handdator

Visa fullständig version : SBF-Anslutning?!



powernap
2009-03-26, 16:32
Varför inte starta en egen SBF-ansluten klubb inom NMCS?

Jag har undersökt en del och om vi startar en sådan klubb/sektion och vi då driver den helt på självkostnadsbasis, så hamnar vi på en första årskostnad på 2.600 kr , därefter 800kr per år.

SvenskaBilsportFörbundet ställer några enkla krav och det svåraste att uppnå är att bli 25 st medlemmar, inte särskilt svårt , eller?

Får vi då ihop 25 st så behöver man inte knyta sin racinglicens till någon klubb man kanske inte känner 100%igt för..

Alla kanske inte känner likadant , men vårt "community" är ju MINI och därför är iallafall inte jag lika begeistrad av att gå med i någon geografiskt lokal motorklubb eller något annat bilmärkes motorklubb eller sektion , dessa kan säkert vara jättebra mm mm men vårt märke är ju MINI.

Sen kan man väl alltid vara med i flera klubbar om man känner för det.

Men varför då inte köra igång en egen racingklubb här inom NMCS? Helt förståeligt att majoriteten av NMCS medlemmar kanske inte är så sugna på att betala för något sådant men då löser vi det genom att dra igång
"MINI Motorsportclub" för de som vill lägga en hundring per år på det, vi kanske till och med kan ta in någon sponsor som vill synas i såna här sammanhang?

Handläggningstiden är hos SBF några månader så det är ingenting som kommer att lösas över en natt, vi behöver dessutom några eldsjälar för det administrativa (tror/vet att den delen löser vi enkelt).

Men börja med att lägga din röst i pollen och så tar vi det därifrån..

*tack för informationen Ola*

Scitz0
2009-03-26, 18:16
Underbar ide... blir som du säger förmodligen inget i år men till nästa säsong kan det ju vara aktuellt. Men man får ju börja dra i tåtarna redan nu isf så man inte står där nästa vår med samma ide ;)

Andersson
2009-03-28, 23:09
Jag tycker det hela låter som en underbar ide.

powernap
2009-03-31, 07:57
så många som vill/ska/har licens...men så få som röstat.....

förslaget kanske suger...men den som inget frågar får inget veta...

powernap
2009-05-01, 12:13
lyfter denna tråden en aning, med stundande banåkning på mantorp inom kort

Mattias D
2009-05-06, 21:08
Självklart ska vi ha en racingklub som är ansluten till SBF. :banana:

Hade gärna lagt en slant för att haft NMCS på minn licens.
För nuvarande BMW SC på licensen.

storm
2009-05-06, 23:06
Det bästa jag hört på länge!!!!!!!!!!!

storm
2009-05-06, 23:41
Varför inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morris99
2009-06-02, 20:48
Ja, men med ett MEN. Jag har idag licensen via SVKG (Sportvagnsklubben Gbg), men det är klart, om NMCS startar en race-sektion ansluten till SBF, så går ju SVKG bort för min del...
MEN
SBF går hos mig under beteckningen "Svenska Bilsportförbudet" - de har väl inte direkt gjort sig kända för att vara flexibla....... dock, det finns inget alternativ idag, så det är väl bara att ge sig in i leken och försöka påverka dem i en mer flexibel riktning....? Nu drar de väl in min licens....