handdator

Visa fullständig version : Svampiga bromsar efter bankörning



dvorak
2009-09-11, 23:24
Fick ett lustigt problem efter min körning på Anderstorp igår.

Jag har bytt till Motul RBF600-vätska samt Carbotech XP8-belägg runt om. Det jag inte gjort är bytt till stålomspunna slangar.

Nu känns det som att det är luft (kan pumpa upp tryck) i systemet och pedalen sjunker när jag trycker hårt på den. Det är precis som att någon packning i huvudbromscylindern är kass.

Jag har letat läckor och inte hittat några vad jag kan se. Jag har väldigt svårt att tänka mig att huvudbromscylindern skulle vara kass heller.

Jag har pressat många gånger men nivån i behållaren har inte gått ner heller.... Kan verkligen bara luft i systemet få pedalen att sjunka, det känns mer som en läcka...

Någon som har några tankar? Kan tillägga att allt kändes bra innan bankörningen i många mil.

Scitz0
2009-09-11, 23:41
Har tyvärr inget tips men jag har precis samma setup som dig nu, plus slangarna dock. Får se hur mina känns efter träffen på gelleråsen nästa helg. Har kört en banträff med beläggen(utan vätskan och slangarna) precis efter montering och det kändes lite sådär måste jag säga, kändes ganska svampig mot slutet... får som sagt se hur det känns på gelleråsen.

dvorak
2009-09-13, 21:41
Jag ska kolla igenom det på torsdag kväll.

Bra att man har så mycket tid för mek denna veckan...:rolleyes: