handdator

Visa fullständig version : Bildhantering på forumet



Luc!fear
2009-07-21, 07:29
Ang. bilder på MiniClubSweden
Varför lägger ni in så stora bilder?
Jag kör ändå 1660x1200bildpunkter men får skrolla som f_n ändå
Jag rekommendera bilder men en bredd på 636 bildpunkter i bredd
Då får den plats i en "vanlig" kolumn...
/Dan

RobertH
2009-07-21, 10:12
Ang. bilder på MiniClubSweden
Varför lägger ni in så stora bilder?
Jag kör ändå 1660x1200bildpunkter men får skrolla som f_n ändå
Jag rekommendera bilder men en bredd på 636 bildpunkter i bredd
Då får den plats i en "vanlig" kolumn...
/Dan

Vi har redan en lösning för detta i nya versionen av NMCS-forumet!

Ace
2009-07-21, 10:14
Vi har redan en lösning för detta i nya versionen av NMCS-forumet!

Ojdå! Nu blir man nyfiken! När släpps den bomben?

RobertH
2009-07-21, 11:59
Beslutet är sedan länge taget att forumet ska uppgraderas till senaste version samt att vi ska ordna alla gamla buggar som finns.

Det kommer även att tillkomma en del nya funktioner, såsom ett eget "garage" där man kan lägga upp bilder och info om sin/sina bilar etc.

Bilduppladdning kommer att fungera bättre, designen att göras om och mycket annat.

Vi har kommit halvvägs ungefär, men det är en del jobb kvar. Scitz0 är huvudansvarig för jobbet och jag hjälper till så gott det går. R.E ska göra designen och vi andra i styrelsen kommer med feedback under utvecklingsarbetet.

Något releasedatum har vi dock inte satt ännu.

Hobbe
2009-07-21, 12:10
RE sitter ju bara i Visby och smuttar Crystal.
Låt RE smaka på piskan så går det fortare :handen:
(...och så kan vi andra smutta vidare :D)

RobertH
2009-07-21, 12:20
Rasmus har varit i den Norrländska urskogen och fiskat och sovit i tält en vecka i tre minusgrader. På bilderna såg det ut som att de drack Lapin Kulta faktiskt!

Hobbe
2009-07-21, 12:24
På bilderna såg det ut som att de drack Lapin Kulta faktiskt!

Vilken hemsk syn!
Vad kommer Visbys egna stekare att tycka?
Vad blir nästa steg? Byta ut den rosa skjortan mot en vit????? :o

RobertH
2009-07-21, 12:33
Jag tror att du har missuppfattat detta. "Stekarna" på Gotland v.29 är Stockholmare som är där på semester.

Äkta gotlänningar är i själva verket ganska primitiva varelser som lever på rårakor och palt, dricker hemkört och klär sig i blåställ.

FEED ME
2009-07-21, 12:51
Tänk så mycket enklare det hade varit att byta till en befintlig, fungerande lösning specialanpassad för bilklubbar. Med massa roliga specialfunktioner gjorda för just dessa. Bl.a. en väldigt smart och smidig bildhantering. Som inte kräver något extraarbete alls för styrelsemedlemmarna för att administrera. Och som dessutom är helt gratis... Skulle kunna vara klappat och klart inom en vecka!

Jag pratar förstås om AutoLife (http://www.autolife.se)...

Hade ju varit väldigt kul om Miniklubben ville joina gemenskapen... Med ett helt eget klubbforum inom det stora ramverket...

Rasmus
2009-07-21, 13:55
Tänk så mycket enklare det hade varit att byta till en befintlig, fungerande lösning specialanpassad för bilklubbar. Med massa roliga specialfunktioner gjorda för just dessa. Bl.a. en väldigt smart och smidig bildhantering. Som inte kräver något extraarbete alls för styrelsemedlemmarna för att administrera. Och som dessutom är helt gratis... Skulle kunna vara klappat och klart inom en vecka!

Jag pratar förstås om AutoLife (http://www.autolife.se)...

Hade ju varit väldigt kul om Miniklubben ville joina gemenskapen... Med ett helt eget klubbforum inom det stora ramverket...
Autolife har en bra garage-funktion men jag tycker forumdelen behöver förbättras väldigt mycket för att passa en sajt som NMCS. I mina ögon bygger NMCS på att vara just ett forum och då är lösningar som VBullentin riktigt bra! Kan man sen koppla på moduler som ger grymma funktioner, så som garage och lite annat smått och gått, blir det en "killer"!

Obs! Detta är alltså min högst personliga uppfattning. Vad styrelsen tycker vet jag inte.

FEED ME
2009-07-21, 14:13
Autolife har en bra garage-funktion men jag tycker forumdelen behöver förbättras väldigt mycket för att passa en sajt som NMCS. I mina ögon bygger NMCS på att vara just ett forum och då är lösningar som VBullentin riktigt bra! Kan man sen koppla på moduler som ger grymma funktioner, så som garage och lite annat smått och gått, blir det en "killer"!

Obs! Detta är alltså min högst personliga uppfattning. Vad styrelsen tycker vet jag inte.

vBulletin är en väldigt avancerad och bra forumplattform. Men den kräver några eldsjälar som kan lägga ner tid på att få allt att fungera så bra som man vill...

På AutoLife har vi valt att skala bort många av de forumfunktioner som vi tycker är onödiga. Lite under temat "less is more" - vi har koncentrerat oss på de saker som vi verkligen tycker är viktiga.

AutoLife är dock inte på långa vägar färdigutvecklat ännu. Vi tycker att sajten inkl. forumdelen fungerar bra i nuvarande form, men vi har många uppdateringar på G med ytterligare förbättringar och nya funktioner.

Det som vi försökt göra med AutoLife är något som är MER än bara ett FORUM. Med bl.a. funktioner för att lägga upp bilder i egna album eller i "samlingsalbum" hörande till t.ex. ett event. Möjlighet att "tagga" bilder till både personer och bilar. Avancerade funktioner för event/träffar o.s.v. Dessutom många kul funktioner för att lägga upp sina bilar i galleri samt blogga o.s.v. Och framför allt möjligheten att hålla koll på sina kompisar via olika funktioner knutna till "vänner-funktionen"...