powernap
2010-04-06, 09:34
har varit utanför forumvärlden under hela påsken.....just när det hände så mycket...ska sätta mig in i och anmäla mig till höger o vänster under dagen.....

måns, hur ser platserna ut vid respektive arrangemang?

Hobbe
2010-04-06, 09:36
Dvorak och JohanW,
Att vi tappar en per banträff är ingen panik, övriga får ta upp "slacken", men bra att ni håller oss informerade.

Stockholm -Sydafrika (Johannesburg) var en jäkligt lång flygresa....

Hobbe
2010-04-06, 15:24
Hur många är intresserade utav MINI Cup-nummerlappar med eget nummer + shackrutig remsa till bilen?
Passar alla modeller (R50-56).

Ett komplett set (+ en/tvåsiffrigt eget nummer) kan jag kommer över för ca £30+frakt om vi gör ett gruppköp via MINI Motorsport Centre UK.
(Gamla JCM, samma företag som bygger och driver MINI Challenge UK i dag).

1. Måns/Hobbe #99
2.
3.

powernap
2010-04-06, 15:29
1. Måns/Hobbe #99
2. Jonas/Powernap #13
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

dvorak
2010-04-06, 15:30
Kommer det att vara godkänt att köra Minicup med magnetplattor?

Men eftersom det bara kostar £30 så kan jag ta ett set ändå:

1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #72
3.

ola
2010-04-06, 15:44
ok , kör ett på mig oxå så får jag klippa o klistar bort det som inte får plats., #27

Fredrik
2010-04-06, 15:51
Ojdå, vad gör jag härinne :blink: :mrgreen:

Det förvånar mig lite grand att ingen valt de klassiska numren som satt på Mini de år de vann Monte Carlorallyet :???:

- 37 (vinnare 1964) - Haglöf körde dessutom med 37 på sin vinnarbil i MINI Challenge 2009.
- 52 (vinnare 1965).
- 177 (vinnare 1967, vår egen hedersmedlem Rauno Aaltonen).

Det sista numret är för högt för MINI Cup´s nummerserie, men 37 och 52 är ju "up for grabs" - hade jag kört (vilket jag av naturliga orsaker inte ska göra ;) ) hade jag nog gått för 37 :galen

dvorak
2010-04-06, 15:58
Bra där Fredrik, jag tänkte inte på detta.

Jag ändrar mitt nummer till 37!
ALlt enligt:
http://www.minipassionmini.50megs.com/imagenes/arte/mini37vitesse.jpg

1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #32
3. Ola/ola #27

Scitz0
2010-04-06, 16:00
Kör helst på magnetplattor också som Dvorak, jag behöver bara nummerdelen eftersom jag redan har den schackrutiga remsan.

Har ingen preferens vad gäller nummer så #2 som du satte Hobbe duger fint.

Såg precis i annan tråd att det inte är några magnetgrejor som gäller. Jag får väl rätta mig efter detta och klistra på det permanent även fast jag inte är helt nöjd med det.

Hobbe
2010-04-06, 16:55
Scitzo,

Du vet att bilen går snabbare ju fler dekaler du klistrar på...
Vill du ha ett annat nummer än 2 så skrik till.

Hobbe
2010-04-06, 16:59
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. Ola/Scitzo #2
5.
6.

Björn P
2010-04-06, 17:53
Inga permanenta nummerlappar på min bil. Vad finns det för vettiga alternativt till att printa ut 11 på ett A4 och tejpa fast pappret på insidan av bakre sidorutan?

dvorak
2010-04-06, 18:00
Våga vägra stripes, eller hur var det? :D

Björn P
2010-04-06, 18:21
Våga vägra stripes, eller hur var det? :D

så sant så sant. :D

Har dock bestämt mig för att ändra mitt startnummer till mitt födelseår: 76.

KIT
2010-04-06, 18:22
Du kan beställa magneter på vistaprint, men glöm inte att lägga till rent a chef loggan, vi är ju sponsorer till cupen :-)

Björn P
2010-04-06, 18:26
Du kan beställa magneter på vistaprint, men glöm inte att lägga till rent a chef loggan, vi är ju sponsorer till cupen :-)

Ska vi samordna beställningen? Givetvis ska sponsorerna finnas med på nummerlappen.

Johan W
2010-04-06, 19:03
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. Ola/Scitzo #2
5. JohanW #21
6.

Hur är det med den shackrutiga remsan på Clubman?, blir den inte för kort för oss combi-åkare ;)

Hobbe
2010-04-06, 19:27
App. app. app, nu ska vi ta det lite lugnt.
Vi vill väl ha allt enhetligt och snyggt?
Om vissa gör en sak och andra gör andra saker så lär vi se ut som ett lapptäcke till slut.

Under första säongen (2010) tycker jag att vi kan godkänna två alternativ:
1) MINI Challenge-stuket
Snyggt och enhetligt.
2 Gatbilskörningsstuket, dvs papperslapp och tejp delas ut av mig.
Billigt, enkelt, och bra.

Magnetiska lappar hit och dit blir enbart en onödig extra kostnad.
Speciellt då jag inte tror att man egentligen får tävla med sådana nummerlappar (jag är dock något osäker på detta).

Efter säsongen (om nu 2010 blir lyckat) så bestämmer vi hur vi vill ha det 2011.

Björn P
2010-04-06, 19:28
App. app. app, nu ska vi ta det lite lugnt.
Vi vill väl ha allt enhetligt och snyggt?
Om vissa gör en sak och andra gör andra saker så lär vi se ut som ett lapptäcke till slut.

Under första säongen (2010) tycker jag att vi kan godkänna två alternativ:
1) MINI Challenge-stuket
Snyggt och enhetligt.
2 Gatbilskörningsstuket, dvs papperslapp och tejp delas ut av mig.
Billigt, enkelt, och bra.

Magnetiska lappar hit och dit blir enbart en onödig extra kostnad.

Efter säsongen (om nu 2010 blir lyckat) så bestämmer vi har vi vi ha det 2011.

Ok boss. :cool:

Hobbe
2010-04-06, 19:30
Hur är det med den shackrutiga remsan på Clubman?, blir den inte för kort för oss combi-åkare ;)

JohanW, läs lite högre upp ;)
Passar alla modeller R50-56 enligt uppgift.

powernap
2010-04-06, 19:33
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. Ola/Scitzo #2
5. JohanW #21
6. Jonas/Powernap #13 (har för mig jag skrivit detta i någon annan tråd)
7.
8.
9.

Hobbe
2010-04-06, 19:34
MINI Challenge-stuk:
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. Johan W#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7

Papperslapp-stuk:
1. Ola/Scitzo#82
2. BjörnP #76

powernap
2010-04-06, 19:34
har du tejpat för mig med vit tejp din rackare??

Scitz0
2010-04-06, 19:54
Hobbe, jag kör på riktig dekal iaf... nummer 82 tack om det går bra... kör på Björns tema med födelseår.
Men bara nummerdelen.

Hobbe
2010-04-06, 20:04
Hobbe, jag kör på riktig dekal iaf... nummer 82 tack om det går bra... kör på Björns tema med födelseår.
Men bara nummerdelen.

Jag kan ändra till# 82, men jag försöker begränsa alternativen.
Go all the way or go...papperslapp. Ditt val :D

Hobbe
2010-04-06, 20:12
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. Johan W#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. Ola/Scitzo#82
2. BjörnP #76

Kongo?
KIT?
Hungrig?
K-E Larsson?

KIT
2010-04-06, 20:15
Vill också ha....#7......eftersom någon redan har tagit mitt tävlingsnummer ;-)

Hobbe
2010-04-06, 20:19
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. JohanW#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. Ola/Scitzo#82
2. BjörnP #76

Kongo?
Hungrig?
K-E Larsson?

Scitz0
2010-04-06, 20:27
Jag kan ändra till# 82, men jag försöker begränsa alternativen.
Go all the way or go...papperslapp. Ditt val :D
Jag har som sagt redan challenge remsan så det blir "all the way" med bara nummerdelen för mig.

Hobbe
2010-04-06, 20:52
Jag har som sagt redan challenge remsan så det blir "all the way" med bara nummerdelen för mig.

Asch so, men dekalkitet säljs komplett inkl. remsan.
Du får sälja remsan på svarta börsen ;)
(...om jag inte klarar av att "deala" något annat)

Hobbe
2010-04-06, 20:55
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. JohanW#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7
8. Scitzo #82

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. BjörnP #76

Kongo?
Hungrig?
K-E Larsson?

Karl-Ernst Larsson
2010-04-06, 21:25
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. JohanW#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7
8. Scitzo #82

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. BjörnP #76

Kongo?
Hungrig?
K-E Larsson? Papper : men tuuuunnnnt

Hobbe
2010-04-06, 22:19
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. JohanW#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7
8. Scitzo #82

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. BjörnP #76
2- K-E Larsson #?? (ett pyttelitet lättviktspapper med tunnt tryckta små siffror)

Kongo?
Hungrig?

FEED ME
2010-04-06, 23:01
Bättre så här då?

Jag tror bara inte att en så snygg tjej behöver Rent a Kock... :cool:

Gällande dekaler: På min bil hamnar inga dekaler som inte är svarta eller gula! Punkt. Då får det bli en tillfällig papperslapp i så fall.

Gällande Gelleråsen: Går det att anmäla sig nu?? Jag vill vara med, men jag har inte haft tid för porrsurfning den senaste tiden...
Hobbe -hjälp en disträ gammal man. Hur gör man?? Har jag förresten betalat något medlemskap, eller måste jag göra det??

Hobbe
2010-04-06, 23:54
Då får det bli en tillfällig papperslapp i så fall.

Gult eller svart papper? ;)

(Du får tolerera vitt papper, fast med svarta siffror)



Gällande Gelleråsen: Går det att anmäla sig nu??


1.Du anmäler dig till MINI Cup via mig (läs tråden om Inbjudan till världspremiären på Gelleråsen 13/6) snarast.
Skicka ett PM med alla nödvändiga uppgifter.

2. När gatbilsanmälan på www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com) öppnar så anmäler du dig för gatbilskörningen via denna hemsida om du önskar att också gatbilsköra.

3. Du betalar 900 Kr (inkl. gatbilskörning och transponderhyra) till angivet plusgiro#.
Märk inbetalningen med ditt namn och syfte.

4. Du ska ha giltig SBF-förarlicens racing

5. Du ska var medlem i BMW Sport Club.
Medlemsansökan via www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com).
Medlemsavgift 350 Kr.
Inbetalningen på angivet plusgiro#.
Märk inbetalningen med ditt namn och syfte.

Efter Gelleråsen upprepar du bara steg 1-3.

Att särskilja steg 1 och 2 är nödvändigt administrativt för mig så jag kan fixa transpondrar och informera SBF i god tid innan arrangemanget.
Det är ju en unik testpilot vi genomför.



Jag vill vara med, men jag har inte haft tid för porrsurfning den senaste tiden...


Porrsurfning och hur man skaffar sig virus är Ace specialområde :D
PM:a Ace om du behöver hjälp.



Hobbe -hjälp en disträ gammal man. Hur gör man?? Har jag förresten betalat något medlemskap, eller måste jag göra det??

Gammal? Du kan väl fortfarande svepa ett gäng Jäger, och jaga damer utan rullator?
Hjälp och svar skrivna ovan.

Fredrik
2010-04-07, 07:47
Asch so, men dekalkitet säljs komplett inkl. remsan.
Du får sälja remsan på svarta börsen ;)
(...om jag inte klarar av att "deala" något annat)

Ola, får du ytterligare en Challengeremsa över kan jag vara intresserad 8)

powernap
2010-04-07, 08:07
Ola, får du ytterligare en Challengeremsa över kan jag vara intresserad 8)

varför det? :woot:

falsk marknadsföring ju ;-)

Fredrik
2010-04-07, 08:15
varför det? :woot:

falsk marknadsföring ju ;-)

Vem vet, en dag kanske man behöver en andra uppsättning :galen ;)

Scitz0
2010-04-07, 11:11
Hehe, sure... vi kan göra en deal :)

Fredrik
2010-04-07, 12:10
Hehe, sure... vi kan göra en deal :)

Härligt Ola 8)

Hobbe
2010-04-08, 22:47
Efter samtal med BMW OF i dag.
För att få försäkringskyddet BMW OF erbjuder BMWSC-medlemmarnas gatbilar under BMWSC:s banträffar så är bla all tidtagning förbjuden, vilket samtliga BMWSC-medlemmar som har sina gatbilar försäkrade hos BMW OF känner till.

Jag har försökt att få till en tilläggsförsäkring för BMWSC-medlemmar som deltar i MINI Cup (Time Attack), men efter en lång fundering från BMW OF:s sida så blev svaret tyvärr att en sådan tilläggsförsäkring inte kan erbjudas.

Svaret är lika enkelt att förstå som det är svårt att förändra.
Är det tävling så krävs en motortävlingsförsäkring.
En sådan försäkring erbjuder inte BMW OF.
Nu råkar BMWSC ha en motortävlingsförsäkring via SBF, men den inkluderar naturligtvis inte bilarna som tävlar då den avser tävlingar.
Då BMW OF inte erbjuder en motortävlingsförsäkring, och SBF:s försäkringsbolag inte heter BMW OF, så kan inte heller BMW OF erbjuda den tilläggsförsäkring jag önskade få till.

Kontentan blir alltså följande:
Samtliga BMWSC-medlemmar med sina gatbilar försäkrade hos BMW OF har sina gatbilar försäkrade under gatbilskörningen, men under deltagandet i MINI Cup (Time Attack) finns inte detta försäkringsskydd.
En tävling förblir alltid en tävling oavsett hur man vänder på det. Tyvärr.

Vad det gäller BMW OF, och BMWSC-medlemmars deltagande på BMWSC:s banträffar så kommer ett par förändringar att genomföras under 2010.
Till det bättre tycker jag personligen.
Ni kan läsa mer här:
http://www.miniclub.se/showthread.php?t=6191&page=2

Björn P
2010-04-09, 07:46
Ett mycket bra försök i alla fall. Tack för det Hobbe!!

Hobbe
2010-04-09, 16:07
MINI Challenge-stuk (nummer+checkeredremsan, ca £30+frakt):
1. Måns/Hobbe #99
2. Peter/dvorak #37
3. Ola/Rock-Ola #27
4. JohanW#21
5. JonasL #1 (har redan)
6. Nappen #13
7. KIT #7
8. Scitzo #82

Papperslapp-stuk (0 Kr):
1. BjörnP #76
2- K-E Larsson #?? (ett pyttelitet lättviktspapper med tunnt tryckta små siffror)
3. Hungrig #?? (ett gult-svart papper, gärna supertungt)

Inget svar från Kongo.

Jag lägger en beställning nästa vecka, och återkommer med en prislapp (inte högre än £30 per set och person inkl. frakt).

powernap
2010-04-09, 20:19
8 hårda anmälningar
1-2 mjuka.....

12 platser (var det va måns??)

var är de andra som gillar att köra mini?????

Hobbe
2010-04-09, 20:38
Nix.
Läs Gelleråsen-tråden.
12 st totalt ska köra under 2010.
10 st anmälda till Gelleråsen.
Dvorak är på semester, och K-E har jag inte hört något från gällande Gelleråsen.

Karl-Ernst Larsson
2010-04-09, 22:42
Nix.
Läs Gelleråsen-tråden.
12 st totalt ska köra under 2010.
10 st anmälda till Gelleråsen.
Dvorak är på semester, och K-E har jag inte hört något från gällande Gelleråsen.

Långlopp på Knutan dan innan!!! (så detta tillfället hoppar jag)
men Emmaboda är jag mycket sugen på.

Hobbe
2010-04-09, 23:09
Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56 JCW
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56 JCW
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
7. Gunnar Frykfors
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. Erik Jirhall
XX. K-E Larsson

Uppgift från Erik och K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
7. Gunnar Frykfors, dekal
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, ??
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Uppgift från Christopher behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka):
1. Jonas Lindell, ?
7. Gunnar Frykfors, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, ?
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, L
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

Scitz0
2010-04-10, 00:17
Hobbe, skulle nog inte kalla min en R56 JCW... men kan iof kvitta, vet inte vad det har för betydelse eg.

Vad gäller storlek på t-shirt/tröja/jacka så är det väldigt svårt utan att ha provat men jag kör på M. Brukar passa rätt bra.

Hobbe
2010-04-10, 01:24
Hobbe, skulle nog inte kalla min en R56 JCW... men kan iof kvitta, vet inte vad det har för betydelse eg.


Jasså, jag hade för mig att det var en JCW eftersom du har tejpat, och spikat fast allt som finns att köpa till din MINI :D
Jag ändrar...

Hobbe
2010-04-10, 01:25
Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
74. Gunnar Frykfors
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. Erik Jirhall
XX. K-E Larsson

Uppgift från Erik och K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
74. Gunnar Frykfors, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, ??
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Uppgift från Christopher behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka):
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, M
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, L
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

KIT
2010-04-10, 08:44
Har inte heller någon jcw :-), ändrar mitt startnummer till 74

Hobbe
2010-04-10, 11:04
Jag vill ändra allt!

Fixat :D

Hobbe
2010-04-10, 11:32
Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
74. Gunnar Frykfors
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. Erik Jirhall
XX. K-E Larsson

Uppgift från Erik och K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
74. Gunnar Frykfors, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, ??
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Uppgift från Christopher behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka):
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, M
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, L
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

powernap
2010-04-10, 18:16
måns L????

vet du om något vi andra inte vet???

Kongo
2010-04-11, 01:10
Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
7. Gunnar Frykfors, dekal
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, papper
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Uppgift från Christopher behövs!



Lägger hellre de slantarna på ett nytt fräsch raceflat :mrgreen:

Kongo
2010-04-11, 01:16
Ingår det någon personförsäkring i racelicensen? Såg att min livförsäkring, eller vad den heter, inte täckte tävling och träning inför tävling i motorsport

Hobbe
2010-04-11, 01:17
Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
74. Gunnar Frykfors
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. Erik Jirhall
XX. K-E Larsson

Uppgift från Erik och K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
74. Gunnar Frykfors, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, papper
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka):
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, M
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, L
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

Hobbe
2010-04-11, 01:21
Sju paket dekaler beställs nästa vecka.

Kongo
2010-04-11, 01:31
Sjukt bra jobbat HObbe :happy:

Vad är detdär t-shirt/tröja historien förnågot?

Hobbe
2010-04-11, 01:52
Ingår det någon personförsäkring i racelicensen?

Ja.
Även om nu en styck Kongo knappast kan vara värd mycket...:D

Björn P
2010-04-12, 20:34
Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka):
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, M
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, L
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

76. Björn Petersson; L (långärmad tröja endast)

Gjorde jag rätt nu Hobbe? :D

Johan W
2010-04-12, 20:41
21. Johan Wagréus L
Gärna mer info om t-shirt/tröja/jacka :)

ola
2010-04-12, 20:49
ok , jag informerar om jackan eftersom Britalian Racing står bakom den delen, därför behöver vi storlekar och färg på jackan man kan välja mellan S-XXL och Sport Yellow, Klarröd, Skyblue(ljusblå) och Marinblå. Det är alltså en gratisjacka i Softshellmodell till förarna i MINI Cup med diverse spons mm.
Kan ju gissa att tex Feed Me o Kongo vill ha gula , och ett annat gäng vill ha röda...
så pm:a mig färg och storlek på jacka.

Kongo
2010-04-12, 20:54
ok , jag informerar om jackan eftersom Britalian Racing står bakom den delen, därför behöver vi storlekar och färg på jackan man kan välja mellan S-XXL och Sport Yellow, Klarröd, Skyblue(ljusblå) och Marinblå. Det är alltså en gratisjacka i Softshellmodell till förarna i MINI Cup med diverse spons mm.
Kan ju gissa att tex Feed Me o Kongo vill ha gula , och ett annat gäng vill ha röda...
så pm:a mig färg och storlek på jacka.


Ok, det finns inga färgprover man kan få se?

Hobbe
2010-04-12, 20:59
Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
74. Gunnar Frykfors
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. Erik Jirhall
XX. K-E Larsson

Uppgift från Erik och K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
74. Gunnar Frykfors, dekal
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, papper
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. Erik Jirhall, papper
XX. K-E Larsson, papper

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka) + färg:
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, ?
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, ?
XX. Erik Jirhall, ?
XX. K-E Larsson, ?

PM:a Rock-Ola din storlek och färg.

Scitz0
2010-04-12, 20:59
Ta gärna någon bild på de olika alternativen om du har, intressant att veta hur de olika färgerna ser ut. Men på förhand lutar det åt röd(what a shocker) och M(även storlek skiljer sig mycket). Velar lite mellan M och L, beror helt på om de är små eller stora i storleken.

ola
2010-04-13, 09:28
Ok, det finns inga färgprover man kan få se?

nä, man får helt enkelt chansa, röd ser röd ut, sportyellow ser gul ut, sky ser ljusblå ut och Marinblå ser mörkblå ut, ;) alla har svarta fält och svarta detaljer..

Hobbe
2010-04-13, 14:13
Som jag informerade om tidigare, det finns inte plats för att slänga in MINI Cup på Knutan så har i 11:e timmen då det är ett jubileum redan fullspäckat med aktiviteter både på och utanför banan.
Ett definitivt besked kom i dag.

Jag återkommer inom 24 timmar vad det gäller MINI Cup under augustimånad.
Förhoppningvis har jag redan hittat ett (populärt) substitut.

powernap
2010-04-13, 14:15
Som jag informerade om tidigare, det finns inte plats för att slänga in MINI Cup på Knutan så har i 11:e timmen då det är ett jubileum redan fullspäckat med aktiviteter både på och utanför banan.
Ett definitivt besked kom i dag.

Jag återkommer inom 24 timmar vad det gäller MINI Cup under augustimånad.
Förhoppningvis har jag redan hittat ett (populärt) substitut.

cliffhanger!!!!

det gör ju inget om det rent geografiskt är i närheten av knutan :rolleyes:

Fredrik
2010-04-13, 14:17
Jag återkommer inom 24 timmar vad det gäller MINI Cup under augustimånad.
Förhoppningvis har jag redan hittat ett (populärt) substitut.

Look no further: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=8568 :D ;)

Lite synd om det skulle krocka då meningen med sommarträffen är att samla så många MINIster från så stora delar av Sverige som möjligt, men men - krockar det så krockar det!

KIT
2010-04-13, 14:47
Look no further: http://www.miniclub.se/showthread.php?t=8568 :D ;)

Lite synd om det skulle krocka då meningen med sommarträffen är att samla så många MINIster från så stora delar av Sverige som möjligt, men men - krockar det så krockar det!

Det vore väl sjysst och kombinera det hela!

Fredrik
2010-04-13, 15:00
Det vore väl sjysst och kombinera det hela!

Måns, vilken helg är det du siktar på?

Jag har prelbokat samtliga stugor på campingen helgen den 28-29 augusti (var några bokningar de andra helgerna) och skulle det bli knökafullt finns hotell på gångavstånd från där campingstugorna är belägna.

Hobbe
2010-04-13, 15:13
Det är ju inte så att man kan välja vad man vill utan man får ta av vad som finns ;)

Ring Knutstorp är 14-15/8, men då det är begränsat med bankörning detta jubileumsår, och då det inte finns plats för MINI Cup så gäller följande:

BMWSC (samtliga) kör Emmaboda Superstage 5/8.

MINI Cup kör Emmaboda Superstage 14/8.
Enbart MINI Cup kl. 0900-1700 :)

Ring Knutstorp kan vi besöka 15/8.
Begränsat med bankörning erbjuds både 14/8 (max tre timmar) och 15/8 (max fyra timmar).

Andra datum fanns inte (om nu inte oktober känns frestande...).

Scitz0
2010-04-13, 15:18
Wiiii... Superstage bara för mini :D

powernap
2010-04-13, 15:28
Wiiii... Superstage bara för mini :D

va??? finns superstage för Wii? ;-)

---------------

topic: det vore mer än fantastiskt!!!!!

Hobbe
2010-04-13, 16:31
MINI Cup 2010

Världspremiär:
2010-06-13 Gelleråsen

Deltävlingar:
2010-06-13 Gelleråsen
2010-07-03 Anderstorp
2010-08-14 Emmaboda
2010-09-11 Gotland Ring
2010-10-09 Gelleråsen

Anmälda MINI Cup 2010 + bilmodell:
Jonas Lindell, R53
Gunnar Frykfors, R56
Jonas Samson, R53
Johan Wagreus, R55 JCW
Ola Kvarnström, R55 JCW
Peter Sundström, R55
Björn Petersson, R53 GP
Ola Ahlman, R56
Christopher Westholm, R55
Måns Ulveståhl, R53 GP
Erik Jirhall, R56 JCW
K-E Larsson, R53

Anmälda MINI Cup-förare + start#:
1. Jonas Lindell
13. Jonas Samson
21. Johan Wagreus
27. Ola Kvarnström
37. Peter Sundström
74. Gunnar Frykfors
75. Erik Jirhall
76. Björn Petersson
82. Ola Ahlman
83. Christopher Westholm
99. Måns Ulveståhl
XX. K-E Larsson

Uppgift från K-E behövs!

Anmälda MINI Cup-förare med start# + dekalset eller papperslapp:
1. Jonas Lindell, dekal (har redan)
13. Jonas Samson, dekal
21. Johan Wagreus, dekal
27. Ola Kvarnström, dekal
37. Peter Sundström, dekal
74. Gunnar Frykfors, dekal
75. Erik Jirhall, papper
76. Björn Petersson, papper
82. Ola Ahlman, dekal
83. Christopher Westholm, papper
99. Måns Ulveståhl, dekal
XX. K-E Larsson, papper

Anmälda MINI Cup-förare med start# + storlek (t-shirt/tröja/jacka) + färg:
1. Jonas Lindell, ?
13. Jonas Samson, ?
21. Johan Wagreus, ?
27. Ola Kvarnström, ?
37. Peter Sundström, ?
74. Gunnar Frykfors, ?
75. Erik Jirhall, ?
76. Björn Petersson; ?
82. Ola Ahlman, ?
83. Christopher Westholm, ?
99. Måns Ulveståhl, ?
XX. K-E Larsson, ?

PM:a Rock-Ola din storlek och färg.