handdator

Visa fullständig version : MCS - Köpsugen



Robban
2008-10-10, 12:22
Hej

Min tredje post på forumet, snart veteran... :p

Vi ska utöka bilparken då tillökning väntas, barnvagn och blöjbalar kommer att transporteras i en Santa Fé CM -07. Santan kommer att vara stationerad hemmavid under f-ledigheten, så jag behöver nu ha en bil att åka till jobbet i. :D

Och eftersom vi redan har en bil för större transporter så får Minin vara precis hur opraktisk och oförnuftig som helst... i like it :handen:

Jag har fått provköra en MCS R53 -03, och det var helt otroligt kul. Så nu måste jag bara ha en egen !!

Nu har jag läst runt lite i trådarna angående köpråd, och hittat en hel del matnyttigt. Men jag skulle vilja veta om ni har några riktiga varningar till mig, vad skulle kunna grusa ett köp av den potentiella drömbilen ? (fel att kika efter mm.)

När det gäller färg och styling så är det väl vissa kombinationer som jag helst skulle glida runt i. Utrustning, så mycket som möjligt.

Är det någon speciell årsmodell eller utrustning som man bara måste ha ?

Miltal vet jag inte riktigt hur man ska ställa sig till, är det väldigt mycket minus med 8000+ milare tex. ? (givetvis beroende på hur dom avverkats, men generellt sett)

Budgettak: ca 140 k
Fordon: MCS R53
Färger: CR/W, DS/B, PW/B
Klädsel: Allt utom heltyg

Ursäkta om jag svamlar och är osammanhängande, men jag kan inte tänka riktigt klart just nu - har nog fått nått slags Mini-virus. Jag vore dock grymt tacksam för lite vägledning, man vill ju att det ska bli så bäst det bara kan :)

Ha det gott // Robban

Fredrik
2008-10-10, 13:26
Robban, har du spanat in Randy Pipers bil:
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6071

Hobbe
2008-10-10, 14:42
From årsmodell 2004 skulle jag rekommendera det det gjordes en face-lift då.
Vad det gäller utrustning vill jag ha så lite som möjligt så kan inte hjälpa dig med den frågan :)

Luc!fear
2008-10-10, 15:20
From årsmodell 2004 skulle jag rekommendera det det gjordes en face-lift då.
Vad det gäller utrustning vill jag ha så lite som möjligt så kan inte hjälpa dig med den frågan :)
Var inte det 2005?

Ace
2008-10-10, 19:09
Jo facelift var 2005 och då har dom även höjt till 170hk istället för 163hk + en hel del andra förändringar.
En färg som du kanske skall undvika är väl guld då den aldrig sålts i Sverige. Jag förstår varför.
Visst känns det härligt att drabbats av MINI-virus! Vi är många här på sidan som också har smittats en gång i tiden. Finns tyvärr ingen bromsmedicin framtagen! :)

Robban
2008-10-10, 22:47
Visst har jag kollat in Randy Pipers MCS, gillar färgen skarpt och att det är lite utöver original på den.

Och prismässigt ligger den väl efter senaste sänkningen bra till.

Har dock lite bekymmer med att hinna dra iväg och kika på den, så jag har tiggt via pm om lite fler bilder.

Sen återstår ju bara att pressa ur någon hur pass gasglad han är ?? (man vill ju inte att bilen ska ha sotat igen... :hihi: )

Men det är ju då en 03, och jag tolkar det som att ni anser att man borde gå på en 05 minst ?
Utöver den smått hisnande effektökningen, är det några riktiga "must have" prylar med i uppdateringen ?

Trevlig helg // R

Christian
2008-10-13, 15:20
Randys bil hade jag valt om jag letat bil, utan tvekan!!

JohanH
2008-10-13, 15:33
Jag skulle också valt Randys bil. Du kan utgå från att vi alla på forumet är gasglada, annars skulle vi inte hänga här. Randy, precis om undertecknad, bor i innerstan i Stockholm, arbetar i innerstan och har bilen i garage vilket gör att den inte används i någon större utsträckning. Randy har ju uppgraderat sin en hel del.

Personligen tycker jag pre-facelift är snyggare, plus att jag faktiskt föredrar den gamla tvåekrade ratten eftersom viktiga kontroller finns på baksidan av ratten istf framsidan.

/Johan

powernap
2008-10-13, 15:35
Randys bil hade jag valt om jag letat bil, utan tvekan!!

har du %? :soffa:

Christian
2008-10-13, 20:13
har du %? :soffa:

Ja, det hoppas jag att jag får!!:woot:

Nej, skämt åsido.

Randy har skött sin bil mycket bra. Han har köpt rätt grejer till den. Det är ingen ban-åkar-bil. Utan han har "pimpat" den snyggt.
Jag skulle valt den om jag letat MINI.

Robban
2008-10-14, 12:10
Låter bra, har blivit lovad ett knippe bilder med hög säljfaktor ;)

Måste bara försöka komma loss från kneg å husrenoveringar tillräckligt länge för att hinna åka å kolla irl med.

Tack så mycket för all input, väldigt värdefullt för en som e ny !!

Ha de // R