handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Anderstorp 4/7



Hobbe
2009-07-04, 21:43
Äntligen hemma.
Kul med nio MINI:sar på banan.
Det finns många som börjar få upp ögonen för MINI, och tycker småttingarna går riktigt fort.
Beröm också från ARC (flaggvakterna) för att samtliga gatbilar kör bra och säkert, samt respekterar samtliga flaggsignaler.

Scitz0
2009-07-04, 22:17
Då var jag också hemkommen, en lång dag som började redan 05:30 och sluta ca 20:30. Så nu är man riktigt slut men sa**n va kul man hadde :D.
Bilen kändes mycket bättre nu med alla nya prylar som kommit på sedan mantorp.
Något mindre kul var däremot hemresan, men det får ni läsa mer om i min biltråd för att inte det ska bli offtopic.

Jag vill tacka alla minisar på plats för ett väldigt gott sällskap och roliga fight'er på banan :)

fredrikr
2009-07-04, 22:31
finns det något roligare? ;) tackar för allt arrangemang och ses på nästa banträff!

Ace
2009-07-05, 07:21
Har precis vaknat och det känns att man hade skoj igår. Helt matt i kroppen!
Bra betyg. Det var kul att ha fått köra på Sveriges enda F1-bana.
Tyckte den var en väldigt skojig bana. Jämfört med Kinnekulle så blev man som nybörjare inte lika stressad av dom andra snabbare bilarna då banan var bredare.
Även kul att få träffa lite nya MINI-ster som Mattias Döös och Jonas Lindell med sina två riktigt coola bilar.
Nu ser vi fram emot Knutstorp i början av augusti.
Hoppas vi då kan bli över 10 st MINI!

powernap
2009-07-05, 08:37
inga bilder??? var fredrik med??

här kommer en, som kan sammanfatta anderstorp :-)

när det gäller racingen så tycker jag att bmwsc är en fantastisk arrangör, trevlig personal (ja även hobbe hade några roliga inlägg :cool: ) och kunnig personal/instruktörer som mer än gärna ställer upp o pratar spårval, bromspunkter, däcktryck osv osv....kalas helt enkelt, lätt 5 brödrostar av 5 möjliga!!!!

det blev både torrt o väldigt blött o underbart torrt igen, denna hade dag det mesta.

vi åkte i olika grupper, några hoppade in i andra gruppen o vise versa, open pit - då blev det ett mini MINI challange, och alla 8 kvarvarande körde ut samtidigt - detta gav eko långt utanför de småländska skogarna!!

Kongo
2009-07-05, 09:15
finns det något roligare? ;) tackar för allt arrangemang och ses på nästa banträff!

Jag kan komma på minst två, den ena ser ut såhär, den andra vågar jag inte lägga in bild på ;)
http://i563.photobucket.com/albums/ss78/Kongo83/DSC_022_stooor.jpg



Nä nu ska jag inte OTa eran tråd, men vart är alla bilder :confused:

Jag har hört att en viss svart sönderstylad ;) Mini var snabbare än de andra, är det något ni andra kan bekräfta?

fredrikr
2009-07-05, 09:38
dåligt med bilder men har filmat en hel del får ta tag i det någon dag!
jaja men bromsbeläggen gav upp efter fighten med ace666 ;)




inga bilder??? var fredrik med??

här kommer en, som kan sammanfatta anderstorp :-)

när det gäller racingen så tycker jag att bmwsc är en fantastisk arrangör, trevlig personal (ja även hobbe hade några roliga inlägg :cool: ) och kunnig personal/instruktörer som mer än gärna ställer upp o pratar spårval, bromspunkter, däcktryck osv osv....kalas helt enkelt, lätt 5 brödrostar av 5 möjliga!!!!

det blev både torrt o väldigt blött o underbart torrt igen, denna hade dag det mesta.

vi åkte i olika grupper, några hoppade in i andra gruppen o vise versa, open pit - då blev det ett mini MINI challange, och alla 8 kvarvarande körde ut samtidigt - detta gav eko långt utanför de småländska skogarna!!

Björn P
2009-07-05, 11:15
Tack Måns och övriga eldsjälar i BMWSC för en otroligt välorganiserad dag!

Och tack alla närvarande MINIster för att man hade så trevligt även mellan åkpassen. Vi börjar bli ett skönt gäng, och det finns plats för fler.

Ett extra stort tack till ace666, dvorak, ScitzO och powernap som såg till att hela min semesterpackning räddades och kom under tak när en störtskur dök upp i början av ett av mina heat. Riktigt schyst av er!

Anderstorp var en mycket roligare (och mycket snabbare) bana än jag väntat mig. Härligt långa, svepande, doserade kurvor där man fick en skön extraskjuts ut på rakan de få gånger man verkligen träffade apex. Kul också att köra fullt lagligt och helförsäkrat på rätt sida om 200-gränsen på den låånga rakan.

Som vanligt var det ju lite trångt och stressigt på förmiddagen, där vi som då var i den långsammare gruppen endast fick köra ett heat. Det kompenserades dock av att vi som ville kunde köra ett extrapass under lunchen, och under eftermiddagens open pit lane är jag helt övertygad om att alla fick köra så mycket som de ville. Sjukt kul också att vi åtta kvarvarande MINIster i princip var de enda som gav sig ut direkt i det sista heatet. Vi ägde Anderstorp, kändes det som just då i alla fall. :)

/Björn P

Björn P
2009-07-05, 11:30
Jag har hört att en viss svart sönderstylad ;) Mini var snabbare än de andra, är det något ni andra kan bekräfta?

Vem har du hört det ifrån? ;)

/Björn P

dvorak
2009-07-05, 11:49
Tack alla för en grym träff! Mina bromsbelägg tog slut under sista passet, 5 minuter innan det slutade. Så kul hade jag: Ett halvt set halva belägg tog slut! :D

Björn, din bil (och du :) ) kör riktigt bra, fort går det! Jag blev bra impad av Nappen och Ola, under vår Mini Challenge visade ni vad era bilar kan gå för! Det var ju bara i regnet jag hade chans :)

Tyvärr blir det inte knutan för min del, men Gelleråsen och säsongsavlutningen på Mantorp blir det alla gånger!

Ace
2009-07-05, 14:38
Jag har hört att en viss svart sönderstylad ;) Mini var snabbare än de andra, är det något ni andra kan bekräfta?

Det stämmer!

När jag kom hem efter Anderstorp och slagit mig till ro på altanen kom jag över senaste numret av Teknikens Värld. Där fanns ett reportage som dom kallade "Bankalas" där dom rankat dom 20 bästa banbilarna i originalutförande. MINI John Cooper Works fick måttliga recentioner. Dom var inte alls imponerade! Mycket märkligt med tanke på hur det gick för den svarte igår!
Slutsats: Köp aldrig mer ett nummer av skitblaskan Teknikens Värld. :)

//R


dåligt med bilder men har filmat en hel del får ta tag i det någon dag!
jaja men bromsbeläggen gav upp efter fighten med ace666 ;)

Tur jag hade nya Carbotech XP8 då!!! Riktigt kul!.
Hade själv några riktigt härliga varv mot en röd BMW 318 som var tömd på det mesta. Kanske inte låter som det mest skrämmande man kan fightas emot men skoj va det och det är det som jag tar med mig hem.


Vi ägde Anderstorp. :)

/Björn P

Bra summering Björn! :hyper: :hyper:


Tack alla för en grym träff! Mina bromsbelägg tog slut under sista passet, 5 minuter innan det slutade. Så kul hade jag: Ett halvt set halva belägg tog slut! :D

Björn, din bil (och du :) ) kör riktigt bra, fort går det! Jag blev bra impad av Nappen och Ola, under vår Mini Challenge visade ni vad era bilar kan gå för! Det var ju bara i regnet jag hade chans :)

Tyvärr blir det inte knutan för min del, men Gelleråsen och säsongsavlutningen på Mantorp blir det alla gånger!

Ingen är impad av min bil eller min körning! Vad ska jag ta mig till??? :D :D :D

Några bilder.

Hobbe
2009-07-05, 15:18
Ace Frehley,

Man kör inte för att impa utan för att ha kul.
Vill man imponera kör man tävling, och hasar inte runt en gatbil på bana.
Det finns en begränsad impfaktor med att hasa runt.
Hur kul hade du? Görskoj verkar det som. Succé med andra ord :D

Hobbe
2009-07-05, 15:27
BTW...
Vad gör en trimmad moppe på bild i denna tråd? :eek: :D

powernap
2009-07-05, 15:34
BTW...
Vad gör en trimmad moppe på bild i denna tråd? :eek: :D

mmm har noterat samma sak, 50 cc är rikigt fina grejjer......

.....felpostat??



;-)

dvorak
2009-07-05, 16:02
Ace: Var är puckobilden?

Björn P
2009-07-05, 16:10
Ace Frehley,

Man kör inte för att impa utan för att ha kul.
Vill man imponera kör man tävling, och hasar inte runt en gatbil på bana.
Det finns en begränsad impfaktor med att hasa runt.
Hur kul hade du? Görskoj verkar det som. Succé med andra ord :D

Bra sagt Måns! Det viktiga är att man på banmötena har roligt och utvecklar sin förmåga att hantera bilen. Och det allra viktigaste är att man kör på rätt sida om marginalen så att man kör hemåt med ett stort leende på läpparna i en okvaddad bil!

Jag är i och för sig duktigt impad av alla MINIs och MINIster som var på plats i går, som körde jämnt med eller ibland t o m förbi våra betydligt mer motorstarka heltyska bröder med diverse M-emblem. Vi är lite som humlor som inte kan flyga men gör det ändå. J-vligt bra dessutom... ;)

/Björn P

Hobbe
2009-07-05, 16:30
Vi kanske skulle ha en hemlig "bumblebee" sektion på forumet för oss som försöker motbevisa teorion :D

En liten "sticker" på våra bilar?
http://www.miniclub.se/imagehosting/3114a50c6a624462.png

powernap
2009-07-05, 18:22
Ace: Var är puckobilden?

läs hela tråden från början, eller klicka här 401 Authorization Required (http://www.miniclub.se/showpost.php?p=92139&postcount=5)

dvorak
2009-07-05, 18:23
Inte den! :D

Scitz0
2009-07-05, 19:20
Den var nice... kanske blir att man klistrar på framöver :)

Vi kanske skulle ha en hemlig "bumblebee" sektion på forumet för oss som försöker motbevisa teorion :D

En liten "sticker" på våra bilar?
http://www.miniclub.se/imagehosting/3114a50c6a624462.png

Ace
2009-07-05, 20:04
Ace Frehley,

Man kör inte för att impa utan för att ha kul.
Vill man imponera kör man tävling, och hasar inte runt en gatbil på bana.
Det finns en begränsad impfaktor med att hasa runt.
Hur kul hade du? Görskoj verkar det som. Succé med andra ord :D

Det stämmer Hobbit!

Hasa runt i en gatbil var ordet! :)

/R

(som i R-Däck!)

Ace
2009-07-05, 20:08
Ace: Var är puckobilden?


Shit den glömde jag! Den kommer snart! Skall bara blogga upp den från mobilen, spara ner den till datorn och ladda upp den på forumet! Meckigt!

Fredrik
2009-07-05, 20:21
Shit den glömde jag! Den kommer snart! Skall bara blogga upp den från mobilen, spara ner den till datorn och ladda upp den på forumet! Meckigt!

Men herregud människa - hur svårt kan det vara?










:woot: ;)

dvorak
2009-07-05, 20:42
Haha :D

Den var rolig! :)

dvorak
2009-07-05, 20:51
Nu har det kommit upp några bilder på rejsa:

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=815511

Iaf en på en vinylwrappad Mini :D

Ace
2009-07-05, 20:53
Men herregud människa - hur svårt kan det vara?










:woot: ;)

Rätt mun har talat!

Här kommer Puckobilden som fotades i 110km/h mellan Ellos och Göteborg!
Om ni tittar noga så ser ni vad dvorak håller i handen! :)

dvorak
2009-07-05, 20:55
Hahahahaha, grymt odramatiskt! :D

Hobbe
2009-07-05, 21:51
Fler bilder:
http://www.pbase.com/pse/anderstorp2009

Hobbe
2009-07-05, 23:24
...och en film från Samuel S E36M3.
"Loaded" ute och söndagskör (Frasses kompis Jonas bakom spakarna tror jag).
Mattias, Jonas L, och Jonas S omkörda.
Jonas S ser dessutom ut att bli omkörd två gånger, dvs varvad...
Det måste ha varit fel på bilen ;)

YouTube - Anderstorp - Scandinavian Raceway, 4/7 2009 - BMW Sport Club (http://www.youtube.com/watch?v=h1hL2To35kU)

powernap
2009-07-06, 06:02
...och en film från Samuel S E36M3.
"Loaded" ute och söndagskör (Frasses kompis Jonas bakom spakarna tror jag).
Mattias, Jonas L, och Jonas S omkörda.
Jonas S ser dessutom ut att bli omkörd två gånger, dvs varvad...
Det måste ha varit fel på bilen ;)

http://www.youtube.com/watch?v=h1hL2To35kU

tycker det såg fint ut genom karusellen....

mitt avsvalkningsvarav innebar att han faktiskt kom ikapp igen, otroligt duktigt ;-)

körde bara 5-6 varv per stint, för att inte riskera att nåt gick sönder igen, så helt rätt iaktagit måns....

Johan W
2009-07-06, 07:38
Ska också försöka få upp ett par bilder, tror det var en och annan Mini som fastnade ;)

powernap
2009-07-06, 08:10
Ska också försöka få upp ett par bilder, tror det var en och annan Mini som fastnade ;)

vi ser nog fram emot denna kavalkad, samtliga som var där :-)

dvorak
2009-07-06, 08:39
Johan: Kul att du fick några Minis på bild.

Är det intressant att kanske skicka Minibilderna på skiva som du gjorde på efter Mantorp och få en slant för det?

Luc!fear
2009-07-06, 16:07
Tack Måns och övriga eldsjälar i BMWSC för en otroligt välorganiserad dag!....

Kul också att köra fullt lagligt och helförsäkrat på rätt sida om 200-gränsen på den låånga rakan.

.... Vi ägde Anderstorp, kändes det som just då i alla fall. :)

/Björn P

Hur är du försäkrad?
Skrev nyss på för BMW orginalförsäkringar trots att dom inte gav den typen av försäkring...
Försökte hitta ett försäkringsbolag som gjorde det...men misslyckades...
Hade tidigare Salusansvar, men dom tog bort detta för mig...

/Dan

Björn P
2009-07-06, 16:58
Hur är du försäkrad?
Skrev nyss på för BMW orginalförsäkringar trots att dom inte gav den typen av försäkring...
Försökte hitta ett försäkringsbolag som gjorde det...men misslyckades...
Hade tidigare Salusansvar, men dom tog bort detta för mig...

/Dan

Du är helförsäkrad genom BMW OF endast på BMWSCs banmöten. Det finns mer info om detta i andra trådar på forumet.

Nu åter till Topic. Kanske kommer det snart några fina bilder från Anderstorp tagna av Johan W?

/Björn P

Johan W
2009-07-06, 18:07
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/

Blev inte riktigt så många bilder som tänkt p.g.a. överhettad fotograf och långa gångavstånd ;)

dvorak
2009-07-06, 18:22
Jäklar vilka fina bilder Johan!

Så tillbaka till frågan, är det intressant att skicka an CD med Minibilder (Gärna m5 CSLen också ;) ) för en slant?

powernap
2009-07-06, 18:26
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/

Blev inte riktigt så många bilder som tänkt p.g.a. överhettad fotograf och långa gångavstånd ;)

shit vilket fokus du har i bilderna.......gillar skarpt :-)

Scitz0
2009-07-06, 19:47
Grymma bilder som vanligt :D ... kan ev. också vara intresserad av en skiva eller om du laddar upp dem till min ftp eller liknande för att spara porto. Mot en avgift så klart för ditt besvär.

Hobbe
2009-07-06, 20:45
Kul att så många MINI:sar fastnade på dina bilder JohanW, men det kanske finns en viss anledning? :D

Ace
2009-07-06, 20:48
Härligt att JohanW var på plats. Mycket proffsiga bilder.
Körde JohanW något själv?

Hobbe
2009-07-06, 20:49
Han körde enbart barnvagn vad jag såg :D

Hobbe
2009-07-06, 23:30
En kanonfilm:
YouTube - Audi ClubSport på Anderstorp Raceway (http://www.youtube.com/watch?v=vqo77IqAfLU)

(Vrålåket finns med brölande under två sekunder :D)

powernap
2009-07-07, 07:00
riktigt bra film faktiskt.....

dvorak
2009-07-07, 08:01
Ganska många fler bilder finns uppe på rejsa. De är inte i Johans klass, men roliga att titta på ändå

Christian
2009-07-08, 14:35
Det saknas nått på denna bilden....
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/content/0907_Anderstorp_BMW_SC_059_large.html

powernap
2009-07-08, 14:48
Det saknas nått på denna bilden....
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/content/0907_Anderstorp_BMW_SC_059_large.html

du saknades hela tiden i anderstorp......


*skärmen lossnade på E6 på väg mot halmstad på morgonen....*

Christian
2009-07-08, 14:52
du saknades hela tiden i anderstorp......


*skärmen lossnade på E6 på väg mot halmstad på morgonen....*

Har Du klistrat om ditt krom som du har på bilen?? Eller hur är det med den frågan...?

powernap
2009-07-08, 14:53
behövs det??

topic

Björn P
2009-07-08, 22:18
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/

Blev inte riktigt så många bilder som tänkt p.g.a. överhettad fotograf och långa gångavstånd ;)

Otroligt fina bilder Johan! Som vanligt. Vi MINIster har blivit enormt bortskämda med att ha dig jagandes i buskarna på våra banmöten. En stor eloge till dig!

/Björn P

Mattias D
2009-07-09, 21:30
Det saknas nått på denna bilden....
http://jowaphoto.net/Galleries/090704/content/0907_Anderstorp_BMW_SC_059_large.html

:D Den ligger någonstans på norrsidan om Hallandsåsen, den ville tydligen inte sitta kvar i för hög hastighet ner för Hallandsåsen vi va lite sena till uppsamlingsplatsen i Halmstad :hyper:
Som tur va, missade den bakomvarande bil:hihi:

jonaslindell
2009-07-09, 22:04
:D Den ligger någonstans på norrsidan om Hallandsåsen, den ville tydligen inte sitta kvar i för hög hastighet ner för Hallandsåsen vi va lite sena till uppsamlingsplatsen i Halmstad :hyper:
Som tur va, missade den bakomvarande bil:hihi:

Ja, det var en J...a tur!!!!! ;)