handdator

Visa fullständig version : Katarina: Mini Cooper D - R56



Nina
2008-09-01, 18:32
Hej, Nina kallas jag, har döpt min hundkoja till Diesel-Doris. Första kärleken var en Cooper S från 2005, den byttes ut mot nåt mer bränslesnålare, ett hatförhållande med en… Jag vet inte om jag får svära här men okej: Toyota Yaris -08.
Nåt slöare och tråkigare as har jag nog aldrig rattat förr så jag bytte faktiskt ut den efter 2 mån och 1 dag mot en… Ja gissa: en MINI Cooper D -08. :D
Tillbaka bakom ratten i en favoritbil igen men med dieselmotor, det var härligt, livet leker igen. Kom på att har man ägt en hundkoja så äger den dig i fortsättningen, så är det bara. Det går bara inte att byta varken märke eller modell!

…till råga på allt är jag nog en liten anglofil, hi hi. Givetvis måste jag köra en Triumph Scrambler, precis samma trevliga anda som MINI har, med en massa roliga saker man kan köpa och sätta på och göra hojen precis som man önskar! :cool:

ola
2008-09-01, 18:52
hej o välkommen till forumet från en annan anglofil som kör både Mini och Triumph.. :-) missa nu inte träffen på lördag!

HF-Björn
2008-09-01, 19:07
Välkommen! Kul med mer tjejer, det behövs här!

KPKalle
2008-09-01, 19:32
Hi and welcome Katarina! :D Doris is looking awful nice :woot:

JohanH
2008-09-01, 19:32
Välkommen. Kom med på run på lördag!!

http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6117

RobertH
2008-09-01, 19:48
Välkommen hit!

Luc!fear
2008-09-01, 20:59
Välkommen
Gillar din mörkröda färg...

Hobbe
2008-09-01, 21:05
Välkommen Diesel-Doris !

Marcus
2008-09-01, 21:11
Välkommen hit! :)

Ace
2008-09-01, 21:39
Välkommen! Trevligt med fler tjejer.

Fredrik
2008-09-02, 07:00
Välkommen i gänget, Katarina 8)

Visst hänger du med oss på lördag morgon :drive:

Nina
2008-09-02, 10:42
Tackar, vad roligt att det finns en till som kör Triumph! :D Gissa om jag även är sugen på en Daytona 675… Senare, det får bli senare.

Jag hade nog tänkt snurra runt på hojen på lördag för då är det StockholmsSnurren Rapido MC ordnar. Och så är det Vegabaren i Haninge som har en mc-tillställning kallad Easy Rider jag tänkte snurra in på efter Sthlmsrundan. Men är vädret dåligt kan jag dyka upp, inte roligt att köra mc i regn. Ja den tål vatten men...

Jag föll som en fura för bilen när jag såg den. DEN ska jag ha, punkt slut. :banana: Att den stod i Uppsala hos Novation AB gjorde inget men jag körde gladeligen dit och bytte in Toyotan, tror aldrig den gått så fort uppåt på motorvägen som den dagen.
Lackens färg heter Nightfire Red Metallic, svarta rutor ihop med svart tak tror jag blir läckert. :)

ola
2008-09-02, 10:52
Tackar, vad roligt att det finns en till som kör Triumph! :D Gissa om jag även är sugen på en Daytona 675… Senare, det får bli senare.

Jag hade nog tänkt snurra runt på hojen på lördag för då är det StockholmsSnurren Rapido MC ordnar. Och så är det Vegabaren i Haninge som har en mc-tillställning kallad Easy Rider jag tänkte snurra in på efter Sthlmsrundan. Men är vädret dåligt kan jag dyka upp, inte roligt att köra mc i regn. Ja den tål vatten men...

Jag föll som en fura för bilen när jag såg den. DEN ska jag ha, punkt slut. :banana: Att den stod i Uppsala hos Novation AB gjorde inget men jag körde gladeligen dit och bytte in Toyotan, tror aldrig den gått så fort uppåt på motorvägen som den dagen.
Lackens färg heter Nightfire Red Metallic, svarta rutor ihop med svart tak tror jag blir läckert. :)


funderade oxå på sthlmssnurren på lördag - men ändrade mig självklart då det är MINI run...

Christian
2008-09-02, 11:14
svarta rutor ihop med svart tak tror jag blir läckert. ??

Hur hittade du hit då??

Bergen
2008-09-02, 11:31
Välkommen i gänget Katarina.:D

Nina
2008-09-02, 19:31
??

Hur hittade du hit då??
Med GPS. :woot:

Nej faktiskt så fick jag senaste MINI Newsletter och där tipsades det om denna sida. Har inte sett den här sidan förut trots ägande av en MINI sen -05 (och dreglande sen -01 när första modellen dök upp).