handdator

Visa fullständig version : BMWSC:s bankalender och licensutbildning 2009



Hobbe
2008-11-30, 11:11
16/5 Mantorp (vårträffen)
30/5 Kinnekulle
4/7 Anderstorp
1-2/8 Ring Knutstorp (sommarträffen)
19/9 Gelleråsen
10/10 Mantorp (säsongsfinal med avslutningsfest)

Givetvis är alla medlemmar i NMCS/BMWSC/BMWCS välkomna.
För bankörning krävs dock förarlicens racing (SBF).
Om/när Prova-På ska erbjudas spikas senare.

Licensutbildning (preliminärt): Fredagen 15/5.
Plats: Mantorp alternativt Sviestad i Linköping.
Utbildningsstart (preliminärt): kl. 1200-2100, teori och praktik.
Pris (utbildning+medlemskap i BMWSC+middag och fika): ca 1300-1500 Kr beroende på bana.

Efter avklarad licensutbildning är samtliga nybakade licensinnehavare välkomna att anmäla sig till säsongsstarten på Mantorp 16/5.

Anmälan via www.bmwsc.com (http://www.bmwsc.com/) så småningom.

Ace
2008-11-30, 17:11
Tror jag ställt frågan förrut. Kan man Prova-På fler gånger än en?
Gjorde ju det på Gelleråsen men är ju givetvis sugen på att Prova-På banorna Mantorp mfl.

Hobbe
2008-11-30, 18:22
Ja, man kan erbjuda Prova-På fler gånger än en, men eftersom en bandag med omkostnader ligger på ca 170 kr/min så är Prova-På med tex en avgift på 100 kr per person, och ett begränsat antal på banan (1/3 av banlicensen och ingen blandning av licensierade med Prova-På:are) en förlustaffär som arrangören får betala. Därav begränsningen av tillfällen.

Prova-På är som det låter. Har du fortfarande ett intresse för bankörning efter Prova-På så tar du lämpligen en licens.

powernap
2008-11-30, 18:59
Tror jag ställt frågan förrut. Kan man Prova-På fler gånger än en?
Gjorde ju det på Gelleråsen men är ju givetvis sugen på att Prova-På banorna Mantorp mfl.

häng med det tilltagande gänget som ska ta licens nästa år ace....blir vi över 20 st så kör vi kanske exklusivt ;-) (se annan tråd om detta i RACE)

dvorak
2008-12-01, 13:13
Det låter ju kul detta.

Hur är det med licenstagningen. Själv är jag intresserad av att ta kursen. Någon aning om vad det kan gå på?

Mackan
2008-12-07, 15:00
Tror jag ställt frågan förrut. Kan man Prova-På fler gånger än en?
Gjorde ju det på Gelleråsen men är ju givetvis sugen på att Prova-På banorna Mantorp mfl.

Om jag inte är ute och cyklar finns det en begränsning från SBF på
1ggr/år.

MS//

Hobbe
2009-02-17, 17:39
Lite info som kan glädja MINI "hothatchar":

Vi kommer att bjuda in fransoser - "Renullter" - till flertalet av våra banträffar 2009.
Något som kan generera ytterligare adrenalin för MINI:sar :)

Ace
2009-02-17, 17:49
Ja, man kan erbjuda Prova-På fler gånger än en, men eftersom en bandag med omkostnader ligger på ca 170 kr/min så är Prova-På med tex en avgift på 100 kr per person, och ett begränsat antal på banan (1/3 av banlicensen och ingen blandning av licensierade med Prova-På:are) en förlustaffär som arrangören får betala. Därav begränsningen av tillfällen.

Prova-På är som det låter. Har du fortfarande ett intresse för bankörning efter Prova-På så tar du lämpligen en licens.


Det du menar rent ut är att det är helt OK att komma och Prova-På men dyker du upp gång efter gång och snyltar som Prova-På-are kommer folk till slut att titta snett på dig! :wink:

Hobbe
2009-02-17, 17:52
Det du menar rent ut är att det är helt OK att komma och Prova-På men dyker du upp gång efter gång och snyltar som Prova-På-are kommer folk till slut att titta snett på dig! :wink:

...eller snarare göra det omöjligt för dig att fortsätta plocka ut Prova-På-licens ;)