handdator

Visa fullständig version : Anderstorp, kvällskörning 10/9



dvorak
2009-08-28, 08:34
Någon som är sugen att åka på detta?

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=57968&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Kan vara gött att få köra av sig lite :)

dvorak
2009-08-28, 09:53
Kunde inte hålla mig, anmäld :)

Haka på nu! :)

powernap
2009-08-28, 10:09
datumet passar inte...tyvärr....

gör lite reklam för konbanan i örkelljunga istället :-) kolla in den tråden, så får man svänga oxo

Hobbe
2009-08-28, 11:31
dvorak,

Du kan lägga till att ovanstående inte är sanktionerat av SBF.
Dessutom kan ni ju ställa frågan till arrangören angående vilken säkerhet som erbjuds.

I slutändan är det upp till varje individ att bestämma själv, men det är ju bra om intresserade vet vad som gäller först innan man anmäler sig och kör.
Lite sent att fundera på det när/om man sitter i armcoräcket ;)

dvorak
2009-08-28, 11:49
Arrangemanget är sanktionerat av SMA, alltså har du samma försäkring som med ett SBF-sanktionerat event. Skillnaden mot BMWSCs träffar är att bmw originalförsäkring inte gäller på banan.

Engångslicens kan tecknas på banan, eller teckna en ettårsförsäkring på:
http://www.svenskamotorsportalliansen.se/

SBF har länge tutat i många att det inte är bra att köra SMA-sanktionerade träffar pga av brist på försäkring osv osv, detta är inte sant. SMA ger likadant skydd som SBF.

Hobbe
2009-08-28, 11:59
SMA vs SBF diskussionen är "något" vinklad.
Speciellt när man känner till historiken också.
Vad du läser på Rejsa är inte alltid korrekt ;)
Jag lämnar den diskussionen tills vidare.

Flaggvakter, ambulans, läkare, bärgare m.m. var mest vad jag efterfrågade som kan var värt att känna till angående säkerheten vid diverse arrangemang.
Bilens försäkring brukar jag inte inkludera vad det gäller säkerhet, men det är säkert viktigt för många.

dvorak
2009-08-28, 19:20
SMA vs SBF diskussionen är "något" vinklad.
Speciellt när man känner till historiken också.
Vad du läser på Rejsa är inte alltid korrekt ;)
Jag lämnar den diskussionen tills vidare.

Flaggvakter, ambulans, läkare, bärgare m.m. var mest vad jag efterfrågade som kan var värt att känna till angående säkerheten vid diverse arrangemang.
Bilens försäkring brukar jag inte inkludera vad det gäller säkerhet, men det är säkert viktigt för många.

Jovisst är det klart att den är vinklad. Men det kan vara bra att veta att man får samma typ av försäkring mot 3:e part som med SBFs licensförsäkring.

Flaggvakter vet jag att de har, de andra vet jag faktiskt inte. Bra tanke där, något som jag inte tänkte på. Ska kolla upp det...