handdator

Visa fullständig version : NMCS sponsrar Lestrup i MINI Challenge 2009 ?



Hobbe
2008-10-01, 14:33
Kan vi samla styrkorna, skramla med bössa, och köpa en reklamplats på Lestrups MINI för NMCS räkning inför säsongen 2009 ?

Beroende på bössans storlek så kan det bli allt från en kvadratcentimeter till en kvadratmeter :woot:

Det skulle vara kul om det fanns ett sådant intresse.

Hobbe
2008-10-01, 14:35
Jag börjar med att donera 1000 Kr.

Rasmus
2008-10-01, 15:42
I min enkla värld inbillar jag mig att det blir lättare att nå ett mål om man vet vad målet är :)

Således, går det att få fram några prissatta exempelstorlekar på reklamplatser, så vi vet hur mycket vi måste lätta på lädret?

Visa vad vi får för 5 000, 10 000, 15 000, 20 000 och 30.000 kronor!

Hobbe
2008-10-01, 17:04
Vi behöver inte pusha Lestrup att avslöja vad det gäller vilken kostnad det är för hans sponsorer, men vill du ha något mellan tumme och pekfinger så är det sannolikt i nedanstående härad :

5000 Kr = nada
500000 Kr = en motorhuv

Allt är förhandlingsbart, men under 10000 Kr är knappast värt klistret på dekalen.

Christian
2008-10-01, 19:21
Vad krävs för taket ?
Huven ?

Går det att få ung. uppgifter ?

Så vi har något att satsa på ?

Rausner
2008-10-01, 20:37
500k för en motorhuv pfft pointless. 500k nerplöjt i min mini. Bra mycket ballare reklam för nmcs... och roligare för mig ^^

Rasmus
2008-10-01, 21:12
5000 Kr = nada
500000 Kr = en motorhuv

Allt är förhandlingsbart, men under 10000 Kr är knappast värt klistret på dekalen.
Således bör målet vara runt 20 000 - 30 000 kr om det ska ge någon exponering över huvudtaget? Då har vi ett mål, nu är det bara att börja samla! :)

Jag återkommer med mitt bidrag.

Christian
2008-10-01, 21:15
En liten fråga bara...

Vad får vi tillbaka av det ?

Brukar det inte vara så med reklam att man vill sälja något om man annonserar ?

Kanske...
Fler svenska (betalande) medlemmar ?

JohanH
2008-10-02, 06:36
OM det är fler betalande medlemmar har vi en del att göra "at home" eftersom ett antal mycket aktiva forummedlemmar inte är medlemmar i klubben.

Jag säger dock ingenting förrän Fredrik (som ju har ganska bra kontakt med Lestrup) sagt något.

/Johan

Fredrik
2008-10-02, 07:31
Jag säger dock ingenting förrän Fredrik (som ju har ganska bra kontakt med Lestrup) sagt något.

Jag har talat med Lestrup om att montera klubbdekal på sin Challengeracer vid ett flertal tillfällen, och på vår run med honom i början på september tog jag med mig några och gav till Fredrik.

Han sade att han skulle försöka komma ihåg att montera ett par på bilen till det sista racet och ta kort, men tyvärr såg jag inga närbilder på bilen med klubbdekal.
Det är ju mycket att stå i vid racen så det kan vara lätt att inte hinna med, men Fredrik har sagt till mig att han får göra lite som han vill med det.

Viktigt att tänka på är givetvis att Fredriks sponsorer, Allba Invest och Infostorm, ska ha full täckning då de ju stöttar Fredrik på ett sätt som NMCS kanske kommer att ha lite svårt att göra.

Ett par mindre dekaler, som ju Fredrik lovat mig montera dit, kanske räcker?

Rasmus
2008-10-02, 08:44
Efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att vi borde skänka våra pengar till klubben istället för att investera i ett klistermärke på Lestrups bil för 30.000 kronor, då den marknadsföringen knappt kommer generera någonting mer än en tillfällig "wow-effekt" för New Mini Club Sweden. Hur många tyskar kommer bli medlemmar på vår svenska sajt efter att ha sett Lestrup i ett race tror ni?

Om vi ger stålarna till klubben så beslutar styrelsen hur pengarna bäst ska användas. Om det är på ett Lestrup-klistermärke eller på något annat är upp till styrelsen, då dom agerar för klubbens bästa.

Jag kan tänka mig att det finns saker med högra ekonomisk prio för NMCS än att sponsra Lestrups bil. Rätta mig om jag har fel.

RobertH
2008-10-02, 08:50
Jag skulle eventuellt kunna tänka mig att vi distribuerar Lestrup.nu-dekaler till NMCS medlemmar, så kan vi sponsra Lestrup med uppmärksamhet och besökare på hans hemsida istället. Jag tycker det är ett vettigare upplägg som dessutom är betydligt mer kostnadseffektivt. Vi har inte mycket pengar - men vi är ganska många och bra reklampelare.

KPKalle
2008-10-02, 08:52
I really don't think NMCS has anything like that kind of money. NMCS is not here for profit - the money that comes in through the betalande medlemmar scheme just helps to run the site and offer a few welcome goodies. And perhaps help subsidise a track-day or two :)

Fredrik
2008-10-02, 08:54
Jag har talat med Lestrup om detta tidigare och klargjort att NMCS inte riktigt har ekonomin att sponsra honom.
Fredrik hade full förståelse för detta, och som sagt har han ju sagt o.k. till att montera på en liten klubbdekal vid tillfälle, helt utan kostnad då han tycker det är kul med klubben.

Robbans idé om en Lestrup.nu-dekal är väl inte så tokig (för de som vill ha en sådan diskret på sin bil), ska kolla med Fredrik vad han säger :)

Hobbe
2008-10-02, 10:40
Alfaklubbmedlemmar sponsrar Alfa i STCC.
Peugeotklubbmedlemmar sponsrar Peugeot i STCC.
Visst kan det finns enskilda NMCS-medlemmar som vill sponsra Lestrup i MINI Challenge, eller ?
Övriga kan ju klista Lestrup.nu på sina MINI:sar (ett för övrigt bra förslag).

powernap
2008-10-02, 10:43
Alfaklubbmedlemmar sponsrar Alfa i STCC.
Peugeotklubbmedlemmar sponsrar Peugeot i STCC.
Visst kan det finns enskilda NMCS-medlemmar som vill sponsra Lestrup i MINI Challenge, eller ?
Övriga kan ju klistar på Lestrup.nu på sina MINI:sar (ett för övrigt bra förslag).

har följt dialogen....tycker sistnämnda förslag med lestrup.nu låter som en bra grej, men som hobbe säger så kanske huven skulle prydas av namnen seriefiguren :woot:

Hobbe
2008-10-02, 10:51
Tja,huven blir lite väl dyr för mig enskilt, men visst tycker jag det kan vara värt en slant för att försöka hjälpa Lestrup mot totalsegern i MINI Challenge Tyskland 2009.
Förhoppningvis tycker fler samma sak.