handdator

Visa fullständig version : Tidningen TopGear och MINI



Fredrik
2008-08-27, 22:15
I septembernumret som nyligen utkommit har de ett stort test på Isle of Man av följande bilar:
Lambo LP560, KTM X-Bow, Corvette Z06, Porsche 911 GT2, Audi RS6, Nissan GT-R, Lexus IS-F, Mercedes CLK Black, Aston DBS (pust) mfl....och sist men inte minst (fast det är den ju på ett sätt): MINI Cooper S JCW II :banana:
Den hänger ju inte med i högre farter men klarar sig riktigt bra - skynda dig till hökaren på hörnet och skaffa ditt exemplar av Top gear redan idag :)

Det står även följande om MINI i den faktaruta som presenterar alla bilmärken och modeller (som säljs i U.K.):
- Kommer på femte plats av 35 märken i en undersökning Top Gear gjort av ägare till märken i undersökningen (BMW kommer först på plats 11).
- Cooper S R56 rekommenderas av Top Gear, och 2006 fick den utmärkelsen som "Award Winner" i sin klass :buttrock:
- Även en liten kort kommentar följer - "Don´t be fooled by: The Clubman - you wont get any wardrobes in this "estate", men det vet vi ju redan (alltså att Clubman inte lastar som en V70 vilket heller inte är meningen - det är ju en MINI, "for crying out loud" :D

Björn P
2008-08-28, 08:48
Tackar för tipset Fredrik! Jag slukar i mig allt vad gäller Mini JCW II. Hittills har jag endast sett ett test i Teknikens värld och ett i brittiska EVO. Nån som har sett andra artiklar?

/Björn P

Fredrik
2008-08-28, 13:33
Tackar för tipset Fredrik! Jag slukar i mig allt vad gäller Mini JCW II. Hittills har jag endast sett ett test i Teknikens värld och ett i brittiska EVO. Nån som har sett andra artiklar?

/Björn P


Väl bekomme Björn, hoppas du kommer med på en run när du fått din JCW steg II :happy:

Björn P
2008-08-28, 13:46
Det kan du haja!

Fredrik
2008-08-28, 13:55
Det kan du haja!

:buttrock: :D 8)

ola
2008-08-28, 15:14
Det kan du haja!

aha, så det är du som hittills den enda som köpt en r56 jcw stage 2... :D

Björn P
2008-08-28, 15:15
aha, så det är du som hittills den enda som köpt en r56 jcw stage 2... :D

Det har jag faktiskt ingen aning om. Beställning är dock gjord och leverans sker "för närvarande" under november månad. Inget är som väntans tider.

ola
2008-08-28, 16:08
Det har jag faktiskt ingen aning om. Beställning är dock gjord och leverans sker "för närvarande" under november månad. Inget är som väntans tider.

va kul :-) när jag sa den enda menade jag från BMW/MINI i solna...

ola
2008-08-31, 07:55
Det har jag faktiskt ingen aning om. Beställning är dock gjord och leverans sker "för närvarande" under november månad. Inget är som väntans tider.

vilken färg?

Björn P
2008-09-01, 08:03
vilken färg?

"You can choose any color you want, as long as it’s black"

Henry Ford (och Björn P)

ola
2008-09-01, 09:14
"You can choose any color you want, as long as it’s black"

Henry Ford (och Björn P)

haha, höll med fram tills jag såg den i rött m svart tak, om den däremot gått att få i Jet black så.. har ju Astro svart nu och tycker det skiftar för mycket mot mörkt marinblått alltför ofta..

powernap
2008-09-01, 09:17
minnet säger att steg II skulle innebära 211, stämmer det?

drivhjul eller?

Björn P
2008-09-01, 10:55
haha, höll med fram tills jag såg den i rött m svart tak, om den däremot gått att få i Jet black så.. har ju Astro svart nu och tycker det skiftar för mycket mot mörkt marinblått alltför ofta..

Astro black är dessvärre den enda svarta färgen som finns att tillgå. Håller med dig Ola, varför gör de inte en som är svart "på riktigt". Jag har dock tittat på många R56:or med astro black och bedömt dem svarta nog för att välja den färgen.

/Björn P

Björn P
2008-09-01, 10:59
minnet säger att steg II skulle innebära 211, stämmer det?

drivhjul eller?

211 hk. Under huven får man anta. :D

Drivhjulsdebatten har jag sett i vissa ämnen på detta forum och jag har dessvärre inget att tillföra. Någon annan kanske är mer manad att svara?

/Björn P

Björn P
2008-09-03, 10:33
Jag kan inte låta bli att delge er följande citat från artikeln angående nya Mini John Cooper Works:

"Felt genuinely fast, not just nippy or mediumly quick or energetic, but fast, powering through its gears without a let-up in urge, all the way to 100 mph before I backed off. It's expensive for what it is, but not compared with these other cars. And it still gives you a great drive."

"If you asked me to pick a car to go fastest down a tight, unknown country road then it would be a choice between this an the GT-R (kommentar: Nissans nya superbil). No questions about it."

"So we're not saying the Mini is the winner, because there is no winner here. But the one car we loved unreservedly and didn't argue about was the Mini."

/Björn P

Fredrik
2008-09-03, 10:39
Jag kan inte låta bli att delge er följande citat från artikeln angående nya Mini John Cooper Works:

"Felt genuinely fast, not just nippy or mediumly quick or energetic, but fast, powering through its gears without a let-up in urge, all the way to 100 mph before I backed off. It's expensive for what it is, but not compared with these other cars. And it still gives you a great drive."

"If you asked me to pick a car to go fastest down a tight, unknown country road then it would be a choice between this an the GT-R (kommentar: Nissans nya superbil). No questions about it."

"So we're not saying the Mini is the winner, because there is no winner here. But the one car we loved unreservedly and didn't argue about was the Mini."

/Björn P

:buttrock: Jag gillade också artikeln, Björn :happy:

ola
2008-09-03, 18:10
:buttrock: Jag gillade också artikeln, Björn :happy:

kan du ta med dig tidningen på lördag så får man flukta ?

Fredrik
2008-09-04, 07:08
kan du ta med dig tidningen på lördag så får man flukta ?

Absolut, och for the record: nu har jag också testat den, och kan bara säga: :buttrock:

ola
2008-09-10, 14:10
Absolut, och for the record: nu har jag också testat den, och kan bara säga: :buttrock:

glömde ju låna tidningen , var å skulle köpa den på stora pressbyrån på centralen- men hittade den inte, var köpte du den?

Fredrik
2008-09-10, 14:30
glömde ju låna tidningen , var å skulle köpa den på stora pressbyrån på centralen- men hittade den inte, var köpte du den?


Haha, jag köpte mitt ex på grannhotellet i Portugal, närmare bestämt i staden Monte Gordo :woot:

Jag hade med mig tidningen i lördags men glömde bort att ge dig den att bläddra i - sorry, Ola :blush:

I gallerian finns det ju också en stor mängd biltidningar (Pressbyrån, nedre delen borta vid Åhléns) - kolla där om de inte har den :)

ola
2008-09-10, 20:00
Haha, jag köpte mitt ex på grannhotellet i Portugal, närmare bestämt i staden Monte Gordo :woot:

Jag hade med mig tidningen i lördags men glömde bort att ge dig den att bläddra i - sorry, Ola :blush:

I gallerian finns det ju också en stor mängd biltidningar (Pressbyrån, nedre delen borta vid Åhléns) - kolla där om de inte har den :)

ska kolla där, hittade ett stort reportage i Performance Car.. vi kan ju alltid bytlånas annars :-)