handdator

Visa fullständig version : Mattias, Mini Clubman D R55 Vit



shelby67
2008-08-28, 16:23
Nu har jag äntligen varit och beställt bilen på bilcentralen i stockholm:D .

Så här vart det till slut:

Mini Clubman Cooper D

Färg: 850 Pepperwhite
Klädsel: T9E7 Läder Lounge Hot Chocolate
Modellår 2009

Utrustning:

Paket: 872 Chili
249 Multifunktion i ratt
254 Sportratt med rattkrans i trä
2RN LM Fälg 5-Star Blaster
423 Velourmattor
450 Höjdinställning passagerare
481 Sportstolar
493 Förvaringspaket
4A8 Colour Line Cream White
4AU Utökat dekoromfång
4BE Interiörfärg English Oak
4BS Interiörfärg Hot Chocolate
4UL Slätt lastrumsgolv i bagageutrymmet
520 Dimljus
534 Klimatautomatik
550 Färddator
563 Belysningspaket
1CA Emissionskod
1CC Auto Start Stop Funktion
1CD Brake Energy Regeneration
313 Elektriskt infällbara ytterspeglar
314 Uppvärmda vindrutespolare
329 Bonnetstripes svarta på motorhuv
345 Chrome line interiör
346 Chrome line exteriör
359 Siktpaket
383 Tak och sidospeglar i svart
403 Elektrisk glastaklucka
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
473 Armstöd fram
4AA Anthracit innertak
4UF Sportknapp
4UG 2-sitsigt baksäte
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
522 Xenonljus
5DA Deaktivering Passagerarairbag
609 Navigationssystem Professional
620 Röststyrning
6FD MINI HiFi Högtalarsystem
6NE Mobilförberedelse med Bluetooth och USB anslutning
785 Individual Vita blinkersglas
853 Språkversion Engelska

Dvd karta Europa

Så ser den ut, nu är det bara att hålla ut tills man får den, jag valde bort sportchassiet för att jag har hört att det kan bli väldigt stötigt om man monterar på 18 tummare på bilen, vilket jag tänkte göra, är det någon som har någon erfarenhet utav detta?, kanske det var ett dumt beslut eftersom den ändå ingår i Chilipaketet?

Är det något som jag missat som man "bara måste ha" jag har nämligen fortfarande chansen att göra ändringar på den .

Mattias ifrån Värmdö

MartinGBG
2008-08-28, 17:33
Klockren utrustning!
Jag tror du kommer bli skitnöjd.

Personligen hade jag valt till sportchassie.. tror det finns risk att man ångrar sig i efterhand annars.

Har du funderat någonting över iPod-anslutning?
Jag har detta i min och i samband med Navigation Professional så blir det rent ut sagt SKITBRA att spela musik och bläddra igenom alla album, artister med mera, genom en iPod.

Grattis till en jättefin bil!

Fredrik
2008-08-28, 17:40
Grattis till beställningen och välkommen i gänget, Mattias 8)

shelby67
2008-08-28, 18:01
Klockren utrustning!
Jag tror du kommer bli skitnöjd.

Personligen hade jag valt till sportchassie.. tror det finns risk att man ångrar sig i efterhand annars.

Har du funderat någonting över iPod-anslutning?
Jag har detta i min och i samband med Navigation Professional så blir det rent ut sagt SKITBRA att spela musik och bläddra igenom alla album, artister med mera, genom en iPod.

Grattis till en jättefin bil!

Tack så mycket!

Ang Ipod anslutning ingår inte denna i 6NE paketet ( Mobilförberedelse med Bluetooth och USB anslutning) eller är det någon ytterligare grej för denna?

shelby67
2008-08-28, 18:02
Grattis till beställningen och välkommen i gänget, Mattias 8)

Tack så mycket Fredrik:)

Luc!fear
2008-08-28, 18:39
Hej Shelby67

Får man vara lite nyfiken på vad denna underbara skapelse kommer att kosta?
Mellan pekfinger & tumme...
Är utrustad som jag ev tänk mig en...
Blir i allafall en Clubman diesel med autostart/stopp & breakenergy funkltion.
Jag skall inte köpa förr än nästa år men något åt detta hållet blir det.
PM:a mig om du inte vill gå ut med det...
Tack på förhand.
/Dan

shelby67
2008-08-28, 18:53
Hej Shelby67

Får man vara lite nyfiken på vad denna underbara skapelse kommer att kosta?
Mellan pekfinger & tumme...
Är utrustad som jag ev tänk mig en...
Blir i allafall en Clubman diesel med autostart/stopp & breakenergy funkltion.
Jag skall inte köpa förr än nästa år men något åt detta hållet blir det.
PM:a mig om du inte vill gå ut med det...
Tack på förhand.
/Dan

Tack så mycket!

Du har PM

MartinGBG
2008-08-28, 20:40
Tack så mycket!

Ang Ipod anslutning ingår inte denna i 6NE paketet ( Mobilförberedelse med Bluetooth och USB anslutning) eller är det någon ytterligare grej för denna?

Jag tror inte att den ingår i detta paketet.
Ta och kolla upp det med återförsäljaren, synd att missa den delen till ett annars så komplett system.

Edit: Vad den gör är alltså att du får en iPod-sladd dragen till ditt "lönnfack", alltså konsollen framför passageraren som du kan trycka så den öppnas.
Där i lägger man sin iPod som sedan är helt dold och styrs via knoppen som styr navigationen.
Har alltid min iPod liggandes där förutom när jag tar in den någon gång i veckan och synkar ny musik.

Cribb
2008-08-28, 20:43
Blir nog riktigt fräsch den där :)
Den lär jag få se köra förbi, bor ju också på Värmdö!

ola
2008-08-28, 20:47
aha ytterligare två värmdö MINIster :-)

Freddo
2008-08-28, 21:04
Nämen samma färgkombo och inredning som min..
Grattis!

Finns väl inte så mycke att tillägga, men när du ändå är uppe där runt trehundringen så kan du väl slänga på en dragkrok också.. 7900 extra.

Jag har 18" på min och jag valde iofs inte sportchassit men jag ska montera H&R fjädrar på den nu.. så nä inte stötigt. Fast det beror ju på ad man jämför med då.

shelby67
2008-08-28, 21:16
Blir nog riktigt fräsch den där :)
Den lär jag få se köra förbi, bor ju också på Värmdö!

Tackar!

På värmdö kan man ju få se det mesta i bilväg, men konstigt nog rullar det inte många clubman?

shelby67
2008-08-28, 21:20
Nämen samma färgkombo och inredning som min..
Grattis!

Finns väl inte så mycke att tillägga, men när du ändå är uppe där runt trehundringen så kan du väl slänga på en dragkrok också.. 7900 extra.

Jag har 18" på min och jag valde iofs inte sportchassit men jag ska montera H&R fjädrar på den nu.. så nä inte stötigt. Fast det beror ju på ad man jämför med då.

Vad kul, skall bli grymt kul att se den:)

Jag har dragkrok på min andra bil, så det känns överflödigt:)

H&R fjädrarna hur mycket sänker dom? skulle vara kul att se en sänkt clubman med 18 tummare på

shelby67
2008-08-28, 21:23
Jag tror inte att den ingår i detta paketet.
Ta och kolla upp det med återförsäljaren, synd att missa den delen till ett annars så komplett system.

Edit: Vad den gör är alltså att du får en iPod-sladd dragen till ditt "lönnfack", alltså konsollen framför passageraren som du kan trycka så den öppnas.
Där i lägger man sin iPod som sedan är helt dold och styrs via knoppen som styr navigationen.
Har alltid min iPod liggandes där förutom när jag tar in den någon gång i veckan och synkar ny musik.

Jag sitter och lusläser prislistan efter ipodsladden dragen till lönnfacket men kan inte hitta det tillbehöret, dock finns den med i broschyren? är det någon som har en aning vad den kostar, kanske det är ett tillbehör som eftermonteras hos handlaren?

Luc!fear
2008-08-28, 21:34
Jag sitter och lusläser prislistan efter ipodsladden dragen till lönnfacket men kan inte hitta det tillbehöret, dock finns den med i broschyren? är det någon som har en aning vad den kostar, kanske det är ett tillbehör som eftermonteras hos handlaren?
Vet ej beställningskod men vet att det blir betydligt dyrare att efterbeställa.
Så är det med alla "tillbehör", blir dyrare att lägga till efteråt...
Ring din säljare...

Freddo
2008-08-28, 22:15
Jag sitter och lusläser prislistan efter ipodsladden dragen till lönnfacket men kan inte hitta det tillbehöret, dock finns den med i broschyren? är det någon som har en aning vad den kostar, kanske det är ett tillbehör som eftermonteras hos handlaren?


japp 3400:-

H&R sänker 30mm har jag för mig, alldeles lagom. Har haft H&R på alla mina coopers så är det får bli det igen..

ska rota fram lite bilder....

shelby67
2008-08-28, 22:24
japp 3400:-

H&R sänker 30mm har jag för mig, alldeles lagom. Har haft H&R på alla mina coopers så är det får bli det igen..

ska rota fram lite bilder....

Freddo! Vet du ifall dessa 3400 gäller vid nyteckning (alltså fabriksmonterad ) eller om man går in på bmw och beställer det över disk och får den monterad på verkstan?

Freddo
2008-08-28, 22:29
Freddo! Vet du ifall dessa 3400 gäller vid nyteckning (alltså fabriksmonterad ) eller om man går in på bmw och beställer det över disk och får den monterad på verkstan?

Hmm, 3400:- är eftermonterat.. iaf det pris jag fick.

Kom på en sak till du borde beställa till om du verkligen känner att pengarna bränner i fickan..
Växelspaksknopp och damask samt handbromshandtag och ditodamask i Hot chocolate läder.. gör mycke för intrycket.. önskar jag beställt det till min. nu får det nog bli vid första servicen..

Freddo
2008-08-28, 22:32
Här är min bil..

shelby67
2008-08-28, 22:49
Hmm, 3400:- är eftermonterat.. iaf det pris jag fick.

Kom på en sak till du borde beställa till om du verkligen känner att pengarna bränner i fickan..
Växelspaksknopp och damask samt handbromshandtag och ditodamask i Hot chocolate läder.. gör mycke för intrycket.. önskar jag beställt det till min. nu får det nog bli vid första servicen..

Angående damaskerna och knoppen, har du träinredningen, jag tänkte det skulle ingå träknopp i det paketet, undrar hur detta tillbehör funkar då? känns lite surt att ta bort träknoppen

Freddo
2008-08-28, 23:02
aha har du valt träinredningen alltså?
själv gillar jag den inte, så jag har vanliga pianosvarta..

men ja jag tror träknopp ingår

Fredrik
2008-08-29, 08:39
Mattias, kolla med Jeanette här på forumet om det är en träknopp som medföljer, hon har träinredningen på sin BRG Clubman D, eller ring en MINI-säljare om detta.

shelby67
2008-08-29, 15:39
Mattias, kolla med Jeanette här på forumet om det är en träknopp som medföljer, hon har träinredningen på sin BRG Clubman D, eller ring en MINI-säljare om detta.

Jag tar och ringer säljaren, har även lite andra funderingar kring ipodanslutningar osv...:???:

shelby67
2008-09-03, 17:29
Träknoppen ingår, dock tar jag inte det extra ipoduttaget i "lönnfacket" Känns lite overkill med dubbla ipodanslutningar eftersom det ingår i 6NE paketet, och dessutom är det ett tillbehör som inte monteras på fabrik.

Nu väntar man ivrigt, tyvärr blir det vinterdäck på den ganska snabbt som det verkar, känns kanske lite dumt att satsa på 18 tummarna nu innan vintern, dock blir det nog nån ditecbehandling ganska direkt.

andreass
2008-09-03, 20:27
Har själv English oak paneler men ingen träknopp. Förövrigt, cool bil du beställt! ;)

FEED ME
2008-09-03, 21:33
Träknoppen ingår, dock tar jag inte det extra ipoduttaget i "lönnfacket" Känns lite overkill med dubbla ipodanslutningar eftersom det ingår i 6NE paketet, och dessutom är det ett tillbehör som inte monteras på fabrik.


Jag har också GPS Professional samt 6NE bluetooth/USB på min bil.
Kontakten sitter då inte i lönnfacket, utan under strömbrytarna framför växelspaken. Det lilla facket som finns där är dock perfekt i storlek för att iPoden ska kunna ligga där utan att fara fram och tillbaka i svängarna. Och den ligger även utom synhåll från rutorna...
Det är supersmidigt att kunna styra iPoden direkt via den lilla "iDrive" ratten och få ut låtinformation m.m. i displayen. Det enda som jag saknar är en sökfunktion för låtar/artister. Om man har en 160 GB iPod fylld med musik så blir det en jäkla massa scrollande i listorna! Nästan ett måste att lägga upp sina favoriter i olika playlists, som man också enkelt kan välja via "iDriven".

Grattis annars till en väldigt fin bil! Ser väldigt lik min ut...

Gällande sportchassi så är det en smaksak. Jag har sportchassi samt 17" fälgar. Tycker det fungerar riktigt bra. Nästan lite väl komfortabelt för min del... Komfort är av ondo! Det ska vara stenhårt med maximal körkänsla!
:)

shelby67
2008-09-04, 20:21
Har själv English oak paneler men ingen träknopp. Förövrigt, cool bil du beställt! ;)

Tack så mycket!

Skall bli kul att se ifall det sitter nån träknopp i denna vid leverensen, kanske gör det på 09:orna?

shelby67
2008-09-04, 20:25
Jag har också GPS Professional samt 6NE bluetooth/USB på min bil.
Kontakten sitter då inte i lönnfacket, utan under strömbrytarna framför växelspaken. Det lilla facket som finns där är dock perfekt i storlek för att iPoden ska kunna ligga där utan att fara fram och tillbaka i svängarna. Och den ligger även utom synhåll från rutorna...
Det är supersmidigt att kunna styra iPoden direkt via den lilla "iDrive" ratten och få ut låtinformation m.m. i displayen. Det enda som jag saknar är en sökfunktion för låtar/artister. Om man har en 160 GB iPod fylld med musik så blir det en jäkla massa scrollande i listorna! Nästan ett måste att lägga upp sina favoriter i olika playlists, som man också enkelt kan välja via "iDriven".

Grattis annars till en väldigt fin bil! Ser väldigt lik min ut...

Gällande sportchassi så är det en smaksak. Jag har sportchassi samt 17" fälgar. Tycker det fungerar riktigt bra. Nästan lite väl komfortabelt för min del... Komfort är av ondo! Det ska vara stenhårt med maximal körkänsla!
:)

Tack så mycket, är du nöjd med 6ne paketet för övrigt? är det nån annan utrustning som du skulle ha valt ?

FEED ME
2008-09-04, 22:00
Tack så mycket, är du nöjd med 6ne paketet för övrigt? är det nån annan utrustning som du skulle ha valt ?

USB-kopplingen till iPoden är perfekt.
Bluetooth-funktionen är också underbar, även om jag har lite buggar med min telefon. På vissa telefonmodeller så kan man hämta upp adressboken också direkt till bilens display, men det fungerar inte på min mobil. Dessutom så bryts bluetooth-uppkopplingen lite då och då, varpå jag måste starta om telefonen för att få det att fungera igen. Men det där är beroende på vad för telefonmodell som man har. Jag har en Nokia E90 Communicator, och den är lite "speciell"...

Det finns väl inte så mycket mer att lägga till med den utrustningslistan som du har. Jag tror att vi har valt samma saker, fast jag har inte skinnklädsel i min bil. Du ser min utrustningslista i min biltråd (http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5416).

shelby67
2008-09-06, 15:05
Riktigt cool bil du har feed me, klistermärket på taket passar jättefint.

klara
2009-04-21, 11:53
Hej Shelby67 (Mattias från Värmdö)
Jag hamnade här av en slump när jag sökte på Mini Cooper Clubman och Bilcentralen där jag var igår för att prata om en ny bil =) Din beställning är precis så som jag har tänkt mig och nu undrar jag hur det har gått för dig?
Trivs du med din bil?

Eftersom det såg ut som om det var JAG som gjort beställningen klistrar jag om Shelby67:s inlägg från augusti 2008 här nu istället EFTER mitt inlägg så det inte blir fler missförstånd:

Nu har jag äntligen varit och beställt bilen på bilcentralen i stockholm .

Så här vart det till slut:

Mini Clubman Cooper D

Färg: 850 Pepperwhite
Klädsel: T9E7 Läder Lounge Hot Chocolate
Modellår 2009
Utrustning:

Paket: 872 Chili
249 Multifunktion i ratt
254 Sportratt med rattkrans i trä
2RN LM Fälg 5-Star Blaster
423 Velourmattor
450 Höjdinställning passagerare
481 Sportstolar
493 Förvaringspaket
4A8 Colour Line Cream White
4AU Utökat dekoromfång
4BE Interiörfärg English Oak
4BS Interiörfärg Hot Chocolate
4UL Slätt lastrumsgolv i bagageutrymmet
520 Dimljus
534 Klimatautomatik
550 Färddator
563 Belysningspaket
1CA Emissionskod
1CC Auto Start Stop Funktion
1CD Brake Energy Regeneration
313 Elektriskt infällbara ytterspeglar
314 Uppvärmda vindrutespolare
329 Bonnetstripes svarta på motorhuv
345 Chrome line interiör
346 Chrome line exteriör
359 Siktpaket
383 Tak och sidospeglar i svart
403 Elektrisk glastaklucka
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
473 Armstöd fram
4AA Anthracit innertak
4UF Sportknapp
4UG 2-sitsigt baksäte
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
522 Xenonljus
5DA Deaktivering Passagerarairbag
609 Navigationssystem Professional
620 Röststyrning
6FD MINI HiFi Högtalarsystem
6NE Mobilförberedelse med Bluetooth och USB anslutning
785 Individual Vita blinkersglas
853 Språkversion Engelska

Dvd karta Europa

jochan1980
2009-04-21, 14:55
Gartulerar till ett grymme köp, du kommer bli mygge nöjd.

Bronto
2009-04-21, 16:42
Fullspäckad lista! Grattis till köpet!

Vad innebär dock detta:
1CD Brake Energy Regeneration

Hybridmini redan? :)

Haugthon
2009-04-21, 17:15
Grattis till en riktigt cool Clubman! Jag ville också ha en pepper wihte clubman men chefen sa nej. Kul att se någon som vågar beställa träinläggen, det kommer att matcha det vita mycket stilfullt.

Haugthon
2009-04-21, 17:17
Fullspäckad lista! Grattis till köpet!

Vad innebär dock detta:
1CD Brake Energy Regeneration

Hybridmini redan? :)

Det är att vid inbromsning så använder generatorn den kinetiska energin för att ladda batteriet.... tror jag :p

Wazp
2009-04-21, 18:09
känner mig lite förvirrad många som grattar i en ganska gammal tråd men ett grattis är väll alltid välkommet så....:D om jag förstått det rätt så har klara inte beställt en Clubbis än men kan nog säga att jag talar för alla här när jag säger att du inte kommer bli besviken vilken du än väljer. Hasse på Bilcentralen är en J**el på att snacka så passa dig så du inte kommer därifrån med 2 st ;)

klara
2009-04-21, 22:12
Tack för ditt förklarande inlägg Wazp =) Jag är ny här så jag klistrade bara in början på Shelby 67:s långa inlägg från augusti 2008 och nu när jag såg det klickade det till inombords. Det ser faktiskt ut som om jag skriver om MIN Clubbis men så är det alltså inte, än!
Jag åkte förbi Bilcentralen idag igen för att prata med en säljare (Hasse var upptagen!) och han som jag pratade med sa att ingen av säljarna på Smista Allé hade någon riktigt bra koll på Minisarna. Alla kan lite av varje, sa han när han satte sig framför sin dator för att kolla vilka bilar som fanns kvar på lagret i Halmstad. Han lockade med rabatter på runt 20.000 men det fanns ingen Pepperwhite med brun skinnklädsel så jag åkte hem och tittade vidare i katalogerna och där är jag fortfarande...
Hoppas Shelby67 tittar in och berättar lite om sin vita snygging om han har den kvar=)
Tack för att ni finns, jag lusläste tråden om Shelbys vita och fick massor av bra info.