handdator

Visa fullständig version : En grönjöling med frågor



frutte
2008-09-16, 07:16
hej allihopa
fredrik heter jag bor i järfälla utanför stockholm, har de senaste 5åren kört och ägt subaru impreza, 3st har det hunnit bli. efter jag sålt den senaste WRXen var det dax att köpa en ny rolig bil.
hittade en anonns på en röd MCS -02 2000mil, åkte och kikade och provkörde. jag vart såld direkt! att bilen var försedd med diffbroms gjorde ju inte saken värre!
Nu måste fråga lite lite mer eller mindre frågor.

Bilen har boost stereo och jag vet att harman kardon stereon har slutsteg, men har boost det? isf vart sitter det?

jag undrar även hur en mcs med diffbroms på bana står sig mot liknande bilar tex. Mazda miata, honda CTR, clio sport?

kommer säker komma fler frågor framöver.

mvh fredrik

Marcus
2008-09-16, 22:56
Tror att MCSen är bättre än Clio Sport, men något sämmre än CTR.
Miatan kan vi väl endå inte jämföra med, den är ju en tvåsitsig cab! :)

Fanns diffbroms som tillval 2002 eller är det eftermonterat? (Nån annan kanske kan svara här).

Boost är nog bara bättre högtalare vad jag vet, drivs på huvudenheten.

frutte
2008-09-17, 09:17
Jag har kört miata ett par gånger och jag anser att väghållningen och uppträdandet på vägen är likvärdig..

växellådan i min bil är utbytt till en -05 med lsd.

ahaa okej då vet jag ang stereon.

mvh fredrik

MartinGBG
2008-09-17, 09:41
Jag vet att jag har kört åtminstonde jämnt med en och annan CTR med min R56 JCW iallafall..

Hobbe
2008-09-17, 10:57
Azka,

På banan (som efterfrågas) eller runt korvkiosken i Götet ? ;)

Vad jag har upplevt så är det jämnt mellan MCS, Miata, Clio, och CTR på banan.
Föraren och ev. uppgraderingar av bilen brukar avgöra.
En duktig förare med rätt pryttlar i en MCS ska kunna hänga på betydligt potentare bilar än så.

MartinGBG
2008-09-17, 15:58
Azka,

På banan (som efterfrågas) eller runt korvkiosken i Götet ? ;)

Vad jag har upplevt så är det jämnt mellan MCS, Miata, Clio, och CTR på banan.
Föraren och ev. uppgraderingar av bilen brukar avgöra.
En duktig förare med rätt pryttlar i en MCS ska kunna hänga på betydligt potentare bilar än så.

Haha.. naturligtvis runt korvkiosken!
Missade att det var på bana :P
Men nånting säger mig att blotta åsynen utav den gula faran skrämmer livet ur dom flesta jappsar även på banan! :handen:

powernap
2008-09-17, 16:11
Haha.. naturligtvis runt korvkiosken!
Missade att det var på bana :P
Men nånting säger mig att blotta åsynen utav den gula faran skrämmer livet ur dom flesta jappsar även på banan! :handen:

kommer du till gelleråsen då?? :cool: