handdator

Visa fullständig version : Gotland Ring 25-26/10



Kongo
2009-09-22, 21:17
Hmm. Vi borde kanske byta rubrik på detta ämne. Fr o m nu heter den nämligen
Gotland Ring 17 oktober!

Jag (och Kongo senare ikväll) har bokat följande färjor:

Fredag 16 oktober: Nynäs - Visby 20:05 - 23:20 (ej ombokningsbar)

Söndag 18 oktober: Visby - Nynäs 08:05 - 11:20 (ombokningsbar)

Boende i stugan hoppas jag få bekräftelse på under morgondagen.

Bankörning endast lördag som det ser ut nu. Dock option på att boka om till senare färja på söndagen.

Andersson, låter detta som en lockande idé? Kanske ska någon mer haka på nu när helgen är ändrad?

/Kongo gm Björn P ;)

Uppdaterar med Björns inlägg

Kongo
2009-09-22, 21:25
De stora frågorna är:
Är Hungrig upptagen på annan bana?
Vågar Hobbe köra och inte arrangera?
Kommer Andersson skylla på att han måste jobba?
Kommer Dvorak orka köra från södra delarna av Sverige?
Håller Nappens ihoptejpade bil såpass att han vågar följa med?
Kommer Rent a Chef och visar hur man lagar Gotländskt lamm?
Kommer Kongo besöka sandfållan?
Ska Wazp få låna bilen för att köra på bana första gången efter licenstagning?

Björn P
2009-09-22, 21:55
Jag är på! Det här kommer bli riktigt kul.

Hoppas också att R.E kan vara guide under helgen.

/Björn P

FEED ME
2009-09-22, 22:05
Vi ses till helgen då!

RobertH
2009-09-22, 22:25
Jag och Rasmus kommer vara där och köra den 11-13 också om någon har vägarna förbi.

Andersson
2009-09-22, 22:26
Vi ses till helgen då!

Nu är du lite väl snabb, en månad kvar ju :D

FEED ME
2009-09-22, 22:27
Vi ses till helgen då!

Nej, jag läste för snabbt. Såg nu att du skrev oktober... Jag ska ju dit nu till helgen i september!

Oktober har jag inte planerat ännu...

:love

Hobbe
2009-09-22, 22:27
Jag har ingen koll på kostnaderna (bana, färja, och övernattning).
Kan reseledaren upplysa om detta?

Rasmus
2009-09-22, 22:33
Härligt! Det här blir skitskoj!

Som gotlandsguide tar jag mitt uppdrag på allvar så ni kommer få se det bästa
av gotland och baken på min bil!! :D :galen

Andersson
2009-09-22, 22:41
Verkar trevligt, Jag ska kolla kalendern lite mer noga.
Jobb ska jag nog klara mig utan den helgen Kongo så att du får en annan oljebrännare att rejsa med...

Johan W
2009-09-22, 22:50
Man ska väl hunnit köra in Worksen till dess? ;)

Andersson
2009-09-22, 23:00
Man ska väl hunnit köra in Worksen till dess? ;)

Det tror jag nog, Annars måste något vara fel...:stare

powernap
2009-09-23, 08:30
blänger på det stackars utslitna r-däcken, som dessutom ska gå mantorp oxo.....

funderar....

tejpen är slut b t w.....

Luc!fear
2009-09-23, 09:20
blänger på det stackars utslitna r-däcken, som dessutom ska gå mantorp oxo.....

funderar....

tejpen är slut b t w.....
Jag har mer tejp till dig om du behöver...
/Dan

powernap
2009-09-23, 09:50
Jag har mer tejp till dig om du behöver...
/Dan

en sann mini-vän i nöden :woot:

Hobbe
2009-09-23, 12:51
Jag har ingen koll på kostnaderna (bana, färja, och övernattning).
Kan reseledaren upplysa om detta?


Uppar en seriös fråga bland allt O/T...

Rasmus
2009-09-23, 13:00
Jag har ingen koll på kostnaderna (bana, färja, och övernattning).
Kan reseledaren upplysa om detta?

Resa och boende bokar du på www.destinationgotland.se.
Där har du även alla priser. Finns säkert mkt pengar att spara på boende om du kan fixa det på annat sätt... Ola hade bland annat nån kontakt i närhet av banan?

Att köra på Gotland Ring kostar några 600 kr eller 900 kr per dag (osäker på vilket pris som gäller i oktober) för fritt nyttjande av banan mellan kl 10-17!

Björn P
2009-09-23, 13:31
Resa och boende bokar du på www.destinationgotland.se.
Där har du även alla priser. Finns säkert mkt pengar att spara på boende om du kan fixa det på annat sätt... Ola hade bland annat nån kontakt i närhet av banan?

Att köra på Gotland Ring kostar några 600 kr eller 900 kr per dag (osäker på vilket pris som gäller i oktober) för fritt nyttjande av banan mellan kl 10-17!

R.E,

Tillkommer det inga andra avgifter vad gäller bankörningen? Har för mig att jag läst någonstans om att det krävs någon medlemsavgift också.

Och - skulle exempelvis du, FEED ME eller RobertH kunna försöka ordna någon form av rabatt på bankörningspriset?

/Björn P

Hobbe
2009-09-23, 14:01
Så om jag har förstått allt...

Resa tor med färja, bankörning två dagar, övernattning hotell två nätter + bensin och mat: 4000+ Kr ?


Tyvärr. Inget för mig.

RobertH
2009-09-23, 14:17
Så om jag har förstått allt...

Resa tor med färja, bankörning två dagar, övernattning hotell två nätter + bensin och mat: 4000+ Kr ?


Tyvärr. Inget för mig.

Men man får ju lite annat för pengarna också. Kurvor (till skillnad från Mantorp), kultur, vackert väder (oftast) och trevligt sällskap :D

Rasmus
2009-09-23, 14:31
Så om jag har förstått allt...

Resa tor med färja, bankörning två dagar, övernattning hotell två nätter + bensin och mat: 4000+ Kr ?

Tyvärr. Inget för mig.

Hmmm, 4 000 kr låter mycket men är det vad du har kalkylerat fram så stämmer det säkert.

Det blir väl totalt cirka 2 kr och 50 öre kr per kurva på G-ring och det är det värt! :D

Ola har ju varit här och kört ganska många gånger. Vad har du haft för total budget för dina besök?

Rasmus
2009-09-23, 14:35
R.E,

Tillkommer det inga andra avgifter vad gäller bankörningen? Har för mig att jag läst någonstans om att det krävs någon medlemsavgift också.

Och - skulle exempelvis du, FEED ME eller RobertH kunna försöka ordna någon form av rabatt på bankörningspriset?

/Björn P
Det du syftar på är nog medlemsskapet i raceklubben som anordnar allmänhetens körning på Gotland Ring. Tror det kostar 350 kronor och gäller för framtida körningar också.

Jag ska se om det finns nåt att göra på priset. Återkommer!

Björn P
2009-09-23, 15:24
Det du syftar på är nog medlemsskapet i raceklubben som anordnar allmänhetens körning på Gotland Ring. Tror det kostar 350 kronor och gäller för framtida körningar också.

Jag ska se om det finns nåt att göra på priset. Återkommer!

Kanon! Gör gärna det. Medlemskapet kostar enligt hemsidan 440 kronor och gäller endast för resten av år 2009. 1800 kr + 440 kr = 2240 kr enbart för bankörningen så här "off season" tycker jag blir lite väl mycket pengar.

/Björn P

Kongo
2009-09-23, 18:59
Jag har ingen koll på kostnaderna (bana, färja, och övernattning).
Kan reseledaren upplysa om detta?

Räknar med 1200 kr för en tor biljett. Återkommer om boende

ola
2009-09-23, 19:12
boende fixar jag för 150 spänn natten hoppas jag.-.

FEED ME
2009-09-23, 19:21
Kanon! Gör gärna det. Medlemskapet kostar enligt hemsidan 440 kronor och gäller endast för resten av år 2009. 1800 kr + 440 kr = 2240 kr enbart för bankörningen så här "off season" tycker jag blir lite väl mycket pengar.

/Björn P

2240 kr för Open Pitlane två hela dagar på Sveriges bästa racingbana. Låter ju helt otroligt billigt!

Tycker det är konstigt att många reagerar på "dyra avgifter för bankörningen". Men faktum är att även om man betalar t.ex. 2500 kr för anmälningsavgiften, så är det ju bara en pytteliten bråkdel av vad hela bankörningen kostar. Sedan går det åt en uppsättning däck för 10.000 kr, bensin för 2000 kr, bromsar för 2000 kr och säkert lite andra saker som också går sönder för ytterligare några tusenlappar. Plus värdeminskning, transport till från banan, kanske en extra service o.s.v. Dessa pengar är det sällan någon som opponerar sig emot...

Tänk på att vi racingbaneägare också måste leva! :o

"Racing är som heroin - fast dyrare!"
Tänk på det!

;)

Björn P
2009-09-23, 23:43
Tänk på att vi racingbaneägare också måste leva! :o

"Racing är som heroin - fast dyrare!"
Tänk på det!

;)

Ha, ha! FEED ME, NMCS egna langare. :)

/Björn P

Andersson
2009-09-27, 22:18
hur blir det med detta?

Björn P
2009-09-28, 08:37
Ja, hur blir det med detta reseledaren? ;)

Jag kan fortfarande tänka mig att dra iväg. Hoppas på att Rasmus kan fixa nån bra deal med GR och att Kongo kan ordna nåt budgetboende.

/Björn P

Kongo
2009-09-28, 18:19
boende fixar jag för 150 spänn natten hoppas jag.-.

Upptaget den helgen :mad:

Björn P
2009-09-28, 21:03
Upptaget den helgen :mad:

Ok. Finns det annat budgetboende att få tag på? (Skönt att inte vara reseledare, btw ;))

/Björn P

FEED ME
2009-09-29, 19:25
Ok. Finns det annat budgetboende att få tag på? (Skönt att inte vara reseledare, btw ;))

/Björn P

Jag bodde i Mavens stugor i Kappelshamn förra helgen. Väldigt nära banan. Väldigt nära träden i skogen. Lite längre bort från Visby. Små, men väldigt fräscha stugor som går att få billigt under lågsäsong. Rymmer 4 personer och kostar runt en tusenlapp för en helg. Prata med Stefan och hälsa från mig, så kanske ni till och med kan komma undan lite billigare...

http://www.maven.se/

Kongo
2009-09-29, 20:14
Jag bodde i Mavens stugor i Kappelshamn förra helgen. Väldigt nära banan. Väldigt nära träden i skogen. Lite längre bort från Visby. Små, men väldigt fräscha stugor som går att få billigt under lågsäsong. Rymmer 4 personer och kostar runt en tusenlapp för en helg. Prata med Stefan och hälsa från mig, så kanske ni till och med kan komma undan lite billigare...

http://www.maven.se/

Det är ju lite skillnad mot vad man kan läsa på hemsidan, fast den anger ju iofs högsäsongpriser.

Jag försöker få tid att ringa de imorgon

Björn P
2009-09-29, 22:30
Det är ju lite skillnad mot vad man kan läsa på hemsidan, fast den anger ju iofs högsäsongpriser.

Jag försöker få tid att ringa de imorgon

Toppen! Ring också gärna klubben som har hand om bankörningen och kolla om de har några "lågsäsongspriser" att erbjuda oss MINIster. Kanske kan vi i vart fall få medlemsskapet i klubben att gälla även för nästa år.

/Björn P

Björn P
2009-09-29, 23:00
Efter att ha sett Eriks film från Gotland Ring blir man onekligen sugen att ta sig dit snart med sin egen lilla MINI JCW. Förvisso inte lika chassitrimmad, men ändå. Du är en sann inspirationskälla Erik!

YouTube - Mini JCW vs. Ferrari 430 Scuderia at Gotland Ring (http://www.youtube.com/watch?v=JWndPU25ysQ&feature=player_embedded)

F-n, det vore gott om vi blev några stycken som drog dit.

/Björn P

Rasmus
2009-09-30, 00:20
Efter att ha sett Eriks film från Gotland Ring blir man onekligen sugen att ta sig dit snart med sin egen lilla MINI JCW.
Tror det blir en vända till Gotland Ring i helgen.
Det är i och för sig lite drygt att köra de 35 minuterna det tar för mig att komma till Sveriges roligaste racebana, men det får man väl stå ut med ;)

Björn P
2009-09-30, 15:52
Kongo (och ev övriga),

Jag verkar ev få förhinder den helg vi först planerat pga jobbaktivitet. Jag har ju bytt jobb nyss så det var svårt att förutse.

Ska vi försöka boka helgen innan istället? Dvs den 16-18 okt. Banan är öppen samma tider, kl 10-17 båda dagarna. Ev kan man göra en budgetvariant och "bara" åka hela lördagen om man vill det i och med att färjan går redan kl 16 på söndagen. Det går också en färja söndag morgon som är ännu billigare. Då landar färjebiljetten endast på en tusenlapp.

Kanske är t o m budgetboendet ledigt den helgen?

Kan du den helgen och hinner du kolla upp boendet?

/Björn P

Björn P
2009-09-30, 17:52
Allt ska man tydligen behöva göra själv... ;)

Kollade med Olas kontakt och det finns stugplats för 175kr/dygn och person helgen 16-18 oktober. Jag tycker vi kör på det helt enkelt.

Får se när reseledaren Kongo vaknar till och upptäcker att helgen "bytts". :D

/Björn P

Björn P
2009-09-30, 17:53
Jag har också slängt iväg ett mail till banföreningen för att se om man kan "göra något" på medlemsavgift och banavgift med tanke på att det är så sent på året.

/Björn P

Björn P
2009-09-30, 18:05
Tror det blir en vända till Gotland Ring i helgen.
Det är i och för sig lite drygt att köra de 35 minuterna det tar för mig att komma till Sveriges roligaste racebana, men det får man väl stå ut med ;)

Rasmus,

Du kanske kan vara spårvisare helgen 16-18 okt om nu inte Kongo kan? Jag tror att jag tar mig dit oavsett.

/Björn P

Björn P
2009-09-30, 21:31
Hmm. Vi borde kanske byta rubrik på detta ämne. Fr o m nu heter den nämligen
Gotland Ring 17 oktober!

Jag (och Kongo senare ikväll) har bokat följande färjor:

Fredag 16 oktober: Nynäs - Visby 20:05 - 23:20 (ej ombokningsbar)

Söndag 18 oktober: Visby - Nynäs 08:05 - 11:20 (ombokningsbar)

Boende i stugan hoppas jag få bekräftelse på under morgondagen.

Bankörning endast lördag som det ser ut nu. Dock option på att boka om till senare färja på söndagen.

Andersson, låter detta som en lockande idé? Kanske ska någon mer haka på nu när helgen är ändrad?

/Kongo gm Björn P ;)

Kongo
2009-09-30, 22:08
Hmm. Vi borde kanske byta rubrik på detta ämne. Fr o m nu heter den nämligen
Gotland Ring 17 oktober!

Jag (och Kongo senare ikväll) har bokat följande färjor:

Fredag 16 oktober: Nynäs - Visby 20:05 - 23:20 (ej ombokningsbar)

Söndag 18 oktober: Visby - Nynäs 08:05 - 11:20 (ombokningsbar)

Boende i stugan hoppas jag få bekräftelse på under morgondagen.

Bankörning endast lördag som det ser ut nu. Dock option på att boka om till senare färja på söndagen.

Andersson, låter detta som en lockande idé? Kanske ska någon mer haka på nu när helgen är ändrad?

/Kongo gm Björn P ;)


Bokad!

Jävligt bra uppstyrt av mig ;) :mrgreen:

Rasmus
2009-09-30, 22:46
Vad skoj!! Välkomna till ön! Nu måste jag ligga i hårdträning inför er ankomst :D

FEED ME
2009-10-01, 00:07
Är ni galna totalt? Åka hem kl. 8 på natten???

Hobbe
2009-10-01, 02:58
Nu måste jag ligga i hårdträning inför er ankomst :D

Bikinivax och tvätt av lädertangan? :stare

powernap
2009-10-03, 11:40
Bikinivax och tvätt av lädertangan? :stare

avslöja inte dina egna knep hobbe :woot:

säger en fullt uppbokad västkustare :-(

Björn P
2009-10-13, 09:16
Hmm. Det ska enligt prognosen regna på Gotland i helgen. Funderar på att slänga på mina runflats istället för R888-orna. Åsikter?

/Björn P

powernap
2009-10-13, 09:37
trippelåttorna funkar i väta oxo...kanske inte ösregn....

kom ihåg anderstorp med bmwsc

Björn P
2009-10-13, 09:48
Jo men då var du ju 30 grader varmt ute. På lördag får man hoppas på 3 grader varmt. Kanske inte gör någon större skillnad...

/Björn P

Andersson
2009-10-13, 22:31
Sådärja nu har jag bokat färja till Gotland! F*n vad kul det ska bli att få testa på Gotland Ring. :steering:

Björn & Kongo:
Jag tog ej ombokningsbar även på söndag då det var fullt på den färjan sena färjan nu när jag bokade...

Rasmus
2009-10-13, 23:29
Skoj att ni kommer till Gotland! Middag på lördag kväll i Visby?

Andersson
2009-10-13, 23:33
Skoj att ni kommer till Gotland! Middag på lördag kväll i Visby?

Japp det är tanken, är du på?

Kommer du vara med oss och köra på dagen?

Rasmus
2009-10-13, 23:57
Japp det är tanken, är du på?
Kommer du vara med oss och köra på dagen?
Jag är gärna med och både kör och äter :)

Björn P
2009-10-14, 08:13
Jag är gärna med och både kör och äter :)

Härligt! Då är vi fyra MINIsar på GR i helgen. En MINIträff helt enkelt. Vad tror du om vädret Rasmus?

/Björn P

Rasmus
2009-10-14, 09:39
Härligt! Då är vi fyra MINIsar på GR i helgen. En MINIträff helt enkelt. Vad tror du om vädret Rasmus?

/Björn P

Ser ut att komma lite regn, men bara nån millimeter eller tre.
Det är nog inga problem!

Björn P
2009-10-14, 09:54
Ser ut att komma lite regn, men bara nån millimeter eller tre.
Det är nog inga problem!

Aight! Då blir det R-däck för mig. :drive:

Rasmus, kul att du är med även på middagen. Du får gärna boka bord (om det behövs) på nåt trevligt ställe i Visby!

Fastlandstjurarna Kongo och Andersson vill nog gärna ha nåt ställe med lite drag på.

/Björn P

Andersson
2009-10-14, 10:21
Aight! Då blir det R-däck för mig. :drive:

Rasmus, kul att du är med även på middagen. Du får gärna boka bord (om det behövs) på nåt trevligt ställe i Visby!

Fastlandstjurarna Kongo och Andersson vill nog gärna ha nåt ställe med lite drag på.

/Björn P


Haha jag är ju så konstig att jag uppskattar en god middag mer än en massa oväsen kvällen igenom. :stare

Mer åt 50-kvadrat hållet än åt burmeister om ni fårstår vad jag menar... :)

Björn P
2009-10-14, 21:07
Sådär ja. Nu var r-däcken skiftade. Fram till bak och vice versa. Ja ni fattar. Gjorde det heeelt själv. Det ni.

F-n vad kul det ska bli med ännu en banhelg!

/Björn P

Rasmus
2009-10-14, 22:02
Vad vill ni käka på för restaurang? Prisklass, typ av käk osv?

Andersson
2009-10-14, 22:23
Vad vill ni käka på för restaurang? Prisklass, typ av käk osv?

För mig spelar det ingen större roll så länge det är så gott som möjligt :) och inte kostar mer än 3-siffrigt.

RobertH
2009-10-15, 00:46
Vad vill ni käka på för restaurang? Prisklass, typ av käk osv?

Haha, det låter så bra, men i verklighetens Visby i Oktober finns det ju bara två vettiga resturanger att välja mellan. Och efterfest på Nunnan. :D

Rasmus
2009-10-15, 00:53
Haha, det låter så bra, men i verklighetens Visby i Oktober finns det ju bara två vettiga resturanger att välja mellan. Och efterfest på Nunnan. :D

Haha, jag tror minsann att nån är avundsjuk på dina polare som ska leka på Gotland Ring! :D

Rasmus
2009-10-15, 00:55
För mig spelar det ingen större roll så länge det är så gott som möjligt :) och inte kostar mer än 3-siffrigt.

Låter bra! Jag fixar :)

Björn P
2009-10-15, 11:10
Låter bra! Jag fixar :)

Kanon! Inget Super Duper Fancy Schwancy bara. Det är ju trots allt en budgetresa vi är på. ;)

/Björn P

powernap
2009-10-15, 12:54
eftersom inte fredrik ska med så ser vi fram emot ett fylligt bildreportage ifrån resan :woot:

Fredrik
2009-10-15, 13:05
eftersom inte fredrik ska med så ser vi fram emot ett fylligt bildreportage ifrån resan :woot:

...och eftersom inte Jonas ska med så slipper ni någon som ligger bakom och FÖRSÖKER köra om men konstant misslyckas.....








:razz: :mrgreen: ;)

powernap
2009-10-15, 15:16
hoppla då.....

Björn P
2009-10-16, 16:28
Tjoho!

Nu är det dags att logga ut ifrån jobbet och hem och packa inför Gotland. Andersson, vi ses på Preem vid Globen 18.15. Kongo möter vi upp med i Nynäshamn. Vår ciceron R.E sluter upp vid Gotland Ring i morgon vid 10.

/Björn P