handdator

Visa fullständig version : Stefan: Mini cooper s - R 53



Stiffe
2008-07-20, 18:33
Namn (ägare): Stefan
Namn (bil): Blåmesen
Stad: Helsingborg

Modell: Mini Cooper S -05

Färg: Electric blue metallic
Klädsel: Skinn

Fälgar: 17" S-spoke
Däck: Pirelli 205/45-17

Helt orginal sånär som på ett Works luftfilter. Tänkte ha den så här ett tag tills jag vet vilka modifieringar som ska göras. Körde ett par varv på Nurburgring i början av Juli och det gav verkligen mersmak för banåkning så bättre väghållning och mer effekt är väl det som lockar mest. Men först och främst är det dock föraren som behöver förbättra sig innan det ens är lönt att tänka på hur bilen ska förbättras. 12.50 BTG säger nog det mesta... Fast jag är väldigt nöjd med omkörningen av både bärgningsbilen och familjebussen för att inte nämna gammelfarfar på veteranmotorcykeln! ;)

Ses kanske på banorna i sommar!

// Stefan

RobertH
2008-07-20, 19:24
Välkommen hit! Bilen ser väldigt fin ut :D

Fredrik
2008-07-20, 19:43
Välkommen i gänget, Stiffe 8)
Snygg bil och bild :)

Rasmus
2008-07-20, 20:05
Välkommen!
Bilen ser kanonfin ut, bra bild också!

Vi kan träna bankörning tillsammans om du kommer till Gotland på "Sverigeträffen"! :)

Stiffe
2008-07-21, 23:53
Tackar för välkomnande! Tack och bock hälsar Blåmesen för alla komplimanger :D

R.E, Gotland hade vatt skoj, ska kolla om jag kan komma loss. Är en bit från Helsingborg men å andra sidan sägs ju er bana va toppen. Tror inte tjejen hade haft något emot en tur till Östersjöns pärla. Och med en ö-bo som guide ska nog t.o.m jag kunna få upp farten. Har iallafall bestämt mig för Sturup den 23-24, billigt, bra och nära! Återkommer när jag vet.

Lägger upp en bild från nurburgring på några av alla de minis som verkade tillhöra en tysk miniklubb. Lade märke till att en mini i rätt händer kan gå riktigt fort på bana. Blev omkörd flera ggr av en gp som höll jämnt med en Z3 M coupe.

För alla er som ville köra F1 i Monaco men varken hade pengarna eller talangen så kolla in vikengrandprix.se. Hyrkart-tävling i Vikens hamn (2 mil norr om hbg) den 2:e Augusti. Hör med arrangören om det fortfarande går att kvala in. Tidigare så har man kunnat kvala in på Väla hyrkarts vanliga öppettider förutom vid de officiella tillfällena.

// Stiffe

Stiffe
2008-07-25, 11:21
Hej!

Sista dagen att kvala in till Vikens grand prix är nu satt till den 27/7. Kolla med väla hyrkart för öppettider på hbghyrkart.se. För mer info om tävlingen se vikengrandprix.se.

Vi som dagligen kör jätte-gokart ska väl ha en bra chans här! :D

//Stefan